Jump to content
IGNORERAD

Svensk man arresterad för bedrägeri


Tallviking

Recommended Posts

Guest Oregistrerad knasen

Nej. Men jag försvarar rätten att inte dömas av AB / EX eller forumdebattörer utan anser att skall man ställas till svars för fel man begått skall det vara på ett professionellt sätt baserat på fakta

 

Anser du det vara något fel på det ?

 

Ungefär som Yingluck blivit dömd här på forumet av dig då? :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 526
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    107

  • Tallviking

    37

  • Bananen

    35

  • Baa

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ungefär som Yingluck blivit dömd här på forumet av dig då? :crazy:

 

Nej. Men Thaksin !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Samtidigt är det dom som bestämmer om det ska bli nyval eller inte, så nog har dom lite att säga till om...

 

 

Varken SD eller M vill ha något nyval inom en snar framtid. SD vill ha JÅ frisk först. M måste se till att få någon ordning på partiet efter förlusten av Reinfelt och Borg. Knappast troligt att C och FP vill ha något nyval då ett svagt M inte är vad som skulle kunna ge ett regeringsbyte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varken SD eller M vill ha något nyval inom en snar framtid. SD vill ha JÅ frisk först. M måste se till att få någon ordning på partiet efter förlusten av Reinfelt och Borg. Knappast troligt att C och FP vill ha något nyval då ett svagt M inte är vad som skulle kunna ge ett regeringsbyte.

Demokrati, taktik och nyval är så krångligt att jag far på tisdag till landet där man slipper sånt.   :ahh:

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Demokrati, taktik och nyval är så krångligt att jag far på tisdag till landet där man slipper sånt.   :ahh:

Det gör du rätt i :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Varken SD eller M vill ha något nyval inom en snar framtid. SD vill ha JÅ frisk först. M måste se till att få någon ordning på partiet efter förlusten av Reinfelt och Borg. Knappast troligt att C och FP vill ha något nyval då ett svagt M inte är vad som skulle kunna ge ett regeringsbyte.

Nja, det är nog inte helt omöjligt att det blir omval, regeringen vill öka statens kostnader för migration och integration med nära 8 miljarder, det är mer än dom tillsammans vill öka skolan, äldreomsorgen och vården.
 
Har moderaterna en budget som SD anser är bättre så lär det nog bli omval, trots att Åkesson är sjukskriven.
 
 
Sverigedemokraternas vikarierande partiledare Mattias Karlsson hotar att fälla regeringens budget och tvinga fram ett nyval. Han går till hårt angrepp mot statsminister Stefan Löfven och beskriver flera rödgröna förslag som direkt skadliga för Sverige.

Efter sjukskrivningen av Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson gjorde många bedömningen att Stefan Löfven kunde andas ut. Det sågs inte längre som ett alternativ att SD skulle fälla regeringen genom att rösta för alliansens budget i början av december.

Men nu gör ersättaren klart att Jimmie Åkessons frånvaro inte ändrar någonting när det gäller budgeten, som regeringen lägger fram på torsdagsmorgonen.

”Jag tror ändå att de människor som har röstat på oss vill att vi ska agera för att få en så bra politik som möjligt. Om man tittar på de opinionsmätningar som har gjorts sedan valet så talar mycket för att vi är ett av få partier som skulle gynnas av nyval”, säger Mattias Karlsson, som är gruppledare för SD.

Är du beredd att leda partiet i en sådan situation?

”Ja, det är väl min plikt att göra det. Min primära plikt är att se till att vi får en så bra politik som möjligt för Sverige. Om den här situationen består får jag ta det ansvaret om vi fattar ett sådant beslut”, säger han.

Finns det någon ”väsentlig skillnad” mellan regeringens och alliansens budgetförslag kommer SD, enligt Mattias Karlsson, i enlighet med tidigare besked att rösta för det förslag som är minst skadligt.

Utgår du från att alliansens budget är bättre?

