Jump to content
IGNORERAD

Svensk man arresterad för bedrägeri


Tallviking

Recommended Posts

Fråga dessa själva, flera av de som blåstes på pengar skriver ju häe.

Det är ju du som skrev det ingen annan så berätta nu [emoji3]

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 526
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    107

  • Tallviking

    37

  • Bananen

    35

  • Baa

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Intelligent, tycker nog att man är otroligt jävliga korkad om man hamnar i fängelse.

 

Ja just det, alla som hamnar i fängelse är ju korkade. :fie:

 

Hamnar man med bild på "swedens most wanted" så åker man nog in förr eller senare, såvida man inte heter muhamed och är ifrån irak och åker hem o gömmer sig i någon lergrotta ute i bergsbyn.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Menar du att du var helt ovetande av hans förflutna?

Jag visste inte om den. Men  jag träffade han bara några gånger

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga dessa själva, flera av de som blåstes på pengar skriver ju här.

 

Och jag tycker han är trevlig också, men har fått versionen från båda sidor.

Oh tusan skatteverket är med och skriver här ,vilket nick har dom ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju du som skrev det ingen annan så berätta nu [emoji3]

 

Inte min sak att göra, det får de som kan detaljerna och blivet lurade göra, och ännu en gång, killen är trevlig och vaken, men de som blev av med stålar är ju inte så glada.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fråga hans offer som blivet av med sina livs besparingar, sina uppfinningar,varför inte fråga de småföretagare som fick gå i konkurs därför att någon snodde deras pengar vad de anser.

Ett antal personer i Stockholm som hamnat i klammeri p.g.a. Christians blåsningar och att sedan bara dra iväg och inte försöka rätta till gör det hela ännu värre.

ja hans så kallade offer är ju skattesmitare dom också och den risken visste dom ju om :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte min sak att göra, det får de som kan detaljerna och blivet lurade göra, och ännu en gång, killen är trevlig och vaken, men de som blev av med stålar är ju inte så glada.

sprider du en massa skitsnack tycker jag du ska stå för det

Link to comment
Dela på andra sajter

tror jag inte ,svårt att blåsa ngn när man sitter frihetsberövad

 

Han blåser ju fru och barn på ett tryggt familjeliv, allt är inte pengar här i livet. 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har känt Christian sen innan han flyttade hit till Thailand 87.

Jag vet att han hade något på sig, och sa till honom för några år sen att åka

hem och ta straffet. Det hade ju varit bättre än det som nu har skett.

Om Christian har blåst privatpersoner känner jag inte till.

Men det verkar ju som om oberg och nån mer har blivit drabbade, eftersom oberg kallar

Christian för jävla svin.

Givetvis ska han ta sitt straff för det han har gjort.

I mina ögon har dock Christian varit juste mot dom flesta, han är trevlig, och jag tror

heller inte att han skiter i sin familj.

Möljis

Link to comment
Dela på andra sajter

sprider du en massa skitsnack tycker jag du ska stå för det

 

Jag har inte spridet en massa skitsnack, bara konstaterat att ett antal personer förlorat pengar och nej de är inte skattesmitare, de sitter kvar i Sverige och har inte ens anklagats för något.

De blev dock fattigare när de blev blåsta.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Tycker det kan vara slut med spekulationer och häckleri, gör inte saken bättre, ni är ju som kvällspress hyenor nästan hela bunten, jäklar präktiga ni är som aldrig har gjort ett snedsteg i hela ert liv, håller med Mankan, han värnar verkligen om sin fru och barn.

Hälsningar

Chan2014

Han varnar om sin familj och lever ett bra liv pa sina egna villkor, inte de samhallsvilkor vi andra dras med.

Jag har valdigt svart att se nagot formildrande bara for att vederborande ar en trevlig prick, han far vara jamstalld med jultomten om han vill, han har likforbannat skapat sitt liv med oarliga medel, sadant skall och far inte glorifieras.

