Jump to content
IGNORERAD

TAT ska locka turister till Thailand genom undantagslagarna.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Så på dessa bilder jag såg när demonstranter försökte forcera grindar, etc, både med byggmaskiner , lastbilar etc. var fejkade bilder, på en 10tal kanaler.

 

Du är inte lite falsk du falsk du. 

 

Eller är det möjligt något annat fel hos dig.

 

Jag såg vad jag såg på väldigt många kanaler, dom visade många fredliga situationer men också en större del våldsamma samman  incidenter, från demonstranternas sida.

 

Om detta finns det hur många bild bevis som helst.

Ett ytterliga exp som jag kom på nu, man murade igen en grind så att folk inte skulle kunna ta sig ut.

 

Men kontentan är att när du kallar dig journalist och underhåller fakta för läsarna, så är du inte trovärdig.

 

Öppen bart har du lyckas lura två.

 

Men jag var nog inte ensam svensk här som såg vad som hände i den våldsamma delen av demonstrationerna.

 

Fejkade bilder var det ja  :fie:

 

Öppen bart var du inte i värkligheten :)

 

Jag var dock där i Bangkok och uppenbart var verkligheten något helt annat än vad du tror.

 

Men du kanske menade öppen bar och värk , antar att din bar är öppen hela tiden och att du får värk av detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 213
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    21

  • MaiChai

    20

  • Tamdai

    15

  • Surin P3

    13

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

carpenter, on 22 Oct 2014 - 06:15, said:

Du måste vara lite trög, skall du inte ta upp Wdo när du ändå håller på.

 

Det handlade ju om att MC Insinuerade att Teve kanalerna fejkade bilder, inget annat.

Och det är ju en allvarlig anklagelse om sina kolleger i Thailand, om dom nu är kolleger? att i stort sett alla kanaler fejkade inslag om våldsamheter från demonstranterna 

 

Jag tolkade MC inlägg att nyheterna valdes selektivt, inte förfalskades, beroende på dess ägare. Även svt anser jag väljer selektivt om än inte i samma grad som kanske thaimedia gör.

 

Ja det är möjligt att jag är trög men det beror förhoppningsvis på vem man isf jämför med.

Du däremot verkar extremt skarpsinnig, endast genom att läsa några av mina inlägg kan du utläsa min mentala status. Grattis!

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nej. Du pratade i pluralis

Dessutom kom dom till makten som ett resultat av att din idol våldtagit och dödat demokratin (det lilla som var kvar efter hans år vid makten) vilket tvingade fram en militärkupp och att hans croonies-partier fuskade sig till makten i följande val.

Hej

 

Det kan inte vara så att just militären i Thailand känner sig tvingade lite väl ofta, 19 gånger är ju rätt mycket för ett land sett i ett internationellt perspektiv ? 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu var det ju inte detta det handlade om, i dessa incidenter jag ser på Tv var det inga sk rödskjortor, med och försökte forcera grindar o murar och som polisen svarade på.

Du behöver inte blanda korten för att förtränga den verklig het jag såg.

Men enligt er mentor militär journalisten var det fejkade bilder jag såg,

Ock det var väl det, som jag reagerade på, tror inte att 10 tV kanaler gick ut med fejkade bilder.

Och det är ju et allvarligt påstående från en journalist. om du ,månen eller tamadaj skrivet något liknade hade ja ej brytt mig, rygt på axlarna o tänkt O Gud de vet ej vill inte veta, för då ramlar deras värd i hop. 

Hej

 

Det gula gänget såg inte och kommer inte ihåg vad dom gula gatumobbarna gjorde, det gjorde dom inte ens när det hände och varenda TV kanal och tidning rapporterade om det heller så det är tämligen meningslöst att försöka övertyga dom, enligt dom är våldsamma och beväpnade gula vandaler änglar och militären vita riddare oavsett vilka brott dom begår, hur många som skadas, torteras och dödas.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Du vet mycket väl att den demokratiska omvärlden inte alltid inför sanktioner, avslutar e.v samarbeten eller slutar investera i länder med olika problem t.ex gällande demokrati eller mänskliga rättigheter, men det rådde ingen som helst tvekan om att det fanns frågetecken runt denna regerings legitimitet eftersom det var en rad av händelser och beslut och inte ett demokratiskt fritt val som ledde till att dom kom till makten.

 

Dessa misstankar blev väl sedan bekräftat när småpartierna trädde fram och berättade att dom hade pressats av landets militärledning och kungliga rådgivare att ingå i Apishits s.k regering annars skulle deras partier också ha förbjudits och upplösts, utan militärkuppen, juntans stöd samt att landets största parti hade förbjudits och upplösts hade Demokraterna inte haft någon som helst chans att bilda en regering. 

