Jump to content
IGNORERAD

Mer populistisk politik ifrån Juntan.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Puss men grejen är att alla blir så upprörda istället för att ligga lågt o skita i inläggen?

Han måste mysa av alla motargument? :huh:

MVH Svamp

Ett annat alternativ är att lägga ner dom politiska frågorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 258
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    44

  • Tamdai

    21

  • MaiChai

    14

  • turisten

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Det har jag redan gjort många gånger åt dig och Tamdai.

 

Jag tar inte åt mig det minsta av det du själv kallar "allt skitsnack" p.g.a att det bara handlar just om skitsnack.

 

Med vänlig hälsningar  

 

Kära IL, du har ALDRIG, alltså ALDRIG belagt dina påstående med länkar som bevisar att du inte ljuger, och alla på detta forum vet detta, ja utom du förstås.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett annat alternativ är att lägga ner dom politiska frågorna.

 

Ett annat  alternativ är att forumets nyhets- och politikavdelningar till en större del skulle handla om de faktiska och dagsaktuella politiska frågorna.

 

Som tex det faktum att NRC snart är i gång på riktigt, igår registrerade sig 41 av 250 för tjänstgöring. (var är resten, fast i trafiken?)

 

Man skulle också kunna diskutera det förslag i 10 punkter från försvarsdepartementet, som ledamöterna fått att ta ställning till.

Om det står bland annat att läsa här 

http://www.nationmultimedia.com/politics/Military-outlines-sweeping-political-reforms-to-NR-30245054.html

 

Intressantast i förslaget (bland mycket intressant, var nog detta:

 

Three types of legislatures have been suggested - single chamber, or only the House of Representatives; bicameral, or House of Representatives and Senate; or three chambers comprising the House of Representatives, Senate and People's Council for "better balance of power"

 

Eller att MP: inte längre skulle behöva tillhöra ett parti, och att 50 % av rösterna i en valkrets krävs för att bli vald.

 

Men, det är förstås underordnat, tjafset, särskilt det som handlar om att överträffa varandra i att kalla IL för lögnare. Jag är medveten om det.

 

post-8552-0-39330200-1412858859_thumb.jp

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så med andra ord skiter du i vad alla tycker som vanligt och kör på din odemokratiska ångvält och skiter i alla som kan råka stå i vägen !

Hej

 

Jag kommer att fortsätta förespråka demokrati och fria val, att dom regeringar befolkningen faktiskt väljer får regera mandat perioden ut, att militär, kungahus och överklass inte ska ha någon vetorätt över befolkningen, att landets klyftor ska minskas, att mänskliga rättigheter ska respekteras, att landets fattiga ska få bättre utbildning, att fattigas röster i valen ska vara lika mycket värda som överklassens, o.s.v. 

 

Om det innebär att jag får ta emot vad du själv kallar "skitsnack" så får det bli så, det är väl snarare mer regel än undantag att människor som stöder underklassen får ta skit, men jag viker inte ned mig i dessa frågor och jag kommer aldrig att ställa mig på kuppmakarnas och överklassens sida mot den stora fattiga andelen av befolkningen.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Kära IL, du har ALDRIG, alltså ALDRIG belagt dina påstående med länkar som bevisar att du inte ljuger, och alla på detta forum vet detta, ja utom du förstås.

Hej

 

Mer skitsnack ifrån det gula trollet.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag kommer att fortsätta förespråka demokrati och fria val, att dom regeringar befolkningen faktiskt väljer får regera mandat perioden ut, att militär, kungahus och överklass inte ska ha någon vetorätt över befolkningen, att landets klyftor ska minskas, att mänskliga rättigheter ska respekteras, att landets fattiga ska få bättre utbildning, att fattigas röster i valen ska vara lika mycket värda som överklassens, o.s.v. 

 

Om det innebär att jag får ta emot vad du själv kallar "skitsnack" så får det bli så, det är väl snarare mer regel än undantag att människor som stöder underklassen får ta skit, men jag viker inte ned mig i dessa frågor och jag kommer aldrig att ställa mig på kuppmakarnas och överklassens sida mot den stora fattiga andelen av befolkningen.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

När skall du börja kräva att även dina idoler agerar demokratiskt och följer lagar och regler under mandatperioden då ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Mer skitsnack ifrån det gula trollet.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Tryter flosklerna och personangrepp är det enda du har kvar ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

När skall du börja kräva att även dina idoler agerar demokratiskt och följer lagar och regler under mandatperioden då ?

