Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

Kenneth4618
14 minuter sedan, skrev conservator:

Det klarar jag bra själv tack! Gör du eller bara klyschor ?

Nja klyschornas ohotade mästare är du, för det är tydligen det enda du kan bidra med på forumet.

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    257

  • måne

    184

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    166

conservator
1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Nja klyschornas ohotade mästare är du, för det är tydligen det enda du kan bidra med på forumet.

Håller fullständigt med dig att jag inte bidrar till något speciellt, inte ens klyschor!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
11 timmar sedan, skrev rolba:

Skriv en notis om det och förvara på säkert ställe så du inte kommer upp med ett annat datum nästa gång du fabulerar.

 

 

Fabulerar man för att man skriver när man planerar att resa nästa gång?

 

I så fall fabulerar ju alla i denna tråden.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Fabulerar man för att man skriver när man planerar att resa nästa gång?

 

I så fall fabulerar ju alla i denna tråden.

 

BTT

Historiskt sett så har du ju oftast fabulerat om dina resor och träffar,så bli inte förvånad om du ifrågasätts.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

WOW

Tänkte du själv eller fick du hjälp?

Gnällspik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

En nära anhörig fick åka akut in till sjukhuset i morse. Svårt att andas och diverse andra influensaliknande symptom. (Hörde knappt vad hon sade när vi pratade på telefon)

Hon blev hemskickad direkt med lite mediciner.

Hon frågade om man inte kunde kolla om hon hade Covid. Nix, det gör vi bara på människor som blir inlagda på sjukhuset. Du klarar dig fint hemma i sängen.

 

Blev ju lite OT, men Covid har nu en förmåga att nästla sig in i många trådar.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Naam kaeng:

En nära anhörig fick åka akut in till sjukhuset i morse. Svårt att andas och diverse andra influensaliknande symptom. (Hörde knappt vad hon sade när vi pratade på telefon)

Hon blev hemskickad direkt med lite mediciner.

Hon frågade om man inte kunde kolla om hon hade Covid. Nix, det gör vi bara på människor som blir inlagda på sjukhuset. Du klarar dig fint hemma i sängen.

 

Blev ju lite OT, men Covid har nu en förmåga att nästla sig in i många trådar.

 

 

Man undrar ju hur stort mörkertalet är?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
11 minuter sedan, skrev måne:

Historiskt sett så har du ju oftast fabulerat om dina resor och träffar,så bli inte förvånad om du ifrågasätts.

 Jag har inte fabulerat.

 

Jag har haft laga förhinder varje gång något har ställts in eller skjutits upp.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev broder tuk tuk:

 Jag har inte fabulerat.

 

Jag har haft laga förhinder varje gång något har ställts in eller skjutits upp.

 

BTT

Stolle.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
16 minuter sedan, skrev berlitz:

Stolle.

 

Lite svårt att argumentera mot personer som talar mot bättre vetande eller som gör som Donald Trump.

 

Han säger att man är en idi*t sen går han vidare.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Kopierar in inlägget i den här tråden också

Defenitivt slut på thairesor för utlänningar tills nya direktiv kommer. 

 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/1882315/health-certificates-required-of-all-visitors#cxrecs_s

 

”The Civil Aviation Authority of Thailand (CAAT) announced at about 10.30pm on Thursday that the new measure will take effect at 12am on Sunday Thailand time.

Since people cannot get tested for the virus in most places at the moment due to the high costs and shortages of test kits, the requirement is in effect a travel ban although the government stopped short of describing it as such.

"The measure aims to minimise the number of arrivals as much as possible," said government spokeswoman Narumon Pinyosinwat.

Public Health Minister Anutin Charnvirakul also said the measure should discourage foreigners from travelling to Thailand. "We are enforcing strict measures so that it will be very difficult for them to come here."

 

 

Assumption is the mother of all fuck-ups

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Lite svårt att argumentera mot personer som talar mot bättre vetande eller som gör som Donald Trump.

 

Han säger att man är en idi*t sen går han vidare.

 

BTT

Så att bättre vetande är de som argumenterar med dig eller emot dig?

Förklara gärna vad talar emot och vad bättre vetande innebär?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev berlitz:

Så att bättre vetande är de som argumenterar med dig eller emot dig?

Förklara gärna vad talar emot och vad bättre vetande innebär?

 

Mot bättre vetande är dom som påstår att jag enbart fabulerar på forumet om ex mina tidigare thailandsresor.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Mot bättre vetande är dom som påstår att jag enbart fabulerar på forumet om ex mina tidigare thailandsresor.

 

BTT

De som diskuterar med dig mot bättre vetande, borde sluta.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Mankan:

Ja det är nog inte svårt att förfalska om man vågar. Läste dock någonstans att det var rätt höga straff på det om det framkom. Sedan ska man väl visa upp det vid incheckning på ARN om det blir verklighet och dom lär väl i alla fall ha ett hum om och vart man kan få tag i ett sånt intyg. Enligt min tidigare lilla miniundersökning var det i Sverige bara på sjukhus.

Märkligt, när jag jobbade till sjöss fanns det flera läkare i Göteborg, som skrev ut intyg om hälsa för sjöfarare (minns inte vad det heter egentligen), kostade 400 kr för 12 år sedan, och då skrev läkaren även ut ett recept mot högt blodtryck.

Så att bara sjukhus skulle ha rätt att intyga att nån inte är smittade av corona, har jag lite svårt att tro på, men du kan ha rätt.

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Tommy:

Märkligt, när jag jobbade till sjöss fanns det flera läkare i Göteborg, som skrev ut intyg om hälsa för sjöfarare (minns inte vad det heter egentligen), kostade 400 kr för 12 år sedan, och då skrev läkaren även ut ett recept mot högt blodtryck.

