UglyFarang Inlagd Januari 4, 2015 Dela Inlagd Januari 4, 2015 Att det finns många arbetslösa ungdomar vet jag men sätt ut en annons på dessa jobb och se hur många svenska arbetslösa ungdomar som söker jämfört med invandrare ! Många jobb är idag inte "fina nog" för våra ungdomar tyvärr Vad jobbar dina barn med? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Januari 4, 2015 Dela Inlagd Januari 4, 2015 Där jag bor och arbetar så byggs det bostäder i mass! Att det sen är så pass dyrt att bo i dessa så många inte har råd är en annan femma. byggs för lite + för dyrt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KaiserBlood Inlagd Januari 4, 2015 Dela Inlagd Januari 4, 2015 Visst byggs det, men inte tillräckligt.. Jag tror det flesta vill bromsa invandringen.. Men det är inte invandrarnas fel att det ser ut som det gör i Sverige, utan våra politiker.. Sen verka vissa tro att MIg kan selektera. Bort med araberna och in med mer Thai.. Fungerar inte riktigt så.. Rock on! Vem vill inte ha bort araberna och in med mer Thai? We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Januari 4, 2015 Dela Inlagd Januari 4, 2015 Fi-fan, är de anställda eller inhyrda? Jag har en kompis som jobbar på ett företag där det plötsligt blev många chaufförer från diverse länder i Europas utkanter och det gick inte att låta dem använda den vanliga personaltoaletten pga ett jävla svineri utan man har numera en inhyrd Bajamaja för chaufförerna. Dom är inhyrda [emoji1] Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Januari 4, 2015 Dela Inlagd Januari 4, 2015 Även om det är hans fel så hörs inte din klagan från himlen Exactemente och därför bör man helt undvika bilar och ta tåget i stället. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Januari 4, 2015 Dela Inlagd Januari 4, 2015 Vad är det som är taskigt då, lönen? Vad gör hon, städar rum? Heltidsanställd? Tycker inte lönen nedan är så kass: Minimilön för yrkesarbetande (lönegrupp 2) Denna lön ska betalas för arbete där förkunskaper inte är något krav och då introduktion och utbildning normalt sker på arbetsplatsen.Riksavtalet Visita-HRF (1 juni 2014 – 31 maj 2015)Minimilön utan yrkesvana: Kronor/månad 19 754 Kronor/timme 114:20Minimilön med 6 års yrkesvana: Kronor/månad 21 138 Kronor/timme 122:20 Obekväm arbetstid Du ska ha tillägg på lönen när du arbetar obekväma arbetstider, OB- ersättning.Från och med 1 juni 2014 Måndag – fredag, kl. 20.00 – 06.00 21:00 kr Lördag, kl. 16.00 – 06.00 21:00 kr Söndag, kl. 06.00 – 06.00 21:00 kr Alla dagar, kl. 01.00 – 06.00 39:50 kr * (21:00 kr + 18:50 kr) (*ob-ersättning vid nattarbete gäller ej personal som stadigvarande arbetar nattjänst i hotellreception och huvudsakligen har sin arbetstid mellan kl. 00.00-07.00)Semesterlönegaranti För anställd med minst 12 månaders sammanhängande anställningstid ska semesterersättning per betald semesterdag utgå med lägsta belopp enligt nedan. Semesterår 2014-04-01 – 2015-03-31Anställd som fyllt 20 år 1 300 kr/dagAnställd yngre än 20 år 988 kr/dag Tänk en familj där båda har denna lön, då blir det inte mycket till Thailandsemester... Möjligheten att köpa bostad är låg, så visst är detta en usel lön... Denna lön hade jag för 20 år sen. Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 4, 2015 Dela Inlagd Januari 4, 2015 Dom är inhyrda [emoji1] Jag misstänkte det. Vet du om de är egenföretagare eller hyrda från ett större företag. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 4, 2015 Dela Inlagd Januari 4, 2015 Tänk en familj där båda har denna lön, då blir det inte mycket till Thailandsemester... Möjligheten att köpa bostad är låg, så visst är detta en usel lön... Denna lön hade jag för 20 år sen. Rock on! Är det en mänsklig rättighet med Thailandssemester menar du? Jag har råd med min Thailandssemester för att jag har en vettigt skött ekonomi. Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Januari 4, 2015 Dela Inlagd Januari 4, 2015 Det måste finnas några krösusar som hovar in stora pengar på att bygga i Sverige, Man anlitar utländska arbetare med väldigt låga löner men ändå blir hyrorna i nyproduktion så höga att få har råd att bo i dom nya husen. Hyror på 12 000 kr i månaden är inget ovanligt för en 2:a och för en pensionär med 11000 kr i månatlig pension efter skatt så går det inte. Många sitter i egna hus men dom kan inte flytta till lägenhet för hyran blir för hög. Bor man i storstadsområde så blir det bra för huset men i övriga landet så räcker nettot från en försäljning bara något år som påspädning. Ett nytt äldreboende i vår kommun kostar varje plats 12500 kr per månad,alltså måste man vara rik för att kunna flytta in eller fattig så socialvården betalar. Born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Januari 4, 2015 Dela Inlagd Januari 4, 2015 Jag misstänkte det. Vet du om de är egenföretagare eller hyrda från ett större företag. dom är egenföretager med papper i ordning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 4, 2015 Dela Inlagd Januari 4, 2015 (ändrad) Tänk en familj där båda har denna lön, då blir det inte mycket till Thailandsemester... Möjligheten att köpa bostad är låg, så visst är detta en usel lön... Denna lön hade jag för 20 år sen. Rock on! Vist är den usel, men med utan utbildning och erfarenhet är det nog svårt att få nått annat. Och med lite nätter och helger så kan det säkert bli skapligt +20K brutto, vilket inte är helt dåligt idag om man ser till medelinkomsten i Sverige som ligger på ca 22K brutto kvinnor/män. Alla kan ju inte ha lön som oss och B747:an Ändrades Januari 4, 2015 av tomurdoc Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Januari 4, 2015 Dela Inlagd Januari 4, 2015 Är det en mänsklig rättighet med Thailandssemester menar du? Jag har råd med min Thailandssemester för att jag har en vettigt skött ekonomi. Nej ! En liten referens kära vän.. Med en sån lön får man ingen trygghet med.. Men tyvärr så kan man inte kräva mer utan utbildning.. Kanske sätta sig vid skolbänken och studera, för det har alla rätt till, men det är ingen garanti för ett bättre betalt jobb. Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sangwal Inlagd Januari 4, 2015 Dela Inlagd Januari 4, 2015 Vist är den usel, men med utan utbildning och erfarenhet är det nog svårt att få nått annat. Och med lite nätter och helger så kan det säkert bli skapligt +20K brutto, vilket inte är helt dåligt idag om man ser till medelinkomsten i Sverige som ligger på ca 22K brutto kvinnor/män. Alla kan ju inte ha lön som oss och B747:an Förstå mig rätt här, för har man ingen utbilding så har man otroligt svårt att få upp sin lön.. Med alla rätt, för utbildning genererar högre lön... Färre som krigar om tjänsten höjer lönekraven.. Rock on! Så gott som oförstörd! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 4, 2015 Dela Inlagd Januari 4, 2015 Förstå mig rätt här, för har man ingen utbilding så har man otroligt svårt att få upp sin lön.. Med alla rätt, för utbildning genererar högre lön... Färre som krigar om tjänsten höjer lönekraven.. Rock on! Kapitalismens grundsten, allt styrs av tillgång och efterfrågan. Och som vi vet har ju 10 tusentals "tillgångar" tillkommit de senaste åren. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 4, 2015 Dela Inlagd Januari 4, 2015 dom är egenföretager med papper i ordning Jag såg/läste/hörde något förra året om något åkeri(och dessa mygelanställda) som åkte på rejäl backning pga detta upplägg som jävla tur är? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 4, 2015 Dela Inlagd Januari 4, 2015 jo det sitter ju polacker ,rumäner ,slovener även i dom svenska numera vi har 11 bilar på åkerit 10 är bemannade med rumäner och slovener ,jag är ensam svensk som kör Du är väl en sån där båtflykting från Öland? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Januari 4, 2015 Dela Inlagd Januari 4, 2015 (ändrad) Nej ! En liten referens kära vän.. Med en sån lön får man ingen trygghet med.. Men tyvärr så kan man inte kräva mer utan utbildning.. Kanske sätta sig vid skolbänken och studera, för det har alla rätt till, men det är ingen garanti för ett bättre betalt jobb. Rock on! Min fru har ingen utbildning och hoppar in som sommar vik inom industri på skift, det brukar bli lite övertid så hon snittar ca35K/mån och har lagt ner allt vad skit inom massage/restaurang/städ heter då det bara är ett sjukt utnyttjande oftast av andra Thaikärringar!!! Ändrades Januari 4, 2015 av UglyFarang Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Januari 4, 2015 Dela Inlagd Januari 4, 2015 Jag såg/läste/hörde något förra året om något åkeri(och dessa mygelanställda) som åkte på rejäl backning pga detta upplägg som jävla tur är? Stämmer massor med åkerier som torskat på det och det är bra ,dom här får visa intyg på att dom skattat hemma i sina länder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chryzaliz Inlagd Januari 4, 2015 Dela Inlagd Januari 4, 2015 Vi stjäl fruntimmer från männen i Thailand, men det beror väl också på att vi är så mycket bättre och snyggare.. Vi avlastar bara thaigubbarna lite grann. Det är nämligen så att thaidamerna i åldrarna 15 - 64 är många fler än thaigubbarna så vi gör dem faktiskt en tjänst. Vi skulle nästan kunna ta 2 vardera för att vara riktigt snälla https://www.facebook...erPattayaUnited http://int.soccerway...-season/r30292/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 4, 2015 Dela Inlagd Januari 4, 2015 Vi avlastar bara thaigubbarna lite grann. Det är nämligen så att thaidamerna i åldrarna 15 - 64 är många fler än thaigubbarna så vi gör dem faktiskt en tjänst. Vi skulle nästan kunna ta 2 vardera för att vara riktigt snälla Årets bästa inlägg 2015! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Januari 4, 2015 Dela Inlagd Januari 4, 2015 Kapitalismens grundsten, allt styrs av tillgång och efterfrågan. Och som vi vet har ju 10 tusentals "tillgångar" tillkommit de senaste åren. Exactemente, bodde det tex bara en person här i Sverige skulle hen haft en riktigt saftig lön. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Januari 4, 2015 Dela Inlagd Januari 4, 2015 Men va f-n kom in i matchen nu gubbar, sitta och gnälla över att utländska byggare och chaufförer kommer till Sverige och jobbar för låga löner in med facket bla bla bla... jävla lipande är det på er... Ni får ta och gilla läget och fatta att vi lever på 2015 talet inte 1975 talet då allt var Made In Sweden... Antar att ni använder resecheckar också hela gnällbunten...så talar en som är dum på riktigt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob Inlagd Januari 4, 2015 Dela Inlagd Januari 4, 2015 så talar en som är dum på riktigt Kommer från rätt käft, ta nu på dig vuxenblöjan och gå och lägg dig igen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Januari 4, 2015 Dela Inlagd Januari 4, 2015 Vist är den usel, men med utan utbildning och erfarenhet är det nog svårt att få nått annat. Och med lite nätter och helger så kan det säkert bli skapligt +20K brutto, vilket inte är helt dåligt idag om man ser till medelinkomsten i Sverige som ligger på ca 22K brutto kvinnor/män. Alla kan ju inte ha lön som oss och B747:an Har en god vän som jobbar som väktare hos securitas, han har iofs bra utbildning men inte nån som behövs för det jobbet, drar in ordentligt med stålar varje månad med OB och övertid ibland, dubbelt så mycket, efter skatt, som han hade som gymnasielärare. Inget brottsregister och lite folkvett var anställningskravet. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Januari 4, 2015 Dela Inlagd Januari 4, 2015 Har en god vän som jobbar som väktare hos securitas, han har iofs bra utbildning men inte nån som behövs för det jobbet, drar in ordentligt med stålar varje månad med OB och övertid ibland, dubbelt så mycket, efter skatt, som han hade som gymnasielärare. Inget brottsregister och lite folkvett var anställningskravet. MVH Tommy Ska han dra in dubbelt så mycket som väktare så måste han jobba en jäkla massa övertid, den saken är klar. Normallönen för en väktare åt Securitas 2013 var 23.430/månad. http://www.securitas.com/se/sv/Jobba-hos-oss/Vanliga-fragor/Lon-och-Arbetstider/ Medellönen för en gymnasielärare samma år var 30.300/månad http://allastudier.se/jobb-o-l%C3%B6n/202-gymnasiel%C3%A4rare-i-allm%C3%A4nna-%C3%A4mnen/ Fritz Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu