Jump to content
IGNORERAD

Mer populistisk politik ifrån Juntan.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Finns ingen på MPR som vill avskaffa demokratin

Hej

 

Nej men dom vill precis som kungahus, militär, gula rojalister och överklass att bara ett parti ska få leda landet och det är demokraterna, inser inte befolkningen sitt eget bästa och röstar fram dessa så har dom röstat fel, är lurade alternativt inte kapabla att välja p.g.a av sin låga utbildnings nivå.

 

Och då är det ok att avskaffa demokratin via juridiska och eller militära kupper, då försvarar dessa människor kuppen, diktaturen och juntan och tycker att man ska ge dom en chans.

 

Dom beskriver militären som änglar och vita riddare, samtidigt som det råder mötesförbud, hård censur, indragen yttrandefrihet och folk fängslas och torteras för sina politiska åsikters skull.

 

Med vänlig hälsning isan lover.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 258
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tallviking

    44

  • Tamdai

    21

  • MaiChai

    14

  • turisten

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Hej

 

Nej men dom vill precis som kungahus, militär, gula rojalister och överklass att bara ett parti ska få leda landet och det är demokraterna, inser inte befolkningen sitt eget bästa och röstar fram dessa så har dom röstat fel, är lurade alternativt inte kapabla att välja p.g.a av sin låga utbildnings nivå.

 

Och då är det ok att avskaffa demokratin via juridiska och eller militära kupper, då försvarar dessa människor kuppen, diktaturen och juntan och tycker att man ska ge dom en chans.

 

Dom beskriver militären som änglar och vita riddare, samtidigt som det råder mötesförbud, hård censur, indragen yttrandefrihet och folk fängslas och torteras för sina politiska åsikters skull.

 

Med vänlig hälsning isan lover.

 

Hur blind kan man bli

 

Först erkänner du att ingen här vill avskaffa demokratin och sedan omedelbart beskriver du hur många vill avskaffa demokratin !!??

 

Hur skall du ha det ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Nej men dom vill precis som kungahus, militär, gula rojalister och överklass att bara ett parti ska få leda landet och det är demokraterna, inser inte befolkningen sitt eget bästa och röstar fram dessa så har dom röstat fel, är lurade alternativt inte kapabla att välja p.g.a av sin låga utbildnings nivå.

 

Och då är det ok att avskaffa demokratin via juridiska och eller militära kupper, då försvarar dessa människor kuppen, diktaturen och juntan och tycker att man ska ge dom en chans.

 

Dom beskriver militären som änglar och vita riddare, samtidigt som det råder mötesförbud, hård censur, indragen yttrandefrihet och folk fängslas och torteras för sina politiska åsikters skull.

 

Med vänlig hälsning isan lover.

Har inte hört någon här hävda att bara ett parti skall få leda landet. Har heller aldrig hört någon (mer än du) prata om änglar och vita riddare. Problemet med dig är att du anser att du har någon sorts monopol på begreppet demokrati och att alla som inte tycker som du är ondskefulla. Antar att du målar upp den bilden för dig själv för att få leva i illusionen att du själv är någon sorts hjälte som heroiskt "kämpar" för det godas sak i en värld full av onda människor (gula kuppvänner). 

Själv anser jag, och många med mig, att en förutsättning för en riktig demokrati i Thailand är att bygga upp dom havererade demokratiska institutionerna från grunden, vilket inte verkade finnas något som helst intresse för från civila regeringars sida. Återigen kan jag bara säga att det återstår att se vad som kommer att hända i det avseendet. Dock anser jag att Thailand redan under nuvarande junta har blivit ett land med en större respekt för enskilda människors frihet och rättigheter än tidigare.

Det finns faktiskt rätt många exempel på länder där kaos, anarki och korruption förbytts mot ett fredligt och mer demokratiskt styre. Min, och andras, förhoppning är att detta skall ske även i Thailand. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hur blind kan man bli

 

Först erkänner du att ingen här vill avskaffa demokratin och sedan omedelbart beskriver du hur många vill avskaffa demokratin !!??

 

Hur skall du ha det ?

Hej

 

Det skulle jag själv nog inte vilja säga, det finns helt klart antidemokratiska medlemmar på forumet som gillar både diktatur och juntastyre men dom är relativt få, men det finns betydligt fler som är beredda att tumma ganska rejält på både demokratin och landets lagar bara det gynnar dom gula och demokraterna, dessa säger sig vara för fria val men när folk röstar rött vill dom gärna ha en kupp, detta är betydligt allvarligare tycker jag.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det skulle jag själv nog inte vilja säga, det finns helt klart antidemokratiska medlemmar på forumet som gillar både diktatur och juntastyre men dom är relativt få, men det finns betydligt fler som är beredda att tumma ganska rejält på både demokratin och landets lagar bara det gynnar dom gula och demokraterna, dessa säger sig vara för fria val men när folk röstar rött vill dom gärna ha en kupp, detta är betydligt allvarligare tycker jag.

