Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

så där..... nu vet man iaf. det blir på söndag. med Qatar.
Bra val av flygbolag! O välkommen ner!

Har du tid över i Doha så rekommenderar jag loungen "the lounge @ B" på just B piren. Det är en tapas restaurang som även tar in lounge gäster, mycket bra indiskt inspirerad mat och bemannad bar! Det är bara standard dricka ingår i baren men ändå.

Det har jäkligt sköna vilstolar också.....

För sköna upptäckte jag när jag hade en fyra timmars layover o vaknade 15 min innan take off som var från en annan pir, man vill ju vara i den bästa loungen. Det gick vägen men jag var beredd på hotel o ny biljett.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    257

  • måne

    184

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    166

22 minuter sedan, skrev apknug:

Bra val av flygbolag! O välkommen ner!

Har du tid över i Doha så rekommenderar jag loungen "the lounge @ B" på just B piren. Det är en tapas restaurang som även tar in lounge gäster, mycket bra indiskt inspirerad mat och bemannad bar! Det är bara standard dricka ingår i baren men ändå.

Det har jäkligt sköna vilstolar också.....

För sköna upptäckte jag när jag hade en fyra timmars layover o vaknade 15 min innan take off som var från en annan pir, man vill ju vara i den bästa loungen. Det gick vägen men jag var beredd på hotel o ny biljett.

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

tack för välkomnandet.  jag har 1:15 på nervägen och 1:45 på tillbakavägen så får se vad jag hinner med, har ju Pri Pass så får se vart man blir insläppt.

 

Ändrades av HajKaj

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

har 1:15 på nervägen och 1:45 på tillbakavägen så får se vad jag hinner med, har ju Pri Pass så får se vart man blir insläppt.
 
Det funkar i the lounge @ b fast tiden är nu knapp bäst att hänga nära gaten

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

6 dagar kvar till take of

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev wavis:

Om en Vecka med Qatar..

Krallas antecknar 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
navion hispania

26/2    det  är tid att  komma ner till Khao lak och pröva poolen , tänkte jag stannar till mitten av  April.

pool yes.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt att säga. Jag började leta ny resa direkt när jag kom hem nu sist, men då dök detta Coronaviruset upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min biljett säger 27/2
Men jag är tveksam nu.
Möjligen slänger jag dom plåtarna i sopkorgen.
Såvida inte UD räddar pengarna tillbaka innan dess.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Nicholas:

Min biljett säger 27/2
Men jag är tveksam nu.
Möjligen slänger jag dom plåtarna i sopkorgen.
Såvida inte UD räddar pengarna tillbaka innan dess.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Pga coronan då? Åker ner den 21 mars men får väl följa utvecklingen lite, blir d överjävligt så kanske jag skippar för man vill ju inte riskera och sprida det till andra därhemma🤔

32 kända smittade i Thailand nu känns inte så farligt än iaf. 

Ändrades av Moipenyang
Link to comment
Dela på andra sajter

Pga coronan då? Åker ner den 21 mars men får väl följa utvecklingen lite, blir d överjävligt så kanske jag skippar för man vill ju inte riskera och sprida det till andra därhemma[emoji848]
32 kända smittade i Thailand nu känns inte så farligt än iaf. 
Inte själva Thailand.
Du ska sitta på flygplan samt mingla på flygplatser.

Jag har ett inrikes flyg också.

Vi får se.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev Nicholas:

Inte själva Thailand.
Du ska sitta på flygplan samt mingla på flygplatser.

Jag har ett inrikes flyg också.

Vi får se.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Gäller att sitta för sig själv :)

Ärligt så är det nog relativt riskfritt om man undviker att kela eller ha onödig kroppskontakt med okända, samt undviker smittans källa Kina.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäller att sitta för sig själv [emoji4]
Ärligt så är det nog relativt riskfritt om man undviker att kela eller ha onödig kroppskontakt med okända, samt undviker smittans källa Kina.
 
Min bedömning är att viruset smittar lätt.
Berörning lär knappast behövas.

Ett flygplan är tajt utrymme i 11timmar.


Suvvan vimlar av kineser.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Nicholas:

Min bedömning är att viruset smittar lätt.
Berörning lär knappast behövas.

Ett flygplan är tajt utrymme i 11timmar.


Suvvan vimlar av kineser.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Ta med en lång pinne och mota bort kineserna med😁👍

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Nicholas:

Suvvan vimlar av kineser.

Mm, tänkt lite på det också, men minskar nog dag för dag.

Gäller att undvika dem där också. 
Normalt kommer man inte nära dem där, gäller att gå in på prio, men kan ju vara fler än kineser,  ickekineser som kommer via eller ifrån Kina.

Men tror/hoppas att dem med någon kontakt till Kina minskar från dag till dag, och kommer att vara väldigt få om några veckor/månader.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Mm, tänkt lite på det också, men minskar nog dag för dag.
Gäller att undvika dem där också. 
Normalt kommer man inte nära dem där, gäller att gå in på prio, men kan ju vara fler än kineser,  ickekineser som kommer via eller ifrån Kina.
Men tror/hoppas att dem med någon kontakt till Kina minskar från dag till dag, och kommer att vara väldigt få om några veckor/månader.
Tyvärr är nog suvvan nu en av få naturliga knutpunkter för kineser att kunna komma ut i vida världen.



Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Soengsang:

Mm, tänkt lite på det också, men minskar nog dag för dag.

Gäller att undvika dem där också. 
Normalt kommer man inte nära dem där, gäller att gå in på prio, men kan ju vara fler än kineser,  ickekineser som kommer via eller ifrån Kina.

Men tror/hoppas att dem med någon kontakt till Kina minskar från dag till dag, och kommer att vara väldigt få om några veckor/månader.

Hur många miljoner kineser finns det inte i världen som inte har kontakt med kina. (reser till från kina). 

Är inte orolig nu. Är i Thai, hela familjen åker hem den 24'e.

Problemen kommer nog att bli fler när fabrikerna i Kina startar upp igen. Då kommer massvis med utlänningar att åka dit och naturligtvis kommer någon av dom att smittas. De kineser som nu är hemma under kinesnyåret kommer att röra på sig snart. Då får vi se vad som händer! Kommer de att sprida smitta till större delar av Kina, och vidare ut i världen?

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-02-09 at 16:52, skrev Soengsang:

Mm, tänkt lite på det också, men minskar nog dag för dag.

Gäller att undvika dem där också. 
Normalt kommer man inte nära dem där, gäller att gå in på prio, men kan ju vara fler än kineser,  ickekineser som kommer via eller ifrån Kina.

Men tror/hoppas att dem med någon kontakt till Kina minskar från dag till dag, och kommer att vara väldigt få om några veckor/månader.

Ni får ju unfvika oraklet och Berit om det blir  nån träff ha ha nu får han anledni g att blåsa av

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minutes ago, clion said:

Ni får ju unfvika oraklet och Berit om det blir  nån träff ha ha nu får han anledni g att blåsa av

Han har redan blåst av och avbokat sin "resa". :)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...