Jump to content
IGNORERAD

Svensk man arresterad för bedrägeri


Tallviking

Recommended Posts

  • Svar 526
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    107

  • Tallviking

    37

  • Bananen

    35

  • Baa

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

men fan så mycket bättre!

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

        Cashväxling på små-kontor ger alltid mycket bra kurs.

Testa att försöka jobba ihop lite cash på ett ärligt sätt, sen växla kontanter,. så märker ni...... :54: 

Ändrades av dandic
Link to comment
Dela på andra sajter

Fick jag 5000skr för varje förtidspensionär som luras kunde jag dra till Thailand nu å inte göra nått på bra länge

Finns några stycken här,,,,finns en med ryggproblem som cyklar vättern runt,,,RYGGPROBLEM??? Nej du din jävla pajas lutar mer åt att du är arbetsskygg

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick jag 5000skr för varje förtidspensionär som luras kunde jag dra till Thailand nu å inte göra nått på bra länge

Finns några stycken här,,,,finns en med ryggproblem som cyklar vättern runt,,,RYGGPROBLEM??? Nej du din jävla pajas lutar mer åt att du är arbetsskygg

Dubbel karma för detta inlägg.

Härligt med uppriktiga människor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick jag 5000skr för varje förtidspensionär som luras kunde jag dra till Thailand nu å inte göra nått på bra länge

Finns några stycken här,,,,finns en med ryggproblem som cyklar vättern runt,,,RYGGPROBLEM??? Nej du din jävla pajas lutar mer åt att du är arbetsskygg

 

Och det finns säkert lika många som är i behov av förtidspension men inte får det.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det finns säkert lika många som är i behov av förtidspension men inte får det.

Så då går det jämt ut då enligt dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det finns säkert lika många som är i behov av förtidspension men inte får det.

Hade det inte funnits parasiter som utnyttjade systemet, så skulle det vara lättare för dom i behov att få det..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade det inte funnits parasiter som utnyttjade systemet, så skulle det vara lättare för dom i behov att få det..

Rock on!

 

Ja visst, helt rätt.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du brukar ju berömma cash växlingen i Thailand som bäst.

 

 

Eftersom det var förmånligare en kort så tog jag med en del cash jajjamensan

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det finns säkert lika många som är i behov av förtidspension men inte får det.

 

Jag vart erbjuden för många år sen men jag tackade nej,Nu när man vill ha så skrattar dom bara å dom har all dokumentation på min kropp,,,,, ryggen paj, nacken paj, handled paj (arbetsskada) ,axlarna paj och varenda jävla gångjärn i kroppen är vinda å sneda å ihoprostade men jag jobbar på som inget har hänt

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.pappers.se/home/da/content.nsf/aget?openagent&key=93_miljarder_i_overskott_fran_a_kassan_1400163315758

 

Hur var det nu med finansieringen av a-kassan, kom det från skattepengar eller betalar a-kassan in till statskassan???

Ersättningen till arbetslösa finansieras genom arbetsgivaravgiften (2,91 % avsätts 2012 via den så kallade arbetsmarknadsavgiften). Medlemsavgifterna ska täcka a-kassornas administrativa kostnader samt finansierings- och arbetslöshetsavgift till staten. Finansieringsavgiftens storlek bestäms utifrån arbetslöshetskassans utbetalade dagpenning i genomsnitt, och arbetslöshetsavgiften utifrån utbetalad inkomstrelaterad arbetslöshetsersättning.

 

Arbetsgivaravgift är en form av skatt tycker jag i alla fall

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Arbetsgivaravgift är en form av skatt tycker jag i alla fall

 

Du har delvis rätt Kenneth.

 

" Två tredjedelar av den lagstadgade delen av arbetsgivaravgiften går till att finansiera olika delar av välfärdssystemet kopplade till arbetsmarknaden, varav inbetalningar till ålderspensionen, sjukförsäkrings- och föräldraförsäkringssystemet står för merparten av avgiften. En tredjedel av arbetsgivaravgiften, den så kallade allmänna löneavgiften, motsvaras dock inte av någon motprestation och är därför i praktiken en skatt snarare än en avgift. "

 

http://www.visita.se/Dubbelstoten/Arbetsgivaravgifter/

 

Skattmasen Fritz..

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ersättningen till arbetslösa finansieras genom arbetsgivaravgiften (2,91 % avsätts 2012 via den så kallade arbetsmarknadsavgiften). Medlemsavgifterna ska täcka a-kassornas administrativa kostnader samt finansierings- och arbetslöshetsavgift till staten. Finansieringsavgiftens storlek bestäms utifrån arbetslöshetskassans utbetalade dagpenning i genomsnitt, och arbetslöshetsavgiften utifrån utbetalad inkomstrelaterad arbetslöshetsersättning.

