Jump to content
IGNORERAD

TAT ska locka turister till Thailand genom undantagslagarna.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Hej

 

Börjar historieförfalskaren göra sig hörd igen nu när det har gått en tid, läser du aldrig ex.vis Bangkok Post eller dom trådar du är aktiv i ?

 

Det var DSI och polis som uppskattade dom dagliga kostnaderna för protesterna till 20 miljoner baht per dag, polis kartlade dessutom dom ekonomiska transaktionerna och hotade med att offentliggöra en lista med dom 30 största finansiärerna av PDRC och Sutheps demonstrationer, men allt detta har du naturligtvis förträngt ?

 

Mvh isan lover

Hm, vill minnas att du blev uppmanad vid ett stort antal tillfällen att bevisa dessa påståenden i den tråden. Till slut gav man upp och sorterade in dessa "fakta" under rubriken "IL's sedvanliga lögner".  Intressant att du nu åberopar denna tråd som "bevis".  Vill också minnas att du i denna tråd hävdade att uppemot 750 000 - 800 000 PDRC-demonstranter skulle demonstrerat mot betalning.  

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 213
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    21

  • MaiChai

    20

  • Tamdai

    15

  • Surin P3

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Hm, vill minnas att du blev uppmanad vid ett stort antal tillfällen att bevisa dessa påståenden i den tråden. Till slut gav man upp och sorterade in dessa "fakta" under rubriken "IL's sedvanliga lögner".  Intressant att du nu åberopar denna tråd som "bevis".  Vill också minnas att du i denna tråd hävdade att uppemot 750 000 - 800 000 PDRC-demonstranter skulle demonstrerat mot betalning.  

Hej

 

Dina ständigt återkommande minnesförluster är ju snarst klassiska och dom roar nog många.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Äsch, det räcker med att du sett ett klipp på nyheterna i TV så vet du allt om Phuket.Ungefär som man vet allt om demonstrationerna i Bangkok genom att ha sett ett 45 sekunders klipp på den statskontrollerade nyhetskanalen-då vet du mer än alla de som var på plats.

På min Tv apart o de kanaler jag såg på var det väl en 15 -20, minuters inlägg, och alla olika, från demonstranternas försök till att inta byggnader, med våld.

 

Nu är jag ju inte journalist så jag behöver ju inte skriva om verkligheten. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du länka till den inhemska eller utländska medierna som hävdar att 75-80% får betalt eller ska vi genast arkivera det bland dina sedvanliga lögner?

 

 

 

 

Jag kanske har lite dåligt minne, men som tur är finns ju tråden kvar, så jag behöver inte förlita mig till minnet.  Man brukar säga att en lögnare måste ha bra minne. Lite osmart att ljuga om sånt som finns dokumenterat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag är ju tillfälligt tillbaks på mitt gamla jobb för en period på konsultbasis och det är mycket frågor om militärjuntan, undantagstillståndet och den militära upprensningen på Phukets stränder.

 

Det är ju många här som har rest till ex.vis Phuket i tiotals år just för att tillbringa tid på stranden, dom är absolut inte positiva till dom bilder på öde stränder utan stolar, parasoll och försäljare som visas i media, ingen av dom har upplevt försäljarna på stranden som jobbiga och påstridiga utan mer som en hjälp till en trevlig och bekväm semester.

 

Undrar hur många resenärer med helsvenska par och familjer det är som resonerar likadant och känner en viss tveksamhet, ett par på jobbet ska i år prova Bali för första gången istället för Thailand och Phuket som dom har varit på dom sista 7-8 åren.

 

Mvh isan lover

 

Är det solstolar ch parasoller de är ute efter bör de undvika de allmänna stränderna på Bali och fokusera mer på dyra resorter med privata stränder där det finns de som har både solstolar och parasoller.

 

post-3473-0-96529900-1414833434_thumb.jp

 

En bild från Kuta Beach idag-titta så eländigt det ser ut när det inte är radvis med solstolar och parasoller längs stranden...Inga jetskis heller vad jag såg eller hörde.

 

post-3473-0-55886700-1414833604_thumb.jp

 

Likadant åt andra hållet, man få rulla ut sin bastmatta/handduk själv på stranden. Så kan man väl inte ha det?

 

post-3473-0-61770900-1414834191_thumb.jp

 

Men man behöver inte svälta, i skogskanten finns det gott om matleverantörer och en del av dem hade ganska mycket öl att leverera, det räckte i princip att vända blicken mot dem så kom de galloperande och tog emot beställningen. Skulle man sen tröttna på solen och söka lite skugga så gick det bra att gå upp till skogskanten och sitta på de stolar som fanns där i skuggan-helt gratis!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Så här såg Kutas stränder ut förr 

 

Kuta_Beach_Phuket_Thailand.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kuta_Beach_%286924448550%29.jpg

 

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

 

Så här såg Kutas stränder ut förr 

 

Kuta_Beach_Phuket_Thailand.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kuta_Beach_%286924448550%29.jpg

 

Mvh Isan Lover

Vilket alltså bekräftar att det har blivit mycket bättre nu. Tack för den kompletteringen som gjorde att vi nu kan stänga denna fråga.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vilket alltså bekräftar att det har blivit mycket bättre nu. Tack för den kompletteringen som gjorde att vi nu kan stänga denna fråga.

