Jump to content
IGNORERAD

I dag skäms jag över att vara svensk

Guest Oregistrerad knasen

Recommended Posts

Enligt Säpo har 90 svenskar som åkt till Syrien och Irak för att strida med med våldsbejakande islamistiska grupperingar. Det bekräftade antalet svenskar som dött under strid är 23. Men de verkliga siffrorna ska vara betydligt högre.

Hur många svenska kurder som anslutit till striderna mot IS är okänt. Men mycket tyder dock på att det finns en växande ström svenskkurder som reser till Turkiet med målet att passera gränsen till Syrienm skriver gp.se.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/svensk-is-krigare-dodad-i-kobane/

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

• Svar 228
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Khemmarat

22

• Tallviking

21

• Sangwal

12

• B747

10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

aasoiskawbeach

Sverige är ett skämt idag, vi styrs av idi*ter som 38% röstat fram.. hur kunde man rösta på denna man??

Dela på andra sajter

Sverige är ett skämt idag, vi styrs av idi*ter som 38% röstat fram.. hur kunde man rösta på denna man??

Historiens största skämt till regering.Löfven är inte bättre än Ljugholt.Jag röstade INTE på honom.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Dela på andra sajter

Jag tycker att det är märkligt att en minoritetsregering ens har rätt att fatta såna beslut, är det helt OK  enligt vår lag?

Visst är det trist...

MVH Tommy

Det har jag också funderat på, man kan tycka att det borde vara riksdagsbeslut i detta?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Det har jag också funderat på, man kan tycka att det borde vara riksdagsbeslut i detta?

:good:

Dela på andra sajter

Vilket fantastiskt land Sverige var en gång i tiden.

Idag? :huh:? :huh:? :huh:? :huh:??

Det går åt helvete.Då sossefittor får styra kan det bara gå åt ett håll.

Dela på andra sajter

Scandinaviancorner

Det måste vara en Gotlänning som president för att få ordning på landet.Allt annat går bort..

Sanna mina ord..

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

För mig är det precis tvärtom, just nu är jag stolt över att vara Svensk och över att ha varit med och röstat fram den nuvarande regereingen, det beslut som nu togs borde ha tagits redan på Palmes och Sten Anderssons tid.

Palestinierna har lidit nog och är värda ett erkännande, hoppas och tror att många fler EU-länder fäljer efter.

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Dela på andra sajter

Idag har våran totalt verklighetsfrånvarande regering erkänt terroristiska gärningar och handlingar. Jag skäms å det grövsta... Fy Fan!

Heja Alla Miljöpartister Alla Socialdemokrater

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Funderar på om man skulle skriva till Israel och be dem erkänna Skånes självständighet-som en motreaktion?

Vi har varit ockuperade i 300 år nu och nu är det dags att skära av snyltarna norr om Hallansåsen!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Funderar på om man skulle skriva till Israel och be dem erkänna Skånes självständighet-som en motreaktion?

Vi har varit ockuperade i 300 år nu och nu är det dags att skära av snyltarna norr om Hallansåsen!

Nänä, inte nu när vi byggt en bro åt er...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Sen när vi ändå är på gång och erkänner stater som inte har kontroll över sitt territorium, varför inte erkänna Sultanatet Pattani också?

Skulle leda till en massdeprtation av Svenskar från Thailand och deras investeringar skulle förmodligen konfiskeras av Thailand...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Dela på andra sajter

Palestinierna har lidit nog och är värda ett erkännande, hoppas och tror att många fler EU-länder fäljer efter.

Vad förväntar du dig om du skjuter raketer med målet att döda så många civila medborgare som möjligt  i detta land..

Till slut brister det som det gjort för Israel och man ger igen.

Hamas skiter totalt i sin egen befolkning ,snart börjar raketerna regna in i Israel igen som i sin tur ger igen..

Svårt att förhandla med en sida som har som mål att utplåna andra sidans medborgare.

NYVAL NU....... nuvarande regering är inte rumsren

Dela på andra sajter

Hej

För mig är det precis tvärtom, just nu är jag stolt över att vara Svensk och över att ha varit med och röstat fram den nuvarande regereingen, det beslut som nu togs borde ha tagits redan på Palmes och Sten Anderssons tid.

Mvh isan lover

Att du hyllar terrorister och vålds-beivrare är ju knappast en nyhet :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Inte direkt som bu eller bä, men i Asienmästerskapen (OS for Asienländerna) var Palestina representerat, det innebär väl att dom måste ha ett erkännande som nation, eller har det ingen betydelse, lite undrande blev jag när jag såg att dom var med i nationskampen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Inte direkt som bu eller bä, men i Asienmästerskapen (OS for Asienländerna) var Palestina representerat, det innebär väl att dom måste ha ett erkännande som nation, eller har det ingen betydelse, lite undrande blev jag när jag såg att dom var med i nationskampen!

Ungefär samma sak som att Israel är med i Eurovision

Dela på andra sajter

Inte nödvändigtvis, Gibraltar är med och kvalar till fotbolls-EM.

Dela på andra sajter

Ungefär samma sak som att Israel är med i Eurovision

Jo, men nu tänker jag inte geografiskt, finns landet Israel, finns ju mängder av länder som inte erkänner detta, men vad jag menar är, finns landet Palestina i t.ex. FN

Att sedan Palestina o Israel inte är i samma världsdel i teorin är väl bara en säkerhetspolitisk uppfinning!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Jo, men nu tänker jag inte geografiskt, finns landet Israel, finns ju mängder av länder som inte erkänner detta, men vad jag menar är, finns landet Palestina i t.ex. FN

Att sedan Palestina o Israel inte är i samma världsdel i teorin är väl bara en säkerhetspolitisk uppfinning!

Denna konflikt och ländernas vara eller icke vara är mer än 4000 år gammal och båda länderna har funnits dokumenterade i olika former i mer än 3000 år så det finns inga tydliga "sanningar" om vilket land som har rätt till vad

Dom har krigat om detta sedan urminnes tider och du kan läsa om fightandet bl.a i gamla testamentets första mosebok

Så om dom är medlemmar i FN eller inte är rätt ointressant

Dela på andra sajter

Wales och Skottland har ju egna landslag i fotboll utan att vara självständiga länder så det verkar inte vara något krav.

And that's all I have to say about that

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Att du hyllar terrorister och vålds-beivrare är ju knappast en nyhet :whistle:

Hej

Jag anser faktiskt att dom Palestinier som har bott på samma plats i tusentals år har rätt att vara där och att dom 6-7 miljoner Palestinier som har tvingats i landsflykt av Israel borde ha rätt att återvända till sina hem.

Mvh isan lover

Dela på andra sajter

Hej

Jag anser faktiskt att dom Palestinier som har bott på samma plats i tusentals år har rätt att vara där och att dom 6-7 miljoner Palestinier som har tvingats i landsflykt av Israel borde ha rätt att återvända till sina hem.

Mvh isan lover

Du anser ju också att mannen som nonchalerar FN är en bra ledare.

"FN is not my father"

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Många flydde nog självmant efter att dom anfallit judarna tillsammans med arabvärldens armeer när Israel stoppade dom och gick till motoffensiv.

.

Nu blev också ca 8 miljoner judar fördrivna från sina hem i övriga arabvärlden.

Du sa i förra inlägget att palestinerna har lidit nog,det kan så vara men frågan är VILL dom sluta lida?

Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...