Med vänlig hälsning isan lover

Och here we go again, du vet minsann vad andra på forumet står för, elaka djävlar, bara du är snäll.

Men vilka gillar diktatur och junta styrs på MPR kommer du aldrig kunna svara på med hänvisning, bara i ditt huvud som detta finns.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det skulle jag själv nog inte vilja säga, det finns helt klart antidemokratiska medlemmar på forumet som gillar både diktatur och juntastyre men dom är relativt få, men det finns betydligt fler som är beredda att tumma ganska rejält på både demokratin och landets lagar bara det gynnar dom gula och demokraterna, dessa säger sig vara för fria val men när folk röstar rött vill dom gärna ha en kupp, detta är betydligt allvarligare tycker jag.

Med vänlig hälsning isan lover

Visa att du är en man för en gångs skull och tala om vilka du menar

Svepande anklagelser utan tydliget visar bara vilken ryggradslös varelse du är !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och here we go again, du vet minsann vad andra på forumet står för, elaka djävlar, bara du är snäll.

Men vilka gillar diktatur och junta styrs på MPR kommer du aldrig kunna svara på med hänvisning, bara i ditt huvud som detta finns.

Hej

 

Läser man det som folk faktiskt skriver och tar deras uttryckta tankar på allvar så innehåller nog forumet både antidemokrater, rasister, kuppvänner, tortyranhängare, censuranhängare, yttrandefrihets motståndare, m.m.

 

Men det är väl inte så konstigt såna finns ju i övriga samhället också och forumet är väl bara ett genomsnitt av samhället.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Läser man det som folk faktiskt skriver och tar deras uttryckta tankar på allvar så innehåller nog forumet både antidemokrater, rasister, kuppvänner, tortyranhängare, censuranhängare, yttrandefrihets motståndare, m.m.

 

Men det är väl inte så konstigt såna finns ju i övriga samhället också och forumet är väl bara ett genomsnitt av samhället.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Mest bara tragikomiskt att se hur du uppfattar andras inlägg, inte ens värt att bemöta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Läser man det som folk faktiskt skriver och tar deras uttryckta tankar på allvar så innehåller nog forumet både antidemokrater, rasister, kuppvänner, tortyranhängare, censuranhängare, yttrandefrihets motståndare, m.m.

 

Men det är väl inte så konstigt såna finns ju i övriga samhället också och forumet är väl bara ett genomsnitt av samhället.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Tror nog detta inlägg säger mer om dig själv än om andras inlägg. Du verkar helt klart vara beroende av en inbillad ondskefull omgivning för att dina fantasier om dig själv som den gode hjälten skall stämma in in din egen fantasivärld. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror nog detta inlägg säger mer om dig själv än om andras inlägg. Du verkar helt klart vara beroende av en inbillad ondskefull omgivning för att dina fantasier om dig själv som den gode hjälten skall stämma in in din egen fantasivärld. 

 

 

En kvarleva sen kalla kriget hos vissa! Konflikt är livsluften i tillvaron för dessa udda typer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Läser man det som folk faktiskt skriver och tar deras uttryckta tankar på allvar så innehåller nog forumet både antidemokrater, rasister, kuppvänner, tortyranhängare, censuranhängare, yttrandefrihets motståndare, m.m.

 

Men det är väl inte så konstigt såna finns ju i övriga samhället också och forumet är väl bara ett genomsnitt av samhället.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Du glömde sexister, barnamördare, pedofiler, skattesmitare, nazister, hembrännare och blottare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Läser man det som folk faktiskt skriver och tar deras uttryckta tankar på allvar så innehåller nog forumet både antidemokrater, rasister, kuppvänner, tortyranhängare, censuranhängare, yttrandefrihets motståndare, m.m.

 

Men det är väl inte så konstigt såna finns ju i övriga samhället också och forumet är väl bara ett genomsnitt av samhället.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

 

Av allt det du rabblar upp står ju det du sympatiserar med för mer än hälften. Det råder ju inget tvivel om att du är antidemokratisk, tortyranhängare, censuranhängare och yttrandefrihetsmotståndare. Att du i dina desperata försök ständigt försvarar dom röda gör att du fullständigt har tappat alla demokratiska begrepp. Får jag gissa att alla floskler kommer från dej nu. Men innan du kopierar in dom så gör jag som du och hänvisar till tidigare inlägg. Där har jag visat det jag precis skrev.

