Jump to content
IGNORERAD

Svensk man arresterad för bedrägeri


Tallviking

Recommended Posts

 

han har inte blåst några skojare ,endast STATEN

Japp gav sig på den störste skojarn av alla :wink:

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 526
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    107

  • Tallviking

    37

  • Bananen

    35

  • Baa

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

han har inte blåst några skojare ,endast STATEN

 

Alltså då är det dig och mig hans blåst? För det är väl vi "Svenssons" som är staten...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp gav sig på den störste skojarn av alla :wink:

 

Exakt

 

Jo så är det

Precis visst är det så

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har ar ju en helt befangd dialog, han ar en forrymd brottsling som ljugit sig till en social status som "trevlig o juste familjefar" finansierat av snodda pengar.

Och sen ska vi tycka synd om fanskapet, aldrig i helvete!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har ar ju en helt befangd dialog, han ar en forrymd brottsling som ljugit sig till en social status som "trevlig o juste familjefar" finansierat av snodda pengar.

Och sen ska vi tycka synd om fanskapet, aldrig i helvete!

Är väl ingen som tycker synd om honom var har du fått det i från :):):)
Link to comment
Dela på andra sajter

hela härvan var på 19 millar Christians del ca 7-8 % av det

 

Han flydde alltså Sverige i 10 år, höll sig undan och kunde inte ens fixa visum och pass samt hamnade på listan över Sveriges mest efterlysta för att han skattefuskat för ca. 1,4 miljoner, tror du på det själv? Stämmer ditt antagande hade han max fått 3-6 månader(halveras om han sköter sig) i buren om han haft otur, sedan hade han kunnat flytta vart han ville och skitet i att betala böter och skatt utan att bli efterlyst av Interpol.

 

 

Jag vet vad som har hänt, men det är inget jag lägger ut på ett öppet forum.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Han flydde alltså Sverige i 10 år, höll sig undan och kunde inte ens fixa visum och pass samt hamnade på listan över Sveriges mest efterlysta för att han skattefuskat för ca. 1,4 miljoner, tror du på det själv? Stämmer ditt antagande hade han max fått 3-6 månader(halveras om han sköter sig) i buren om han haft otur, sedan hade han kunnat flytta vart han ville och skitet i att betala böter och skatt utan att bli efterlyst av Interpol.

 

 

Jag vet vad som har hänt, men det är inget jag lägger ut på ett öppet forum.

Det kanske du gör, men att länka till en tidningsartikel som påvisar vad du säger är väl kanske inte för mycket begärt då det finns folk här som säger att det var skatteverket som blev blåsta och inte som du säger.

 

Det är mycket möjligt att det är sant det du påstår, men så länge du bara hävdar det utan faktiskt påvisa det, så lär åtminstone jag ta påståendet med en nypa salt.

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske du gör, men att länka till en tidningsartikel som påvisar vad du säger är väl kanske inte för mycket begärt då det finns folk här som säger att det var skatteverket som blev blåsta och inte som du säger.

 

Det är mycket möjligt att det är sant det du påstår, men så länge du bara hävdar det utan faktiskt påvisa det, så lär åtminstone jag ta påståendet med en nypa salt.

 

 

Gör du det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör du det!

Japp, det lär jag göra, tomt snack kommer man inte långt med...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Don't do the crime if you can't do the time!'

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Han flydde alltså Sverige i 10 år, höll sig undan och kunde inte ens fixa visum och pass samt hamnade på listan över Sveriges mest efterlysta för att han skattefuskat för ca. 1,4 miljoner, tror du på det själv? Stämmer ditt antagande hade han max fått 3-6 månader(halveras om han sköter sig) i buren om han haft otur, sedan hade han kunnat flytta vart han ville och skitet i att betala böter och skatt utan att bli efterlyst av Interpol.

Jag vet vad som har hänt, men det är inget jag lägger ut på ett öppet forum.

Jag har ju sett kravet från skattemyndigheten [emoji3]
Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske du gör, men att länka till en tidningsartikel som påvisar vad du säger är väl kanske inte för mycket begärt då det finns folk här som säger att det var skatteverket som blev blåsta och inte som du säger.

 

Det är mycket möjligt att det är sant det du påstår, men så länge du bara hävdar det utan faktiskt påvisa det, så lär åtminstone jag ta påståendet med en nypa salt.

 

Googla kan du väl själv men här är en artikel och det finns fler

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19696774.ab

 

Mannen åtalades 2004 för medhjälp till en massiv fakturasvindel i Stockholmsområdet.

Genom en mängd bolag lyckades 59-åringen tillsammans med sina kollegor att sälja falska fakturor till ett värde av 20 miljoner kronor.

Männen dömdes i Svea Hovrätt till långa fängelsestraff.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

I alla fall om man gjort något olagligt och inte tagit sitt straff och sonat sitt brott

Vet inte om man sonar sitt brott är en mindre skitstövel när man satt andra på pottkanten, men om man betalar tillbaka och gör helt rätt för sig..då har man iaf gjort så mycket man kan. tror tyvärr att det är svårt att reparera hela skadan som ibland kan vara psykiskt lidande, finns många offer som får sina liv sönderslagna och har svårt att komma tillbaka, även när den skyldiga sitter inne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Googla kan du väl själv men här är en artikel och det finns fler

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19696774.ab

 

Mannen åtalades 2004 för medhjälp till en massiv fakturasvindel i Stockholmsområdet.

Genom en mängd bolag lyckades 59-åringen tillsammans med sina kollegor att sälja falska fakturor till ett värde av 20 miljoner kronor.

Männen dömdes i Svea Hovrätt till långa fängelsestraff.

