turisten Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Hej Bra att du påminde mig, ja det är också ett sätt att protestera på, liksom att jag numera inte dricker Singha öl p.g.a att grundarens dotter var med och finansierade PDRC och Sutheps protester och sedan firade militärkuppen i militära uniformer. Mvh isan lover Haha, PDRC bojkottar också Singha pga att hon blev utstött ur sin familj pga hennes engagemang i PDRC. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Chryzaliz Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Rödvinsvänstern som i dag stöttar erkännandet av Palestina, var det inte de som tyckte att det var så fint att åka till Israel och arbeta på Kibbutz en gång för inte så länge sedan? https://www.facebook...erPattayaUnited http://int.soccerway...-season/r30292/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Vilka andra länder erkänner Palestina?Nån som vet? PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Vilka andra länder erkänner Palestina?Nån som vet? Läs inlägg nr 68 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 (ändrad) Hej Jag hade väldigt stora förväntningar på landet Israel som bildades efter det att dom själva hade utsatts för förföljelse under andra världskriget, dom om några borde ju veta bättre än att med militär beslagta andras mark, tillgångar och stänga inne folk av annan nationalitet och religion bakom murar och stängsel, hindra införsel av mat som leder till undernäring och hög barnadödlighet, på ett sätt som tragiskt nog har stora likheter med vad deras eget folk upplevde i Warsava gettot. En två stats lösning är enligt mig det enda sättet att lösa denna långa konflikt på, ett "herrefolk" som med vapens hjälp håller ett annat folk instängda bakom stängsel, murar och undernäring leder bara till fler människor helt utan hopp om en framtid och nya självmordsbombare. Mvh isan lover Man får nästan intrycket av att du var med 1948 på det sättet du skriver. I övrigt är det bara massa naivt svammel som är helt irrelevant så länge som palestinierna vägrar erkänna staten Israel och vill se den utplånad och förintat. Ändrades Oktober 31, 2014 av knasen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Säg det till palestinierna så dom slutar döda och lemlästa och väljer en förhandlad lösning istället för att kräva israels utplånande När det gäller döda och lemlästa. Israels övervåld kritiseras av hela världen. Jag har för mig att antalet döda i konflikten är ca. 13 dödade palestinier på 1 dödad israel. // mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Israelerna är inte guds bästa barn de heller som bombar både sjukhus och skolor “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 När det gäller döda och lemlästa. Israels övervåld kritiseras av hela världen. Jag har för mig att antalet döda i konflikten är ca. 13 dödade palestinier på 1 dödad israel. // mrco Israel är avsevärt bättre utrustade avseende fjärrvapen, drönare, pansar, robotar och skydd så det beskriver tyvärr inte orsak/verkan/bakgrund att studera dom siffrorna Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
B747 Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 När det gäller döda och lemlästa. Israels övervåld kritiseras av hela världen. Jag har för mig att antalet döda i konflikten är ca. 13 dödade palestinier på 1 dödad israel. // mrco Det är ju en sorts övervåld med dessa bussbomber också som förekom tidigare.Dödade och lemlästade kvinnor och barn. PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
carpenter Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 När det gäller döda och lemlästa. Israels övervåld kritiseras av hela världen. Jag har för mig att antalet döda i konflikten är ca. 13 dödade palestinier på 1 dödad israel. // mrco Så kan du inte säga. Tänk på glitter malajens hjärta. Han arbetar ju nu mera med demokrati frågor, så tat lugnt, han vet mycket mer än de flesta om hur verkligheten i värden ser ut. Möjligt att Anders Bangkok slår honom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Israelerna är inte guds bästa barn de heller som bombar både sjukhus och skolor Det är ju ett gammalt beprövat knep att gömma sig bland och dra på sig eld mot sådana inrättningar just för att svartmåla sin fiende. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Det är ju ett gammalt beprövat knep att gömma sig bland och dra på sig eld mot sådana inrättningar just för att svartmåla sin fiende. Konstigt nog väldigt vanligt för utövare av en viss religion? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 (ändrad) Ja det är nog ok att bomba skolbarn då Ändrades Oktober 31, 2014 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Här följer ett citat från en artikel om konflikten: FN:s generalförsamling och säkerhetsrådet har antagit en rad resolutioner sedan Israel grundades år 1948. De flesta har kritiserat den israeliska ockupationen av de palestinska områdena. Israel har valt att ignorera kritiken och är idag det land i världen som har underlåtit att uppfylla flest FN resolutioner. I FN:s säkerhetsråd blir de flesta resolutioner som är riktade mot Israel stoppat av USA med sitt veto. FN:s organisation för organisation för utbildning, vetenskap och kultur (UNESCO) accepterade Palestina som medlem i oktober 2011, något som stärker Palestinas strävan att bli en egen stat i internationella forum. USA har stoppat sitt ekonomiska bistånd till organisationen i protest. Source: Uppsala Conflict database, Institutt for fredsforkning (PRIO), Aschehoug og Gyldendals store norske leksikon, DPKO, FN-sambandet, BBC // mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Här följer ett citat från en artikel om konflikten: FN:s generalförsamling och säkerhetsrådet har antagit en rad resolutioner sedan Israel grundades år 1948. De flesta har kritiserat den israeliska ockupationen av de palestinska områdena. Israel har valt att ignorera kritiken och är idag det land i världen som har underlåtit att uppfylla flest FN resolutioner. I FN:s säkerhetsråd blir de flesta resolutioner som är riktade mot Israel stoppat av USA med sitt veto. FN:s organisation för organisation för utbildning, vetenskap och kultur (UNESCO) accepterade Palestina som medlem i oktober 2011, något som stärker Palestinas strävan att bli en egen stat i internationella forum. USA har stoppat sitt ekonomiska bistånd till organisationen i protest. Source: Uppsala Conflict database, Institutt for fredsforkning (PRIO), Aschehoug og Gyldendals store norske leksikon, DPKO, FN-sambandet, BBC // mrco kan du lista alla försök att få bort staten Israel genom angrepp från alla grannstater under åren 1948-2014 ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Ja det är nog ok att bomba skolbarn då Nej det är inte ok. Det är inte heller ok att fegt gömma sig bland och provocera fram beskjutning av sådana inrättningar för att få exakt sådana sympatier i konflikten som du just nu ger. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 (ändrad) Nej det är inte ok. Det är inte heller ok att fegt gömma sig bland och provocera fram beskjutning av sådana inrättningar för att få exakt sådana sympatier i konflikten som du just nu ger. Jag ger inga sympatier till någon för jag gillar inte Israel och inte heller Palestina för de är lika goda kålsupare båda två Ändrades Oktober 31, 2014 av Kenneth4618 “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Ofta skickar israelerna sms och andra medelanden för att varna civilpersoner så att dom kan utrymma byggnaden i tid,när dom fått nys om rakettramper. Ang. muren så har Israel byggt den för att skydda sig mot terrordåd ,som bevisligen gått ned rejält. Palestinierna är inga duvungar,det är inte bara Israel dom ger sig på ,Egypten attackeras allt som ofta i Sinai regionen med hjälp av Hamas.Glöm inte att även Egypen har stängda gränser mot Gaza Hamas taktik är ju när missnöjet börjar stiga på Gazaremsan så börjar dom skjuta raketer mot Israel för att ena folket. Säger som knasen står 100% bakom Israel och köper alla varor jag kan därifrån. Ang Sverige så försöker ju sossarna fiska röster bland muslimerna här,som väl snart börjar närma sig millionen ,att då erkänna Palestina gör ju att man kan räkna med åtskilliga röster från dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Egypten färdigställde igår en barriär mot palestina. Dom rev en massa hus på sin sida så dom fick tillräcklig buffertzon mot Gaza http://abcnews.go.com/International/wireStory/army-moves-egyptians-leave-homes-gaza-26536800 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Jag var på FN-tjänst 78-79. Sinai-öknen mellan Israel och Egypten. Vi fick vår utbildning i Strängnäs. I utbildningen ingick att vi skulle vara helt opartiska när vi var där. Men det tog inte många veckor innan dom flesta av oss visste vem vi sympatiserade med. Och det var inte den muslimska sidan. Har samma uppfattning idag. Det fanns en orsak till att permisbussen på fredagarna avgick från Baluza till Tel Aviv och inte till Kairo. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 (ändrad) Helt obegripligt att man kan bli så upprörd av att erkänna staten Palestina. Helt rätt enligt mig. Israel är en torrostat av högsta rang. Som har tvingat Palestina leva under ren misär och förtryck. Kan man erkänna skitlandet Israel så kan man erkänna vilket annat land som helst enligt mig. Jag ville inte skriva i denna tråden då det inte är mycket som gör mig så förbannad som att diskutera Israels rätt att ockupera och terrorisera Palestina. Jag tycker inte det Hamas gör är rätt men det Israel gör är så mycket värre! Jag tror inte en endaste nyårsraket slog ner i Israel under de senaste oroligheterna. Däremot bombade väl Israel nån skola och ett par sjukhus?! Man kan ju fundera lite hur man själv skulle regerat: Säg att nån kommer hem till dig och smäller upp ett hus på din tomt samt slänger upp en fet mur. Skulle du stå med armarna i kors och le då?!?! Ändrades Oktober 31, 2014 av wUThai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Ofta skickar israelerna sms och andra medelanden för att varna civilpersoner så att dom kan utrymma byggnaden i tid,när dom fått nys om rakettramper. Ang. muren så har Israel byggt den för att skydda sig mot terrordåd ,som bevisligen gått ned rejält. Palestinierna är inga duvungar,det är inte bara Israel dom ger sig på ,Egypten attackeras allt som ofta i Sinai regionen med hjälp av Hamas.Glöm inte att även Egypen har stängda gränser mot Gaza Hamas taktik är ju när missnöjet börjar stiga på Gazaremsan så börjar dom skjuta raketer mot Israel för att ena folket. Säger som knasen står 100% bakom Israel och köper alla varor jag kan därifrån. Ang Sverige så försöker ju sossarna fiska röster bland muslimerna här,som väl snart börjar närma sig millionen ,att då erkänna Palestina gör ju att man kan räkna med åtskilliga röster från dem. En sak kan ju vara värt att veta: Hamas stöd i Palestina uppgick till 15% av folket detta året. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oscar Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Säger som knasen står 100% bakom Israel och köper alla varor jag kan därifrån. Även araberna gillar Israeliska varor. På torsdagsmarknaden (partihandel) i Dammam, Saudi, kunde vi köpa, och också gjorde, lådvis med Jaffa apelsiner, grapefruit, tomater, potatis och mycket annat israeliskt grönt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Tur man har så liden tomt. Men jag trivs nog bäst för mig själv Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Helt obegripligt att man kan bli så upprörd av att erkänna staten Palestina. Helt rätt enligt mig. Israel är en torrostat av högsta rang. Som har tvingat Palestina leva under ren misär och förtryck. Kan man erkänna skitlandet Israel så kan man erkänna vilket annat land som helst enligt mig. Jag ville inte skriva i denna tråden då det inte är mycket som gör mig så förbannad som att diskutera Israels rätt att ockupera och terrorisera Palestina. Jag tycker inte det Hamas gör är rätt men det Israel gör är så mycket värre! Jag tror inte en endaste nyårsraket slog ner i Israel under de senaste oroligheterna. Däremot bombade väl Israel nån skola och ett par sjukhus?! Man kan ju fundera lite hur man själv skulle regerat: Säg att nån kommer hem till dig och smäller upp ett hus på din tomt samt slänger upp en fet mur. Skulle du stå med armarna i kors och le då?!?! Mja, ca 500 raketer har i år skjutits in i Israel från Palestina, en stor del från raketramper i skolor och sjukhus absoluta närhet. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts