Jump to content
IGNORERAD

På MC runt Chiang Mai


Niro

Recommended Posts

Tänkte göra samma tur med bil, det är väl inga problem. Vägarna såg fina ut på bilderna.

Biran

Jätte fina vägar,mycket lite trafik på mina "småvägar" God tur

Mvh

Per

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 222
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Niro

    78

  • windrode

    65

  • nbg

    15

  • kenneth073

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej Per

Jag var i Chiangmai den 4 feb och när jag körde in i stan mötte jag dej på moppen. Kände igen dej på hårsvallet.

Ha en bra dag.

Biran

Ändrades av biran
Link to comment
Dela på andra sajter

Fantastiskt roligt att följa din turer på MC. Man blir riktigt sugen på göra detsamma

Hade en variant av bilen i trädet i mina gömmor hoppas att det inte gör något om jag lägger in den här

Flygskola.thumb.jpg.d2ccd440f7c6f17dd027

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Resan från Nan till Chiang Kham tok lång tid även om det är bara ca 160 km men med lite felstyrningar och saker som spårade min nyfikenhet blev ca 200 den dagen .Bodde på et hyggligt ställe över natten innan jag drog ned till Phayao nästa dag . Jag gillar Phayao som ligger längs den grunda sjön . Lätt å orientera sig i staden . Bodde för 450 bath nära busstationen .Resan hem till CM går på lite "tråkiga" vägar ca 160 km (kanske för att jag har kört dom några gånger 555)

Ca 100 km från CM ligger det ett "galet stort hus i teak" ägs av en Arkitekt och hans fru .Dom bygger hus i trä från egen skog

Totalt blev det 1500 km på mätaren . Fantastiska möten i detta vackra landet . 1148 vägen är den bästa jag har kört men måste nog seja att området ANG KHANG -- THA TOON --MAE SALONG är MINA favorit områden här uppe i norr

Mvh

Per

Stora resan på 150 mil 057.jpg

Stora resan på 150 mil 058.jpg

Stora resan på 150 mil 059.jpg

Stora resan på 150 mil 060.jpg

Stora resan på 150 mil 061.jpg

Stora resan på 150 mil 062.jpg

Stora resan på 150 mil 063.jpg

Stora resan på 150 mil 064.jpg

Stora resan på 150 mil 065.jpg

Stora resan på 150 mil 066.jpg

Stora resan på 150 mil 067.jpg

Stora resan på 150 mil 068.jpg

Stora resan på 150 mil 069.jpg

Stora resan på 150 mil 070.jpg

Stora resan på 150 mil 072.jpg

Stora resan på 150 mil 073.jpg

Stora resan på 150 mil 074.jpg

Stora resan på 150 mil 076.jpg

Stora resan på 150 mil 094.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag stannade inte kvar så många dagar i Chiangmai innan det var dax å ge sig i väg ut på vägarna igen .Denna gång med sellskap med en kompis som ocså gillar vägarna i norra Lanna

Mvh

Per

 

 

 

2016 02 22 057.jpg

2016 02 22 060.jpg

Thaton and area around 003.JPG

Thaton and area around 004.JPG

Thaton and area around 005.JPG

Thaton and area around 006.JPG

Thaton and area around 007.JPG

Thaton and area around 008.JPG

Thaton and area around 009.JPG

Thaton and area around 010.JPG

Thaton and area around 011.JPG

Thaton and area around 012.JPG

Thaton and area around 015.JPG

Thaton and area around 016.JPG

Thaton and area around 017.JPG

Thaton and area around 018.JPG

Thaton and area around 019.JPG

Thaton and area around 020.JPG

Thaton and area around 021.JPG

Thaton and area around 022.JPG

Thaton and area around 023.JPG

Thaton and area around 024.JPG

Thaton and area around 029.JPG

Thaton and area around 030.JPG

Thaton and area around 031.JPG

Thaton and area around 032.JPG

Thaton and area around 038.JPG

Thaton and area around 039.JPG

Thaton and area around 040.JPG

Thaton and area around 041.JPG

Thaton and area around 042.JPG

Thaton and area around 043.JPG

Thaton and area around 044.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar lite, har du nån repsats med dig alls eller hoppas du på det bästa (ingen pump, slang, lappsats, verktyg, extra tändstift osv) och bara kör med en nyservad hoj?

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev kenneth073:

Härligt med bilder från det vackra norra Thailand.

Längtar som tusan dit när man ser dessa bilder.

 

Gott å leva här i norr,vackert så det förslår är det med . Har farit omkring lite här å där.Detta området är  inte så långt - bara ca 20 mil från Chiangmai tillhör nog mina favorit områden . men vi har ju inga "beacher" här uppe så när man blir badsugen får man vell åka ned till Gottland å terra han och för att stilla sitt lystmäte på badsidan eller? 5555

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev kitungmakmak:

Undrar lite, har du nån repsats med dig alls eller hoppas du på det bästa (ingen pump, slang, lappsats, verktyg, extra tändstift osv) och bara kör med en nyservad hoj?