Men också att dom grupper du skriver är i kraftig minoritet och ifrågasatta för sina åsikter. Precis som du här på forumet. Allt är således helt i sin ordning.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tror nog detta inlägg säger mer om dig själv än om andras inlägg. Du verkar helt klart vara beroende av en inbillad ondskefull omgivning för att dina fantasier om dig själv som den gode hjälten skall stämma in in din egen fantasivärld. 

Hej

 

Har du själv aldrig läst några inlägg på forumet som du har uppfattat som rasistiska, odemokratiska, kuppvänliga, försvar av censur och indragen yttrandefrihet ?

 

Tillåt mig att tvivla, antingen läser du inte det som faktiskt skrivs eller så hoppar du över delar av inläggen.

 

Forum värdarna hittar t.ex ibland inlägg som dom uppfattar som rasistiska, men du ser aldrig några såna ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

, odemokratiska, kuppvänliga, försvar av censur och indragen yttrandefrihet ?
Jag tycker samtliga inlägg(utom dina)är FÖR demokrati,en fri press och emot militärkupper.Men när den dåvarande regeringen våldtog landet så fanns det nog ingen stark nog att bryta makten än militären.Ser du något annat alternativ?Och kritiken MOT juntan har ju varit ganska vass i vissa media. 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag tycker samtliga inlägg(utom dina)är FÖR demokrati,en fri press och emot militärkupper.Men när den dåvarande regeringen våldtog landet så fanns det nog ingen stark nog att bryta makten än militären.Ser du något annat alternativ?Och kritiken MOT juntan har ju varit ganska vass i vissa media. 

Hej

 

Du har helt missat att et är väljarna som avgör när en regering ska bytas ut i demokratiska länder, det är absolut inte militärens uppgift.

 

Militären ska putsa sina skor, bädda sängar, övnings skjuta på papptavlor och åla i leran i väntan på att lede fi anfaller. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Har du själv aldrig läst några inlägg på forumet som du har uppfattat som rasistiska, odemokratiska, kuppvänliga, försvar av censur och indragen yttrandefrihet ?

 

Tillåt mig att tvivla, antingen läser du inte det som faktiskt skrivs eller så hoppar du över delar av inläggen.

 

Forum värdarna hittar t.ex ibland inlägg som dom uppfattar som rasistiska, men du ser aldrig några såna ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Så du har alltså inte klagat på bl.a. Sveriges invandringspolitik, och aktivt deltagit i denna kritik av invandringen i Sverige, ja eller nej funkar bra som svar.

 

Sedan skall jag länka till ett av dina inlägg så vi får svaret.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Har du själv aldrig läst några inlägg på forumet som du har uppfattat som rasistiska, odemokratiska, kuppvänliga, försvar av censur och indragen yttrandefrihet ?

 

Tillåt mig att tvivla, antingen läser du inte det som faktiskt skrivs eller så hoppar du över delar av inläggen.

 

Forum värdarna hittar t.ex ibland inlägg som dom uppfattar som rasistiska, men du ser aldrig några såna ?

 

Med vänlig hälsning isan lover

 Jag är inte på något sätt överraskad att du uppfattar dina meningsmotståndare som tortyrälskande, antidemokratiska rasister. Du har ju som bekant tidigare beskyllt oss för att stödja kuppen för att göra det för att hålla priset på prostituerade nere (hur nu det hänger ihop). Dock verkar det som det brukar klarna till lite i medvetandet när någon ber dig exemplifiera eller referera till källor. Då brukar du hävda att "hela världen" känner till detta, att du inte har tid eller helt enkelt slinka undan med svansen mellan benen och ignorera detta så det verkar som du trots allt drabbas av lite realism när det verkligen gäller. 

 Ge oss nu några exempel på någon odemokratisk censur- och tortyranhängare och dom uttalanden som vederbörande har gjort med denna innebörd så kan vi alla få ta del av detta. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Du har helt missat att et är väljarna som avgör när en regering ska bytas ut i demokratiska länder, det är absolut inte militärens uppgift.

 

Militären ska putsa sina skor, bädda sängar, övnings skjuta på papptavlor och åla i leran i väntan på att lede fi anfaller. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Och du har helt missat att när en regering misslyckas så kapitalt som de röda gjorde så ingrep militären för att undvika att landet utsattes för ytterligare katastrofer.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Du har helt missat att et är väljarna som avgör när en regering ska bytas ut i demokratiska länder, det är absolut inte militärens uppgift.

