Jump to content
IGNORERAD

Svensk man arresterad för bedrägeri


Tallviking

Recommended Posts

Även om han nu får skaka galler i några år när han kommer till Sverige så är det väldigt lindrigt om man jämför med vad MPR.s rättsvårdande enhet tyckte att dessa småtjyvar skulle få för straff för sina synder. ;)

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 526
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    107

  • Tallviking

    37

  • Bananen

    35

  • Baa

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Även om han nu får skaka galler i några år när han kommer till Sverige så är det väldigt lindrigt om man jämför med vad MPR.s rättsvårdande enhet tyckte att dessa småtjyvar skulle få för straff för sina synder. :wink:

 

Fritz..

 

Men det var ju lite humor.

 

"skär tasken av dem"

"inte ska de belönas"

"Stoppa kulorna i den nya sparbössan"

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt att många tycker det är helt ok om man lurar staten på pengar

 

Det är ju skattebetalares pengar

Är det inte så att staten lurar oss varje dag.

Känns bara bra att ta tillbaks lite.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då är det ok då att de kommer in folk från utlandet och utför jobb i byggsvängen och åkeribranchen

så kan betala mindre i lön och därmed mindre i skatt eller ingen alls i Sverige.

 

Tänk på att när ni står där hos arbetslöshetskassan så är det skattepengar ni får

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då är det ok då att de kommer in folk från utlandet och utför jobb i byggsvängen och åkeribranchen

så kan betala mindre i lön och därmed mindre i skatt eller ingen alls i Sverige.

 

Tänk på att när ni står där hos arbetslöshetskassan så är det skattepengar ni får

Återbäringen med andra ord :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Återbäringen med andra ord :good:

Vart tar mina 129kr/mån i A kasse avgift vägen då?

Inte till dom arbetslösa??

Ändrades av Ken
Link to comment
Dela på andra sajter

Vart tar mina 129kr/mån i A kasse avgift vägen då?

Inte till dom arbetslösa??

Fråga Kenneth för jag vet inte ,förhoppningsvis till dig om du skulle behöva det

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart tar mina 129kr/mån i A kasse avgift vägen då?

Inte till dom arbetslösa??

Medlemsavgifterna ska täcka a-kassornas administrativa kostnader samt finansierings- och arbetslöshetsavgift till staten.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vart tar mina 129kr/mån i A kasse avgift vägen då?

Inte till dom arbetslösa??

dina 129kr/månad skall täcka mindre än 20% av utbetalningarna till de arbetslösa, resten står staten för med skattepengar.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då är det ok då att de kommer in folk från utlandet och utför jobb i byggsvängen och åkeribranchen

så kan betala mindre i lön och därmed mindre i skatt eller ingen alls i Sverige.

 

Tänk på att när ni står där hos arbetslöshetskassan så är det skattepengar ni får

http://www.pappers.se/home/da/content.nsf/aget?openagent&key=93_miljarder_i_overskott_fran_a_kassan_1400163315758

 

Hur var det nu med finansieringen av a-kassan, kom det från skattepengar eller betalar a-kassan in till statskassan???

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

o bank jävlarna som inte pröjsat tebaks alla miljarder i bankstöd som dom fick vid krisen i början på 90 talet, många som borde hängas högt..

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Se där ja Staten snor även dom pengarna ,dom borde buras in tjyvjävlar ha ha

Eftersom du inte har några pengar på banken så drabbar inte den stölden dig personligen.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

o bank jävlarna som inte pröjsat tebaks alla miljarder i bankstöd som dom fick vid krisen i början på 90 talet, många som borde hängas högt..

Vilka banker var det som fick stöd?

Hur mycket vinst gjorde staten i slutändan när de sålde aktierna?

Link to comment
Dela på andra sajter

vet ej, berätta :wink:

Ändrades av Lung King

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

:heat: 

Eftersom du inte har några pengar på banken så drabbar inte den stölden dig personligen.

undra vad pengarna kommer i från när jag handlar med mina kort och gör uttag i automater och betalar räkningar ?? och vad har det med banken att göra när staten snor a-kassepengarna

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

undra vad pengarna kommer i från när jag handlar med mina kort och gör uttag i automater och betalar räkningar ??

