Jump to content
IGNORERAD

Fiske i Thailand

leifen

Recommended Posts

Hur blir det med fisket i år?

Själv har jag stora förhoppningar på ett privat fiske i Korat området och en inbjudan till Nakhon Si Tammarat.

Norr om Cha Am finns det stora till ganska dyra pengar.

Kanske en tur dit också.

Min vän "tysken" har +100kg i sin damm.

Spännande efter hans personliga inbjudan i november.

post-7697-0-16245600-1413668618.jpg

post-7697-0-68756300-1413668660.jpg

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Själv har jag stora förhoppningar på ett privat fiske i Korat området och en inbjudan till Nakhon Si Tammarat.

Har du ngt bra fiskeställe att tipsa om i Nakhon si Thammarat? Ska snart ner till dom trakterna o lite fiske hade varit skoj.

Dela på andra sajter

Har du ngt bra fiskeställe att tipsa om i Nakhon si Thammarat? Ska snart ner till dom trakterna o lite fiske hade varit skoj.

Har inte varit där än, bara en inbjudan så länge och vet inget alls vad det gäller.

Hoppas det blir av innan jul.

Dela på andra sajter

Hej !

Har haft som ide`dom senare åren att fiska på lite olika sätt när jag har varigt i LOS

hörde mycket om ting tong farang för några år sen när jag  flugfiskade runtomkring  i sisaket alla ville kolla på mina "maläng"

nuförtiden så blir det mest fiske pooler inte så spännande men avkopplande brukar ta en tur till Bungsamran i Bangkok varje år

där får man en bra träning för armarna iallafall 

MVH jocke

Dela på andra sajter

Jag betalade 4000baht för en dag inkl guide på Cha Am fishing camp.

Där finns även vettigt boende så man slipper åka dit med taxi el likn.

Men det finns några dyrare ställen i det området också.

Stor fisk finns det där jag fiskade.

post-6510-0-29365200-1413725708_thumb.jp

Själv fick jag nöja mig med denna lilla krabat.

post-6510-0-07239800-1413725762_thumb.jp

Veteran

Dela på andra sajter

navion hispania

Verkligen stor fisk är det nån kamp med dess "grisar"?  Hade några riktig fina fiske turer  här förra året i  Khao lak bla en 70kg marilin som kompisen fick lyckan att dra upp. Men  varje tur så fick vi gott om kungs makrill och tuna, gick aldrig lottlös.  Priserna här ligger runt 1300 Bath för en dags tur.

Dela på andra sajter

Jurassic Fishing Park nära Cha Am är väl den senaste och exklusivaste.

Samma ägare som i Bung Samran i Bkk

Dela på andra sajter

Verkligen stor fisk är det nån kamp med dess "grisar"?  Hade några riktig fina fiske turer  här förra året i  Khao lak bla en 70kg marilin som kompisen fick lyckan att dra upp. Men  varje tur så fick vi gott om kungs makrill och tuna, gick aldrig lottlös.  Priserna här ligger runt 1300 Bath för en dags tur.

Vet du om det är bra fiske efter marlin i februari i Khao lak. Tänkte ta mig dit en runda vid den tiden. 

Dela på andra sajter

Det är svårt att jämföra fiskar i havet och i sötvatten.

Stor fisk i havet kan ju rusa långt och fort.

Medan fiskarna jag fiskar i dammar kämpar på ett annat sätt, men kan vara mkt starka för sin storlek.

Veteran

Dela på andra sajter

Jurassic Fishing Park nära Cha Am är väl den senaste och exklusivaste.

Samma ägare som i Bung Samran i Bkk

Jag ska nog testa där nästa resa om priserna är skapliga.

Men först ska jag försöka få en rocka i Bkk.

Lär vara otroligt starka.

Veteran

Dela på andra sajter

navion hispania

Nja fick inga marilins i feb, där mig inte sagt att det inte är dåligt marilin fiske i feb. Vi körde liksom i samma vatten så jag skall pröva några ny båtar och höra mig för.

Dela på andra sajter

Nja fick inga marilins i feb, där mig inte sagt att det inte är dåligt marilin fiske i feb. Vi körde liksom i samma vatten så jag skall pröva några ny båtar och höra mig för.

Oki,, tänker testa några båtar. Blir alltid något fiske när jag är i Thailand.

Dela på andra sajter

kul att se att det finns fiskare på detta forum.varit på g själv oxå att åka o fiska i nån pöl men blivit knäckt av värmen..knappt så att man orkar pimpla öl i den värmen som kan uppstå i leendenas land.pimpla i lårviken orkar man knappt :heat: ....får väl bita ihop och åka till nån pöl om man vill fiska :focus: .antar att om man får på,nåt stort på kroken så,glömmer man hettan.äh ville bara flika in här o skriva lite.ha det bra o pimpla lugnt oavsett vilken vik ni än må pimpla i :haha:

Dela på andra sajter

Jag ska nog testa där nästa resa om priserna är skapliga.

Men först ska jag försöka få en rocka i Bkk.

Lär vara otroligt starka.

Nu ska visst floden Tha Chin vara bäst för stora rockor.

Denna är fångad där, av min tyske vän.

post-7697-0-01397000-1413733969.jpg

Dela på andra sajter

Hej !

Har haft som ide`dom senare åren att fiska på lite olika sätt när jag har varigt i LOS

hörde mycket om ting tong farang för några år sen när jag  flugfiskade runtomkring  i sisaket alla ville kolla på mina "maläng"

nuförtiden så blir det mest fiske pooler inte så spännande men avkopplande brukar ta en tur till Bungsamran i Bangkok varje år

där får man en bra träning för armarna iallafall 

MVH jocke

Hur gick det när du flugfiskade?? Fick du något å om du fick vad tog du dom på å vad fick du???

Många frågor vart det

Dela på andra sajter

Funderar på Fiske i LOS Där marknaden ligger i Thalan finns det bra med "Red Snapper insjövarianten"Köåte a 60 b st Vid fråga var han drog upp dom pekade han på floden bakom sig Fisken levde så det var nog sant Ytis får ej fiska i LOS men gummans barbbarn får följa med som alibi Kan oxå låna hennes "reservpolismössa" och ha den på mig så det ska nog gå bra Man kan ju ha en kall chang eller mekong i fisklådan som säkerhet om polisen ser en Det jag oroar mig lite för att det är strömt där

Offe

Dela på andra sajter

Har ngn form av lös plan om att prova på flugfiske i Thailand nån gång. Sugen på att hänga med på en guidad tur in i ngn djungel på jakt efter golden mahseer.

Får se när/om det blir av...

http://thai-fishing.com/mahseer-fly-fishing.html

http://www.fly-fishing-in-Thailand.com/

Dela på andra sajter

Har ngn form av lös plan om att prova på flugfiske i Thailand nån gång. Sugen på att hänga med på en guidad tur in i ngn djungel på jakt efter golden mahseer.

Får se när/om det blir av...

http://thai-fishing.com/mahseer-fly-fishing.html

http://www.fly-fishing-in-Thailand.com/

Det skulle vara riktigt kul det :)

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Dela på andra sajter

Chan2014 håller på att testa och utveckla flugfiske hemma hos honom.

I Korat fiskas liknande flugfiske i små dammar med mycket växlighet. Flugorna är små flytande gummijiggar istället

Dela på andra sajter

Flygfiske låter intressant. Har provat med drag och spinnare i floderna södra Thailand utan att få något. till och med metat.

Visst kan man få fisk i dammar vilket jag fått men det räknas ju inte.

Fisk finns det när man ser på vattenspegeln på det grumliga vattnet.

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...