Jump to content
IGNORERAD

När åker ni till Thailand nästa gång?


soi cowboy

Recommended Posts

2014-12-30

Pom kin ahan thai peet doy, aaroy dee

Pay talat suu kong sanuk sanuk

 

Ni som skriver inlägg med inslag av thailändska ord (eller bara thailändska ord som i det här fallet) utan att skriva vad orden betyder. Jag tror att majoriteten av medlemmarna på forumet ofta inte vet vad det ni skriver betyder och gärna ser en översättning också så kanske man snappar upp och lär sig lite thaländska fraser här och där.

 

// mrco

Ändrades av mrco
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 7,4k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    257

  • måne

    184

  • Sam sip sam

    176

  • Kenneth4618

    166

2014-12-30

Pom kin ahan thai peet doy, aaroy dee

Pay talat suu kong sanuk sanuk

 
ทำไมคุณไม่เขียนภาษาไทยที่ไทย
 
Tja, stark är ju relativt begrepp, men blir du verkligen glad av att köpa räkor på marknaden, men gott är det!
 
 
Om man nu ska vara lite språkpolis.
 

Pom kin ahan thai peet doy, aaroy dee.   Aharn...aroy di mak!

Pay talat suu kong sanuk sanuk    syy gong     sanook

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att majoriteten av medlemmarna på forumet ofta inte vet vad det ni skriver betyder

 

Och majoriteten av dem som vill veta googlar lite snabbt då.

 

För övrigt så är det en väldigt dålig skola att gå i om man bara ser orden falangskrivna då det thailändska alfabetet och det västerländska inte riktigt överensstämmer samt att betoningen inte  framkommer...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

2014-12-30

Pom kin ahan thai peet doy, aaroy dee

Pay talat suu kong sanuk sanuk

?

 

Skriv på Thailändska så man fattar! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som skriver inlägg med inslag av thailändska ord (eller bara thailändska ord som i det här fallet) utan att skriva vad orden betyder. Jag tror att majoriteten av medlemmarna på forumet ofta inte vet vad det ni skriver betyder och gärna ser en översättning också så kanske man snappar upp och lär sig lite thaländska fraser här och där.

 

// mrco

Jag får en känsla av att många som skriver sina inlägg på thai inte själva förstår vad dom skriver,men det ser ju coolt ut :wink::crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag får en känsla av att många som skriver sina inlägg på thai inte själva förstår vad dom skriver,men det ser ju coolt ut :wink::crazy:

Det jävliga är ju att det inte går att köra fonetisk skrift i translate!

Då kommer dialekten in i bilden, så jag ska skaffa dialektfilter till min burk!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 Januari är det dags igen. Dock skippar jag Thailand helt denna gång och drar direkt till flappeland.

Är faktiskt trött på ett land som styrs av puckon som talar först och tänker sedan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

På väg nu, resan har startat... :)

c3bafb8f7b8c5f675460078eaa2d1bc4.jpg

Tänkte bara berätta hur det gick, hyfsad flight, landade 40 min tidigare (kl 05.05), kom snabbt av planet, flög genom passkontrollen, väskan kom direkt, in i taxin, framme på soi skaew beach 07.30. Fortsätter det i samma stil blir det en 'magisk' semester... ;-) Ändrades av m9325
Link to comment
Dela på andra sajter

Tänkte bara berätta hur det gick, hyfsad flight, landade 40 min tidigare (kl 05.05), kom snabbt av planet, flög genom passkontrollen, väskan kom direkt, in i taxin, framme på soi skaew beach 07.30. Fortsätter det i samma stil blir det en 'magisk' semester... ;-)

Ja, allt flyter på perfekt och dagarna går snabbt, snart sitter du hemma i Svedala igen :dance1:

 

Jag har precis varit iväg i 4 veckor, de gick grymt snabbt, men som tur är åker jag den 6:e Mars igen :)

Ändrades av uptoyou

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 
ทำไมคุณไม่เขียนภาษาไทยที่ไทย
 
Tja, stark är ju relativt begrepp, men blir du verkligen glad av att köpa räkor på marknaden, men gott är det!
 
 
Om man nu ska vara lite språkpolis.
 

Pom kin ahan thai peet doy, aaroy dee.   Aharn...aroy di mak!

Pay talat suu kong sanuk sanuk    syy gong     sanook

 

"suu kong" = köpa saker (handla,shoppa)

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som skriver inlägg med inslag av thailändska ord (eller bara thailändska ord som i det här fallet) utan att skriva vad orden betyder. Jag tror att majoriteten av medlemmarna på forumet ofta inte vet vad det ni skriver betyder och gärna ser en översättning också så kanske man snappar upp och lär sig lite thaländska fraser här och där.

 

// mrco

 

Young my toy  sätt ihop allt och läs på engelska !!  youngmytoy= asfalt.    På Thai betyder det asfalt, man har ofta användning för ordet!

Man blir aldrig så gammal att man inte

tror,att man har ett år kvar att leva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem ska transportera gods efter våra vägar då??

Här på Vara slätten fins det gott om Rumäner och Makadonier som kör Jula transporter så man behöver inte känna sig saknad på ngt sätt :))
Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom extravalet blev inställt så har den 22 Mars blivit aktuellt.En 15-dagarsresa bara för mig själv(om allt blir som jag hoppas)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom extravalet blev inställt så har den 22 Mars blivit aktuellt.En 15-dagarsresa bara för mig själv(om allt blir som jag hoppas)

Låter som jag ska följa med som ledsagare [emoji2]

BAJEN 4-EVER

Link to comment
Dela på andra sajter

6 Januari är det dags igen. Dock skippar jag Thailand helt denna gång och drar direkt till flappeland.

Är faktiskt trött på ett land som styrs av puckon som talar först och tänker sedan. 

Finns det fler länder än Sverige som har sånt styr (folk)???

Citat: Kim;;Funderar ibland på vad det egentligen är som gör att din, Gorrocos, Luke the drifter, Gusings mfl vistelser i Isaan verkar så trevliga jämfört med t ex Joe's och några andras mer tråkiga?  Skriftlig Ursäkt ?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 Januari är det dags igen. Dock skippar jag Thailand helt denna gång och drar direkt till flappeland.

Är faktiskt trött på ett land som styrs av puckon som talar först och tänker sedan.

Waow, då kan du troligen inte vara bosatt i Sverige.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...