Jump to content
IGNORERAD

Svensk man arresterad för bedrägeri


Tallviking

Recommended Posts

Fungerar inte. Kanske du kan länka den tråden som domen finns i?

Jag lyckas heller inte, har provat att söka med allt möjligt.

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 526
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    107

  • Tallviking

    37

  • Bananen

    35

  • Baa

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen

Jag lyckas heller inte, har provat att söka med allt möjligt.

 

Tror inte det finns någon dom upplagd på flashback, måne bara yrar i nattmössan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

You wish

 

Skulle ju onekligen vara intressant att läsa den för att kunna hänga med i diskussionen, men det verkar ju stört omöjligt att finna den på flashback.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lika barn leka bäst. Några av er är kanske t.o.m kollegor i "branschen".

Många  kommer säkert att protestera - vilka av er är då ärliga?

Finns inte många som har ett s.a.s fläckfritt förflutet.

Nästan alla som kan försöker lura staten på något sätt, i alla fall minimera skatten. Är man bara tillräckligt smart eller fräck kan det i många fall lyckas.

Ni som aldrig syndat...kastar forsta stenen :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ni som aldrig syndat...kastar forsta stenen :14:

Hej

 

Snarare är det nog så att även dom flesta av dessa självutnämda s.k "moralens väktare" också har syndat, kanske har dom bara haft tur och klarat sig undan eller så är dom helt enkelt bättre på att ljuga.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Snarare är det nog så att även dom flesta av dessa självutnämda s.k "moralens väktare" också har syndat, kanske har dom bara haft tur och klarat sig undan eller så är dom helt enkelt bättre på att ljuga.

 

Mvh isan lover

Jo sa ar det nog ..Dom som ar snabbast att domma ar ofta de med tyngsta ryggsacken..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jo sa ar det nog ..Dom som ar snabbast att domma ar ofta de med tyngsta ryggsacken..

 

Nja tyngsta ryggsäcken på MPR har ju enligt egen utsago carpenter, fylld med livserfarenhet från värklig heten  :im_happy:

Ändrades av knasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Nja tyngsta ryggsäcken på MPR har ju enligt egen utsago carpenter, fylld med livserfarenhet från värklig heten  :im_happy:

Gäsp.

My attitude, your problem .

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Gäsp.

 

Nu har du snart ödslat 10% av dina inlägg på att försöka häckla mig, snart kan du nog anses vara lika töntig som mig  :hi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Men hallå!

 

Det är väl för fan skillnad om man blåser privatpersoner som inte har så mycket pengar än om man blåser staten. Inget av det är rätt men blåser du staten sätter du inte enskilda personer i skiten.

 

Så svårt kan det väl inte vara

Har inte en susning i ämnet i övrigt men det här inlägget väcker ju en intressant fråga när du skriver  "om man blåser privatpersoner som inte har så mycket pengar". Hur är det om man blåser någon som har mycket pengar och han blir inte det minsta "i skiten" om du lurar av han hundratals tusen. Finns det någon gräns för hur mycket det ska svida?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte en susning i ämnet i övrigt men det här inlägget väcker ju en intressant fråga när du skriver "om man blåser privatpersoner som inte har så mycket pengar". Hur är det om man blåser någon som har mycket pengar och han blir inte det minsta "i skiten" om du lurar av han hundratals tusen. Finns det någon gräns för hur mycket det ska svida?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte en susning i ämnet i övrigt men det här inlägget väcker ju en intressant fråga när du skriver  "om man blåser privatpersoner som inte har så mycket pengar". Hur är det om man blåser någon som har mycket pengar och han blir inte det minsta "i skiten" om du lurar av han hundratals tusen. Finns det någon gräns för hur mycket det ska svida?

Jag har heller ingen susning men spontant tror jag att om man "blåser privatpersoner som inte har så mycket pengar" på pengar så räcker det inte på långa vägar till att man ska bli efterlyst av Interpool.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inte en susning i ämnet i övrigt men det här inlägget väcker ju en intressant fråga när du skriver  "om man blåser privatpersoner som inte har så mycket pengar". Hur är det om man blåser någon som har mycket pengar och han blir inte det minsta "i skiten" om du lurar av han hundratals tusen. Finns det någon gräns för hur mycket det ska svida?