”Vi vet redan nu att det kommer att finnas vissa delar som är bättre. Jag tror att alliansens budget blir bättre när det gäller försvarspolitiken och när det gäller näringslivets villkor”, säger han, men tillägger att det också kan finnas andra delar som är sämre.

Blir det en regeringskris är det inte SD som bär skulden, hävdar han.

”Det kan omöjligt vara vårt fel att vi har ett skakigt parlamentariskt läge som skulle kunna få dramatiska följder”, säger han och går samtidigt till angrepp på Stefan Löfven.

”Jag förstår inte hur man tänker när man lägger fram förslag som man vet att man inte har en majoritet för i kammaren”, säger han.

Mattias Karlsson bedömer att åtminstone delar av regeringens budget faller i riksdagen.

”Skulle vi landa i att alliansens förslag inte är så pass mycket bättre än de rödgrönas att det är värt att skapa parlamentarisk oreda och ett eventuellt nyval, då blir nästa steg att gå in och titta på de enskilda delarna”, säger han.

Ett av de förslag som då ligger närmast till hands att stoppa är traineejobben, en av regeringens viktigaste reformer för att pressa tillbaka ungdomsarbetslösheten.

”Vi tycker att det är en dålig jobbsatsning, vi har andra förslag som vi tror skulle ge mer sysselsättning för pengarna”, säger han.

Mattias Karlsson är även skeptisk till regeringens förslag om nya extratjänster i välfärden, liksom till att lägga Förbifart Stockholm på is. Han beskriver de rödgrönas besked att stänga Bromma flygplats som direkt skadligt.

”Vi kommer att använda oss av de verktyg som står till buds för att se till så att det inte genomförs”, säger han.

SD fick stor uppmärksamhet när man tillsammans med de rödgröna lyckades stoppa alliansens skattesänkning i riksdagen förra året. Men nu vill partiet gå ett steg till och inte bara stoppa förslag utan även komma överens med alliansen om nya bättre förslag.

”Det skulle vara det optimala om vi kunde frigöra utrymme i budgeten”, säger han.

 

 

http://www.di.se/artiklar/2014/10/22/sd-ledare-hotar-falla-budgeten/

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Nja, det är nog inte helt omöjligt att det blir omval, regeringen vill öka statens kostnader för migration och integration med nära 8 miljarder, det är mer än dom tillsammans vill öka skolan, äldreomsorgen och vården.
 
Har moderaterna en budget som SD anser är bättre så lär det nog bli omval, trots att Åkesson är sjukskriven.
 
 
Sverigedemokraternas vikarierande partiledare Mattias Karlsson hotar att fälla regeringens budget och tvinga fram ett nyval. Han går till hårt angrepp mot statsminister Stefan Löfven och beskriver flera rödgröna förslag som direkt skadliga för Sverige.

Efter sjukskrivningen av Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson gjorde många bedömningen att Stefan Löfven kunde andas ut. Det sågs inte längre som ett alternativ att SD skulle fälla regeringen genom att rösta för alliansens budget i början av december.

Men nu gör ersättaren klart att Jimmie Åkessons frånvaro inte ändrar någonting när det gäller budgeten, som regeringen lägger fram på torsdagsmorgonen.

”Jag tror ändå att de människor som har röstat på oss vill att vi ska agera för att få en så bra politik som möjligt. Om man tittar på de opinionsmätningar som har gjorts sedan valet så talar mycket för att vi är ett av få partier som skulle gynnas av nyval”, säger Mattias Karlsson, som är gruppledare för SD.

Är du beredd att leda partiet i en sådan situation?

”Ja, det är väl min plikt att göra det. Min primära plikt är att se till att vi får en så bra politik som möjligt för Sverige. Om den här situationen består får jag ta det ansvaret om vi fattar ett sådant beslut”, säger han.

Finns det någon ”väsentlig skillnad” mellan regeringens och alliansens budgetförslag kommer SD, enligt Mattias Karlsson, i enlighet med tidigare besked att rösta för det förslag som är minst skadligt.