Så att bara sjukhus skulle ha rätt att intyga att nån inte är smittade av corona, har jag lite svårt att tro på, men du kan ha rätt.

 

 

MVH

Det finns väl fortfarande möjlighet att göra diverse hälsokontroller på företagssjukvård osv.

Men ett intyg att man inte är smittad av Covid-19 är ju något helt annat än vad du varit med om. Kan ju vara så enkelt att testet inte är så tillgängligt.....

Ändrades av M33
Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Tommy:

Märkligt, när jag jobbade till sjöss fanns det flera läkare i Göteborg, som skrev ut intyg om hälsa för sjöfarare (minns inte vad det heter egentligen), kostade 400 kr för 12 år sedan, och då skrev läkaren även ut ett recept mot högt blodtryck.

Så att bara sjukhus skulle ha rätt att intyga att nån inte är smittade av corona, har jag lite svårt att tro på, men du kan ha rätt.

 

 

MVH

Jag klipper in mitt svar från där jag frågade efter detta för någon vecka sedan i förebyggande syfte för att vi planerade att åka 26 mars. Hoppas det ger svar till din fråga men nu kan det ha ändrat sig.

 

Hej Magnus, tack för ditt mejl .

Tyvärr sköts all provtagning av infektionsklinikerna på sjukhusen och dom prioriterar inte friskintyg.

Vi kan utfärda generella bedömningar men ej Covid-19 screening.

Hör gärna av dig om vi kan vara behjälpliga på något sätt.

 

 

Med vänliga hälsningar / Kind regards

Jacob Rosenholm

www.MedicinskaIntyg.se

08-51258800

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev M33:

Det finns väl fortfarande möjlighet att göra diverse hälsokontroller på företagssjukvård osv.

Men ett intyg att man inte är smittad av Covid-19 är ju något helt annat än vad du varit med om. Kan ju vara så enkelt att testet inte är så tillgängligt.....

"Personen är för tillfället helt jävla frisk, ingen feber, hosta, ledvärk eller snuva, så ingen Covid skit på den gubben.

 

Intygas 20200320, 11:00 AM.

Doktor Dängrot, MD"

 

 

Bara ett förslag på intyg

 

EDIT, kanske inte så lätt då då.

 

MVH

Ändrades av Tommy
Mankans svar...

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag klipper in mitt svar från där jag frågade efter detta för någon vecka sedan i förebyggande syfte för att vi planerade att åk 26 mars. Hoppas det ger svar till din fråga men nu kan det ha ändrat sig.

 

Hej Magnus, tack för ditt mejl .

Tyvärr sköts all provtagning av infektionsklinikerna på sjukhusen och dom prioriterar inte friskintyg.

Vi kan utfärda generella bedömningar men ej Covid-19 screening.

Hör gärna av dig om vi kan vara behjälpliga på något sätt.

 

 

Med vänliga hälsningar / Kind regards

Jacob Rosenholm

www.MedicinskaIntyg.se

08-51258800

Hmm, klartext! Tackar!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Tommy:

Hmm, klartext! Tackar!

 

MVH

Ja absolut men nu snackar vi att saker ändrar som sig timme efter timma . Vad som gäller nu jag inte koll på. Det svar jag fick var för en vecka sedan.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Tommy:

"Personen är för tillfället helt jävla frisk, ingen feber, hosta, ledvärk eller snuva, så ingen Covid skit på den gubben.

 

Intygas 20200320, 11:00 AM.

Doktor Dängrot, MD"

 

 

Bara ett förslag på intyg

 

EDIT, kanske inte så lätt då då.

 

MVH

jojo, kanske duger för en lunchrestaurang. 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag klipper in mitt svar från där jag frågade efter detta för någon vecka sedan i förebyggande syfte för att vi planerade att åka 26 mars. Hoppas det ger svar till din fråga men nu kan det ha ändrat sig.

 

Hej Magnus, tack för ditt mejl .

Tyvärr sköts all provtagning av infektionsklinikerna på sjukhusen och dom prioriterar inte friskintyg.

Vi kan utfärda generella bedömningar men ej Covid-19 screening.

Hör gärna av dig om vi kan vara behjälpliga på något sätt.

 

 

Med vänliga hälsningar / Kind regards

Jacob Rosenholm

www.MedicinskaIntyg.se

08-51258800

För er som vill åka ändå kan det vara läge att kolla igen med medicisnkaintyg...

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Fabulerar man för att man skriver när man planerar att resa nästa gång?

 

I så fall fabulerar ju alla i denna tråden.

 

BTT

De flesta som skriver i den här tråden har en boknig så de kan ange ett faktiskt datum.

Av dina 20-30 tänkta resor tror jag möjligtvis att du var i närheten av en bokning.

Du är ju duktig på att starta nya trådar så varför inte starta en tråd med rubriken typ "När tror ni att ni tänker resa fysiskt till Thailand nästa gång"

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Tommy:

Märkligt, när jag jobbade till sjöss fanns det flera läkare i Göteborg, som skrev ut intyg om hälsa för sjöfarare (minns inte vad det heter egentligen), kostade 400 kr för 12 år sedan, och då skrev läkaren även ut ett recept mot högt blodtryck.

Så att bara sjukhus skulle ha rätt att intyga att nån inte är smittade av corona, har jag lite svårt att tro på, men du kan ha rätt.

 

 

MVH

Exakt vad samma klinik som Mankan nämner bl.a. gör, men ditt intyg kostar 3 gr så mycket nu....1200.

Gissar att det snart kommer att säljas någon typ av "gör det själv test" för C19, sen ifall de är tillförlitliga är nog en annan sak.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...