Jump to content
IGNORERAD

"Ovanligt" rika poliser och militärer i Juntans NLA.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Han bör väl klara sig undan om han säger att det var ett "Honest mistake" som andra politiker gjort...

 

 

 

Som vanligt vid kritik mot juntan. Två eller oftast fler personer bara måste skriva inlägg på temat "Thaksin var minsann värre!"(med utropstecken givetvis) . De flesta som deltar i debatten här är inkllusive IL är nog medvetna om både Thaksins enorma förmögenhet och tidigare uttalanden kring denna. 

 

Inlägg som dessa tillför till debatten eller själva sakfrågan, Prauyuths brorsas felredovisade förmögenhet: nada. 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 158
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tamdai

    21

  • Tallviking

    18

  • spooncreek

    17

  • Baa

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Som vanligt vid kritik mot juntan. Två eller oftast fler personer bara måste skriva inlägg på temat "Thaksin var minsann värre!"(med utropstecken givetvis) . De flesta som deltar i debatten här är inkllusive IL är nog medvetna om både Thaksins enorma förmögenhet och tidigare uttalanden kring denna. 

 

Inlägg som dessa tillför till debatten eller själva sakfrågan, Prauyuths brorsas felredovisade förmögenhet: nada. 

 

Same same  but different 

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt vid kritik mot juntan. Två eller oftast fler personer bara måste skriva inlägg på temat "Thaksin var minsann värre!"(med utropstecken givetvis) . De flesta som deltar i debatten här är inkllusive IL är nog medvetna om både Thaksins enorma förmögenhet och tidigare uttalanden kring denna. 

 

Inlägg som dessa tillför till debatten eller själva sakfrågan, Prauyuths brorsas felredovisade förmögenhet: nada. 

 

Felredovisade ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Felredovisade ?

 

Nämen, har du inte ens läst?. För egen del tror jag att det helt enkelt är ett misstag, om du undrar.

 

"BP: This BP’s calculations this adds up to just under 90 million baht which differs from the headline figure. Perhaps, the NACC should ask him to correct it* as surely a good person such as Preecha would never have intended to confuse the public with a lower headline figure and hoping that no one would look at the details, right?"
 
*He only counted two of his bank accounts – numbers 2 and 3.
Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt vid kritik mot juntan. Två eller oftast fler personer bara måste skriva inlägg på temat "Thaksin var minsann värre!"(med utropstecken givetvis) . De flesta som deltar i debatten här är inkllusive IL är nog medvetna om både Thaksins enorma förmögenhet och tidigare uttalanden kring denna. 

 

Inlägg som dessa tillför till debatten eller själva sakfrågan, Prauyuths brorsas felredovisade förmögenhet: nada. 

 

Att debattera dagens politiska läge utan att fokusera på Thaksin är som att prata andra världskriget men utelämna Hitler.

All skit startar någonstans och Thailands skit just nu startade via Thaksins trixande, och att IL skulle förstå detta är omöjligt att se om man läser hans inlägg.

 

Och om vill vända på steken så har all Thaksins maffiaaffärer alltid ursäktats med att andra också gjort fel, leder inte direkt till en bättre framtid.

 

Sakfrågan är väl i denna tråd var rika poliser fått sina pengar ifrån, inte hur mycket de har, och det kommer säkert en dag när detta klargörs och några förhoppningsvis får ställa sig i skamvrån för en lång tid.

 

Jag tror att många som inte är superrika, men har berikat sig kommer gå mot samma öde som Phukets tidigare borgmästare, vet man för mycket så kommer de med de riktigt extrema förmögenheterna att göra allt för att skydda sig själva, och vad är då några ynka 100-500 miljoner baht värt. :triniti:

Nu snackar vi miljarder, inte en utan många, det är då man är med och leker om Thailands framtid, det tror i alla fall dessa extrema rikingar.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Att debattera dagens politiska läge utan att fokusera på Thaksin är som att prata andra världskriget men utelämna Hitler.

All skit startar någonstans och Thailands skit just nu startade via Thaksins trixande, och att IL skulle förstå detta är omöjligt att se om man läser han inlägg.

 

Och om vill vända på steken så har all Thaksins maffiaaffärer alltid ursäktats med att andra också gjort fel, leder inte direkt till en bättre framtid.