Utgår du från att alliansens budget är bättre?

”Vi vet redan nu att det kommer att finnas vissa delar som är bättre. Jag tror att alliansens budget blir bättre när det gäller försvarspolitiken och när det gäller näringslivets villkor”, säger han, men tillägger att det också kan finnas andra delar som är sämre.

Blir det en regeringskris är det inte SD som bär skulden, hävdar han.

”Det kan omöjligt vara vårt fel att vi har ett skakigt parlamentariskt läge som skulle kunna få dramatiska följder”, säger han och går samtidigt till angrepp på Stefan Löfven.

”Jag förstår inte hur man tänker när man lägger fram förslag som man vet att man inte har en majoritet för i kammaren”, säger han.

Mattias Karlsson bedömer att åtminstone delar av regeringens budget faller i riksdagen.

”Skulle vi landa i att alliansens förslag inte är så pass mycket bättre än de rödgrönas att det är värt att skapa parlamentarisk oreda och ett eventuellt nyval, då blir nästa steg att gå in och titta på de enskilda delarna”, säger han.

Ett av de förslag som då ligger närmast till hands att stoppa är traineejobben, en av regeringens viktigaste reformer för att pressa tillbaka ungdomsarbetslösheten.

”Vi tycker att det är en dålig jobbsatsning, vi har andra förslag som vi tror skulle ge mer sysselsättning för pengarna”, säger han.

Mattias Karlsson är även skeptisk till regeringens förslag om nya extratjänster i välfärden, liksom till att lägga Förbifart Stockholm på is. Han beskriver de rödgrönas besked att stänga Bromma flygplats som direkt skadligt.

”Vi kommer att använda oss av de verktyg som står till buds för att se till så att det inte genomförs”, säger han.

SD fick stor uppmärksamhet när man tillsammans med de rödgröna lyckades stoppa alliansens skattesänkning i riksdagen förra året. Men nu vill partiet gå ett steg till och inte bara stoppa förslag utan även komma överens med alliansen om nya bättre förslag.

”Det skulle vara det optimala om vi kunde frigöra utrymme i budgeten”, säger han.

 

 

http://www.di.se/artiklar/2014/10/22/sd-ledare-hotar-falla-budgeten/

 

Regeringen som sitter nu är det största skämtet i historien.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Regeringen som sitter nu är det största skämtet i historien.

Ja hela världen skrattar åt oss nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Regeringen som sitter nu är det största skämtet i historien.

 

Jo du, nu blir det dyrare för dig att köpa nya iphones :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

åsa romsson vilken jävla subba alltså ha ha

Ja.Och om miljömupparna fick som dom ville skulle inte folk ha råd att ta bilen till jobbet,det skulle kosta mer än dom tjänar.

 

Sedan skulle flygbolagen vara ett minne blott.Snacka om flumskallar utan verklighetsuppfattning.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://youtu.be/HoRRjbXRXlc

åsa romsson vilken jävla subba alltså ha ha

Inte alla som går igång på Alice Bah heller!

Link to comment
Dela på andra sajter

åsa romsson vilken jävla subba alltså ha ha

Spelar i samma lag som Jimmy poker,ni får vad ni röstat på.

Svårare är det inte(missnöje kan man vissa på annat sätt)inte genom att Sd stolle rösta.

Nu ska lägga mig för att sova och i mitt samvete känns det ok.

Med vänlig hälsning jrk

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt tyvärr.

Många länder var imponerade hur Alliansregeringen hanterat Sverige under sin regeringstid, bl a klarade vi finanskrisen kanske bäst i världen. Men nu lär inte speciellt många vara imponerade av oss... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo du, nu blir det dyrare för dig att köpa nya iphones :crazy:

Ja fy fan he he.Ur led är tiden.Dax att söka asyl i Nord korea eller nåt annat land med ordning och reda.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar i samma lag som Jimmy poker,ni får vad ni röstat på.

