Jump to content
IGNORERAD

Så har Apple släppt iOS 8


pigge01

Recommended Posts

Antingen rensa den så det blir tillgängligt utrymme

Finns inget att rensa

 

 

Var inte svaret på min fråga

 

 

 

/ENis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 343
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Lappen

    89

  • Tallviking

    27

  • Odin

    20

  • leifen

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Apple säljer fortfarande nya iPhone 4 i hela världen, går dessa då inte att uppdatera?

 

 

 

Men INTE av Apple som du så självsäkert basunerade ut.

Inte deras problem att återförsäljare bunkrar upp med stora lager som dom inte kan bli av med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns inget att rensa

 

 

Var inte svaret på min fråga

 

 

 

/ENis

 

 

Allt går att rensa :)

Det ÄR svaret på din fråga för har man för lite plats är det den enda vägen att går.

Att man tycker det är dåligt är en sak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men INTE av Apple som du så självsäkert basunerade ut.

Inte deras problem att återförsäljare bunkrar upp med stora lager som dom inte kan bli av med.

Håller med, men det kan skada varumärket på sikt så nog kan det bli deras problem också framöver.

 

Jag har inte basunerat ut att det är Apple som säljer, jag påstår att dom säljs fortfarande som nya.

i hela världen.

 

Inte lätt att debattera med fanatiker.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt går att rensa :)

 

 

Vad skall man ta bort från en fabriksinstallation :-) det finns allstå massor med bloatware på Iphones som ligger och tar upp utrymme och kraft :haha:

 

 

 

/ENis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad skall man ta bort från en fabriksinstallation :-) det finns allstå massor med bloatware på Iphones som ligger och tar upp utrymme och kraft :haha:

/ENis

Absolut, och än mer blev det med iOS 8.

Men det är samma sak med Samsunk, och den HTCm8 som jag skriver detta med.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad skall man ta bort från en fabriksinstallation :-) det finns allstå massor med bloatware på Iphones som ligger och tar upp utrymme och kraft :haha:

/ENis

Hur mycket ledigt utrymme har du till att börja med?

Visst finns det bloatware på iOS.

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte basunerat ut att det är Apple som säljer, jag påstår att dom säljs fortfarande som nya.

i hela världen.

Inte lätt att debattera med fanatiker.

Inte för du skriver faktiskt det ordagrant.

Apple säljer fortfarande nya iPhone 4 i hela världen, går dessa då inte att uppdatera?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte för du skriver faktiskt det ordagrant.

Apple säljer fortfarande nya iPhone 4 i hela världen, går dessa då inte att uppdatera?

Visst, men trodde du förstod vad jag menade.

 

Är du språklärare.

 

Skulle förstås ha skrivit att "Apples telefoner iPhone 4 säljs fortfarande i hela världen som nya".

 

När slutade iPhone 4 tillverkas och när slutade Apple sälja dessa?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inbillar du dig att alla android-köpare inbillar sig att det alltid går att uppdatera äldre modeller ?

Tror dom flesta skiter heligt i det och är mer intresserade av att den funkar och vad den kostar

 

De flesta är inte intresserade av säkerhetsuppdateringar? Ja, det stämmer nog. Bara att köpa något nytt billigt plastskräp när den befintliga inte fungerar längre...

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst, men trodde du förstod vad jag menade.

 

Är du språklärare.

 

Skulle förstås ha skrivit att "Apples telefoner iPhone 4 säljs fortfarande i hela världen som nya".

 

När slutade iPhone 4 tillverkas och när slutade Apple sälja dessa?

 

Så du skriver en sak och vi sen ska gissa oss till vad du egentligen menar?

Jag har ett förslag. Skriv vad du menar på en gång eller kan det vara så att du inte vet vad du pratar om och gör en efterhandskonstruktion. 

Link to comment
Dela på andra sajter

iPhone 4 tillverkas troligen ännu enligt denna artikel.