Hej

 

Nu vet vi ju att du, MaiChai och juntan tycker om rena och tomma stränder, men det finns faktiskt folk som tycker att det är helt ok med bord, parasoll och solstolar på stranden också, det borde finnas plats för både och tycker jag.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Nu vet vi ju att du, MaiChai och juntan tycker om rena och tomma stränder, men det finns faktiskt folk som tycker att det är helt ok med bord, parasoll och solstolar på stranden också, det borde finnas plats för både och tycker jag.

 

Mvh isan lover

 

Hej,

 

nu vet vi ju att du, Carpenter och några till gör allt vad ni kan för att försvara korruptionen då det är den enda anledningen till att era korrupta idoler kom i regeringsställning och kunde sno åt sig av statskassan men det finns faktiskt folk som uppskattar ett korruptionsfritt samhälle och det finns inte plats för mutor eller korruption i ett modernt samhälle idag,

 

Med vänlig hälsning,,

 

MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej,

 

nu vet vi ju att du, Carpenter och några till gör allt vad ni kan för att försvara korruptionen då det är den enda anledningen till att era korrupta idoler kom i regeringsställning och kunde sno åt sig av statskassan men det finns faktiskt folk som uppskattar ett korruptionsfritt samhälle och det finns inte plats för mutor eller korruption i ett modernt samhälle idag,

 

Med vänlig hälsning,,

 

MaiChai

Hej

 

Parasoll bord och solstolar på stranden finns det väl på dom flesta länders stränder med turism jorden runt, likaså är det väl med dom aktiviteter som man förknippar med en sol och bad semester, liksom att det finns försäljning av mat, glass och alkoholhaltiga drycker på stranden, gillar man inte detta ska man nog överväga att inte åka på charterresa för en solsemester, det finns ju alternativ till den klassiska charterresan.

 

Jag tror inte att dom flesta charterresenärer ser solstolar, parasoller, bord, mat, glass, dryck, strandaktiviteter och service som ett problem utan mer som en naturlig och förväntad del av deras sol och bad semester, jag tror inte heller att dessa resenärer ser någon koppling till respektive lands regering och nivå på korruption.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Parasoll bord och solstolar på stranden finns det väl på dom flesta länders stränder med turism jorden runt, likaså är det väl med dom aktiviteter som man förknippar med en sol och bad semester, liksom att det finns försäljning av mat, glass och alkoholhaltiga drycker på stranden, gillar man inte detta ska man nog överväga att inte åka på charterresa för en solsemester, det finns ju alternativ till den klassiska charterresan.

 

Jag tror inte att dom flesta charterresenärer ser solstolar, parasoller, bord, mat, glass, dryck, strandaktiviteter och service som ett problem utan mer som en naturlig och förväntad del av deras sol och bad semester, jag tror inte heller att dessa resenärer ser någon koppling till respektive lands regering och nivå på korruption.

 

Mvh isan lover

 

Att turister inte ser baksidor av verksamheter är ganska vanligt oavsett land.

Men det betyder inte att de inte finns där, samt bör stävjas.

 

Med detta menar jag inte att försäljare, solstolar eller parasoll ska bannlysas, men jag tycker det ska finnas någon slags rättvis och laglig organisation bakom dem och inte vara styrt av maffia.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Att turister inte ser baksidor av verksamheter är ganska vanligt oavsett land.

Men det betyder inte att de inte finns där, samt bör stävjas.

 

Med detta menar jag inte att försäljare, solstolar eller parasoll ska bannlysas, men jag tycker det ska finnas någon slags rättvis och laglig organisation bakom dem och inte vara styrt av maffia.

Hej

 

Det finns nog ingen som förespråkar maffiaverksamhet av något slag vare sig på stranden eller någon annan plats.

 

Men självklart bör det finnas stränder och verksamhet som är anpassade till charterturism om ett land vänder sig till denna kategori av turister.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det finns nog ingen som förespråkar maffiaverksamhet av något slag vare sig på stranden eller någon annan plats.

 

Men självklart bör det finnas stränder och verksamhet som är anpassade till charterturism om ett land vänder sig till denna kategori av turister.

 

Mvh isan lover

 

Vi är som överens, men just i detta fall har det valts att se till thailändarnas bästa och försöker se till att en bättre organisation (än "maffian") ska hålla i strandverksamheter.

Så turisterna får vänta lite, på en förutspådd förbättring av läget för de som arbetar och befinner sig i denna bransch.

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

Att turister inte ser baksidor av verksamheter är ganska vanligt oavsett land.

Men det betyder inte att de inte finns där, samt bör stävjas.

 

Med detta menar jag inte att försäljare, solstolar eller parasoll ska bannlysas, men jag tycker det ska finnas någon slags rättvis och laglig organisation bakom dem och inte vara styrt av maffia.

 

Det finns bara en del här som inte inser att dessa åtgärder är till för att krossa den maffiaorganisation som styrt över solstolarna och egentligen inte riktar sig mot fenomenet med solstolar i sig.

 

Lite som om man i Sverige skulle sälja tillstånd att jaga älg, på mark som man inte äger och under tid då man inte får jaga älg-eller fiska hummer. Det är ju olagligt så naturligtvis ska det beivras likaväl som maffians inkomster från att hyra ut mark de inte äger till solstolsuthyrare i Thailand måste beivras.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...