Svårare är det inte(missnöje kan man vissa på annat sätt)inte genom att Sd stolle rösta.

Nu ska lägga mig för att sova och i mitt samvete känns det ok.

Med vänlig hälsning jrk

Du hänger inte riktigt med ser jag ,mot 20 % heja Jimmy du är bäst

Link to comment
Dela på andra sajter

Många länder var imponerade hur Alliansregeringen hanterat Sverige under sin regeringstid, bl a klarade vi finanskrisen kanske bäst i världen. Men nu lär inte speciellt många vara imponerade av oss... 

Japp.Det är en stor förlust för svensk politik att Anders Borg har slutat.En mycket intelligent karl.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelar i samma lag som Jimmy poker,ni får vad ni röstat på.

Svårare är det inte(missnöje kan man vissa på annat sätt)inte genom att Sd stolle rösta.

Nu ska lägga mig för att sova och i mitt samvete känns det ok.

Med vänlig hälsning jrk

det här fixar nog inte nuvarnade regering kosta mkt pengar

 

http://www.swedensmostwanted.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Japp.Det är en stor förlust för svensk politik att Anders Borg har slutat.En mycket intelligent karl.

 

Ja han har väl finnarna lagt beslag på nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo du, nu blir det dyrare för dig att köpa nya iphones :crazy:

och tanka bilen. Finns väl inte många som är så dumma att de köper iphone. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej då är man en hycklare ,när man inte går i framkant ,jo hon har ju förskingrat också kom jag på ,hon har använt skattebefriad diesel i båten

 

sedan har vi den här fd strippan och pundaren till kulturminister ,ett axplock av en intervju från expressen sicken pajasregering

 

 

http://www.expressen.se/kultur/alice-bah-kuhnke-har-inte-kompetens-nog/

Nej, det här går inte. Nästan oavsett vilken kulturbudget som har grupparbetats fram mellan Socialdemokraterna och Miljöpartiet kan Sverige inte ha en kulturminister som svarar så intetsägande i en intervju i Sveriges radio. Det är elva minuter ren plåga att lyssna på hur Alice Bah Kuhnke duckar för varenda relevant fråga som Johar Bendjelloul ställer i P1 Morgon. Minut för minut skalas löken. Vi hör att det är tomt där inne och vi gråter.

När intervjun kommer in på mediefrågorna svarar hon att behövs en "mediepolitik som är i takt med sin samtid".

När Bendjelloul frågar vad som kan göras när den lokala journalistiken försvinner svarar hon att det är viktigt med mångfald, demokrati och yttrandefrihet.

När det gäller ägandekoncentrationen i medierna svarar hon att det är viktigt med mångfald, demokrati och yttrandefrihet.

När det gäller medieutvecklingen med färre aktörer i Skåne svarar hon att det är en utmaning för mångfalden och yttrandefriheten.

Så håller det på.

När det gäller frågan om att redigera rasistiska stereotyper i äldre verk svarar hon att det värsta hon vet är att förenkla komplexa frågor samtidigt som hon hela intervjun undviker att svara på en enda komplex fråga.

Bendjelloul, med sin beundransvärt milda och samtidigt påstridiga intervjustil, vill veta vad hon konkret tyckte om att "negerkungen" klipptes bort ur Pippi-filmen och det kallar hon för en hypotetisk fråga.

Det är bara elva minuter. Men det ger en förkrossande bild av att Alice Bah Kuhnke ingenting kan. Hon saknar kulturell kärna.

Hon låter precis som Annie Lööf gjorde i början av sin bana fast hon har ersatt standardsvaren om de små entreprenörerna med sina floskler om yttrandefriheten

 

Det har jag missat totalt. Att hon varit strippa och pundare.

Kan du inte hänvisa vart man kan läsa om det?

 

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Nja, det är nog inte helt omöjligt att det blir omval, regeringen vill öka statens kostnader för migration och integration med nära 8 miljarder, det är mer än dom tillsammans vill öka skolan, äldreomsorgen och vården.
 