 

Sakfrågan är väl i denna tråd var rika poliser fått sina pengar ifrån, inte hur mycket de har, och det kommer säkert en dag när detta klargörs och några förhoppningsvis får ställa sig i skamvrån för en lång tid.

 

Jag tror att många som inte är superrika, men har berikat sig kommer gå mot samma öde som Phukets tidigare borgmästare, vet man för mycket så kommer de med de riktigt extrema förmögenheterna att göra allt för att skydda sig själva, och vad är då några ynka 100-500 miljoner baht värt. :triniti:

Nu snackar vi miljarder, inte en utan många, det är då man är med och leker om Thailands framtid, det tror i alla fall dessa extrema rikingar.

 

Jag vågar nog påstå att Prayuths brorsas förmögenhet, storleken på den, och siffrornas eventuella riktighet, har rätt lite med "Thaksins trixande" att göra.  Det var brorsans förmögenhet IL:s inlägg handlade om och som bemöttes på sedvanligt sätt, dvs "Thaksin är värst". Precis som din retorik ovan och i andra inlägg.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vågar nog påstå att Prayuths brorsas förmögenhet, storleken på den, och siffrornas eventuella riktighet, har rätt lite med "Thaksins trixande" att göra.  Det var brorsans förmögenhet IL:s inlägg handlade om och som bemöttes på sedvanligt sätt, dvs "Thaksin är värst". Precis som din retorik ovan och i andra inlägg.

 

Nu har jag ju i.o.f. inte kommenterat herrstorgeneralens brorsas förmögenhet överhuvudtaget, kan bara hoppas att han måste redovisa var pengarna kommer ifrån, och om han inte kan, konfiskera dem likt man gjorde med en känd PM:s stålar,även om han i smyg sedan fick tillbaka pengarana av sin syster.

 

Och jag skiter fullständigt i vem som är värst, jag ogillar all typ av korruption, ända ner till några hundra bath på det lokala Ampuret, kommer aldrig och har aldrig försvarat detta.

 

Däremot kommer jag så länge jag skriver på MPR angripa dem som försvara korruption i ena änden för att sedan förklara och försvara den i andra, och just nu leder IL med hundratals mil i denna fråga.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Nämen, har du inte ens läst?. För egen del tror jag att det helt enkelt är ett misstag, om du undrar.

"BP: This BP’s calculations this adds up to just under 90 million baht which differs from the headline figure. Perhaps, the NACC should ask him to correct it* as surely a good person such as Preecha would never have intended to confuse the public with a lower headline figure and hoping that no one would look at the details, right?"

*He only counted two of his bank accounts – numbers 2 and 3.

http://asiancorrespondent.com/127260/prayuths-brothers-mathematically-challenged-assets-declaration/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=prayuths-brothers-mathematically-challenged-assets-declaration

Nej det hade jag inte läst. Misstänker att någon anställd hos honom gjort bort sig och nu kanske söker nytt jobb..

Kul att se att insyn och granskning verkar fungera i alla fall trots att vissa påstår att det är stenhård censur

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Tamdai, on 08 Oct 2014 - 22:25, said:

Nu har jag ju i.o.f. inte kommenterat herrstorgeneralens brorsas förmögenhet överhuvudtaget, kan bara hoppas att han måste redovisa var pengarna kommer ifrån, och om han inte kan, konfiskera dem likt man gjorde med en känd PM:s stålar,även om han i smyg sedan fick tillbaka pengarana av sin syster.

Och jag skiter fullständigt i vem som är värst, jag ogillar all typ av korruption, ända ner till några hundra bath på det lokala Ampuret, kommer aldrig och har aldrig försvarat detta.

Däremot kommer jag så länge jag skriver på MPR angripa dem som försvara korruption i ena änden för att sedan förklara och försvara den i andra, och just nu leder IL med hundratals mil i denna fråga.

 

Återigen, du gav dig in i en diskussion som handlade om att jag tyckte det var irrelevant att anföra argument på temat "Thaksin är värst" , när Prayuths brors förmögenhet och ev felaktigheter i redovisningen av denna diskuterades. I den diskussionen är Thaksins skurkaktiga beteende enligt min mening helt irrelevant.

Att Thaksin i smyg skulle fått tillbaka pengar av sin syster? Jag hoppas verkligen att du inte ännu en gång drar upp "MPR-ankan" ,skapad av Khun Ken, att Yingluck under sin regeringstid i hemlighet skulle ha skickat 1 miljard USD till Thaksin?

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är tydligen fler än jag som undrar hur dessa poliser och militärer i NLA (ex.vis Juntaledarens bror som tillhörde dom 28 som först vägrade redovisa sin förmögenhet) har blivit så rika, nu förs det fram krav på att National Anti-Corruption Commission (NACC) ska utreda detta.

 

Det är Rosana Tositrakul som är en ledande medlem i National Reform Council (NRC) som har reagerat på deras stora förmögenheter och hur det kan vara möjligt att lagligt ha tjänat ihop dessa i sina jobb.

 

(NACC) secretary-general Sansern Poljiak's vädjar till allmänheten om information om dom misstänktas tillgångar, han säger också att NACC kommer att titta närmare på deras tillgångar, han säger att vissa statliga tjänstemän har stora mängder tillgångar och att det är möjligt att dom har ärvt denna rikedom. NACC har dock inte undersökt hur dom har fått sin rikedom ännu sa Sansern.

 

NACC's deputy secretary-general Worawit Sukboon sa att anti korruptions myndigheten först ska verifiera dom misstänktas tillgångar och sen gå på djupet med undersökningar hos dom som framstår som "ovanligt rika".

 

Pheu Thai Party har redan bett State Audit Commission (SAC) att undersöka vissa rika NLA medlemmar.

 

http://www.bangkokpost.com/news/social/436254/outcry-builds-for-nla-asset-probe 

Outcry builds for NLA asset probe

 

Rosana encourages tip-offs from public

Published: 7 Oct 2014 at 06.00

| Viewed: 6,456

| Comments: 16

Newspaper section: News

Writer: Nattaya Chetchotiros,...

A leading member of the National Reform Council (NRC) threw her support behind the anti-graft agency's proposal Monday to invite public input on investigating the assets of National Legislative Assembly (NLA) members.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Var det så att pengarna de har uppgivit skulle de ha tjänat i jobbet, så är de helt klart överbetalda!

Nu tror jag inte att de svarat på frågan om hur mycket de tjänat i jobbet, utan hur stor deras förmögenhet var.

Alltså är det helt kooko att anse att förmögenheten är intjänad på jobbet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inlägg som dessa tillför till debatten eller själva sakfrågan, Prauyuths brorsas felredovisade förmögenhet: nada.

 

Naturligtvis kan det vara så.

Dock är det en lite smuts i kanten på kritik av dylika karaktär från en person som i åratal har försvarat dylika med ord so "omoraliskt betteende. Och liknande,

Utifrån den aspekten så luktar IL,s kritik av rika myndighetspersoner riktigt illa. Och det är väl det som många vill framföra.

 

Om även du tar av dig dom röda glasögonen. Så kanske även du skulle se det enkla i vad IL,s kritiker framför. Istället för att kritisera det självklara. :)

Jag personligen värnar fullt ut för att IL ska få framföra sin åsikt!!!

Dock är jag ganska irriterad hur han hänsynslöst utmålar andra hela tiden för vad dom inte står för!!!.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Naturligtvis kan det vara så.

Dock är det en lite smuts i kanten på kritik av dylika karaktär från en person som i åratal har försvarat dylika med ord so "omoraliskt betteende. Och liknande,

Utifrån den aspekten så luktar IL,s kritik av rika myndighetspersoner riktigt illa. Och det är väl det som många vill framföra.

 

Om även du tar av dig dom röda glasögonen. Så kanske även du skulle se det enkla i vad IL,s kritiker framför. Istället för att kritisera det självklara. :)

Jag personligen värnar fullt ut för att IL ska få framföra sin åsikt!!!

Dock är jag ganska irriterad hur han hänsynslöst utmålar andra hela tiden för vad dom inte står för!!!.