 

http://macworld.idg.se/2.1038/1.545575/produktionen-av-iphone-4-i-gang-igen

 

vad jag förstår av wikipedia lanserades den 2010.

 

Det är ändå inte som du sa att den säljs i HELA världen av Apple.

Att den säljs i dessa länder är säkert ett försök att komma in på en marknad med lägre köpkraft.

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta är inte intresserade av säkerhetsuppdateringar? Ja, det stämmer nog. Bara att köpa något nytt billigt plastskräp när den befintliga inte fungerar längre...

Herr Chang har talat.

Det är nog betydligt fler som vill byta telefon varje år av diverse olika skäl än att dregglande se fram emot os-uppdateringar

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog betydligt fler som vill byta telefon varje år av diverse olika skäl än att dregglande se fram emot os-uppdateringar

 

Min gissning att dom flesta byter vartannat år.

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta är inte intresserade av säkerhetsuppdateringar? Ja, det stämmer nog. Bara att köpa något nytt billigt plastskräp när den befintliga inte fungerar längre...

 

Herr Chang har talat.

 

Som dessutom inte blir böjda när man har den i fickan :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Så du skriver en sak och vi sen ska gissa oss till vad du egentligen menar?

Jag har ett förslag. Skriv vad du menar på en gång eller kan det vara så att du inte vet vad du pratar om och gör en efterhandskonstruktion. 

Int lätt å skriv så alla förstår.

 

Du själv har alltid lätt att hamna i käbbel sida upp och ner i flera trådar.

 

Kanske börja med dig själv.

 

Läsförstålese och inte bara märka ord, de flesta förstår ändå trots en felstavning eller oklar formulering.

 

Om du inte har förstått så säljs Appels iPhone 4 fortfarande i stora delar av världen som nya.

Många tror att dom går att uppdatera då.

 

Inte alla ungdomar i Asien som har din kunskap i ämnet.

 

Har själv både iPhone och MacBook Air och tycker att dom är bra.

 

Tycker att en telefon som är kanske mindre än två år gammal skall gå att uppdatera oavsett märke och Os.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Apple säljer fortfarande nya iPhone 4 i hela världen, går dessa då inte att uppdatera?

 

 

 

 

 

 

Nej det är verkligen inte lätt att skriva så alla förstår.

Men var då inte så envis när någon påpekar vad du har skrivit och försöka förneka det när det syns svart på vitt.

 

Jag vet att iPhone 4 fortfarande säljs men det är inget Apple kan påverka.

Tydligen vill du att dom ska återkalla dom men det faller på sin orimlighet.

Dels vem är det som ska betala administrationen av det? Apple? Det innebär att kunderna får göra det i slutändan.

 

Nu använder vi bilanalogin som du verkar tycka om.

Hur skulle det se ut om alla bilhandlare krävde att få returnera dom bilar som inte säljs?

Eller att möbelaffärerna ville returnera möbler som inte sålts?

Inser du inte själv det orimliga med det så tänker jag inte slösa någon tid på dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt många matbutiker runt om i världen säljer ut sina varor när de närmar sig "bäst-före-datum" och när det gått ut så försvinner varorna från sortimentet. Här snackar vi troligtvis miljarder av varor per år. 

Nu blir man kanske inte fysiskt sjuk av att köpa en "utgången" iphone (om man ens är det från början kan ifrågasättas) men här snackar vi kanske några tusental, så visst är det möjligt.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Njae 46% är det som har uppdaterat till iOS 8 och inte iOS 8.0.1

Tydligen drabbar det bara dom som äger iPhone 6/6+

Väldigt dåligt av Apple och jag hoppas att någon får sparken.

Är det inte så att iOS8 har bugggat så att den inte var någon höjdare? Så för att korrigera iOS 8 buggen släppte Apple iOS 8.0.1 vilken visar sig vara en riktig sänkare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Väldigt många matbutiker runt om i världen säljer ut sina varor när de närmar sig "bäst-före-datum" och när det gått ut så försvinner varorna från sortimentet. Här snackar vi troligtvis miljarder av varor per år. 