Alla har ratt att bega misstag, men att bara sopa skiten under mattan gor inte saken ogjord, varfor skall man halla kaften och stalla sig i hyllningskoren bara for att han efter sina handlingar lever ett familjeliv, tar hand om sin familj och ar allmant en trevlig o social person?

Brottslingar, stora eller sma, som integrerar sig i samhallet efter att dom sonat sitt brott har jag i princip inget emot, men att som en gaas bara ga vidare ar bade fegt och klandervart!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

ja hans så kallade offer är ju skattesmitare dom också och den risken visste dom ju om :good:

Och da ar det OK?

 

SLUTA SPELA STRUTS FOR FAN, DU AR KLOKARE AN SA!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

?

Jag har svart att tro att du menar att hans brott ar OK darfor att hans offer ar skattesmitare som du svarade i ett inlagg tidigare.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har svart att tro att du menar att hans brott ar OK darfor att hans offer ar skattesmitare som du svarade i ett inlagg tidigare.

Nej det är inte ok ,men dom ska inte gnälla efteråt när dom gett sig in i leken för att lura staten på pengar till sin egen vinning och bubblan sprack

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det är inte ok ,men dom ska inte gnälla efteråt när dom gett sig in i leken för att lura staten på pengar till sin egen vinning och bubblan sprack

 

Nu tror jag att du är lite felinformerad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har känt Christian sen innan han flyttade hit till Thailand 87.

Jag vet att han hade något på sig, och sa till honom för några år sen att åka

hem och ta straffet. Det hade ju varit bättre än det som nu har skett.

Om Christian har blåst privatpersoner känner jag inte till.

Men det verkar ju som om oberg och nån mer har blivit drabbade, eftersom oberg kallar

Christian för jävla svin.

Givetvis ska han ta sitt straff för det han har gjort.

I mina ögon har dock Christian varit juste mot dom flesta, han är trevlig, och jag tror

heller inte att han skiter i sin familj.

Möljis

Stämmer bra som du skriver ,nej han har inte blåst ngn privatperson och ingen företagare heller endast skattemyndigheten

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det är jag inte :ok:

 

Ok, då ljuger de som anser sig lurade och det måste vara första gången i historian som en skattefuskare på ca 19 miljoner hamnar på Sveriges mest efterlysta lista, otur antar jag :)

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, då ljuger de som anser sig lurade och det måste vara första gången i historian som en skattefuskare på ca 19 miljoner hamnar på Sveriges mest efterlysta lista, otur antar jag :)

hela härvan var på 19 millar Christians del ca 7-8 % av det

Link to comment
Dela på andra sajter

Av vilken anledning var han illegalt i landet, flera skriver ju ovan att han var både intelligent och smart?

Inget pass kanske?

 

En vild gissning,

 

Men är man efterlyst av interpol och den svenska polisen, så knallar man väl knappast ner till immigration i Pattaya och visar upp sitt egna pass och låtsas som om det regnar.

 

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har svart att tro att du menar att hans brott ar OK darfor att hans offer ar skattesmitare som du svarade i ett inlagg tidigare.

 

Om det är andra skojare som han blåst lär det nog kosta en slant i fängelset att hålla sig frisk.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är andra skojare som han blåst lär det nog kosta en slant i fängelset att hålla sig frisk.

han har inte blåst några skojare ,endast STATEN

Link to comment
Dela på andra sajter

han har inte blåst några skojare ,endast STATEN

Tamdai verkar vara av en annan uppfattning, men han verkar inte vilja lägga fram några bevis/källor som stödjer det han påstår av nån konstig anledning, räcker ju faktiskt med en tidningsartikel, internet fanns ju 2004 samt att 20 miljoner var mycket pengar redan då, så nån information borde ju inte vara så svårt att ta fram om man känner till händelsen, personerna och företagen som var inblandade.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...