Guest Oregistrerad knasen Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Man kan ju fundera lite hur man själv skulle regerat: Säg att nån kommer hem till dig och smäller upp ett hus på din tomt samt slänger upp en fet mur. Skulle du stå med armarna i kors och le då?!?! Då kan du kanske fundera på hur det är för Israel med sina aggressiva grannar, men jag antar att du står med armarna i kors och ler över att dom vill förinta Israel och dess befolkning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Jag ger inga sympatier till någon för jag gillar inte Israel och inte heller Palestina för de är lika goda kålsupare båda två Men palestinierna lyckades iallafall med konstverket att få någon som t.o.m ogillar dem att ta deras parti i den här diskussionen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 (ändrad) Jag tror inte en endaste nyårsraket slog ner i Israel under de senaste oroligheterna. Däremot bombade väl Israel nån skola och ett par sjukhus?! Läs andra tidningar än expressen och aftonbladet. Klarar du av danska eller norska så kan du läsa deras tidningar och få en annan vinkel + flera nyheter om raketangrepp mot Israel som det ALDRIG står om i våra PK maffia tidningar Ändrades Oktober 31, 2014 av kenneth073 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Men palestinierna lyckades iallafall med konstverket att få någon som t.o.m ogillar dem att ta deras parti i den här diskussionen. Var har jag skivit att jag tar deras parti. Jag tycker bara det är fel att bomba skolor och sjukhus. Läsförståelsen är på topp “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Var har jag skivit att jag tar deras parti. Jag tycker bara det är fel att bomba skolor och sjukhus. Läsförståelsen är på topp Visst är det fel, men ifall någon gömmer sig där och upprepade gånge beskjuter dig med raketer, som tur är inte oftast når sitt mål av tätbefolkade orter pga robotskyddet, "The doome", som antagligen har räddat hundratals liv. Typisk terrortaktik att gömma sig i skolor, sjukhus etc, det ger publicitet. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Då kan du kanske fundera på hur det är för Israel med sina aggressiva grannar, men jag antar att du står med armarna i kors och ler över att dom vill förinta Israel och dess befolkning. Ja, jag vad säger man. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Läs andra tidningar än expressen och aftonbladet. Klarar du av danska eller norska så kan du läsa deras tidningar och få en annan vinkel + flera nyheter om raketangrepp mot Israel som det ALDRIG står om i våra PK maffia tidningar Haha. Du skämta mig aprillo vad? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Skulle inte tro det Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Visst är det fel, men ifall någon gömmer sig där och upprepade gånge beskjuter dig med raketer, som tur är inte oftast når sitt mål av tätbefolkade orter pga robotskyddet, "The doome", som antagligen har räddat hundratals liv. Typisk terrortaktik att gömma sig i skolor, sjukhus etc, det ger publicitet. Fan vad korkad jag är. Tänkte ju inte på det att dom "gömde" sig i skolor och sjukhus. Då är det ju såklart legitimt att jämna skolor och sjukhus så länge dom gömmer sig där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Fan vad korkad jag är. Tänkte ju inte på det att dom "gömde" sig i skolor och sjukhus. Då är det ju såklart legitimt att jämna skolor och sjukhus så länge dom gömmer sig där. Vad att göra, ska de själva vänta på att bli jämnade med marken, vad föreslår du? De försöker ju verkligen träffa tätbebyggda områden med sina raketer, men som tur är skjuts de flesta ned. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kenneth073 Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Dom "gömmer" sig nog inte bara där,gjorde dom det så var det nog ingen som försökte bomba.Tycker du inte själv att det är jävligt fegt att skjuta och sen gömma sig bakom barn och sjuka? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Ja, jag vad säger man. Ja vad säger man om det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Då kan du kanske fundera på hur det är för Israel med sina aggressiva grannar, men jag antar att du står med armarna i kors och ler över att dom vill förinta Israel och dess befolkning. Var har jag sagt det? Och det är väl inte så konstigt att vissa känner ett enormt hat. Dom har ju bara varit ockuperade sen 1967, typ. Men att inte stå bakom Palestina och tillåta dessa övergrepp från Israels sida är ju så jävla korkat så det liknar ingenting. Hade inte Israel haft USA bakom sig hade dom aldrig tillåtits att agera som dom gör. Vill bara poängtera att jag är inte för nån terror varken från Palestinas eller nåt annat land. Men just hur Israel beter sig får mig att må jävligt illa... tanke på deras överlägsenhet när det gäller infrastruktur och totala militära överlägsenhet så skulle man ju önska att dom iaf kunde sluta med nya bosättningar och terrorisera Palestina, då dom har medlen att få till nån form av demokrati för bägge länderna och leva i fred. Palestinas levnadsförhållande är ju rena stenåldern om man jämför med Israel. Jag lärde mig ganska tidigt i livet att man sparka inte nån som redan ligger ner. Och det patetiska är när man diskuterar med andra här så är man genast för terrorister, vilket jag inte är. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Ja vad säger man om det? Citerade fel. My bad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Var har jag sagt det? Och det är väl inte så konstigt att vissa känner ett enormt hat. Dom har ju bara varit ockuperade sen 1967, typ. Men att inte stå bakom Palestina och tillåta dessa övergrepp från Israels sida är ju så jävla korkat så det liknar ingenting. Hade inte Israel haft USA bakom sig hade dom aldrig tillåtits att agera som dom gör. Vill bara poängtera att jag är inte för nån terror varken från Palestinas eller nåt annat land. Men just hur Israel beter sig får mig att må jävligt illa... tanke på deras överlägsenhet när det gäller infrastruktur och totala militära överlägsenhet så skulle man ju önska att dom iaf kunde sluta med nya bosättningar och terrorisera Palestina, då dom har medlen att få till nån form av demokrati för bägge länderna och leva i fred. Palestinas levnadsförhållande är ju rena stenåldern om man jämför med Israel. Jag lärde mig ganska tidigt i livet att man sparka inte nån som redan ligger ner. Och det patetiska är när man diskuterar med andra här så är man genast för terrorister, vilket jag inte är. Det patetiska är att svenska regeringen erkänt Palestina som ett land trots att de styrs av terrorister som klart och tydligt uttalat att deras mål är att utplåna staten Israel. Det är bara fruktansvärt naiva människor som kan föra ett sådant resonemang att Israel som är så överlägsna ska vända andra kinden till när stenåldersmänniskorna försöker döda dem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Var har jag sagt det? Och det är väl inte så konstigt att vissa känner ett enormt hat. Dom har ju bara varit ockuperade sen 1967, typ. Men att inte stå bakom Palestina och tillåta dessa övergrepp från Israels sida är ju så jävla korkat så det liknar ingenting. Hade inte Israel haft USA bakom sig hade dom aldrig tillåtits att agera som dom gör. Vill bara poängtera att jag är inte för nån terror varken från Palestinas eller nåt annat land. Men just hur Israel beter sig får mig att må jävligt illa... tanke på deras överlägsenhet när det gäller infrastruktur och totala militära överlägsenhet så skulle man ju önska att dom iaf kunde sluta med nya bosättningar och terrorisera Palestina, då dom har medlen att få till nån form av demokrati för bägge länderna och leva i fred. Palestinas levnadsförhållande är ju rena stenåldern om man jämför med Israel. Jag lärde mig ganska tidigt i livet att man sparka inte nån som redan ligger ner. Och det patetiska är när man diskuterar med andra här så är man genast för terrorister, vilket jag inte är. 1967 ? Araber och judar har krigat i samma område i mer än 4000 år om den mark vi just nu diskuterar Även flera andra religioner och makter har varit inne och skövlat i omgångar. Inte minst kristna från västra och norra Europa Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Det patetiska är att svenska regeringen erkänt Palestina som ett land trots att de styrs av terrorister som klart och tydligt uttalat att deras mål är att utplåna staten Israel. Det är bara fruktansvärt naiva människor som kan föra ett sådant resonemang att Israel som är så överlägsna ska vända andra kinden till när stenåldersmänniskorna försöker döda dem. Tror inte vi kommer längre än så. Oavsett vad vi skriver så kommer vi aldrig komma överens om denna frågan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 1967 ? Araber och judar har krigat i samma område i mer än 4000 år om den mark vi just nu diskuterar Även flera andra religioner och makter har varit inne och skövlat i omgångar. Inte minst kristna från västra och norra Europa Ja, och för flera miljoner år sen vandrade det dinosaurier på Jorden. Vad fan yra du om? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Ja, och för flera miljoner år sen vandrade det dinosaurier på Jorden. Vad fan yra du om? Att Judarna gjort anspråk på den marken lika länge som muslimerna antagligen. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Att Judarna gjort anspråk på den marken lika länge som muslimerna antagligen. Ofan. Så när blev Palestina ockuperat av Israel då? 4000 år sen eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Isan Lover, on 31 Oct 2014 - 10:31, said: Hej Samma här, jag har inte ätit en Jaffa apelsin på minst 20 år, det är mitt sätt att protestera, jag sluta t.ex köpa Franskt vin efter deras atomsprängningar i söderhavet och franska stattens sänkning av ett Greenpeace fartyg. Mvh isan lover Men åka till militärdiktaturen Thailand,det går bra,trevlig resa önskar Pust 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Ofan. Så när blev Palestina ockuperat av Israel då? 4000 år sen eller? Och när tog muslimerna Judarnas mark? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pho Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Hej Bra att du påminde mig, ja det är också ett sätt att protestera på, liksom att jag numera inte dricker Singha öl p.g.a att grundarens dotter var med och finansierade PDRC och Sutheps protester och sedan firade militärkuppen i militära uniformer. Mvh isan lover vilken öl dricker du då omman får fråga mvh pho Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Nu gör svenskarna bort sig i Australien också! http://www.friatidningen.se/artikel/115734 //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dempa Inlagd Oktober 31, 2014 Dela Inlagd Oktober 31, 2014 Och när tog muslimerna Judarnas mark? För ca 2000 år sen blev judarna fördrivna från Palestina. Jag kan tycka att de är lite långsinta.. Är ju många som skulle kunna kräva rätt till Palestina då deras historia haft många olika regenter. Följande folkslag har regerat i området de senaste 1700 åren - Romerska Byzantiner (312-637) (Persiskt avbrott 614-629), - Omayyad-araber (638-759), - Islamska Abbassider (759-1099), - Korsfarare (1099-1291) (med avbrott av kurden Saladin 1187-93), - Mamelucker (1291-1516), - Ottomanska turkar (1517-1917), - Det brittiska mandatet (1917-1948). F*ck Palestine! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts