Jump to content
IGNORERAD

Svensk man arresterad för bedrägeri


Tallviking

Recommended Posts

  • Svar 526
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sam sip sam

    107

  • Tallviking

    37

  • Bananen

    35

  • Baa

    33

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Så ingen blev blåst men de blev ändå dömda för bedrägeri?

/Krille

Alla var inblandade och dom blev dömda för skattebrott och bokföringsbrott
Link to comment
Dela på andra sajter

Alla blåser väl staten om dom har möjlighet?

Politikerna blåser oss om dom har möjligheten och det har dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo då det räknas men bara det inte galler mina kompisar!

 

 

 

 

Alla? men da ar det OK. ? Tycker du ar lite dubbelmoralisk i dina predikningar, du ogillar att bli "blast" pa din inkomst p.g.av otillbordig konkurens men att "blasa" staten ar inte sa farligt?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jassa? Moralen star hogt i kurs!

Alla? men da ar det OK. ? Tycker du ar lite dubbelmoralisk i dina predikningar, du ogillar att bli "blast" pa din inkomst p.g.av otillbordig konkurens men att "blasa" staten ar inte sa farligt?

Ha ha där fick du till det [emoji3]
Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha där fick du till det [emoji3]

Man har ju en jakla goo laromastare!   :haha:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Moral, det tycker jag att våra politiker borde ha mer av.

 

Och vem har inte försökt att fixa lite extra avdrag vid deklarationen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser skatten som en stöld och jag är för mer privatiseringar förutom kanske skolan,sjukvården,mindre vägarna och nåt till.

Dessutom ju färre centraliseringar,storebrorsmentalitet,byråkrati,myndigheter,regeringar,restriktioner desto bättre för ekonomin och för människorna.

Tack vare internet så börjar folk få upp ögonen för dom stora lögnerna och utnyttjandet av människorna.

 

Det är ett fåtal människor som styr i det yppersta toppen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Moral, det tycker jag att våra politiker borde ha mer av.

 

Och vem har inte försökt att fixa lite extra avdrag vid deklarationen?

OK, det betyder att alla ekonomiska brottslingar skall frikannas och fa ersattning av staten for att dom varit snalla och bara lurat staten, men vanta nu, staten, ar det inte dom som betalar din sjukvard, skolgang e.t.c. Oj da, men det raknas val inte, bara man ar en snall o go familjefar!

 

:hi:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det betyder det inte. Jag har tidigare skrivit att Christian ta sa sitt straff.

Du tycker at man är en ekonomisk brottsling om man har fixat ett avdrag på en tusenlapp?

 

Oj, du har verkligen moral, det beundrar jag.

 

Så moralisk är inte jag

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla var inblandade och dom blev dömda för skattebrott och bokföringsbrott

 

Alltså var det i alla fall någon som blev blåst (staten/skattebetalarna). Eller åkte de fast för skattebrott för att de betalat in för mycket skatt till staten?  :wink:

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså var det i alla fall någon som blev blåst (staten/skattebetalarna). Eller åkte de fast för skattebrott för att de betalat in för mycket skatt till staten? :wink:

/Krille

Det är några som menar Att dom blåst privat personer och företag men så är inte fallet utan alla delaktiga har skattefuskat ,så jag försvarar inte skattebbrotten utan bara framhåller vad dom är dömda för ,hänger du med

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är några som menar Att dom blåst privat personer och företag men så är inte fallet utan alla delaktiga har skattefuskat ,så jag försvarar inte skattebbrotten utan bara framhåller vad dom är dömda för ,hänger du med

I rubriken till tråden står det att han är dömd för bedrägeri vilket bl.a du hävdar är fel utan att rätt ska vara rätt, han blev dömd för skattebrott. För mig är det ungefär detsamma men faktum är ju att ett skattebrott om det anses som grovt ( max 6 år i fängelse) är ett grövre brott än bedrägeri ( max 2 år i fängelse), hänger du med ?

 

Rättsskiparen Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, det betyder det inte. Jag har tidigare skrivit att Christian ta sa sitt straff.

Du tycker at man är en ekonomisk brottsling om man har fixat ett avdrag på en tusenlapp?

 

Oj, du har verkligen moral, det beundrar jag.

 

Så moralisk är inte jag

Det va ju kladsamt av dig att satta ett fragetecken i alla fall.

Nu va det ju inte en tusing det handlade om, det kan val jmf med snatteri verso stold, alltsa en ringa forseelse eller en tolkningsfraga.

Betr. min moral sa later jag andra gora den bedomningen, och da de som kanner mig, inga  tangentbordsanalytiker!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

I rubriken till tråden står det att han är dömd för bedrägeri vilket bl.a du hävdar är fel utan att rätt ska vara rätt, han blev dömd för skattebrott. För mig är det ungefär detsamma men faktum är ju att ett skattebrott om det anses som grovt ( max 6 år i fängelse) är ett grövre brott än bedrägeri ( max 2 år i fängelse), hänger du med ?

Rättsskiparen Fritz..

