Jump to content
IGNORERAD

Köpa air-con


Esspe

Recommended Posts

Den här biten är jag inte duktig på, men vad jag förstår finns det inverters eller "vanliga" , (av och på...)

Men min tanke med värmepump / kylanläggning kvarstår, finns dessa aggregat att köpa i Thailand, sådana som man kan växla mellan kyla och värme...?

 

Sitter man i Isaan i December, med nattgrader på 11 - 14 grader, och med ett föränderligt klimat, skulle åtminstone jag kunna spendera lite ström på värme / jämn inomhus temp...

Några tankar kring detta..?

 

Mvh. borje222

 

Ja det finns för jag hittade bla Mitsubishi på en hemsida i Thailand en gång men hittar den inte igen :bag:

Jag har samma tanke att lika gärna köpa en lite större Mitsubishi och sätta den centralt då jag har öppen planlösning

Många värmepumpar tillverkas i Thailand

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 28
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Galten

    5

  • Tallviking

    4

  • Esspe

    4

  • Kenneth4618

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hyrde ett hus med LG inverters, 3 år gamla och förde ett jäkla oväsen i fläktdelen.

Idag har vi Panasonic och dom funkar iofs helt ok och är tysta men Daikin och Mitsubishi är dom bästa enligt proffsen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hyrde ett rum i andra våningen hos Charlies tror jag det hette i phiphi för tre år sedan och man hoppade till varje gång när AC brakade igång.

Förutom oväsendet inne så hade de ytteraggregatet på vår lilla balkong och där gick det inte och vara för oväsendet och varmluften som blåste,

Fick en instinkt där att AC skall man se upp med.

 

Tjejens syster har ett hus i Bangkok med billig AC i sovrummet och den går inte heller och använda för man fryser eller svettas om vartannat varje kvart.

 

Våra Mitsubishis är så tysta, så tysta och kalluften bara smyger ner och smeker en lugnt och jämt  :wub: .

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...