Hej

 

Det gör dom naturligtvis, problemet är att landets konstitution är militär, att Senaten utses och inte väljs, att konstitutions domstol, EC och Högsta Domstol styrs av kuppmakarna, samt alla dessa ständigt återkommande militärkupper.

 

Problemet är inte att folket får utse sina egna regeringar i fria och internationellt godkända val utan att gula, överklass, Bangkok elit, militär och kretsen runt kungahuset inte accepterar valresultaten och inte låter dom regeringar befolkningen faktiskt väljer regera sina mandatperioder ut.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det gör dom naturligtvis, problemet är att landets konstitution är militär, att Senaten utses och inte väljs, att konstitutions domstol, EC och Högsta Domstol styrs av kuppmakarna, samt alla dessa ständigt återkommande militärkupper.

 

Problemet är inte att folket får utse sina egna regeringar i fria och internationellt godkända val utan att gula, överklass, Bangkok elit, militär och kretsen runt kungahuset inte accepterar valresultaten och inte låter dom regeringar befolkningen faktiskt väljer regera sina mandatperioder ut.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Glöm inte blindkäppen när du går ut idag

 

Och försök få av dig foliehatten ! :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Glöm inte blindkäppen när du går ut idag

 

Och försök få av dig foliehatten ! :whistle:

Nu kom din tykna kommentarer igen,och dina person angrep.

 

Men det är väl inget annat att vänta från en som  försvarar diktaturens rätt att mästra miljoner och åter miljoner väljare som står på demokratins sida.

Men att du står som en försvarare av diktaturen ock dess kreatur , därom lever väl inga tvivel.

Och heller inget som  förvånar .

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu kom din tykna kommentarer igen,och dina person angrep.

 

Men det är väl inget annat att vänta från en som  försvarar diktaturens rätt att mästra miljoner och åter miljoner väljare som står på demokratins sida.

Men att du står som en försvarare av diktaturen ock dess kreatur , därom lever väl inga tvivel.

Och heller inget som  förvånar .

 

:rotfl:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

När skall du börja kräva att även dina idoler agerar demokratiskt och följer lagar och regler under mandatperioden då ?

 

 

Ok, för jag vet inte för hur många gånger i ordningen: Thailand under Yingluck/Thaksin räknades inte som en fri demokrati. Hade dom agerat demokratiskt hade dom knappast fått massiv kritik från FN, Amnesty, HRW, Freedom House, Svenska UD, Reporters Without Borders etc.

Hur kommer det sig att du så gärna åberopar dessa och liknande organisationers uttalanden om juntan när du förnekar deras kritik mot Shinawatra-klanens styre?

Ändrades av turisten
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Mer skitsnack ifrån det gula trollet.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Nu är jag inte gul, inte för en militärjunta men emot folk som du, som hittar på efterhand för att slippa tappa ansiktet när man konstant ljuger.

 

Tack för ett trevligt inlägg :)  Hörnet krymper.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är jag inte gul, inte för en militärjunta men emot folk som du, som hittar på efterhand för att slippa tappa ansiktet när man konstant ljuger.

 

Tack för ett trevligt inlägg :)  Hörnet krymper.

Nu ljög du alt så det  stog härliga till

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar hålla med dig som du vet men här är jag lite tveksam.

 

Tror inte att det fanns några kupplaner redan 2011, alla ville sitta lugnt i båten och se vad som händer.

Jag tror många just då var väldigt osäkra, alla visste att Yingluck inte hade ett skit med regeringsstyrande att göra, men hur stark var egentligen Thaksin.

 

De flesta i Thailand är populister och vill gärna se vart vinden blåser innan de tar några egna beslut, nu(2011) satt de och väntade på vad som skulle hända.

Skulle Thaksin verkligen klara av sin plan att frikänna sig själv och sina kumpaner från alla åtal eller skulle detta misslyckas. Inte förrän många insåg att Thaksin antagligen kommer dratta på ändan i sina försök att genomföra amnestin tror jag det började funderas på att kasta ut klanen. Innan detta ville alla ha valmöjligheten att välja den vinnande sidan, oavsett vem som vann.

Så funkar ju Thailändsk politik, se till att alltid liera dig med de starkaste, på så vis kan du hålla dig kvar på toppen oavsett vad som händer.