Rubriken satt trådskaparen [emoji3]
Link to comment
Dela på andra sajter

OK, det betyder att alla ekonomiska brottslingar skall frikannas och fa ersattning av staten for att dom varit snalla och bara lurat staten, men vanta nu, staten, ar det inte dom som betalar din sjukvard, skolgang e.t.c. Oj da, men det raknas val inte, bara man ar en snall o go familjefar!

 

:hi:

Skatt utan våld kan bara existera så länge det är på frivillig basis, men då är det per definition inte skatt längre.Skatt är som bekant ur varje objektivt hänseende stöld.

Staten hotar med våld dvs. tvingar en till fängelse med vapenmakt annars.Dom pengarna kommer från medborgarna och inte från staten.

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

Skatt utan våld kan bara existera så länge det är på frivillig basis, men då är det per definition inte skatt längre.Skatt är som bekant ur varje objektivt hänseende stöld.

Staten hotar med våld dvs. tvingar en till fängelse med vapenmakt annars.Dom pengarna kommer från medborgarna och inte från staten.

Nu ar det ju faktiskt sa att det samhallskikt vi lever i (eller ar fodda i) foreskriver skatt, san kan man tycka att det ar at helvete, men att nagon skall tillskansa sig dessa surt forvarvade kronor som vi skattebetalare slantar in ar inte riktigt samma sak, ideologiskt tyckande om skatter eller criminal minds om hur man tillskansar sig dessa medel ligger i mitt tycke javligt langt ifran varandra.

Men tycker man inte det passar far man val se till att flyttan nan annan stans, typ vad Australiens premiarminister sa.

"Alla ar lika valkomna till Australien och att leva efter vara regler och rattigheter, tyckar man det inte passa har man fortfarande rattigheten att flytta harifran igen" ( inte ordgrand men andemeningen var detta i alla fall)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu ar det ju faktiskt sa att det samhallskikt vi lever i (eller ar fodda i) foreskriver skatt, san kan man tycka att det ar at helvete, men att nagon skall tillskansa sig dessa surt forvarvade kronor som vi skattebetalare slantar in ar inte riktigt samma sak, ideologiskt tyckande om skatter eller criminal minds om hur man tillskansar sig dessa medel ligger i mitt tycke javligt langt ifran varandra.

Men tycker man inte det passar far man val se till att flyttan nan annan stans, typ vad Australiens premiarminister sa.

"Alla ar lika valkomna till Australien och att leva efter vara regler och rattigheter, tyckar man det inte passa har man fortfarande rattigheten att flytta harifran igen" ( inte ordgrand men andemeningen var detta i alla fall)

Ja det systemet vi lever i kräver att vi betalar skatt.Men dom olika systemen vi har provat har inte varit särskilt lyckade heller.

Inom en mycket snar framtid kommer det att bli slut på det här systemet också tro det eller ej.Då menar jag exempel med fiatvalutorna.

Vår teknologi och livskvalite skulle vara skyhögt mycket högre om det vore friare.Se bara oljebolagen som stoppar alla patent som kan konkurrera med dom.

 Vi skulle förmodligen redan ha tillgång till tex. fri energi.Läs gärna om Tesla.

Du tycker att om man har en annan åsikt en vad nuvarande makt propagerar så ska man dra?

Jag antar att du håller med om sätten som Thailands regering sköter alla sina saker för annars så skulle du väl inte vara i Thailand.

 

Angående att alla är välkomna att flytta till Australien så tar jag det med en nypa salt.Men jag vet vad han menar och respekterar det i stort.

Han är en patriot som inte vill skänka bort landet hur som helst för andra att styra och ställa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det systemet vi lever i kräver att vi betalar skatt.Men dom olika systemen vi har provat har inte varit särskilt lyckade heller.

Inom en mycket snar framtid kommer det att bli slut på det här systemet också tro det eller ej.Då menar jag exempel med fiatvalutorna.

Vår teknologi och livskvalite skulle vara skyhögt mycket högre om det vore friare.Se bara oljebolagen som stoppar alla patent som kan konkurrera med dom.

 Vi skulle förmodligen redan ha tillgång till tex. fri energi.Läs gärna om Tesla.

Du tycker att om man har en annan åsikt en vad nuvarande makt propagerar så ska man dra?

Jag antar att du håller med om sätten som Thailands regering sköter alla sina saker för annars så skulle du väl inte vara i Thailand.

 

Angående att alla är välkomna att flytta till Australien så tar jag det med en nypa salt.Men jag vet vad han menar och respekterar det i stort.

Han är en patriot som inte vill skänka bort landet hur som helst för andra att styra och ställa.

Jo, men det har jag inte ens kommenterat ( mer an citatet fra Aussieministern som i o for sig ar en hon) Det som jag reagerar emot ar att jamfora, eller rattare sagt jamstalla ekonimisk brottslighet och statlig "utsugning av medborgarna", vi snackar forbi varandra dar, jag debatterar inte svensk politik, jag har min uppfattning men det har inte med denna fraga att gora sa det tar jag nagon annan stans.

Jag har som sagt ingen forstaelse varfor det skall anses som en formildrande omstandighet att en domd brottsling kommer fran ett land med "fel" skattepolitik!