Ja nu kan man ju vinkla det jag skriver lite hur man vill men det var dock inte så jag menade. Jämfört med Staten har inte vanligtvis privatpersoner så mycket pengar. Blåser man Staten drabbar det inte någon enskilda privatpersoner. Därför tycker jag det är värre rent moraliskt att blåsa en privatperson. Och nä jag sa inte att det var ok att blåsa Staten för det.

 

Jag är övertygad om att de gemene man håller med mig. Jag tror nog du och några andra här engentligen också förstår vad jag menar.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hjulet snurrar men hamstern är död.

 

LOL!! Denna tråden kommer gå till historien! :)

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag har heller ingen susning men spontant tror jag att om man "blåser privatpersoner som inte har så mycket pengar" på pengar så räcker det inte på långa vägar till att man ska bli efterlyst av Interpool.

 

Fritz..

 

Mkt riktigt så har du ingen susning om nånting...

Link to comment
Dela på andra sajter

Pratar man om svensk politik låses tråden!!???? Pratar man svenska brott är det ok??!! Vad har dessa brott med thai att göra??? Tråden om nyval låstes

p.g.a att den inte har med thai att göra? Ok han var i thai men vadådå. Lås tråden...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Ja nu kan man ju vinkla det jag skriver lite hur man vill men det var dock inte så jag menade. Jämfört med Staten har inte vanligtvis privatpersoner så mycket pengar. Blåser man Staten drabbar det inte någon enskilda privatpersoner. Därför tycker jag det är värre rent moraliskt att blåsa en privatperson. Och nä jag sa inte att det var ok att blåsa Staten för det.

Jag är övertygad om att de gemene man håller med mig. Jag tror nog du och några andra här engentligen också förstår vad jag menar.

Jag missförstod dig nog, jag tolkade det som att det var OK att blåsa en rik men inte en fattig. Jag kan nog tänka mig att det är fler som gillar Robin Hood än Sheriffen i Nottingham även om de båda stal. En med stöd av lagen och en annan med stöd av moralen.
Link to comment
Dela på andra sajter

Issanbonde, on 30 Oct 2014 - 15:05, said:

Pratar man om svensk politik låses tråden!! :huh:? Pratar man svenska brott är det ok??!! Vad har dessa brott med thai att göra??? Tråden om nyval låstes

p.g.a att den inte har med thai att göra? Ok han var i thai men vadådå. Lås tråden...

 

Det måste vara jobbigt att bli tvingad att läsa denna tråden :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Pratar man om svensk politik låses tråden!! :huh:? Pratar man svenska brott är det ok??!! Vad har dessa brott med thai att göra??? Tråden om nyval låstes

p.g.a att den inte har med thai att göra? Ok han var i thai men vadådå. Lås tråden...

 

Killen hade tydligen gömt sig länge i Thailand, och greps i Thailand. . . . det är nog kopplingen?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul utveckling i alla fall.

 

Svensk man efterlyst av interpool gripen i Thailand

Dömd men avvek, (pa rymmen alltså)

Lever i Thailand, har verksamhet, familj och ett förmodligen ekonomiskt bekymmersfritt liv

Umgås med -vanliga- människor och passar in sig i det sociala mönstret.

Haffas och utvisas till Sverige.

 

Fritt för spekulationer

 

Efterlyst och dömd for ekonomisk brottsllighet, enligt en del inte så farligt emedan det bara var staten han lurade, dessutom va han inte ensam och dessutom var det bara ett par miljoner han fick själv.

 

Men, hade han varit den socialt välanpassade, ekonomiskt oberoende familjefadern utan att ha tillgång till (våra) intjänade skattepengar, knappast!

Hans situation som hygglig prick är tillskansad på oärlig väg, vilket inte gör honom till en otrevlig associal buse, inte alls, trevlig prick hade han nog varit ändå, men nu ska han in ett tag, hoppas hans familj som förmodligen inte har en susning om var hans pengar kom ifrån inte kommer att få det knapert i livet, för där kan man verkligen kalla det att blåsa någon, sin fru o sina barn som trott gott om sin make o far men nu riskerar sin possition, skola o framtid för att den godhjärtade brottslingen torskade, tycker att de om de drabbas av detta är de största offren, i synnerhet barnen, men på detta tänker inte en som har några miljoner att spendera, må vara inte hans egna egentligen, men va skönt det vore att ha en sådan biinkomst och bara glida omkring på en räkmacka, bara den där jävla rättvisan inte kom ikapp en!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Slå in pannbenet på fanskapet och släng han i Andaman sea Skitstöveln

Det är ett grovt miljöbrott..

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...