Jump to content
IGNORERAD

Svensk man arresterad för bedrägeri


Tallviking

Recommended Posts

Vada "pa satt o vis" det ar val i princip som att stjala burken med veckopengen for en 5 aring, javla schyst, eller?

God morgon yxskaft
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 526
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    107

  • Tallviking

    37

  • Bananen

    35

  • Baa

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

God morgon yxskaft

Gomorron sjalv advokaten, javla tidsomstallning, man vet knappt va klockan ar langre, varfor kan inte alla ha samma tid som jag!

Som yxskaft gor man ju i alla fall nytta som forstarker swingen :good:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gomorron sjalv advokaten, javla tidsomstallning, man vet knappt va klockan ar langre, varfor kan inte alla ha samma tid som jag!

Som yxskaft gor man ju i alla fall nytta som forstarker swingen :good:

Tror du missuppfattar mig totalt ,jag försvarar inte dom handlingar han och dom andra är dömda för ,utan jag försvarar det han inte gjort som ett par stolpskott påstår här ok [emoji3] [emoji3]

Link to comment
Dela på andra sajter

Hedersamt att du försvarar brottsoffer men i den här härvan finns bara brottslingar ,både köparna och säljarna är ju brottslingar som försökt lura staten på skatt ,ser man ju på dina inlägg att du är en bitter figur så där ljög du igen [emoji3] [emoji3] [emoji3] [emoji3]

 

Jaa, så denna brottsling som flydde Sverige efter att ha blivet dömd till ett fyraårigt fängelsestraff har inga brottsoffer, jojo, då finns det ju inget brott.

 

Lägg ner tråden, Samsipsam har ju svaret, och för första gången någonsin är det inga brottsoffer utan alla är brottslingar och har bara lurat varandra :)

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaa, så denna brottsling som flydde Sverige efter att ha blivet dömd till ett fyraårigt fängelsestraff har inga brottsoffer, jojo, då finns det ju inget brott.

Lägg ner tråden, Samsipsam har ju svaret, och för första gången någonsin är det inga brottsoffer utan alla är brottslingar och har bara lurat varandra :)

Dom har ju lurat staten har du inte hajat det , vad trög du är [emoji3] [emoji3] [emoji3]
Link to comment
Dela på andra sajter

Dom har ju lurat staten har du inte hajat det , vad trög du är [emoji3] [emoji3] [emoji3]

 

Och har man lurat staten har man blåst varenda skattebetalare i landet

 

Det är EXTREMT mycket värre än att blåsa några få enskilda personer

 

Det finns alltså MASSOR av brottsoffer i denna härva men du din blåögde fattar inte ens så otroligt basal fakta

 

Och du har "mage" att kalla andra "tröga" som inte fattar det :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hallå!

 

Det är väl för fan skillnad om man blåser privatpersoner som inte har så mycket pengar än om man blåser staten. Inget av det är rätt men blåser du staten sätter du inte enskilda personer i skiten.

 

Så svårt kan det väl inte vara

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej,

Vet inte vad du har för sne människosyn, eller är det en efter konstruktion i vanlig ordning nu när du har facit.

Träffade Christian regelbundet under mina år i Pattaya,umgicks i samma bekantskapskrets krets, kände inte till hans bakgrund, vi pratade aldrig om det.

Men min bedömning är att han är en glad, social och mycket trevlig bekantskap och det tycker jag fortfarande nu när jag vet hans bakgrund, hoppas det går bra för honom och hans fru och barn.

Hälsningar

Chan2014

Hej

 

Känner inte denne man men en hel del andra kriminella har man ju träffat genom åren både i och utanför Sveriges gränser och visst kan det vara både trevliga och roliga bekantskaper, jag ger alla chansen och behandlar och bemöter dom jag träffar i livet likadant oavsett bakgrund så länge dom förtjänar detta.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Men hallå!

 

Det är väl för fan skillnad om man blåser privatpersoner som inte har så mycket pengar än om man blåser staten. Inget av det är rätt men blåser du staten sätter du inte enskilda personer i skiten.

 

Så svårt kan det väl inte vara

 

Juridiken i de flesta länder klassar brott mot staten som värre än brott mot enskilda och företag

 

Vad tror du det beror på ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja tänk om våra politiker kunde föregå med gott exempel, då kanske det skulle

bli mindre antal som blåste staten på pengar..

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom har ju lurat staten har du inte hajat det , vad trög du är [emoji3] [emoji3] [emoji3]

 

Jag är säkert trög, men om du inte träffat Christian och han hade varit en invandrare från t.e.x. Irak, en kille från Norrbotten som du inte känner eller en Stureplans stekare som snott staten på en massa miljoner blivet dömd till 4 års och då stucket ut ur landet hade du garanterat tyckt annorlunda.

Och jag har också umgåtts med killen i Thailand, samt hans kompisar i Stockholm, de har en något annorlunda bild av vad som hände :) men skit i det, du har ju svaret på allt.