 

Helt fantastiskt. Kan bara le. Jag framför en åsikt om att Thaksins egen förmögenhet saknar  relevans i en fråga som rör Prayuths brors redovisade förmögenhet och tveksamheterna kring denna redovisning. Och får ännu en person på mig som bara måste förklara för mig hur fel IL har i alla sina resonemang (Tamdai var 1:a om du missat det).. Dessutom har jag som en konsekvens röda glasögon på. Underbart, Janne :-)

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Återigen, du gav dig in i en diskussion som handlade om att jag tyckte det var irrelevant att anföra argument på temat "Thaksin är värst" , när Prayuths brors förmögenhet och ev felaktigheter i redovisningen av denna diskuterades. I den diskussionen är Thaksins skurkaktiga beteende enligt min mening helt irrelevant.

Att Thaksin i smyg skulle fått tillbaka pengar av sin syster? Jag hoppas verkligen att du inte ännu en gång drar upp "MPR-ankan" ,skapad av Khun Ken, att Yingluck under sin regeringstid i hemlighet skulle ha skickat 1 miljard USD till Thaksin?

 

Anförde att jag hoppas storgeneralens bror får ta ansvar för sina deklarerade och odeklarerade pengar, ljuger han så skrev jag att jag anser att de skall konfiskera vart enda öre, eller satang.

 

Har missat detta med några smygpengar tillbaka till Thaksin, men är rätt säker på att utan PT bakom ryggen hade han aldrig fått ett ynka pesetas tillbaka.

 

Vore ju intressant att se om juntan kan konfiskera alla icke redovisningsbara pengar från  brorsan, och att han sedan så småningom fick tillbaka dem av en regering ledd av den andra brorsan. Kanske hade varit lite annat ljud i skällan från t.e.x. dig och IL. då, eller?

 

Som jag skrivet tidigare, hoppas varenda gubbe(några få¨damer) nu och i framtida valda regeringar åker med huvudet före om de inte kan förklara sina förmögenheter.

 

Men har de bara tillräckligte kan de ju då flytta till Dubai och leva loppan, har ju hänt förr. :)

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag ju i.o.f. inte kommenterat herrstorgeneralens brorsas förmögenhet överhuvudtaget, kan bara hoppas att han måste redovisa var pengarna kommer ifrån, och om han inte kan, konfiskera dem likt man gjorde med en känd PM:s stålar,även om han i smyg sedan fick tillbaka pengarana av sin syster.

 

 

 

Motsägelsefullt, minst sagt.

 

Pengarna du antagligen åsyftar, rör den stora rättegången mot Thaksin, där han blev fälld. Innan den fällande domen hade hans, eller snarare hans företags pengar, låsts, sedan länge.  Efter att domen föll, konfiskerades det som domstolen ansåg skulle konfiskeras. Resten återfördes till Thaksin. Domen, samt återförande av pengar skedde 2010, när Demokraterna var i regeringsställning.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

 

Det är inte jag som lägger stor vikt vid detta, utan media, medlemmar i NRC och myndigheten NACC.

 

Jag ser det som självklart att även en junta granskas precis som en civil och folkvald regering. 

 

Men jag förstår att du och några till på forumet ogillar den uppmärksamhet som detta skapar och hellre skulle vilja att locket lades på.

 

Med vänlig hälsning isan lover 

Hmmm...du och jag debatterade 2010 just om Thaksins sätt att dela ut sina tillgångar till chaufförer, trädgårdsmästare och maider,för att dölja sitt enorma ägande.

Då försvarade du detta med "det är inte bevisat att han gjort det för att undvika bevis för sin förmögenhet. Han kan faktiskt ha glömt att han gjorde det. Man är oskyldig tills man är dömd"

Du har uppenbarligen ändrat dina åsikter till det bättre.

Kanske dags att nu, några år senare, också erkänna att det var nog troligt att Thaksin faktiskt ljög. Känner du dig redo för ett sådant erkännande?? Lite som att när Ohly under galgen erkände att kommunismen kanske inte var så bra som han hade argumenterat för.

Kör på! Dags att komma ut!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm...du och jag debatterade 2010 just om Thaksins sätt att dela ut sina tillgångar till chaufförer, trädgårdsmästare och maider,för att dölja sitt enorma ägande.

Då försvarade du detta med "det är inte bevisat att han gjort det för att undvika bevis för sin förmögenhet. Han kan faktiskt ha glömt att han gjorde det. Man är oskyldig tills man är dömd"

Du har uppenbarligen ändrat dina åsikter till det bättre.