Jo, visst kan jag det, och har givetvis gjort det, nu  var det ju artiklar om brottet när det begicks runt 2004 som jag var intresserad av,som styrker det Tamdai påstår.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Googla kan du väl själv men här är en artikel och det finns fler

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19696774.ab

 

Mannen åtalades 2004 för medhjälp till en massiv fakturasvindel i Stockholmsområdet.

Genom en mängd bolag lyckades 59-åringen tillsammans med sina kollegor att sälja falska fakturor till ett värde av 20 miljoner kronor.

Männen dömdes i Svea Hovrätt till långa fängelsestraff.

 

Då är det alltså inte bara vi skattebetalare han lurat utan också en hel del företagare. Kanske någon MPR medlems hustru med en liten Thaivagn som inte fick det att gå ihop efter att han och hans polare varit framme med sina bluff fakturor...

 

Jodå, en hyvens grabb!

 

Hoppas att han får påbackning på sitt straff då han hållt sig undan!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du att du var helt ovetande av hans förflutna?

 

Jag försökte svara på min frus Iphone, men det sket sej så jag svarar nu istället.

 

Ja, jag var helt ovetande om detta i hans förflutna. Det enda jag visste, som han själv har berättat var, att han har varit yrkesmilitär och då ska du veta, att jag träffade honom 2-3 ggr/vecka under tiden han bodde hos Anders & Thai (jag brukade gå dit och käka).

 

Jag frågade aldrig vad han mer hade gjort och han berättade aldrig.

 

Han uppträdde aldrig avigt eller fel på nåt sätt och jag tycker som så många andra, att det var/är en trevlig prick.

Det är väl kanske därför jag reagerar att man kan missa sånt väsentligt om en människa som man träffar regelbundet under lång tid.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då är det alltså inte bara vi skattebetalare han lurat utan också en hel del företagare. Kanske någon MPR medlems hustru med en liten Thaivagn som inte fick det att gå ihop efter att han och hans polare varit framme med sina bluff fakturor...

Jodå, en hyvens grabb!

Hoppas att han får påbackning på sitt straff då han hållt sig undan!

Du har inte riktigt hajat förstår jag ,företagarna vill komma undan skatt och då köper man falska fakturor ,betalar dom ,får tillbaka pengarna utom momsen den behåller dom som säljer som tack för besväret och företagaren får tillbaka momsen dessutom från staten ,så det är många banditer inblandade :):)
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har ju sett kravet från skattemyndigheten [emoji3]

 

Snälla du, han har blåst fler, du kan väl ändå inte tro att man hamnar på listan över Sveriges mest efterlysta samt blir jagad av Interpol för ett ringa skattebrott.

 

Tvivlar inte på att du sett kravet från skattemyndigheten, men som jag säger det finns mycket mer i påsen, och även om han är trevlig och du känner honom så är detta fakta, men inte något som berättas om på ett forum såvida inte de som blivet lurade gör det själva.

 

Han fick 4 års fängelse och stack, ingen har fått 4 års fängelse för skattefusk/brott på ca 1,4 miljoner som du påstår, helt omöjligt.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Snälla du, han har blåst fler, du kan väl ändå inte tro att man hamnar på listan över Sveriges mest efterlysta samt blir jagad av Interpol för ett ringa skattebrott.

Tvivlar inte på att du sett kravet från skattemyndigheten, men som jag säger det finns mycket mer i påsen, och även om han är trevlig och du känner honom så är detta fakta, men inte något som berättas om på ett forum såvida inte de som blivet lurade gör det själva.

Han fick 4 års fängelse och stack, ingen har fått 4 års fängelse för skattefusk/brott på ca 1,4 miljoner som du påstår, helt omöjligt.

Nu var den totala summan ca 20 millar och det var det dom dömde efter men hans andel var en tredjedel av momspengarna så bara räkna själv vad momsen är i 18,4 milj

Link to comment
Dela på andra sajter

Snälla du, han har blåst fler, du kan väl ändå inte tro att man hamnar på listan över Sveriges mest efterlysta samt blir jagad av Interpol för ett ringa skattebrott.

 

Tvivlar inte på att du sett kravet från skattemyndigheten, men som jag säger det finns mycket mer i påsen, och även om han är trevlig och du känner honom så är detta fakta, men inte något som berättas om på ett forum såvida inte de som blivet lurade gör det själva.

 

Han fick 4 års fängelse och stack, ingen har fått 4 års fängelse för skattefusk/brott på ca 1,4 miljoner som du påstår, helt omöjligt.

Ringa skattebrott?

 

Det handlar väl om grovt skattebrott?

 

Vilket ger mellan 6 månader till 6 år i fängelse.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar få bluff fakturor ibland, annons i den katalogen osv, aldrig att jag betalar, drar ett streck över, tar kopia som polisen får, gör polis anmälan och skickar med rek brev tebaks fakturan till avsändaren: ej beställt! Har aldrig hört nått mera från skojarna! 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var den totala summan ca 20 millar och det var det dom dömde efter men hans andel var en tredjedel av momspengarna så bara räkna själv vad momsen är i 18,4 milj

 

Hänger inte riktigt med längre i ditt resonemang, du sa att han stod för 7-8 % av blåsningarna, och att hans skumma kollegor stod för resten, vad blev de dömda till?

 

 

Jaha, så han blev dömd till 4 år och stack från allt, och enligt andra här så är han bara snäll, trevlig och rakt igenom bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hur orkar ni?

 

Killen har pissat ordentligt i det blå skåpet, ställt till det för sig själv och andra.

 

Vissa verkar vilja slå sig på bröstet och götta sig i andras elände!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...