Har moderaterna en budget som SD anser är bättre så lär det nog bli omval, trots att Åkesson är sjukskriven.
 
 
Sverigedemokraternas vikarierande partiledare Mattias Karlsson hotar att fälla regeringens budget och tvinga fram ett nyval. Han går till hårt angrepp mot statsminister Stefan Löfven och beskriver flera rödgröna förslag som direkt skadliga för Sverige.

Efter sjukskrivningen av Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson gjorde många bedömningen att Stefan Löfven kunde andas ut. Det sågs inte längre som ett alternativ att SD skulle fälla regeringen genom att rösta för alliansens budget i början av december.

Men nu gör ersättaren klart att Jimmie Åkessons frånvaro inte ändrar någonting när det gäller budgeten, som regeringen lägger fram på torsdagsmorgonen.

”Jag tror ändå att de människor som har röstat på oss vill att vi ska agera för att få en så bra politik som möjligt. Om man tittar på de opinionsmätningar som har gjorts sedan valet så talar mycket för att vi är ett av få partier som skulle gynnas av nyval”, säger Mattias Karlsson, som är gruppledare för SD.

Är du beredd att leda partiet i en sådan situation?

”Ja, det är väl min plikt att göra det. Min primära plikt är att se till att vi får en så bra politik som möjligt för Sverige. Om den här situationen består får jag ta det ansvaret om vi fattar ett sådant beslut”, säger han.

Finns det någon ”väsentlig skillnad” mellan regeringens och alliansens budgetförslag kommer SD, enligt Mattias Karlsson, i enlighet med tidigare besked att rösta för det förslag som är minst skadligt.

Utgår du från att alliansens budget är bättre?

”Vi vet redan nu att det kommer att finnas vissa delar som är bättre. Jag tror att alliansens budget blir bättre när det gäller försvarspolitiken och när det gäller näringslivets villkor”, säger han, men tillägger att det också kan finnas andra delar som är sämre.

Blir det en regeringskris är det inte SD som bär skulden, hävdar han.

”Det kan omöjligt vara vårt fel att vi har ett skakigt parlamentariskt läge som skulle kunna få dramatiska följder”, säger han och går samtidigt till angrepp på Stefan Löfven.

”Jag förstår inte hur man tänker när man lägger fram förslag som man vet att man inte har en majoritet för i kammaren”, säger han.

Mattias Karlsson bedömer att åtminstone delar av regeringens budget faller i riksdagen.

”Skulle vi landa i att alliansens förslag inte är så pass mycket bättre än de rödgrönas att det är värt att skapa parlamentarisk oreda och ett eventuellt nyval, då blir nästa steg att gå in och titta på de enskilda delarna”, säger han.

Ett av de förslag som då ligger närmast till hands att stoppa är traineejobben, en av regeringens viktigaste reformer för att pressa tillbaka ungdomsarbetslösheten.

”Vi tycker att det är en dålig jobbsatsning, vi har andra förslag som vi tror skulle ge mer sysselsättning för pengarna”, säger han.

Mattias Karlsson är även skeptisk till regeringens förslag om nya extratjänster i välfärden, liksom till att lägga Förbifart Stockholm på is. Han beskriver de rödgrönas besked att stänga Bromma flygplats som direkt skadligt.

”Vi kommer att använda oss av de verktyg som står till buds för att se till så att det inte genomförs”, säger han.

SD fick stor uppmärksamhet när man tillsammans med de rödgröna lyckades stoppa alliansens skattesänkning i riksdagen förra året. Men nu vill partiet gå ett steg till och inte bara stoppa förslag utan även komma överens med alliansen om nya bättre förslag.

”Det skulle vara det optimala om vi kunde frigöra utrymme i budgeten”, säger han.

 

 

http://www.di.se/artiklar/2014/10/22/sd-ledare-hotar-falla-budgeten/

 

Mycket spel för galeriet. Vi får se facit senare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...