Jump to content
IGNORERAD

thai bank


Snikt

Recommended Posts

Det fungerar så i den här delen av världen att för att få en kredit skall du ha samma summa insatt på ett låst konto i den banken. Så egentligen "lånar" man av sig själv. Här snackar vi verkligen om hängslen och livrem! 

Hur mycket högre är låneräntan är inlåningsräntan?

Jag kan inte förstå varför man skaffar en kredit under dessa villkor.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 43
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • sarne

    4

  • erkki

    3

  • gst

    3

  • Peder

    3

Mest aktiva i denna tråd

Hur mycket högre är låneräntan är inlåningsräntan?

Jag kan inte förstå varför man skaffar en kredit under dessa villkor.

Tja,

Slippa electronkort.

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Slippa electronkort.

Erkki

Märkligt regelverk är det.

Jag säger som Obelix; De är knasiga de där romarna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur mycket högre är låneräntan är inlåningsräntan?

Jag kan inte förstå varför man skaffar en kredit under dessa villkor.

Kreditkortslåneräntan är precis som i Europa mycket hög. Du har missförstått, man har inte ett kreditkort för att låna pengar på längre sikt, man nyttjar kredittiden på upp till fem veckor. Man har det även för att alltid ha tillgång till en hyfsad summa utan att behöva bära på kontanter. Numera då inköp på Internet ökar mer och mer måste man ha ett kreditkort. Jag skulle aldrig lämna ut mitt bankkortsnummer på nätet, det går ju direkt till mitt konto. Min förhoppning är att det är bättre att ha Visa eller Master Card kreditkort mellan sig och en bedragare som stulit kortnumret. De har ju större resurser minst sagt :-)

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kreditkortslåneräntan är precis som i Europa mycket hög. Du har missförstått, man har inte ett kreditkort för att låna pengar på längre sikt, man nyttjar kredittiden på upp till fem veckor. Man har det även för att alltid ha tillgång till en hyfsad summa utan att behöva bära på kontanter. Numera då inköp på Internet ökar mer och mer måste man ha ett kreditkort. Jag skulle aldrig lämna ut mitt bankkortsnummer på nätet, det går ju direkt till mitt konto. Min förhoppning är att det är bättre att ha Visa eller Master Card kreditkort mellan sig och en bedragare som stulit kortnumret. De har ju större resurser minst sagt :-)

Precis, A och O är att alltid betala mot faktura, vilket man gör med kreditkort.

Betala ränta på kreditköp är för bara korkat, man köper bara det man har täckning för men med fördel på kreditkort.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Nu har stor osäkerhet uppstått med min THbank (Kasikorn) sedan en månad. Bakgrund. jag skickade 30 000 Skr den 5 januari. Har gjort liknande transaktioner sista åren. Alltid fungerat. Men denna gång hamnade pengarna i NORGE!!! dnb. DnB returnerade pengarna till mig (Min svenska Bank)med informationen, att jag saknar konto hos DnB.  Pust...kändes bra att få igen pengarna efter 7 dagar på vift. Länsförsäkringar bank ersatte 50 kr + 300 kr (transaktionskostnaderna) men menade att den TH banken gjort något tokigt.

 

Jag tog med mig frun och besökte Kasikorn. De beklagade felet men menade att det var mitt fel eller min Svenska bank!! Obegripligt tyckte jag. Jaha men törs jag skicka pengar till Kasikorn?

Nu har jag beslutat att byta bank. Vilken bank rekommenderar ni enligt följande behov. 1. Internetbanking 2. Creditkort 3. Bra service.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har stor osäkerhet uppstått med min THbank (Kasikorn) sedan en månad. Bakgrund. jag skickade 30 000 Skr den 5 januari. Har gjort liknande transaktioner sista åren. Alltid fungerat. Men denna gång hamnade pengarna i NORGE!!! dnb. DnB returnerade pengarna till mig (Min svenska Bank)med informationen, att jag saknar konto hos DnB.  Pust...kändes bra att få igen pengarna efter 7 dagar på vift. Länsförsäkringar bank ersatte 50 kr + 300 kr (transaktionskostnaderna) men menade att den TH banken gjort något tokigt.

 

Jag tog med mig frun och besökte Kasikorn. De beklagade felet men menade att det var mitt fel eller min Svenska bank!! Obegripligt tyckte jag. Jaha men törs jag skicka pengar till Kasikorn?

Nu har jag beslutat att byta bank. Vilken bank rekommenderar ni enligt följande behov. 1. Internetbanking 2. Creditkort 3. Bra service.

Bangkok bank

Det jag inte orkar göra idag tar vi en annan dag.

# Len

Link to comment
Dela på andra sajter

OK Rebnel...Jag håller på att själv skapa mig en uppfattning och det verkar som om Bangkok Bank ligger i framkant avseende internet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag använder SCB, Kasikorn och Bangkok bank. Skulle jag välja skulle jag behålla Bkk bank, på andra plats SCB.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Har använt KTB, Kasikorn och BKK Bank.

