Jump to content
IGNORERAD

Mer populistisk politik ifrån Juntan.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Nej, det gör det inte. Därav att det finns utländsk arbetskraft, såväl legal som illegal

 

Jo det gör det, bara det att illegal arbetskraft kan man köpa mycket billigare än inhemsk, min dräng har också en dräng.

Är det något Thailand inte saknar så är det arbetskraft, kan ju börja med att anställa alla på Walkingstreet i företag och på byggen istället för att de skall arbeta med råttan

 

Men snabba pengar är lättare och att låta Burmeser, Cambodjaner o.s.v. göra saker till nästan ingen lön alls är en lätt lösning, de kostar mindre och behandlas nästan som djur.

 

 

Enligt vem sa du? :) Glöm det, de flesta bedömare är ju du!

 

Bara någon vecka sedan som du grät över de Thailändare som blev arbetslösa på grund av att försäljning på gator och stränder illegalt nu förhindrades.

De hade enligt dig inget annat sätt att försörja sig, och jag antar då att Thailändare skall jobba med olaglig verksamhet och billiga invandrare utan varken visum eller arbetstillstånd skall jobba med det lagliga, eller?

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 258
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    44

  • Tamdai

    21

  • MaiChai

    14

  • turisten

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jo det gör det, bara det att illegal arbetskraft kan man köpa mycket billigare än inhemsk, min dräng har också en dräng.

Är det något Thailand inte saknar så är det arbetskraft, kan ju börja med att anställa alla på Walkingstreet i företag och på byggen istället för att de skall arbeta med råttan

 

Men snabba pengar är lättare och att låta Burmeser, Cambodjaner o.s.v. göra saker till nästan ingen lön alls är en lätt lösning, de kostar mindre och behandlas nästan som djur.

 

 

Thailand saknar arbetskraft. Därav arbetskraftsinvandring, illegal eller legal.

 

Din lösning är att omskola Thailands prostituerade till byggnadsarbetare? Tack för dagens skratt, skönt att du har humor :-)    :good: 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand saknar arbetskraft. Därav arbetskraftsinvandring, illegal eller legal.

 

Din lösning är att omskola Thailands prostituerade till byggnadsarbetare? Tack för dagens skratt, skönt att du har humor :-)    :good: 

 

Ändå har Thailand lagar som förbjuder utlänningar att jobba som 39 olika yrken inkluderande snickare, murare, hantverkare, chaufförer etc

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det vi vet är att Militärjuntan agerade på något sätt som fick över en kvarts miljon människor att fly, exakt hur det gick till vet vare sig du eller jag.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Tror faktiskt du är den ende som "vet" detta. Du vet inte hur det gick till, men på något sätt "vet" du trots allt att det var militären som låg bakom. Det verkligt intressanta är ju att inte någon av dessa "över en kvarts miljon" människor (verkar som siffran har vuxit en del på senare tid) heller har några förstahandsuppgifter om hur militären lyckades med detta...

Link to comment
Dela på andra sajter

Thailand saknar arbetskraft. Därav arbetskraftsinvandring, illegal eller legal.

 

Din lösning är att omskola Thailands prostituerade till byggnadsarbetare? Tack för dagens skratt, skönt att du har humor :-)    :good: 

 

Kul att jag kunde glädja dig, men Thailand saknar inte arbetskraft och det vet du egentligen.

 

Hade man inte tänkt på snabba pengar utom som i de flesta andra länder i världen försökt att jobba ihop pengar, och landet hade drivets på detta sätt.

Ja då hade Thailand haft en industri, och då menar jag inte av några ansedd som en industri med några hundratusen damer i barer utan på vanliga jobb, om man nu inte anser att vanliga jobb är i baren som många i t.ex.Isaan gör.

 

Kortsiktigt tänkande och kortsiktig politik har skapat landet, hellre Sabai och Sanuk nu än att tänka på framtiden.

 

Att utnyttja andra billigare arbetare och skita i om de har visum eller arbetstillstånd är vanligt, och dessutom kan man ju pressa dem till nästan vad som helst för de har inget annat val.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

I Thailand handlade det om gästarbetare med stor betydelse för Thailands näringsliv och landets utveckling, utan dessa avstannade många stora och viktiga byggprojekt.

Med vänlig hälsning isan lover

Vem avgör vilket folkslag som är viktigt. Bevisligen tycker tydligen regeringen i Sverige att syrianer är viktiga. Trots att du inte delar deras uppfattning. I Thailand vill du tillskriva juntan att dom tycker att Kambodjaner är oviktiga. Trots vad jag hört, så har dom sagt det omvända.

Du står och gissar juntans intentioner utan att ha en susning. Bara för att få till dina bräckliga idéer om att det är juntan som såg till att dom flydde landet.

Det är så man baxnar när man läser det du skriver.

Du är i ungefär samma klass som Thailändska speedboat föraren som rammade en fiskebåt och skyllde på en plastpåse.

Det måste väl vara enklare att erkänna att dina antaganden var fel och gå vidare? Istället för att trassla in dig i än konstigare resonemang ju mer du försöker förklara bort din fadäs.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det vi VET är hur det gick till, var ryktet kom ifrån och vad resultatet blev av ryktet

 

Den ende som tvärvägrar lyssna på detta är du !!!

Hej

 

Så enkelt är det nog inte eftersom juntan bevisligen ville "städa upp" bland dom Kambodjanska gästarbetarna, det som är oklart om ett "rykte" ensamt räckte för att få så många att lämna sina arbeten, hem, tillhörigheter och fly hem eller om det som skedde var planerat och organiserat ifrån juntans sida. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Så enkelt är det nog inte eftersom juntan bevisligen ville "städa upp" bland dom Kambodjanska gästarbetarna, det som är oklart om ett "rykte" ensamt räckte för att få så många att lämna sina arbeten, hem, tillhörigheter och fly hem eller om det som skedde var planerat och organiserat ifrån juntans sida. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Nu simmar du utan flytväst,IGEN

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Så enkelt är det nog inte eftersom juntan bevisligen ville "städa upp" bland dom Kambodjanska gästarbetarna, det som är oklart om ett "rykte" ensamt räckte för att få så många att lämna sina arbeten, hem, tillhörigheter och fly hem eller om det som skedde var planerat och organiserat ifrån juntans sida. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Att det är så inne i din förvridna hjärna innebär tyvärr inte att verkligen beter sig som du vill !

 

Förklara nu varför bara kambodjaner åkte från vissa arbetsplatser i panik när INTE laoiter och burmeser från SAMMA arbetsplats flydda från SAMMA junta vid SAMMA tillfälle ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart som tusan att de flesta från Kambodja åkte hem livrädda var dom..

Bara att se vad som hände i deras land när dom gerillan eller delar av armen´tog över.

Jag skulle i alla fall åkt och se om kan komma tillbaks när lugnar ner sig..

 

  FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Så enkelt är det nog inte eftersom juntan bevisligen ville "städa upp" bland dom Kambodjanska gästarbetarna, det som är oklart om ett "rykte" ensamt räckte för att få så många att lämna sina arbeten, hem, tillhörigheter och fly hem eller om det som skedde var planerat och organiserat ifrån juntans sida. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Intressant, du anser dig således känna till övergrepp mot flyende som inte ens dom flyende själva kände till? 

Om det nu var mer än bara rykten, vad var det då som fick dessa människor på flykt? Mord, hot och misshandel har ju tidigare avhandlats, men uppenbarligen inte backats upp av vare sig några flyktingar, hjälparbetare, journalister, thailändska eller kambodjanska tjänstemän. Har det dykt upp nya fakta eller vittnesmål i sakfrågan? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det vi vet är att Militärjuntan agerade på något sätt som fick över en kvarts miljon människor att fly, exakt hur det gick till vet vare sig du eller jag.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

 

Det tog dig bara 5-6 inlägg från att gå ifrån "exakt hur det gick till vet varken du eller jag" till att "juntan bevisligen ville städa upp bland de kambodjanska gästarbetarna" så saker och ting måste klarnat fort.

 

Du kan inte tänka dig att länka till dessa "Bevis" så att vi andra kan ta del av dem?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

MaiChai, on 26 Oct 2014 - 11:19, said:

Det tog dig bara 5-6 inlägg från att gå ifrån "exakt hur det gick till vet varken du eller jag" till att "juntan bevisligen ville städa upp bland de kambodjanska gästarbetarna" så saker och ting måste klarnat fort.

 

Du kan inte tänka dig att länka till dessa "Bevis" så att vi andra kan ta del av dem?

 

Själv undrar jag hur många inlägg det tar för honom att komma upp till 500,000 kambodjaner som flyr.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant, du anser dig således känna till övergrepp mot flyende som inte ens dom flyende själva kände till? 

Om det nu var mer än bara rykten, vad var det då som fick dessa människor på flykt? Mord, hot och misshandel har ju tidigare avhandlats, men uppenbarligen inte backats upp av vare sig några flyktingar, hjälparbetare, journalister, thailändska eller kambodjanska tjänstemän. Har det dykt upp nya fakta eller vittnesmål i sakfrågan? 