 

Och att blåsa staten på pengar räknas inte i din värld, i alla fall inte om det är folk som du träffat som gör det och de är trevliga.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Men hallå!

 

Det är väl för fan skillnad om man blåser privatpersoner som inte har så mycket pengar än om man blåser staten. Inget av det är rätt men blåser du staten sätter du inte enskilda personer i skiten.

 

Så svårt kan det väl inte vara

Bra att det finns sana som du, det ar den sanna bilden av en monstermedborgare.

Hur fan kan det finnas nagon som tycker det ar Ok  med svindleri? Inte undra pa att det gar at helvete foer Sverige!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Och har man lurat staten har man blåst varenda skattebetalare i landet

 

Det är EXTREMT mycket värre än att blåsa några få enskilda personer

 

Det finns alltså MASSOR av brottsoffer i denna härva men du din blåögde fattar inte ens så otroligt basal fakta

 

Och du har "mage" att kalla andra "tröga" som inte fattar det :whistle:

Får lägga in dig i den tröga skaran också

1 jag vet att enl" lagen" är det hårdare straff på att blåsa staten ,så inget nytt ,det var ju därför dom fick så långa straff

2 vad har jag skrivit att det inte är det ?

3 Jag har endast förklarat hur det ligger till i härvan från alla spekulationer och skitsnackare och inte försvarat brotten dom är dömda för

4 skriver man brottsoffer så menar man oftast privat person och är staten brottsoffret så benämns det oftast som staten i svenssons värld

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja tänk om våra politiker kunde föregå med gott exempel, då kanske det skulle

bli mindre antal som blåste staten på pengar..

 

Känner du till några sådana brott så är det bara att polisanmäla

 

Statstjänstemän har dessutom mycket högre ansvar och kan ställas till svars på ett helt annat sätt än privata tjänstemän för tjänstefel enligt landets lagar och regler

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att det finns sana som du, det ar den sanna bilden av en monstermedborgare.

Hur fan kan det finnas nagon som tycker det ar Ok  med svindleri? Inte undra pa att det gar at helvete foer Sverige!

vem har sagt att det är ok ?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lagg for fan av, en brottsling ar en brottsling vem det an ar som drabbats, allt annat ar bara javla skitsnack!

Fy fan va trott man blir av allt forskonande!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra att det finns sana som du, det ar den sanna bilden av en monstermedborgare.

Hur fan kan det finnas nagon som tycker det ar Ok med svindleri? Inte undra pa att det gar at helvete foer Sverige!

Nu börjar ni fan bli löjliga, vart ser du att någon tycker det är ok med svindleri, snacka om taskig läsförståelse!

Folk som blåser privatpersoner ska ha pannbenet.

Givetvis är det värre än blåsa staten, även om det inte är ok.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

vem har sagt att det är ok ?

lagg dig ner o somna om for helvete!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

lagg dig ner o somna om for helvete!

Svara ist var någon skrivit att det är ok!!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar ni fan bli löjliga, vart ser du att någon tycker det är ok med svindleri, snacka om taskig läsförståelse!

Folk som blåser privatpersoner ska ha pannbenet.

Givetvis är det värre än blåsa staten, även om det inte är ok.

Jassa? Citerar mig sjalv, inte undra pa att det ser ut som det gor i Sverige om majoriteten har den uppfattningen!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

:haha: 

1        Jag är säkert trög, men om du inte träffat Christian och han hade varit en invandrare från t.e.x. Irak, en kille från Norrbotten som du inte känner eller en Stureplans stekare som snott staten på en massa miljoner blivet dömd till 4 års och då stucket ut ur landet hade du garanterat tyckt annorlunda.

Och jag har också umgåtts med killen i Thailand, samt hans kompisar i Stockholm, de har en något annorlunda bild av vad som hände :) men skit i det, du har ju svaret på allt.

 

2        Och att blåsa staten på pengar räknas inte i din värld, i alla fall inte om det är folk som du träffat som gör det och de är trevliga.

1 Då hade inte den här tråden funnits

2  nej det är inte ok i min värld ,men det är det ju i dina polares värld som köpte fakturor av Christian och co ,för att undanhålla skatt :haha:

Ändrades av Sam sip sam
Link to comment
Dela på andra sajter

Svara ist var någon skrivit att det är ok!!!

Har du last bara ordagrant?

Foersvar av en den ena eller andra anledningen, det ar vads jag kallar patetiskt.

Men a andra sidan forstar jag mycket val att man forsvarar en kompis och ratt ska vara ratt, det han inte gjort skall han inte ha skit for men for den sakens skull ar han inget helgon!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jassa? Citerar mig sjalv, inte undra pa att det ser ut som det gor i Sverige om majoriteten har den uppfattningen!

Du tycker alltså att inte att det är jävligt unket att blåsa privatpersoner?

Mvh, inte ordagrant.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...