 

Möjligtvis att några få redan 2011 började smida planer på att kasta ut Thaksin när de såg att hela regiringen bestod av inkompetens och nickedockor som bara var tillsatta för att lyda sin herre, eller i alla fall aldrig skulle kunna utgöra ett politiskt hot mot Thaksin p.g.a. kompetens.

 

När man sedan insåg att Thaksin inte skulle klara av sin amnestiplan så var det grönt ljus att börja smida planer för att kasta ut honom, och resten av proxiregeringen.

 

Jag tillhör som alla andra här på forumet de som inte gillar militärkupper och juntor, men i valet mellan en man som glömde bort skillnaden mellan sin egen privata ekonomi och landets pengar, är nuvarande läge bättre än en Yingluck som nickedocka.

 

Tror att det blir val 2015, tror inte herr storgeneral är så stark att han kan styra i bakgrunden, men om det onämnbara händer så vill nog Thailändarna ha en ny aktoritetisk ledare,(Thailändare gillar ju detta), och kronprinsen är ju inte en sådan, så detta kan nog ge juntaledaren en chans att för mycket lång tid styra landet.

 

Ursäkta för min sena replik, livet kom liksom emellan igen.

 

Nog fanns det kupplaner redan 2011 och Pitak Siam samt namninsamlingen mot Thaksins amnesti, bara några månader efter Yinglucks tillträde, visar att det fanns en välorganiserad och välfinansierad rörelse beredda att kämpa emot Thaksins folkvalda tyranneri redan från Dag 1. Det behövdes dock något som får den politiskt rätt ointresserade Bangkokmedelklassen att ge sig ut på gatorna, typ att landets enväldige härskare säljer landets största företag till Singaporeanska staten dagen efter att parliamentet gjort en sådan försäljning skattefri. Ett havererat risstöd, misslyckade surfplattor, allmän korruption och båtpropellrar är något medelklassen gärna driver med på Facebook men det får dem inte att överge sin kontorsstol under arbetstid eller att ge upp kvällens After Work-bärs för att trängas runt Democracy Monument. Organisationen fanns dock där för de alla visste att förr eller senare skulle Thaksin ge dem det de behövde; Maffiaamnestin. Inte för att Thaksin är överdrivit korkad, för det är han inte, men för att han inte hade något val. Det går inte att styra ett ihopköpt parti helt utan ideologier via Skype hur länge som helst, man måste vara fysiskt närvarande. Se bara på Katolska Kyrkan; kommer inte grundaren och chefsideologen för det partiet hem snart så kommer småpåvarna snart köra det i graven också.

 

Visst är det så att många thailändare är kappvändare som hellre är på segrarens sida än den sida de egentligen gillar med sedans runt 2004, och kanske framförallt efter 2008, är avgrunden mellan de två sidorna så stor att det inte längre går att byta sida, även om man inser att man hamnat fel. Vill du stiga i graderna som militär, polis eller inom statsförvaltning så måste du välja sida och när du väl valt så får du stå ditt kast. Det gäller, som George W Bush uttryckte det, "you're either with us or against us".

 

Det blir säkert ett val inom 2 år, knappast 2015 dock, men den reella makten kommer Generalen inte att släppa på mycket länge. Konstitutionen, alla domstolar, senaten och även vilka som får deltaga i valet kommer att riggas så att den nya regeringen bara har operativ makt, all strategisk makt kommer ligga kvar hos Generalen och övriga Herrklubben.

 

Thaksin ville först att Thailand skulle bli som Singapore; ett välmående land som styrs av en enväldig familj. Han sänkte sedan målet och ville att Thailand skulle bli som Kambodja, ett inte alls välmående land men med ett välmående kleptomanklass. Nu blir det kanske ett Singapore B i alla fall; inte sådär jättevälmående men politiskt stabilt, bekvämt nog för överklass och övre medelklass samt givetvis ytterst nationalistiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tryter flosklerna och personangrepp är det enda du har kvar ?

IL´s "med vänliga hälsningar" klingar allt mer ihåligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta för min sena replik, livet kom liksom emellan igen.

