MPR Nyheter Inlagd November 10, 2014 Dela Inlagd November 10, 2014 Barer och andra nöjesinrättningar i Patong hotar att stänga i tre dagar från och med fredag i protest mot extra krav på korrupta utbetalningar på totalt 300,000 baht. Ägarna säger att militärens intåg var meningen att minska korruptionen, inte öka den. Det är känt att minst 14 organisationer tar emot korrupta betalningar från rörelser i Patong, men när Pian Keesing var borgmästare så hindrade han andra organisationer från att kräva en andel. Keesin avsattes i april och dog i oktober. De illegala utbetalningarna är det i slutänden turisterna som får stå för genom höjda priser, och Patong blir därför en mindre konkurrenskraftig turistdestination. Källa: http://phuketwan.com/tourism/phuket-nightspots-threaten-day-strike-against-extra-corruption-patong-21347/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd November 10, 2014 Dela Inlagd November 10, 2014 Here we go again, om den ena fickan är trasig syr man dit en ny, undrar hur detta kan komma sig....kom igen nu solstolsmaffian nästa! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
carpenter Inlagd November 10, 2014 Dela Inlagd November 10, 2014 Så IL teorier om ökad korruption, ser vi nu tendenser på. Möjligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd November 10, 2014 Dela Inlagd November 10, 2014 Så IL teorier om ökad korruption, ser vi nu tendenser på. Möjligt. Kanske inte ökad, bara omflyttad! Undrar vad ett solstolstillstånd kommer att kosta i Patong! Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd November 10, 2014 Dela Inlagd November 10, 2014 Kanske inte ökad, bara omflyttad! Undrar vad ett solstolstillstånd kommer att kosta i Patong! Du kan få en lägesrapport i veckan, tar mig dit i morgon bitti... Mina stånd vet jag priset på Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.