Jump to content
IGNORERAD

Svensk man arresterad för bedrägeri


Tallviking

Recommended Posts

Hänger inte riktigt med längre i ditt resonemang, du sa att han stod för 7-8 % av blåsningarna, och att hans skumma kollegor stod för resten, vad blev de dömda till?

Jaha, så han blev dömd till 4 år och stack från allt, och enligt andra här så är han bara snäll, trevlig och rakt igenom bra.

En av hans kollegor fick samma straff den tredje ett ngt kortare straff

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 526
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    107

  • Tallviking

    37

  • Bananen

    35

  • Baa

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Inte så mycket att tjafsa om,ha gjorde ett brott som uppdagades och dömdes för,förmodar att det gått genom alla instanser och blivit fastställt.Lagen har hunnit ifatt,bara att krypa in och do time.Aldrig roligt att torska men den beräkningen finns ju med när man gör försöket/brottet.END.Att man sen bytt spår och skaffat sig ett nytt liv räknas inte i lagens ögon,sen kan man vara hur trevlig och familjär som helst.

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

en bekant va inblandad i "tunnelhärvan, han fick 4 bast, jävligt trevlig snubbe som jag känt i över 35 bast,

 

ger man sig in i leken så får man leken tåla

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt att många tycker det är helt ok om man lurar staten på pengar

 

Det är ju skattebetalares pengar

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Märkligt att många tycker det är helt ok om man lurar staten på pengar

 

Det är ju skattebetalares pengar

Är det någon här som tycker det är ok?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon här som tycker det är ok?

Ja

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Om en statsanställd använder skattebetalarna pengar på ett dåligt sätt hängs han ut som världens skurk

 

Om en privatperson eller företag lyckas blåsa staten på pengar hyllas dom som hjältar

 

Något sjukt med detta är det !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja

jasså, vilka då?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Om en statsanställd använder skattebetalarna pengar på ett dåligt sätt hängs han ut som världens skurk

 

Om en privatperson eller företag lyckas blåsa staten på pengar hyllas dom som hjältar

 

Något sjukt med detta är det !

Jasså är det så?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja visst verkar det vara så?

Nja inget jag har märkt. Vem har hyllat?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja inget jag har märkt. Vem har hyllat?

Nja okej kanske inte hyllat men visst finns det massor av mer förståelse för denna mannen än om nån statsanställd skulle göra samma brott.Skit saksamma,jag varken hyllar eller dömer denna man,man blir bara lite förvånad hur olika folk ser på brott beroende på olika förutsättningar mellan den som dömer och den som bedömer  :not_i: 

Link to comment
Dela på andra sajter

på tal om skattepengar.  

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fusk med bränlse- och kilometerskatt är allvarligast.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

kilometerskatt finns inte längre

 

Det är orsaken till att det är allvarligt att fuska med den :fool:

 

Fattar du inget  :heat:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Han varnar om sin familj och lever ett bra liv pa sina egna villkor, inte de samhallsvilkor vi andra dras med.

Jag har valdigt svart att se nagot formildrande bara for att vederborande ar en trevlig prick, han far vara jamstalld med jultomten om han vill, han har likforbannat skapat sitt liv med oarliga medel, sadant skall och far inte glorifieras.

Alla har ratt att bega misstag, men att bara sopa skiten under mattan gor inte saken ogjord, varfor skall man halla kaften och stalla sig i hyllningskoren bara for att han efter sina handlingar lever ett familjeliv, tar hand om sin familj och ar allmant en trevlig o social person?

Brottslingar, stora eller sma, som integrerar sig i samhallet efter att dom sonat sitt brott har jag i princip inget emot, men att som en gaas bara ga vidare ar bade fegt och klandervart!

Sopa skiten under mattan.Ha ha det vill ju våra politiker att vi ska göra vareviga dag.Men det gör ju som du säger inte saken ogjord.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om en statsanställd använder skattebetalarna pengar på ett dåligt sätt hängs han ut som världens skurk

 

Om en privatperson eller företag lyckas blåsa staten på pengar hyllas dom som hjältar

 

Något sjukt med detta är det !

Och när staten stjäl av en privatperson så kallas det skatt...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är orsaken till att det är allvarligt att fuska med den :fool:

 

Fattar du inget  :heat:

jasså fick du vara vaken så här länge i kväll ,ja grattis då :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Och när staten stjäl av en privatperson så kallas det skatt...

Lixom de kära privata försäkringsbolagen..Det kallas förbanne mig stöld.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

jasså fick du vara vaken så här länge i kväll ,ja grattis då :good:

Fast jag börjar bli lite..nånting...trött..berusad.  nejjj säkert trött efter en

 

hård arbetsvecka  :heat:

 

:fan:  :fan:

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Skiten får väl gratis hemresa och 4 år gratis boende, han lär väl inte få nån rabatt för gott uppförande när han varit på rymmen så länge!

Har inta sett några uppgifter om besalagtagna pengar, så frun o barnet måste väl jobba vidare i firman (om det nu var hans).

Vad jag kan se, så har han väl bara gjort sig skyldig till overstay i Thailand, så han kan flytta tillbaka när straffet är avklarat.

Personligen hade jag nog gömt undan pengarna, suttit av straffet och skaffat familj efteråt!

Om han nu tvunget skulle bryta mot lagen.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det dom säger, rånar du banken på pengar, så får du fängelse, fast rånar banken dig på pengar, så får dom bonus..

God kväll.

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul jämförelser om man nu skulle sno från dem som snor mest , vilket liv det skulle bli, liksom blåsa de parasiter som lyckats blåsa en annan person.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...