 

Nog fanns det kupplaner redan 2011 och Pitak Siam samt namninsamlingen mot Thaksins amnesti, bara några månader efter Yinglucks tillträde, visar att det fanns en välorganiserad och välfinansierad rörelse beredda att kämpa emot Thaksins folkvalda tyranneri redan från Dag 1. Det behövdes dock något som får den politiskt rätt ointresserade Bangkokmedelklassen att ge sig ut på gatorna, typ att landets enväldige härskare säljer landets största företag till Singaporeanska staten dagen efter att parliamentet gjort en sådan försäljning skattefri. Ett havererat risstöd, misslyckade surfplattor, allmän korruption och båtpropellrar är något medelklassen gärna driver med på Facebook men det får dem inte att överge sin kontorsstol under arbetstid eller att ge upp kvällens After Work-bärs för att trängas runt Democracy Monument. Organisationen fanns dock där för de alla visste att förr eller senare skulle Thaksin ge dem det de behövde; Maffiaamnestin. Inte för att Thaksin är överdrivit korkad, för det är han inte, men för att han inte hade något val. Det går inte att styra ett ihopköpt parti helt utan ideologier via Skype hur länge som helst, man måste vara fysiskt närvarande. Se bara på Katolska Kyrkan; kommer inte grundaren och chefsideologen för det partiet hem snart så kommer småpåvarna snart köra det i graven också.

 

Visst är det så att många thailändare är kappvändare som hellre är på segrarens sida än den sida de egentligen gillar med sedans runt 2004, och kanske framförallt efter 2008, är avgrunden mellan de två sidorna så stor att det inte längre går att byta sida, även om man inser att man hamnat fel. Vill du stiga i graderna som militär, polis eller inom statsförvaltning så måste du välja sida och när du väl valt så får du stå ditt kast. Det gäller, som George W Bush uttryckte det, "you're either with us or against us".

 

Det blir säkert ett val inom 2 år, knappast 2015 dock, men den reella makten kommer Generalen inte att släppa på mycket länge. Konstitutionen, alla domstolar, senaten och även vilka som får deltaga i valet kommer att riggas så att den nya regeringen bara har operativ makt, all strategisk makt kommer ligga kvar hos Generalen och övriga Herrklubben.

 

Thaksin ville först att Thailand skulle bli som Singapore; ett välmående land som styrs av en enväldig familj. Han sänkte sedan målet och ville att Thailand skulle bli som Kambodja, ett inte alls välmående land men med ett välmående kleptomanklass. Nu blir det kanske ett Singapore B i alla fall; inte sådär jättevälmående men politiskt stabilt, bekvämt nog för överklass och övre medelklass samt givetvis ytterst nationalistiskt.

Nu är jag lite fel inne . Men jag kunde inte skapa en ny tråd, så jag lägger in den här om moderatorrena vill flytta den så är det OK. Men gå in och titta på maltes minuter flyttfåglar på google. Jag fick mig ett gott skratt.

 

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu kom din tykna kommentarer igen,och dina person angrep.

 

Men det är väl inget annat att vänta från en som  försvarar diktaturens rätt att mästra miljoner och åter miljoner väljare som står på demokratins sida.

Men att du står som en försvarare av diktaturen ock dess kreatur , därom lever väl inga tvivel.

Och heller inget som  förvånar .

Hej

 

Det blir nog lätt så när argumenten tryter, det kan inte vara lätt att försvara demokratin avskaffande, bevarandet av överklassens privilegier och landets många kupper.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det blir nog lätt så när argumenten tryter, det kan inte vara lätt att försvara demokratin avskaffande, bevarandet av överklassens privilegier och landets många kupper.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Det kan inte vara lätt att kalla sig "demokratins väktare" och ständigt försvara odemokratiskt beteende ... :whistle:

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det blir nog lätt så när argumenten tryter, det kan inte vara lätt att försvara demokratin avskaffande, bevarandet av överklassens privilegier och landets många kupper.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Finns ingen på MPR som vill avskaffa demokratin

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta för min sena replik, livet kom liksom emellan igen.

 

Nog fanns det kupplaner redan 2011 och Pitak Siam samt namninsamlingen mot Thaksins amnesti, bara några månader efter Yinglucks tillträde, visar att det fanns en välorganiserad och välfinansierad rörelse beredda att kämpa emot Thaksins folkvalda tyranneri redan från Dag 1. Det behövdes dock något som får den politiskt rätt ointresserade Bangkokmedelklassen att ge sig ut på gatorna, typ att landets enväldige härskare säljer landets största företag till Singaporeanska staten dagen efter att parliamentet gjort en sådan försäljning skattefri. Ett havererat risstöd, misslyckade surfplattor, allmän korruption och båtpropellrar är något medelklassen gärna driver med på Facebook men det får dem inte att överge sin kontorsstol under arbetstid eller att ge upp kvällens After Work-bärs för att trängas runt Democracy Monument. Organisationen fanns dock där för de alla visste att förr eller senare skulle Thaksin ge dem det de behövde; Maffiaamnestin. Inte för att Thaksin är överdrivit korkad, för det är han inte, men för att han inte hade något val. Det går inte att styra ett ihopköpt parti helt utan ideologier via Skype hur länge som helst, man måste vara fysiskt närvarande. Se bara på Katolska Kyrkan; kommer inte grundaren och chefsideologen för det partiet hem snart så kommer småpåvarna snart köra det i graven också.