 

 

Har nada med på hoien . (En extraChang och vatten) thats it... I dag tapped min kamrat bromsarna bak på sin PHANTOM va göra ? ett par km ned på vägen rullade vi inn på nån värkstad  och frågade va göra? kan du fixa? No plomplem sejer han och renoverar broms  sylinder + div för 100 bath .... Blir man glad? och lämnar lite goodwill tips....

värkstederna ligger "tätt" i alla fall här uppe

Mvh

Per

Link to comment
Dela på andra sajter

Äsch vad sugen man blir på att åka hoj... Tråkigt att man sitter i kalla Sverige nu.

Kanon trevliga bilder att se på.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hem resan till Chiangmai från Thaton via Ang Khang som visade sig från den dimmiga sidan så det blev ingen övernattning där  men mest "transport" hela vägen hem ca 250 km den dagen 

Men först måste vi ha bra frukost hos en liten härlig tjej i Thaton

Ned från berget Ang Khang blev det stop å belegg hos militären .Första gången dom har kollat väska pass och fickor .vet inte om den högsta bossen skull visa grabbarna hur man kollar faranger .... Efter skratt och fotografering var det ut på vägarna igen. Dom hittar en del heroin och jabba å röka vid denna postering sade dom

2016 02 26 298.jpg

2016 02 26 306.jpg

2016 02 26 308.jpg

2016 02 26 316.jpg

2016 02 26 317.jpg

2016 02 26 318.jpg

2016 02 26 319.jpg

2016 02 26 321.jpg

2016 02 26 322.jpg

2016 02 26 323.jpg

2016 02 26 324.jpg

2016 02 26 325.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det är ganska varmt trotts att det ser ut att vara höst på bilderna. Har äntligen bytt ut asfaltsdäcken till lite mer dubbat.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

På måndag kör vi till Samueng och sen vidare till Boa khao. Det är ingen Dukati väg men Winroad ska med på sin Wave och jag har sett skolflickor åka tre på en moppe på dessa vägar.

någon mer som ska med?

Link to comment
Dela på andra sajter

På måndag kör vi till Samueng och sen vidare till Boa khao. Det är ingen Dukati väg men Winroad ska med på sin Wave och jag har sett skolflickor åka tre på en moppe på dessa vägar.

någon mer som ska med?

Möjligen.

Var är Samueng?

Utgångspunkt CM?

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Nicholas:

Möjligen.

Var är Samueng?

Utgångspunkt CM?

Vii kan mötas där 1096 svänger av från 107, nära Tiger Kingdom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi var tre hårdkokta knuttar som gav oss iväg på ännu en onödigt lång omväg. Från norr om Chiangmai till lite söder om staden, det tar normalt 40 minuter, vår omväg tog sex timmar.

 
I detta gänget är det inget krav på att ha någon speciell typ eller märke eller model på hojen, två hjul är dock ett krav. Rundan vi tog är nu asfalterad, finns alltså inget grusparti som jag tidigare skrev, så både Ducati och Harley åkare kan åka med. Även om dessa vägarna kanske inte är något de normalt trivs med.
 
Tänkte säga lite om en rolig restaurang vi åkte förbi. Beställa gjorde man på ena sidan av en flod, där fanns även köket. Borden vadade man till, de fanns på andra sidan. Sedan skickades allt beställt över, från kök till bord, med små linbanor. 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Texten "försvann". Bilder från några mil på moppen i ock omkring Bästa staden i LOS . Många bilder från Erotic Garden som ligger nån mil norr om staden . Kvinnan på bilderna stog som konstnären och ide skaparen, figurerna var utförde av studenter . Väl värd ett besök även om priset för att se parken kan tyckas dyrt . 300 bath. ink förfriskning av valfri art.Återbesök var gratis

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tog lilla moppen på en eftermiddags tur för att leta efter prostituerade. I svenska tidningar står det att de finns överallt i Thailand men jag hittade inte en enda.

 
Det är varmt nu, att köra är som att stå med en fön på högsta värmen framför ansiktet.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Var i väg på service av Svarta draken idag. Sedan tvätt och sen ut i bambun på nya omvägar!

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det har ju bestämts att alla Thailands vägar ska asfalteras. Säkert många som behöver snyggas till men varför ge sig på den här fina grusvägen som nästan inte används, då den går parallellt med higway 107.

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

Ligger längs med 107 an mellan Mae Rim och 1095. Jag kom dit på smal moppeväg men det måste gå att komma dit med pick-up också. Det var en grind framför och några småhus sidan om. Går kanske inte så enkelt att stjäla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...