Nu blir man kanske inte fysiskt sjuk av att köpa en "utgången" iphone (om man ens är det från början kan ifrågasättas) men här snackar vi kanske några tusental, så visst är det möjligt.

Utom många större livsmedelshandlare i Sverige som packar om köttet med utgånget datum och gör det fräscht igen med nytt bäst före datum. Likt Apple packar om sina Iphone och säljer dom igen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det är verkligen inte lätt att skriva så alla förstår.

Men var då inte så envis när någon påpekar vad du har skrivit och försöka förneka det när det syns svart på vitt.

 

Jag vet att iPhone 4 fortfarande säljs men det är inget Apple kan påverka.

Tydligen vill du att dom ska återkalla dom men det faller på sin orimlighet.

Dels vem är det som ska betala administrationen av det? Apple? Det innebär att kunderna får göra det i slutändan.

 

Nu använder vi bilanalogin som du verkar tycka om.

Hur skulle det se ut om alla bilhandlare krävde att få returnera dom bilar som inte säljs?

Eller att möbelaffärerna ville returnera möbler som inte sålts?

Inser du inte själv det orimliga med det så tänker jag inte slösa någon tid på dig.

Bilhandlarna har idag inga nya lagerbilar, utan dom tillverkas först när kunden gjort sin beställning och behöver då inte returnera några osålda bilar.

Leveranstid på ca tre månader är vanligt.

 

Om Apple ska återkalla ej sålda telefoner av utgående modeller beror helt på hur mycket man värdesätter sitt eget varumärke.

 

Sälja dom till länder i Asien och Sydamerika är en väg.

 

Dock kan det ge dålig PR, men den risken har väl bolaget kalkylerat med.

 

Apple torde väl ha koll på hur många telefoner man tillverkat och hur många som sålts och är i drift ?

Dom kan påverka och köpa tillbaka om man vill, erbjuda bra rabatter på nyare modeller.

 

Vissa tillverkare har bara koll på hur många man tillverkat.

 

Att erbjuda säljare att returnera några 100.000 telefoner behöver inte kosta mer än en riktad PR kampanj för någon nyare modell.

 

Även en misslyckad lansering av ett nytt OS kostar massor av badwill och marknadsandelar.

 

Trots att iPhone är den bästa telefonen är konkurrensen stenhård mot många nya märken.

 

Jag sålde kameror på 70 talet.

Canon erbjöd alltid att returnera utgående modeller till det inköpspris jag betalt om jag tog hem den nya modellen via den grossist jag handlade av.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Jag sålde kameror på 70 talet.

Canon erbjöd alltid att returnera utgående modeller till det inköpspris jag betalt om jag tog hem den nya modellen via den grossist jag handlade av.

 

Med tanke på marginaler denna bransch har nu så är den tiden förbi.

 

Klart som korvspad ingen tillverkare har returrätt på icke sålda produkter inom en teknikgenre där saken mer eller mindre är omodern på ett par månader.

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på marginaler denna bransch har nu så är den tiden förbi.

 

Klart som korvspad ingen tillverkare har returrätt på icke sålda produkter inom en teknikgenre där saken mer eller mindre är omodern på ett par månader.

Är du säker?

Villkoren är ju att man tar hem den nyare modellen till samma volym och betalar mellanskillnaden.

 

Man får inte bara returnera och få pengarna tillbaka.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är du säker?

Villkoren är ju att man tar hem den nyare modellen till samma volym och betalar mellanskillnaden.

 

Man får inte bara returnera och få pengarna tillbaka.

 

Ja, det är jag säker på. Skulle fallet varit så så hade man givetvis läst om det. Men länka gärna till en artikel där Apple eller Sony, HTC köper tillbaka alla utgående modeller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...