 

Visst är det så att många thailändare är kappvändare som hellre är på segrarens sida än den sida de egentligen gillar med sedans runt 2004, och kanske framförallt efter 2008, är avgrunden mellan de två sidorna så stor att det inte längre går att byta sida, även om man inser att man hamnat fel. Vill du stiga i graderna som militär, polis eller inom statsförvaltning så måste du välja sida och när du väl valt så får du stå ditt kast. Det gäller, som George W Bush uttryckte det, "you're either with us or against us".

 

Det blir säkert ett val inom 2 år, knappast 2015 dock, men den reella makten kommer Generalen inte att släppa på mycket länge. Konstitutionen, alla domstolar, senaten och även vilka som får deltaga i valet kommer att riggas så att den nya regeringen bara har operativ makt, all strategisk makt kommer ligga kvar hos Generalen och övriga Herrklubben.

 

Thaksin ville först att Thailand skulle bli som Singapore; ett välmående land som styrs av en enväldig familj. Han sänkte sedan målet och ville att Thailand skulle bli som Kambodja, ett inte alls välmående land men med ett välmående kleptomanklass. Nu blir det kanske ett Singapore B i alla fall; inte sådär jättevälmående men politiskt stabilt, bekvämt nog för överklass och övre medelklass samt givetvis ytterst nationalistiskt.

 

Fast Singapore B planen har ju det felet att den inte inkluderar den mest korrupta politiska klanen i Thailands historia...

 

Utvecklingen nu är intressant, de andra korrupta klanerna med tillhörande partier, vad ska de göra nu om de måste bygga sina partier på ett demokratiskt vis? Kommer Suthep att starta ett eget parti? Eller släpps han åter in hos Demokraterna?

 

Kronprinsen verkar fortfarande vara på världsturné, vad dryftade han och klanhövdingen för något unde klanhövdingens födelsedagsfirande i Paris?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det blir nog lätt så när argumenten tryter, det kan inte vara lätt att försvara demokratin avskaffande, bevarandet av överklassens privilegier och landets många kupper.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Jag förstår att du skriver något sånt här då du är expert på området eftersom att avskaffa demokratin är precis vad du argumenterar för.

 

Om man inte rakt av köper dina galenskaper blir du direkt otrevlig för att därefter lämna när du blir överbevisad och läget är jobbigt. Jag vet att du gärna vill retas men kan det verkligen vara riktigt hälsosamt att vara så besatt som du är?

 

Jag tar gärna två exempel på trevligheter du besvarade några av mina inlägg tidigare i veckan i en annan tråd:

"Detta är något som alla läskunniga med det minsta politiska intresse borde kunna klara av" och

"det förklarar åtminstone många av dina inlägg"

 

Att du är manisk skulle förklara många av DINA inlägg. Tack och lov har dom flesta genomskådat detta och har en lite mer sansad bild av det som händer. Därför är det bra att majoriteten inte går på dina inbillningar. Och du har ju ännu inte kunnat ge ett enda förslag att det du kallar demokrati finns någon annanstans.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det blir nog lätt så när argumenten tryter, det kan inte vara lätt att försvara demokratin avskaffande, bevarandet av överklassens privilegier och landets många kupper.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Fast det var ju faktiskt Thaksin som avskaffade demokratin i Thailand redan 2005. Sedan dess har det inte funnits någon riktig demokrati att avskaffa. Förhoppningen är att Thailand, liksom ett flertal andra länder, kommer att bli en starkare demokrati efter kuppen än den var innan. Detta är vad vi "kuppvänner" eftersträvar. En riktig demokrati.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det blir nog lätt så när argumenten tryter, det kan inte vara lätt att försvara demokratin avskaffande, bevarandet av överklassens privilegier och landets många kupper.

Med vänlig hälsning isan lover

The pot is calling the kettle black. 55555
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...