BKK Bank är överlägset bäst och även lägst avgift för överföring från Sverige så jag har avslutat mina konton hos övriga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har stor osäkerhet uppstått med min THbank (Kasikorn) sedan en månad. Bakgrund. jag skickade 30 000 Skr den 5 januari. Har gjort liknande transaktioner sista åren. Alltid fungerat. Men denna gång hamnade pengarna i NORGE!!! dnb. DnB returnerade pengarna till mig (Min svenska Bank)med informationen, att jag saknar konto hos DnB.  Pust...kändes bra att få igen pengarna efter 7 dagar på vift. Länsförsäkringar bank ersatte 50 kr + 300 kr (transaktionskostnaderna) men menade att den TH banken gjort något tokigt.

 

Jag tog med mig frun och besökte Kasikorn. De beklagade felet men menade att det var mitt fel eller min Svenska bank!! Obegripligt tyckte jag. Jaha men törs jag skicka pengar till Kasikorn?

Nu har jag beslutat att byta bank. Vilken bank rekommenderar ni enligt följande behov. 1. Internetbanking 2. Creditkort 3. Bra service.

 

Ja det var väl ganska väntat. Thai kan ju aldrig erkänna att de har gjort fel. Har själv Kasikorn, men det har fungerat klanderfritt i 14 år.    :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har använt KTB, Kasikorn och BKK Bank.

BKK Bank är överlägset bäst och även lägst avgift för överföring från Sverige så jag har avslutat mina konton hos övriga.

Vilken ränta ger Bangkok Bank?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Jag öppnade för några år sedan i Krung thep bank, Inga problem när frugan och jag legitimera oss samtidigt med Passet+ den blå registreringsboken, var vi bor i thaland.

överföring kostar 50 kronor från swedbank + ktb banken tar en avgift beroende på hur mycket man skickar från 170 bath till 800 bath Max. så totalt max 250 spänn för om jag skickar över 100,000 bath.

Micke 12

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Jag öppnade för några år sedan i Krung thep bank, Inga problem när frugan och jag legitimera oss samtidigt med Passet+ den blå registreringsboken, var vi bor i thaland.

överföring kostar 50 kronor från swedbank + ktb banken tar en avgift beroende på hur mycket man skickar från 170 bath till 800 bath Max. så totalt max 250 spänn för om jag skickar över 100,000 bath.

Micke 12

Du glömde att bkk bank snor 300 baht för att pengarna mellanlandar där och att det därmed också tar en dag längre innan dom är framme.
Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Du glömde att bkk bank snor 300 baht för att pengarna mellanlandar där och att det därmed också tar en dag längre innan dom är framme.
Mellan Handelsbanken i Sverige och Bangkok bank i Thailand tar det två bankdagar för en transaktion. Skickar jag på måndag är pengarna på mitt konto onsdag kl 10.00 Och BKK banks avgift för kommande utlandsbetalning är 200 THB (som visserligen inte redovisas i kontoutdraget, men har provat skicka THB från Sverige och det var 200 THB mindre som landade på kontot) Det är min erfarenhet för senaste 8 månader.
Link to comment
Dela på andra sajter

Mellan Handelsbanken i Sverige och Bangkok bank i Thailand tar det två bankdagar för en transaktion. Skickar jag på måndag är pengarna på mitt konto onsdag kl 10.00 Och BKK banks avgift för kommande utlandsbetalning är 200 THB (som visserligen inte redovisas i kontoutdraget, men har provat skicka THB från Sverige och det var 200 THB mindre som landade på kontot) Det är min erfarenhet för senaste 8 månader.

Ja precis, när man har bkk bank.

Men för dem som har en annan bank tar det enligt min erfarenhet 3 dagar plus att bkk bank tar 300 baht plus att sen slutmottagar banken tar sina 200+ baht.

Alla svenska banker skickar via bkk bank oavsett vilken som är slutmottagar bank.

En av anl att välja bkk bank i Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mellan Handelsbanken i Sverige och Bangkok bank i Thailand tar det två bankdagar för en transaktion. Skickar jag på måndag är pengarna på mitt konto onsdag kl 10.00 Och BKK banks avgift för kommande utlandsbetalning är 200 THB (som visserligen inte redovisas i kontoutdraget, men har provat skicka THB från Sverige och det var 200 THB mindre som landade på kontot) Det är min erfarenhet för senaste 8 månader.

 

Bankok Bank tar 025% av överföringen, dock minst 200 THB, högst 500 THB. Dvs skickar du upp till 80000 THB blir avgiften 200 THB, skickar du 200000 THB eller mer blir avgiften 500 THB. Däremellan 0,25% av överföringen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad

Bankok Bank tar 025% av överföringen, dock minst 200 THB, högst 500 THB. Dvs skickar du upp till 80000 THB blir avgiften 200 THB, skickar du 200000 THB eller mer blir avgiften 500 THB
Kan vara så, har inte så stor pension så jag slipper undan med 200 THB/överföring. Man ska se det positiva i allt. :buba:
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...