Kanske dags att nu, några år senare, också erkänna att det var nog troligt att Thaksin faktiskt ljög. Känner du dig redo för ett sådant erkännande?? Lite som att när Ohly under galgen erkände att kommunismen kanske inte var så bra som han hade argumenterat för.

Kör på! Dags att komma ut!

Ja Ja men Du kan allt eller????

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Ja Ja men Du kan allt eller? :huh:

Du har varit ute lite sent ikväll eller..???

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Söder om Korat sålde en fattig familj ett stycke "skräpmark" till Home Pro för över 60 miljoner bath,

inte blir dom brottslingar för det om någon skulle vilja bli politiker inom denna familj.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Söder om Korat sålde en fattig familj ett stycke "skräpmark" till Home Pro för över 60 miljoner bath,

inte blir dom brottslingar för det om någon skulle vilja bli politiker inom denna familj.

Eller odla opium?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller odla opium?

Svamp går lika bra

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Att debattera dagens politiska läge utan att fokusera på Thaksin är som att prata andra världskriget men utelämna Hitler.

All skit startar någonstans och Thailands skit just nu startade via Thaksins trixande, och att IL skulle förstå detta är omöjligt att se om man läser hans inlägg.

 

Och om vill vända på steken så har all Thaksins maffiaaffärer alltid ursäktats med att andra också gjort fel, leder inte direkt till en bättre framtid.

 

Sakfrågan är väl i denna tråd var rika poliser fått sina pengar ifrån, inte hur mycket de har, och det kommer säkert en dag när detta klargörs och några förhoppningsvis får ställa sig i skamvrån för en lång tid.

 

Jag tror att många som inte är superrika, men har berikat sig kommer gå mot samma öde som Phukets tidigare borgmästare, vet man för mycket så kommer de med de riktigt extrema förmögenheterna att göra allt för att skydda sig själva, och vad är då några ynka 100-500 miljoner baht värt. :triniti:

Nu snackar vi miljarder, inte en utan många, det är då man är med och leker om Thailands framtid, det tror i alla fall dessa extrema rikingar.

Dagens Politiska läge som det alltid varit i LOS sko Dig själv det gör alla det enda som gäller är STANG!

Thailand är kurrApt från den första på löneskalan till den högsta svårt att ändra på!

Alla djävlar tar mutor hit & dit i ett samhälle som tillförskaffar sig ännu mera bovar från utlandet att etablera

sig!

Så är det skulle Du komma till LOS utan 1 Stang pissade dom på Dig Reality!?!?

Eller?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hmmm...du och jag debatterade 2010 just om Thaksins sätt att dela ut sina tillgångar till chaufförer, trädgårdsmästare och maider,för att dölja sitt enorma ägande.

Då försvarade du detta med "det är inte bevisat att han gjort det för att undvika bevis för sin förmögenhet. Han kan faktiskt ha glömt att han gjorde det. Man är oskyldig tills man är dömd"

Du har uppenbarligen ändrat dina åsikter till det bättre.

Kanske dags att nu, några år senare, också erkänna att det var nog troligt att Thaksin faktiskt ljög. Känner du dig redo för ett sådant erkännande?? Lite som att när Ohly under galgen erkände att kommunismen kanske inte var så bra som han hade argumenterat för.

Kör på! Dags att komma ut!

Hej

 

Jag ser ingen koppling alla mellan detta och att ett stort antal poliser och militärer i NLA har stora förmögenheter som dom först vägrade redovisa och sen tvingades till detta av domstol.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Söder om Korat sålde en fattig familj ett stycke "skräpmark" till Home Pro för över 60 miljoner bath,

inte blir dom brottslingar för det om någon skulle vilja bli politiker inom denna familj.

Hej

 

Vad har detta med Juntans försök att slippa redovisa sina förmögenheter att göra ?

 

Det finns ju folk som vinner på lotteri också men då är det väl bara att redovisa detta om anti korruptions myndigheten frågar ?

 

Inse att det finns korruption inom polis och militär och att det inte alls är säkert att alla dom 28 som först vägrade redovisa sina förmögenheter har rent mjöl i påsen.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...