Det kanske är samma källa som rapporterade om att militären misshandlade och mördade kambodjaner.

En ´nyhet´som IL gladeligen delade med sig

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kanske är samma källa som rapporterade om att militären misshandlade och mördade kambodjaner.

En ´nyhet´som IL gladeligen delade med sig

 

Och finns det inga nyheter kan man ju alltid uppfinna några, då får man dom som man vill ha dessutom.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv undrar jag hur många inlägg det tar för honom att komma upp till 500,000 kambodjaner som flyr.

 

/ SatanG

Troligen redan i morgon...IL är ju helt otrolig, mer enögd person kan inte finnas

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Klart som tusan att de flesta från Kambodja åkte hem livrädda var dom..

Bara att se vad som hände i deras land när dom gerillan eller delar av armen´tog över.

Jag skulle i alla fall åkt och se om kan komma tillbaks när lugnar ner sig..

 

  FF

Hej

 

Ja det kanske inte är så konstigt att folk är rädda för militären efter en kupp, har man erfarenhet av militärt våld så blir man nog orolig.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ja det kanske inte är så konstigt att folk är rädda för militären efter en kupp, har man erfarenhet av militärt våld så blir man nog orolig.

 

Mvh isan lover

Eftersom arbetarna från Burma stannade kvar så har de förmodligen ingen erfarenhet av militärt våld!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Ja det kanske inte är så konstigt att folk är rädda för militären efter en kupp, har man erfarenhet av militärt våld så blir man nog orolig.

 

Mvh isan lover

Hm, så förklaringen ligger alltså i posttraumatisk stress bland kambodjaner pga dom röda khmerernas övergrepp? På vilket sätt är den thailändska juntan ansvarig för detta?  

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Hej

 

Ja det kanske inte är så konstigt att folk är rädda för militären efter en kupp, har man erfarenhet av militärt våld så blir man nog orolig.

 

Mvh isan lover

Du och Carpenter verkar vara avlade i en Gödselhög, så mycket skitsnack som kommer från er två. Till och med Korna förstår bättre om Demokrati än ni Två.

 

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Du och Carpenter verkar vara avlade i en Gödselhög, så mycket skitsnack som kommer från er två. Till och med Korna förstår bättre om Demokrati än ni Två.

 

Sakaeo

Nja, det var väl att ta i, men kanske de båda har så personliga intressen att de känner ett hot över sin livsstil.

 

Hantverkaren har i alla fall stil och byter inte åsikt lika ofta som den på västkusten boende.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nja, det var väl att ta i, men kanske de båda har så personliga intressen att de känner ett hot över sin livsstil.

 

Hantverkaren har i alla fall stil och byter inte åsikt lika ofta som den på västkusten boende.

Hej

 

Sagt av en kuppälskare som stöder diktatur och militärjuntor.

 

Skulle jag gå ned på din låga nivå skulle jag kalla dig fascist, men jag försöker fokusera på sakfrågan och inte individen. 

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Sagt av en kuppälskare som stöder diktatur och militärjuntor.

 

Skulle jag gå ned på din låga nivå skulle jag kalla dig fascist, men jag försöker fokusera på sakfrågan och inte individen. 

 

Mvh isan lover

Du har kallat mig fascist förut så kryp tillbaka.

 

Sluta klistra på mig och andra termer som kuppälskare mm. bara för att jag och många ogillar korruption och den senaste misslyckade regeringen.

 

Har ännu inte läst något inlägg av någon som stöder militärjuntor.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Sagt av en kuppälskare som stöder diktatur och militärjuntor.

 

Skulle jag gå ned på din låga nivå skulle jag kalla dig fascist, men jag försöker fokusera på sakfrågan och inte individen. 

 

Mvh isan lover

There’s a move by the Pheu Thai government. One that is not motivated by democracy, but rather a power grab in the guise of democracy

It can only fool the gullible. That move is the expansion of family-controlled politics.

Unfortunately, the gullible are in abundance. They are those who mistakenly believe Pheu Thai is synonymous with democracy,

and any criticism of it would mean you are a fascist, elitist coup supporter who hates democracy.

 Voranai Vanijaka

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

There’s a move by the Pheu Thai government. One that is not motivated by democracy, but rather a power grab in the guise of democracy

It can only fool the gullible. That move is the expansion of family-controlled politics.

Unfortunately, the gullible are in abundance. They are those who mistakenly believe Pheu Thai is synonymous with democracy,

and any criticism of it would mean you are a fascist, elitist coup supporter who hates democracy.

 Voranai Vanijaka

 

Du måste översätta den till svenska.

Finns de som inte förstår engelska. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...