 

Militären ska putsa sina skor, bädda sängar, övnings skjuta på papptavlor och åla i leran i väntan på att lede fi anfaller. 

 

Med vänlig hälsning isan lover

Så då tycker du att de som ledningen gör i Peking gör att det är rätt att dom utser vilka som ska bestämma. Utan folkvalda representanter i Hongkong. Är det din Demokrati. Hur ska du ha det är man Folkvald eller inte. Är man super Kommunist och Hjärntvättad så är man. Din tid är snart UTE.

 

Sakaeo.

Sakaeo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så du har alltså inte klagat på bl.a. Sveriges invandringspolitik, och aktivt deltagit i denna kritik av invandringen i Sverige, ja eller nej funkar bra som svar.

 

Sedan skall jag länka till ett av dina inlägg så vi får svaret.

Hej

 

Jag tillhör definitivt dom som tycker att Sverige skulle harmonisera sin flyktinpolitik med övriga länder i EU.

 

Att ta in 100 000 flyktingar om året när det saknas både bostäder och jobb är oansvarigt och fel inte minst mot dom som satsar allt dom har på att komma hit och får ett segregerat liv i utanförskap, utan möjlighet att försörja sig.

 

Sen är jag tveksam till om just Permanenta Uppehållstillstånd för en promille av världens alla flyktingar är någon lösning på problemet, kanske finns det bättre sätt att hjälpa fler, men jag är medveten om att det är som att svära i kyrkan att säga det.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag tillhör definitivt dom som tycker att Sverige skulle harmonisera sin flyktinpolitik med övriga länder i EU.

 

Att ta in 100 000 flyktingar om året när det saknas både bostäder och jobb är oansvarigt och fel inte minst mot dom som satsar allt dom har på att komma hit och får ett segregerat liv i utanförskap, utan möjlighet att försörja sig.

 

Sen är jag tveksam till om just Permanenta Uppehållstillstånd för en promille av världens alla flyktingar är någon lösning på problemet, kanske finns det bättre sätt att hjälpa fler, men jag är medveten om att det är som att svära i kyrkan att säga det.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Finland då eller?

 

Harmonisera, :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Finland då eller?

 

Harmonisera, :)

Hej

 

Du kan ju använda en ordbok om just "harmonisera" är ett okänt begrepp för dig.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Du kan ju använda en ordbok om just "harmonisera" är ett okänt begrepp för dig.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Det enda som flyktingar inte är, ja det är just harmoniska, och ditt lilla inlägg om att harmonisera med övriga Europa klingar löjligt tomt när inte ett enda land i Europa bedriver samma flyktingpolitik, missat det eller.

 

Du värnar om risbonden i din by som du besöker som turist några veckor om året, du har hus, mark och fiskar hummer på lek, men när det kommer till krigsoffer som springer för att överleva, då skall det harmoniseras. Kul.

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Isan Lover, on 15 Oct 2014 - 01:15, said:

Hej

 

Jag tillhör definitivt dom som tycker att Sverige skulle harmonisera sin flyktinpolitik med övriga länder i EU.

 

Att ta in 100 000 flyktingar om året när det saknas både bostäder och jobb är oansvarigt och fel inte minst mot dom som satsar allt dom har på att komma hit och får ett segregerat liv i utanförskap, utan möjlighet att försörja sig.

 

Sen är jag tveksam till om just Permanenta Uppehållstillstånd för en promille av världens alla flyktingar är någon lösning på problemet, kanske finns det bättre sätt att hjälpa fler, men jag är medveten om att det är som att svära i kyrkan att säga det.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Var det inte du som tyckte det var katastrof när 100,000 tals olagliga immigranter i Thailand ansågs behöva ett riktigt arbetstillstånd för att få stanna?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det inte du som tyckte det var katastrof när 100,000 tals olagliga immigranter i Thailand ansågs behöva ett riktigt arbetstillstånd för att få stanna?

 

/ SatanG

Nu forvranger du nog historien en smula, det var val sa att det "skramdes ivag" ett antal olagligt arbetande utlanningar och protesterna var val att man inte kunde losa det pa plats sa att saval lontagare som arbetsgivare stod utan mojlighet till fortsatt verksamhet, att de var har pa oriktiga eller obefintliga papper var det nog ingen som forsvarade.

Det gick ju valdigt fort att ordna dessa papper vid gransen nar arbetsgivarna visaade upp forluster i exportaffarerna! Men det har ju Juntan visat upp tidigare, handla forst och tank efter vilka konsekvenser det medfor sedan!

 

Att det sedan lang lang tid ansetts som "friomrade" for utlandsk arbetskraft kan man vare sig skylla DrT eller lillasystern for!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...