Oh fan, trodde du körde "cash" i hela världen.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

ok, då hade jag lite rätt ;)

 

Nordbanken (numera Nordea) köptes ut av staten för att förhindra banken att gå omkull. Banken hade år 1989 fusionerats med PK-banken. Staten pumpade in 65 miljarder i affären, dock bedömdes banken ha ett visst värde varför förlusten antas ha kostat skattebetalarna omkring 35 miljarder kronor. Nordbanken köpte därefter den konkursmässiga Gotabanken. När Nordbanken inte klarade kapitaltäckningskravet på 8 % genomfördes en nyemission på 5,2 miljarder kronor, varav staten tecknade 4,2 miljarder. I samband med detta ökade Statens ägarandel från 70 till 77 %. Senare såldes Nordbanken, i ett då bättre börsklimat, Nordbanken (numera Nordea) köptes ut av staten för att förhindra banken att gå omkull. Banken hade år 1989 fusionerats med PK-banken. Staten pumpade in 65 miljarder i affären, dock bedömdes banken ha ett visst värde varför förlusten antas ha kostat skattebetalarna omkring 35 miljarder kronor. Nordbanken köpte därefter den konkursmässiga Gotabanken. När Nordbanken inte klarade kapitaltäckningskravet på 8 % genomfördes en nyemission på 5,2 miljarder kronor, varav staten tecknade 4,2 miljarder. I samband med detta ökade Statens ägarandel från 70 till 77 %. Senare såldes Nordbanken, i ett då bättre börsklimat, och staten återfick en stor del av pengarna.

 

och staten återfick en stor del av pengarna.   det e inte 100% ;)

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oh fan, trodde du körde "cash" i hela världen.

har inte haft cash i plånboken på länge länge

Link to comment
Dela på andra sajter

ok, då hade jag lite rätt :wink:

 

Nordbanken (numera Nordea) köptes ut av staten för att förhindra banken att gå omkull. Banken hade år 1989 fusionerats med PK-banken. Staten pumpade in 65 miljarder i affären, dock bedömdes banken ha ett visst värde varför förlusten antas ha kostat skattebetalarna omkring 35 miljarder kronor. Nordbanken köpte därefter den konkursmässiga Gotabanken. När Nordbanken inte klarade kapitaltäckningskravet på 8 % genomfördes en nyemission på 5,2 miljarder kronor, varav staten tecknade 4,2 miljarder. I samband med detta ökade Statens ägarandel från 70 till 77 %. Senare såldes Nordbanken, i ett då bättre börsklimat, Nordbanken (numera Nordea) köptes ut av staten för att förhindra banken att gå omkull. Banken hade år 1989 fusionerats med PK-banken. Staten pumpade in 65 miljarder i affären, dock bedömdes banken ha ett visst värde varför förlusten antas ha kostat skattebetalarna omkring 35 miljarder kronor. Nordbanken köpte därefter den konkursmässiga Gotabanken. När Nordbanken inte klarade kapitaltäckningskravet på 8 % genomfördes en nyemission på 5,2 miljarder kronor, varav staten tecknade 4,2 miljarder. I samband med detta ökade Statens ägarandel från 70 till 77 %. Senare såldes Nordbanken, i ett då bättre börsklimat, och staten återfick en stor del av pengarna.

 

och staten återfick en stor del av pengarna.   det e inte 100% :wink:

Inte 100 % av bankerna heller som du antydde!

http://www.dn.se/ekonomi/statens-bankstod-pa-90-talet-gjorde-susen/

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

har inte haft cash i plånboken på länge länge

Du brukar ju berömma cash växlingen i Thailand som bäst.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Du brukar ju berömma cash växlingen i Thailand som bäst.

Den var mkt förmånlig föregående säsong och hade en del Cash med mig

Yes yes men hemma är det bara kort som gäller

Link to comment
Dela på andra sajter

säger  bara en sak :heat:

 

 

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...