Jump to content
IGNORERAD

Svensk man arresterad för bedrägeri


Tallviking

Recommended Posts

Får lägga in dig i den tröga skaran också

1 jag vet att enl" lagen" är det hårdare straff på att blåsa staten ,så inget nytt ,det var ju därför dom fick så långa straff

2 vad har jag skrivit att det inte är det ?

3 Jag har endast förklarat hur det ligger till i härvan från alla spekulationer och skitsnackare och inte försvarat brotten dom är dömda för

4 skriver man brottsoffer så menar man oftast privat person och är staten brottsoffret så benämns det oftast som staten i svenssons värld

 

Brottsoffer i svensk juridik kallas "målsäganden" och i ett skattebrott är det staten som är "målsäganden"

 

Enda skillnaden är att staten inte omfattas av brottsofferskyddet och kan inte få sådan ersättning

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 526
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    107

  • Tallviking

    37

  • Bananen

    35

  • Baa

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Du tycker alltså att inta att det är jävligt unket att blåsa privatpersoner?

Nu ar du dum, men eftersom jag vet att du inte ar det sa fattar till o med jag att du bara provocerar!, Battre kan du!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Brottsoffer i svensk juridik kallas "målsäganden" och i ett skattebrott är det staten som är "målsäganden"

 

Enda skillnaden är att staten inte omfattas av brottsofferskyddet och kan inte få sådan ersättning

bra där nu fick vi det utrett  :good:

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Känner du till några sådana brott så är det bara att polisanmäla

 

Statstjänstemän har dessutom mycket högre ansvar och kan ställas till svars på ett helt annat sätt än privata tjänstemän för tjänstefel enligt landets lagar och regler

Juholt, Mona Sahlin, bara för att ta ett par exempel.

Man reagerar snart inte längre, politikerna säger ju bara att aj, det var

ett misstag, jag är ledsen, och så ska det glömmas bort

Link to comment
Dela på andra sajter

Lagg for fan av, en brottsling ar en brottsling vem det an ar som drabbats, allt annat ar bara javla skitsnack!

Fy fan va trott man blir av allt forskonande!

En enkel fråga ,när man sonat sitt brott och inte gjort ngt brottsligt efter det ,är man ok människa då i dina ögon??

Link to comment
Dela på andra sajter

En enkel fråga ,när man sonat sitt brott och inte gjort ngt brottsligt efter det ,är man ok människa då i dina ögon??

Alla ska ha en andra chans i livet, har man trasslat till det och sedan sonat sitt brott har man i mina ogon gjort ratt, men att gomma sig och lata eventuell preskribtion trada i kraft ar man fortfarande en brottsling aven om inte det galler rent juridiskt! OK manniska kan man vara hela tiden om man inser och atergaldar sin handling!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla ska ha en andra chans i livet, har man trasslat till det och sedan sonat sitt brott har man i mina ogon gjort ratt, men att gomma sig och lata eventuell preskribtion trada i kraft ar man fortfarande en brottsling aven om inte det galler rent juridiskt! OK manniska kan man vara hela tiden om man inser och atergaldar sin handling!

bra där då vet jag   :good:  :good:

Link to comment
Dela på andra sajter

En enkel fråga ,när man sonat sitt brott och inte gjort ngt brottsligt efter det ,är man ok människa då i dina ögon??

Nä,man är dömd för livet.Arbete är uteslutet för nu kan arbetsgivare få utdrag ur brottsregistret.Det gäller för oss vanliga dödliga,inte politiker.

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Nä,man är dömd för livet.Arbete är uteslutet för nu kan arbetsgivare få utdrag ur brottsregistret.Det gäller för oss vanliga dödliga,inte politiker.

 

Ja vår underbara vice statsminister anställer ju knarksmugglare på regeringskansliet... 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vår underbara vice statsminister anställer ju knarksmugglare på regeringskansliet... 

Och går själv i täten för att utföra brott.Hon som är den störste förespråkaren för miljöns bevarande borde rimligtvis leva som man lär,kanske bara hon i familjen.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

1 Då hade inte den här tråden funnits

2  nej det är inte ok i min värld ,men det är det ju i dina polares värld som köpte fakturor av Christian och co ,för att undanhålla skatt :haha:

 

Börjar förstå att du inte läst domen och inte känner till så mycket som du påstår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar förstå att du inte läst domen och inte känner till så mycket som du påstår.

jag har läst domen och känner till bra mkt mera än dig ,den saken är helt säker ,det konstaterade jag redan i början av tråden :haha:  :haha: :haha:  

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har läst domen och känner till bra mkt mera än dig ,den saken är helt säker ,det konstaterade jag redan i början av tråden :haha:  :haha: :haha:  

 

Ja du ser, du vet och alla andra ljuger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl bara du som ljuger och förvränger[emoji3]

 

Ja så är det nog, du har ju all kunskap.........om allt :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att det finns sana som du, det ar den sanna bilden av en monstermedborgare.

Hur fan kan det finnas nagon som tycker det ar Ok  med svindleri? Inte undra pa att det gar at helvete foer Sverige!

Å vart fan skrev jag att det var ok med svidleri?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja så är det nog, du har ju all kunskap...om allt :)

Nej det är Tallviking som har det!!

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Juridiken i de flesta länder klassar brott mot staten som värre än brott mot enskilda och företag

 

Vad tror du det beror på ?

Ja du jag vet inte. Du som vet kan väl förklara. Varför är det så?

 

Rent moraliskt anser jag dock att brott mot enskilda privata personer är värre, men hur de som lagstiftar tänker är inte alltid rätt att förstå.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem som säger som det är eller inte tviste de lärde om,domen finns att läsa på Flashback.

Jag är nyfiken på domen, men kan inte hitta tråden på Flashback, har du en länk eller något bra sökord?

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nyfiken på domen, men kan inte hitta tråden på Flashback, har du en länk eller något bra sökord?

Pröva med namnet.Och samhälle

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Pröva med namnet.Och samhälle

 

Fungerar inte. Kanske du kan länka den tråden som domen finns i?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...