 

Thailand har haft många val på 2000 talet och Demokraterna har aldrig vunnit något av dom, så något folkligt stöd för dom att bilda regering finns uppenbarligen inte, detta har Demokraterna naturligtvis insett och det enda sättet för dom att komma till makten är militärkupper och domstolsbeslut, detta borde även du inse.

 

Men du väljer att blunda för fakta och fortsätter se Demokraterna och deras dåvarande marionett regering som folklig och legal när hela den demokratiska omvärlden vet att det inte var så.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Så om du jämför med vad som hände den 22 maj i år jämfört med vad som hände i december 2008. Nu har du internationella protester, fördömanden och uttalanden från de flesta håll. Men 2008 som var det inte en käft som opponerade sig i den demokratiska omvärlden-inga fördömanden , inga avtal som lades på is och ingen annan  bestraffning trots att du menar att en kupp förekom.

 

Det är förmodligen så omvärlden inte alls anser att regeringen som tillträdde 2008 var odemokratisk eftersom den tillträdde efter en omröstning i parlamentet på fullt demokratiskt vis.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så på dessa bilder jag såg när demonstranter försökte forcera grindar, etc, både med byggmaskiner , lastbilar etc. var fejkade bilder, på en 10tal kanaler.

 

Du är inte lite falsk du falsk du. 

 

Eller är det möjligt något annat fel hos dig.

 

Jag såg vad jag såg på väldigt många kanaler, dom visade många fredliga situationer men också en större del våldsamma samman  incidenter, från demonstranternas sida.

 

Om detta finns det hur många bild bevis som helst.

Ett ytterliga exp som jag kom på nu, man murade igen en grind så att folk inte skulle kunna ta sig ut.

 

Men kontentan är att när du kallar dig journalist och underhåller fakta för läsarna, så är du inte trovärdig.

 

Öppen bart har du lyckas lura två.

 

Men jag var nog inte ensam svensk här som såg vad som hände i den våldsamma delen av demonstrationerna.

 

Fejkade bilder var det ja  :fie:

 

Nu får du nyktra till lite, var skrev jag att bilderna var fejkade?

 

Det var selektivt utvalda av den regering som kontrollerade kanalerna samt de ägare till de privata kanalerna som vill skydda sina positioner. Vet du hur många timmar om dagen det filmades i Bangkok vid denna tiden? Hur många sekunder är sedan med i nyhetsinslagen? Vem väljer vad som ska komma med och vad som ska lämnas utanför?

 

Jo nyhetsledningen som är tillsatt av ägarna/politikerna som styr företagen. Tro för fan inte att de skulle visa upp några övergrepp som "deras" sida begår. 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad du inte förstått är att TV styrdes av regeringen och naturligtvis rapporterade de allt som demonstranterna gjorde men var ytterst sparsamma med att rapportera vad rödskjortorna höll på med.Nu har ju rödskjortorna aldrig gjort någon röd besviken vad det gäller våld så du får nog omvärdera vilka du tycker stod för både det våldsammaste och dödliga våld som förekom.

Så du menar att ett 20 tal kanaler styrdes av regeringen även den blå som faktiskt sände från de försök till att komma in till de olika regerings byggnaderna.

Och det kan jag säga dig att de var långa frekvenser upp i mot en 20 minuters sändning från de flesta kanaler, möjligt undan taget den blå, som väl mer körde korta inslag.

Men nu finns ju det även många bilder på nätet om de gulas våldsamheter.

Bla från en svensk riktig journalist Jan Källman och han är inte mytoman. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du menar att ett 20 tal kanaler styrdes av regeringen även den blå som faktiskt sände från de försök till att komma in till de olika regerings byggnaderna.

Och det kan jag säga dig att de var långa frekvenser upp i mot en 20 minuters sändning från de flesta kanaler, möjligt undan taget den blå, som väl mer körde korta inslag.

Men nu finns ju det även många bilder på nätet om de gulas våldsamheter.

Bla från en svensk riktig journalist Jan Källman och han är inte mytoman. 

Se inlägg 106

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Isan Lover, on 22 Oct 2014 - 23:56, said:

Hej

 

Det gula gänget såg inte och kommer inte ihåg vad dom gula gatumobbarna gjorde, det gjorde dom inte ens när det hände och varenda TV kanal och tidning rapporterade om det heller så det är tämligen meningslöst att försöka övertyga dom, enligt dom är våldsamma och beväpnade gula vandaler änglar och militären vita riddare oavsett vilka brott dom begår, hur många som skadas, torteras och dödas.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Hahaha ja något sådant skulle iaf aldrig det röda gänget nedfalla sig till, eller hur?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så du menar att ett 20 tal kanaler styrdes av regeringen även den blå som faktiskt sände från de försök till att komma in till de olika regerings byggnaderna.