 

Du far anta va fasen du vill, men uppenbarligen vet du inte mina asikter, sa kan jag lugna dig med att det ar inget jag sympatiserade med, och inte heller ar jag ett fan till glittermaffian, aven om dom utrattar en hel del bra saker for stunden!

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, men det har jag inte ens kommenterat ( mer an citatet fra Aussieministern som i o for sig ar en hon) Det som jag reagerar emot ar att jamfora, eller rattare sagt jamstalla ekonimisk brottslighet och statlig "utsugning av medborgarna", vi snackar forbi varandra dar, jag debatterar inte svensk politik, jag har min uppfattning men det har inte med denna fraga att gora sa det tar jag nagon annan stans.

Jag har som sagt ingen forstaelse varfor det skall anses som en formildrande omstandighet att en domd brottsling kommer fran ett land med "fel" skattepolitik!

 

Du far anta va fasen du vill, men uppenbarligen vet du inte mina asikter, sa kan jag lugna dig med att det ar inget jag sympatiserade med, och inte heller ar jag ett fan till glittermaffian, aven om dom utrattar en hel del bra saker for stunden!

 

Jag tror att du på MPR får accepterara att om någon är kompis med en ekonomiskt brottsling som sedan flyr sitt straff så skall detta försvaras.

 

Jag tror att du på MPR får acceptera att folk gråter skiten ur sig för att vissa personer(ofta då inte svenska) kan arbeta och leva i Sverige utan att betala skatt, men samtidigt tycker man det är ok att som svensk lura staten.

 

Jag tror att du måste acceptera att Estländska lastbilschaffisar är skit och tar jobben från svenskar, svenskar som bara vill väl såvida man inte själv kan fuska till det eller jobba svart.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, men det har jag inte ens kommenterat ( mer an citatet fra Aussieministern som i o for sig ar en hon) Det som jag reagerar emot ar att jamfora, eller rattare sagt jamstalla ekonimisk brottslighet och statlig "utsugning av medborgarna", vi snackar forbi varandra dar, jag debatterar inte svensk politik, jag har min uppfattning men det har inte med denna fraga att gora sa det tar jag nagon annan stans.

Jag har som sagt ingen forstaelse varfor det skall anses som en formildrande omstandighet att en domd brottsling kommer fran ett land med "fel" skattepolitik!

 

Du far anta va fasen du vill, men uppenbarligen vet du inte mina asikter, sa kan jag lugna dig med att det ar inget jag sympatiserade med, och inte heller ar jag ett fan till glittermaffian, aven om dom utrattar en hel del bra saker for stunden!

Jo jag håller givetvis med om att det är 2 olika saker men man kan ju testa och se om det är någon som går igång lite på min radikala syn på samhället.

Jag har läst vad premiärministern  i AUS uttalat sig om men jag tog ett felaktigt antagande efter HENNES ovanligt radikala uttalande.

Jag tycker givetvis att om en person lurar andra så ska denne stå till svar för sina skador.

 

Du påpekar väl inte i Thailand om bilbältet eller att använda lyset på bilen som bara den skulle förmodligen rädda tusentals liv och skadade.

P.S You are not their father  :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det beror väl mest på hur länge sedan deras familjer invandrade. Vi har ju till exempel en familj som heter Bernadotte, ett typiskt franskt namn. Farsan i familjen är visst nån sorts PR-pajas som lever på statliga bidrag. Typiskt invandrare att snylta, eller hur? Eller är dom svenskar trots allt, vad tycker ni? Vi har en fotbollsspelare som däremot har blivit rik på eget arbete, Ibra-nånting heter han (jävligt krångligt utländskt efternamn...). Räknas han som svensk, eller?

 

Med så många experter på "svenskhet" som skriver i den här tråden just nu borde jag kunna få ett utförligt svar på dom frågorna!

Kung Carl XVI Gustaf är fjärde generationens invandrare, och Zlatan är andra generationens invandrare med bosniskt och svenskt medborgarskap.

Hurvida dom är svenskar eller inte är en definitionsfråga som jag är ganska ointresserad av.

 

Nu var det ju listan på swedens most wanted vi diskuterade och där är de flesta inte svenskar enligt mig då ca hälften inte har svensk nationalitet och 49 av 55 har utländska namn och är invandrare eller har utländsk bakgrund.

 

Du får gärna kalla dom svenskar om du vill, jag gör det inte...

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Kung Carl XVI Gustaf är fjärde generationens invandrare, och Zlatan är andra generationens invandrare med bosniskt och svenskt medborgarskap.

Hurvida dom är svenskar eller inte är en definitionsfråga som jag är ganska ointresserad av.

 

Nu var det ju listan på swedens most wanted vi diskuterade och där är de flesta inte svenskar enligt mig då ca hälften inte har svensk nationalitet och 49 av 55 har utländska namn och är invandrare eller har utländsk bakgrund.

 

Du får gärna kalla dom svenskar om du vill, jag gör det inte...

Sjunde generationen är det väl?

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjunde generationen är det väl?

Japp, stämmer nog bra det.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...