 

Arbetsgivaravgift är en form av skatt tycker jag i alla fall

Ja man kan ju se det som en del av lönen som går direkt till Staten. Pengar staten får för att du arbetar. Med andra ord så är det du som bidrar med din egen arbetsgivaravgift. Så då är det nog inte rätt att säga att pengar som tas från arbetsgivaravgiften är skattefinansierad. 

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skiten får väl gratis hemresa och 4 år gratis boende, han lär väl inte få nån rabatt för gott uppförande när han varit på rymmen så länge!

Har inta sett några uppgifter om besalagtagna pengar, så frun o barnet måste väl jobba vidare i firman (om det nu var hans).

Vad jag kan se, så har han väl bara gjort sig skyldig till overstay i Thailand, så han kan flytta tillbaka när straffet är avklarat.

Personligen hade jag nog gömt undan pengarna, suttit av straffet och skaffat familj efteråt!

Om han nu tvunget skulle bryta mot lagen.

Mvh

Amja

Får verkligen en tjyv (dömd) komma tillbaks till Thailand om denne gripits av Thailändsk polis? Blir det inte portning livet ut?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir det garanterat...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Och hur vet du att han har blåst hedligt folk, hörsägen kanske? Han kanske har blåst Svenska staten, same same kanske i din sosse värld.

Hälsningar

Chan2014

Det är same same även för mig på högerkanten.

Skattepengar har ett ursprung.

Link to comment
Dela på andra sajter

Får verkligen en tjyv (dömd) komma tillbaks till Thailand om denne gripits av Thailändsk polis? Blir det inte portning livet ut?

Danmark har förberett för förändringen i lagstiftningen, enligt vilken alla utlänningar som dömts till fängelsestraff skall kunna utvisas från landet. Lagen förväntas gå igenom, även om politikerna vet att det sannolikt bryter mot internationella överenskommelser om mänskliga rättigheter. :surprised:  :thumbsup:

Link to comment
Dela på andra sajter

Om en statsanställd använder skattebetalarna pengar på ett dåligt sätt hängs han ut som världens skurk

 

Om en privatperson eller företag lyckas blåsa staten på pengar hyllas dom som hjältar

 

Något sjukt med detta är det !

Nja, nu är du väl lite skadad som har levt på skattebetalarnas pengar under många år,anställd av försvaret etc och reser runt i världen på skattebetalarnas bekostnad. Då har du ju själv ett större ansvar eftersom man får betalt via skattebetalarna - eller hur? men det finns ju hur många exempel som helst med kommunalt/stadsanställda har tagit emot mutor och säkert ett mörkertal som är många gånger större eftersom det är väldigt svårt att bevisa, samtidigt som alla svenska medborgare förmodligen förstår att det existerar, men det har inte skapats någon större debatt om det ännu!

 

Att en privatperson eller företag skulle hyllas för att blåsa staten på pengar tror jag inte många skulle betrakta som hjältar som du påstår - det säger nog mer om dig själv.

Du lever nog kvar i 80-talet,men då såg ju samhället lite annorlunda ut.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Får verkligen en tjyv (dömd) komma tillbaks till Thailand om denne gripits av Thailändsk polis? Blir det inte portning livet ut?

 

Jag har en gammal "kamrat" från småskolan, han var adopterad från Arabiska halvön, vi gick båda på modellbygge, pingis och andra aktiviteter, något som skolan anordnade...

Han sågs väl som exotisk, men ingen som våra svenska tjejer ville ha...

 

Han åkte ner till Thailand för ca.20 år sedan, tyckte han kommit till himmelriket, levde upp sina och föräldrarnas pengar, (ICA handlare,)...

Slutade som oftast, då folk inte fattar att semestern är slut, droger, försäljning och utvisning...

MEN, i Sverige kan man med lätthet byta namn... Och med nytt namn följer ett nytt pass...Så till nästa säsong var han tillbaka i LOS...

Det här är ju något år sedan nu, så med de nya passen kanske det är svårare...?

I grunden en snäll grabb, som det gick lite fel för...

 

Mvh. borje222

Link to comment
Dela på andra sajter

Om en statsanställd använder skattebetalarna pengar på ett dåligt sätt hängs han ut som världens skurk

 

Om en privatperson eller företag lyckas blåsa staten på pengar hyllas dom som hjältar

 

Något sjukt med detta är det !

 

Nja, en statsanställd får väl i regel lite skäll i media i ett par dagar sedan sopas det under mattan, medan det blir rättegång för en privatperson med böter och fängelse som följd.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danmark har förberett för förändringen i lagstiftningen, enligt vilken alla utlänningar som dömts till fängelsestraff skall kunna utvisas från landet. Lagen förväntas gå igenom, även om politikerna vet att det sannolikt bryter mot internationella överenskommelser om mänskliga rättigheter. :surprised:  :thumbsup:

 

Förståndiga danskar som slår näven i bordet.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...