Och det kan jag säga dig att de var långa frekvenser upp i mot en 20 minuters sändning från de flesta kanaler, möjligt undan taget den blå, som väl mer körde korta inslag.

Men nu finns ju det även många bilder på nätet om de gulas våldsamheter.

Bla från en svensk riktig journalist Jan Källman och han är inte mytoman. 

Hej

 

Självklart var det så att det förekom grov vandalisering och begicks mängder av brott av PDRC,s protesterande och Sutheps inhyrda och beväpnade gatumobb, missade man detta måste man vara både blind och döv och inte bara gul.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hahaha ja något sådant skulle iaf aldrig det röda gänget nedfalla sig till, eller hur?

 

/ SatanG

Hej

 

Nej det tror jag inte, jag har ännu inte tagit del av några inlägg på forumet där det förnekas att röda har brutit mot olika lagar och begått både brott och våldshandlingar vid sina protester. 

 

Att förneka något som alla redan vet är sant är ju både meningslöst och ohederligt, jag förstår inte varför våra gula medlemmar är så dumma att dom påstår att det PDRC och Sutheps gatumobbar inte vandaliserade, bröt mot lagen och begick mycket grova våldsbrott, allt finns ju både dokumenterat och filmat?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Att förneka något som alla redan vet är sant är ju både meningslöst och ohederligt,

Det är ju exakt vad du gör vad det gäller de rödas inblandning i bl.a. 2010-års våld(dansande tandlösa gummor bl.a) Listan kan göras lång.

Ändrades av måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Isan Lover, on 23 Oct 2014 - 23:42, said:Isan Lover, on 23 Oct 2014 - 23:42, said:

Hej

 

Nej det tror jag inte, jag har ännu inte tagit del av några inlägg på forumet där det förnekas att röda har brutit mot olika lagar och begått både brott och våldshandlingar vid sina protester. 

 

Att förneka något som alla redan vet är sant är ju både meningslöst och ohederligt, jag förstår inte varför våra gula medlemmar är så dumma att dom påstår att det PDRC och Sutheps gatumobbar inte vandaliserade, bröt mot lagen och begick mycket grova våldsbrott, allt finns ju både dokumenterat och filmat?

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Nu måste du nog allt ändå skämta. Du har ju in absurdum förnekat eller förstått ALLA brott som den röda sidan begått under 5 års tid nu. Självinsikten verkar vara noll här och menar du allvar tonar en seriös sjukdomsbild upp. Dock förklarar det ju en hel del av dina inlägg.

"Det är inte mig det är fel på utan alla andra" om du förstår vad jag menar.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är ju exakt vad du gör vad det gäller de rödas inblandning i bl.a. 2010-års våld(dansande tandlösa gummor bl.a) Listan kan göras lång.

Hej

 

Det stämmer naturligtvis inte, jag har ofta erkänt att även röda har använt våld vid sina protester och det kan jag göra igen om du av någon anledning har lyckats missa detta.

 

Jag ser fram emot den dag när våra gula och kuppvänligt inställda medlemmar kommer att göra det samma när det gäller gula protester.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu måste du nog allt ändå skämta. Du har ju in absurdum förnekat eller förstått ALLA brott som den röda sidan begått under 5 års tid nu. Självinsikten verkar vara noll här och menar du allvar tonar en seriös sjukdomsbild upp. Dock förklarar det ju en hel del av dina inlägg.

"Det är inte mig det är fel på utan alla andra" om du förstår vad jag menar.

 

/ SatanG

Hej

 

Där tycker jag att du har fel, självklart har även röda använt våld precis som dom gula och inte minst landets militär som har skadat och dödat flest.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

även röda har använt våld vid sina protester
Du bagatelliserar de rödas användande av våldet,de har ju alltid varit deras sätt att skapa upplopp och kaos.Du klagar när folk protesterar mot korruption och misstyre,men inte ett ont ord om när de röda uppmanar folk att bränna ner sin huvudstad,inte ett ord om när dom håller upp barn som sköldar,sätter eld på hus,hotar byar och folk med diverse reprissalier om de inte röstar rätt,mycket märkligt sätt att värna om folk.Jag har full förståelse varför du slutat din yrkesbana som facklig representant och blivit fiskare av hummer ,du lyssnar bara på dig själv och har aldrig fel,och om du har fel så skulle du inte för allt guld i världen erkänna det,du är förmodligen enormt jobbig att samarbeta med eftersom du alltid har rätt.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det stämmer naturligtvis inte, jag har ofta erkänt att även röda har använt våld vid sina protester och det kan jag göra igen om du av någon anledning har lyckats missa detta.

 

Jag ser fram emot den dag när våra gula och kuppvänligt inställda medlemmar kommer att göra det samma när det gäller gula protester.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Skillnaden är att du hyllar de rödas våld som "frihetskämpar" och kallar fientligt inställda till de röda då de använder våld för terrorister

 

Allt enligt din sjuka double-standard

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Skillnaden är att du hyllar de rödas våld som "frihetskämpar" och kallar fientligt inställda till de röda då de använder våld för terrorister

 

Allt enligt din sjuka double-standard

Hej

 

Det stämmer att jag har större förståelse för dom människor och grupper som tar till våld för att alternativt behålla eller återinföra demokrati och rösträtt än för dom grupper som gör detta för avskaffa demokrati och rösträtt, denna inställning har jag haft sedan skoltiden och jag stöder alla grupper jorden runt som vill värna om eller införa demokrati och fria val, detta tycker jag är helt naturligt och det är absolut inget jag skäms för.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kom en ny floskel som jag inte sett tidigare, jag noterar den som nummer IL-floskel nummer sjuttiotvå!

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det stämmer att jag har större förståelse för dom människor och grupper som tar till våld för att alternativt behålla eller återinföra demokrati och rösträtt än för dom grupper som gör detta för avskaffa demokrati och rösträtt, denna inställning har jag haft sedan skoltiden och jag stöder alla grupper jorden runt som vill värna om eller införa demokrati och fria val, detta tycker jag är helt naturligt och det är absolut inget jag skäms för.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Så du tycker Shinavatras regeringar var demokratiska?Jösses(och inget svammel om folkvalda)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Skillnaden är att du hyllar de rödas våld som "frihetskämpar" och kallar fientligt inställda till de röda då de använder våld för terrorister

 

Allt enligt din sjuka double-standard

Hej

 

Jag tycker helt riktigt inte att dom som protesterar mot ex.vis diktatur, juntor och av dessa tillsatta s.k regeringar är terrorister utan mer frihetskämpar, men när det handlar om våldsamma protester för att avsätta folkvalda regeringar, ockupationer av flygplatser, avskaffande av demokrati via militärkupper eller annan samhällsomstörtande verksamhet som gåt ut på att sabotera demokratin och hindra parlament, regering och myndigheter att utföra sitt arbeta så tycker jag att det är snubblande nära att kalla det terrorism.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så du tycker Shinavatras regeringar var demokratiska?Jösses(och inget svammel om folkvalda)

Hej

 

Ja jag delar absolut den demokratiska omvärlden, FN och Democracy index syn på detta, det råder ingen som helst tvekan om att Thaksins partier har kommit till makten via demokratiska och internationellt godkända val, det är ingen slump att alla val på 2000 talet har lett till röda regeringar, det är så väljarna har velat ha det, problemet är att kretsen runt kungahuset, överklass, Bangkok elit och militär inte accepterar folkets val.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det stämmer att jag har större förståelse för dom människor och grupper som tar till våld för att alternativt behålla eller återinföra demokrati och rösträtt än för dom grupper som gör detta för avskaffa demokrati och rösträtt, denna inställning har jag haft sedan skoltiden och jag stöder alla grupper jorden runt som vill värna om eller införa demokrati och fria val, detta tycker jag är helt naturligt och det är absolut inget jag skäms för.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Hur kan man förespråka både demokrati och våld ? :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan man förespråka både demokrati och våld ? :whistle:

 

Är det så konstigt? Våld (tex krig) har väl många gånger skett i demokratins namn? Diktaturer som störtas tex. Det har du väl koll på TV?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja jag delar absolut den demokratiska omvärlden, FN och Democracy index syn på detta, det råder ingen som helst tvekan om att Thaksins partier har kommit till makten via demokratiska och internationellt godkända val, det är ingen slump att alla val på 2000 talet har lett till röda regeringar, det är så väljarna har velat ha det, problemet är att kretsen runt kungahuset, överklass, Bangkok elit och militär inte accepterar folkets val.

Med vänlig hälsning isan lover

Du delar således FN,s kritik mot Thaksin där Thaksin svarade UN is not my father? När FN kritiserade Thailand för WOD?

Konstigt nog har jag tidigare läst det motsatta skrivet av dig.

Man kan med andra ord använda sig av FN mm när det passar ens egen åsikt?

Och skita fullständigt i deras kritik när den går emot den politikern man gillar?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...