Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

9 januari och börjar med några dagar i Pattaya / Jomtien, sedan till Korat...

The future is tomorrow, be sure to be there...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    257

  • måne

    184

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    166

På väg nu från Arlanda 49ecc18fe38ede6f295d2033a21aa509.jpg

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk


Enjoy business class!

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Typ nu.

image.thumb.jpg.899b1d4c0479337afa89c3c7bf2abf75.jpg

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Enjoy business class!

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Tackar och den var till belåtenhet [emoji3]

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

22/1 med Thai igen. Pallar inte med vare sig Hellsiki eller sandlådebolagen... 😉

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-12-20 at 04:31, skrev Towe:

Tackar och den var till belåtenhet emoji3.png

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 

Trevligt på loungerna, det är ju halva resan och en av de goa sakerna med en dyr biljett?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Trevligt på loungerna, det är ju halva resan och en av de goa sakerna med en dyr biljett?
Finns några till. Flatbed b
Hyfsat bra käk ingen kö till incheckning mm

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Snart så

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om det är rätt tråd för detta. Vi äker ner  hela Feb och min fru skypade med en Thaidam, Granne, som säger att grönsaksfrö

och grönsaker får man inte ta med till Sverige. Tydligen var det information om det på flygplanet, nån som vet. Min fru brukar

ta med massor av frö och grönsaker från Thai som jag sett många av er gjort. Nya regler eller vad

Thaidamen är Granne i Sverige och är i Thai en mån

Ändrades av Boa52
Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Vet inte om det är rätt tråd för detta. Vi äker ner  hela Feb och min fru skypade med en Thaidam, Granne, som säger att grönsaksfrö

och grönsaker får man inte ta med till Sverige. Tydligen var det information om det på flygplanet, nån som vet. Min fru brukar

ta med massor av frö och grönsaker från Thai som jag sett många av er gjort. Nya regler eller vad

Regler som ”alltid” funnits, men inte många som bryr sig.

Kan inte tänka mig att det är våldsamma böter i Sverige om ni blir tagna, ni blir nog bara av med sakerna.

https://www.tullverket.se/sv/privat/varormedsarskildaregler/vaxter.4.7df61c5915510cfe9e710a41.html

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Boa52:

Vet inte om det är rätt tråd för detta. Vi äker ner  hela Feb och min fru skypade med en Thaidam, Granne, som säger att grönsaksfrö

och grönsaker får man inte ta med till Sverige. Tydligen var det information om det på flygplanet, nån som vet. Min fru brukar

ta med massor av frö och grönsaker från Thai som jag sett många av er gjort. Nya regler eller vad

Thaidamen är Granne i Sverige och är i Thai en mån

http://www.jordbruksverket.se/amnesomraden/handelmarknad/jordbruksgrodor/resaovergransenmedvaxter.4.207049b811dd8a513dc8000389.html

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
31 minutes ago, Boa52 said:

Vet inte om det är rätt tråd för detta. Vi äker ner  hela Feb och min fru skypade med en Thaidam, Granne, som säger att grönsaksfrö

och grönsaker får man inte ta med till Sverige. Tydligen var det information om det på flygplanet, nån som vet. Min fru brukar

ta med massor av frö och grönsaker från Thai som jag sett många av er gjort. Nya regler eller vad

Thaidamen är Granne i Sverige och är i Thai en mån

 

Nästan alla länder har denna typ av regler sedan länge.

I Australien, New Zeeland och USA är de stenhårda med både konfiskering och böter.

Tror inte att någon bryr sig i Sverige, alla baciller fryser väl ihjäl i alla fall.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

35 minuter sedan, skrev hamnoi:

Tack för ert svar, Samsongen och du. Försökt läsa för att se om det ändrats nåt när det gäller fröer, te.x dill och persilja,

billigare och såna saker Typ en sorts Ingefära, citrongräs, bläckfisk var ser jag om det är bannlyst i EU

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Tack för ert svar, Samsongen och du. Försökt läsa för att se om det ändrats nåt när det gäller fröer, te.x dill och persilja,

billigare och såna saker Typ en sorts Ingefära, citrongräs, bläckfisk var ser jag om det är bannlyst i EU

Utgå ifrån att alla frön från land utanför EES är förbjudna, men risken att ni ska råka illa ut i Sverige är minimal, såvida ni inte har typ hampafrön med er.

Så fru orm kan nog fortsätta att ta sina frön för eget bruk, utan att oroa sig för något kännbart straf.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Tack för ert svar, Samsongen och du. Försökt läsa för att se om det ändrats nåt när det gäller fröer, te.x dill och persilja,

billigare och såna saker Typ en sorts Ingefära, citrongräs, bläckfisk var ser jag om det är bannlyst i EU

Gör en Clion svarar mej själv. Vad jag menar ni som rest hem till Sverige efter den 14 Dec har ni märkt nån skillnad. Alla 

ni som har Thaidamer har säkert samma packnig som vi har

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Boa52:

Tack för ert svar, Samsongen och du. Försökt läsa för att se om det ändrats nåt när det gäller fröer, te.x dill och persilja,

billigare och såna saker Typ en sorts Ingefära, citrongräs, bläckfisk var ser jag om det är bannlyst i EU

Brukar köpa med lite allt möjligt i fröväg till syrran. Hon gillar att påta i sitt växthus.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Soengsang:

Utgå ifrån att alla frön från land utanför EES är förbjudna, men risken att ni ska råka illa ut i Sverige är minimal, såvida ni inte har typ hampafrön med er.

Så fru orm kan nog fortsätta att ta sina frön för eget bruk, utan att oroa sig för något kännbart straf.

Även ormyngel tycker du, ska medela myndigheterna att Kaptenen på Barkbåten tillåter det Tack😌

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

9 januari och börjar med några dagar i Pattaya / Jomtien, sedan till Korat...

The future is tomorrow, be sure to be there...

Link to comment
Dela på andra sajter

Åker i morgon,8 januari med finnarna.Var ett tag sedan jag var nere nu,hoppas frugan blir glad😎

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-12-27 at 16:40, skrev Boa52:

Även ormyngel tycker du, ska medela myndigheterna att Kaptenen på Barkbåten tillåter det Tack😌

Är det bara ormyngelfrön är det nog ingen fara. Levande skulle jag passa mig för. 

 

Åker också ner slutet på januari och blir nere största delen av februari. 

Frugan brukar alltid ha med 30 - 40 kg av grönsaker (frö och färska), frukt, torkad bläckfisk, olika fisk och allt möjligt annat ätbart. Under de drygt 30 år vi varit tillsammans har det aldrig varit några problem med tullen i Sverige. I Thailand fick vi lämna ifrån oss 10 -12 kg älgkött en gång, inga böter. Vi brukade förut ta med lax, kött och svamp från Sverige men det har vi slutat med för bra många år sedan. Möjligen svamp fortfarande. Har inte hört någon annan thailändare som blivit tagen för grönsaksmuggling när de gått genom tullen.

 

För många år sedan blev hon tagen för medicinsmuggling av tullen på Arlanda. Det var i ett brev som systern skickat. Hon vägrade betala böter så det blev rättegång där hon blev frikänd. 

Link to comment
Dela på andra sajter

När min Slavägande arbetsgivare (MTR) får tummen ur rövhålet och beviljar mig lite ledigt ska jag omgående åka ner till Thailand.

Måste dock vänta på det beskedet till Vecka 3. Djävla idi*ter.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

så där..... nu vet man iaf. det blir på söndag. med Qatar.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...