Jump to content
IGNORERAD

Så har Apple släppt iOS 8


pigge01

Recommended Posts

Jag har väl aldrig hävdat att det går att uppdatera alla iPhones till senaste iOS. Jag bara konstaterar att en tre år gammal modell av iPhone går att uppdatera, något som knappast gäller alla Androidmobiler.

 

För övrigt visar det sig att endast tre dagar efter iOS 8 släppts så använder sig 25% av alla iPhones denna version. Siffror vi aldrig kommer att få se vad gäller Android...

 

Herr Chang har talat.

Själv ser jag varje uppdatering som ett misslyckande, då dom oftast är till för att rätta till buggar osv.

Bästa vore med inga uppdateringar, då hade produkten varit perfekt från första dagen. :)

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 343
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Lappen

    89

  • Tallviking

    27

  • Odin

    20

  • leifen

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Själv ser jag varje uppdatering som ett misslyckande, då dom oftast är till för att rätta till buggar osv.

Bästa vore med inga uppdateringar, då hade produkten varit perfekt från första dagen. :)

Rock on!

 

Haha det var ett intressant sätt att se på saken.

Det innebär att alla skulle sitta kvar på första versionen av Windows,första versionen av Android,iOS mm mm

Nä det skulle inte vara så kul med tanke på alla funktioner som tillkommit.

Du får nog funderar lite mer på det där så inser du att verkligheten inte fungerar så när den mänskliga faktorn är medräknad. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Jag har väl aldrig hävdat att det går att uppdatera alla iPhones till senaste iOS. Jag bara konstaterar att en tre år gammal modell av iPhone går att uppdatera, något som knappast gäller alla Androidmobiler.

 

För övrigt visar det sig att endast tre dagar efter iOS 8 släppts så använder sig 25% av alla iPhones denna version. Siffror vi aldrig kommer att få se vad gäller Android...

 

Herr Chang har talat.

Jag tycker att det är fel att se till ålder från introduktion när man bedömer detta med uppdateringar. 

 

Själv har jag varit med på en hel del företagsupphandlingar när det gäller mobiltelefoner. Vi delar då normalt in marknaden i 4 segment . 

1. Telefoner upp till 1800:- (exkl moms)

2.Telefoner 1800:- till 3000:- 

3 Telefoner 3000:- till 4200:-

4. dyrare än  4200:-

 

Sedan har vi ett begrepp som är mycket viktigare än när telefonen släpptes och det är "date of last sale" 

 

Ex i den upphandling som gjordes vid årsskiftet offererade Apple en IPhone 4S i kategori 2.  Med en "date of last sale" av 2014-08-31

Så i Apples fall sålde dom en telefon för 20 dagar sedan som förvisso går att uppdatera till IOS 8 men då får dålig prestanda.  Och dom har inte garanterat IOS 9 alls i upphandlingen. 

 

När det gäller upphandlingen som gjordes 12 månader tidigare så offererade Apple (genom sina partners) iPhone 4. Med en DOLS som var 2013-08-31.

Denna fick sitt sista OS (IOS 7) ca en månad efter detta datum. Och blev i princip oanvändbar pga prestanda.

 

Med detta vill jag säga att Apples strategi gör att dom inte är bättre på att uppdatera sitt os än vad ex Samsung och Sony är i kategori 2.

Även i kategori 3 och 4 matchar Samsung (med Galaxy Sx och Note) Apple.

 

Det som sticker ut är dock Nokia/MS som i kategori 1 och 2 har mycket bättre strategi. Helt enkelt för att man fyller kategori 1 och 2 med nya modeller istället för som Apple fortsätter att sälja en 2-3 år gammal modell i Kategori 2 (och inte erbjuder kategori 1) och sedan uppdaterar.    

 

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv ser jag varje uppdatering som ett misslyckande, då dom oftast är till för att rätta till buggar osv.

Bästa vore med inga uppdateringar, då hade produkten varit perfekt från första dagen. :)

Rock on!

 

Ja, det är sant. Men tyvärr bara en önskedröm.

 

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ifån fortfarande så löjligt liten skärm med tjocka skärmkanter efter iOS8 uppdateringen och dom gamla ifån mobilerna blir bara segare och segare för att tvinga dom köpa nya :(

Fredag och lördagskvällar kan jag inte ta något ansvar över vad jag skriver i forumet, ha en bra kväll !

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ifån fortfarande så löjligt liten skärm med tjocka skärmkanter efter iOS8 uppdateringen och dom gamla ifån mobilerna blir bara segare och segare för att tvinga dom köpa nya :(

 

Har svårt att se hur en mjukvaruuppdateringen skulle förändra hårdvaran :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Asså, jag som hade hoppats på en riktigt smart uppdatering till min Iphone 4.

 

Med en inbyggd liten standardapp som talar om för mig när det är dags att gå hem från krogen, som betalar krognotan+12% i dricks, beställer en taxi och väcker liv i mig när vi är hemma.

 

Som inte bara påminner mig om flickvänners, deras barns och släktingars födelsedagar utan även ser till att de får blommor, choklad och annat från mig på rätt datum?

 

En telefon som kontinuerligt skannar flygpriserna mellan norden och Thailand och preliminärbokar mig direkt när ett bra erbjudande kommer, på plats 60C med fiberrik måltid? 

 

När kommer de riktigt smarta uppdateringarna? Vem fan vill hålla koll på kalorier och annat skit?

 

Här är jag besviken på både Apple och Android, de ser inte till konsumenten behov...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Asså, jag som hade hoppats på en riktigt smart uppdatering till min Iphone 4.

 

Med en inbyggd liten standardapp som talar om för mig när det är dags att gå hem från krogen, som betalar krognotan+12% i dricks, beställer en taxi och väcker liv i mig när vi är hemma.

 

Som inte bara påminner mig om flickvänners, deras barns och släktingars födelsedagar utan även ser till att de får blommor, choklad och annat från mig på rätt datum?

 

En telefon som kontinuerligt skannar flygpriserna mellan norden och Thailand och preliminärbokar mig direkt när ett bra erbjudande kommer, på plats 60C med fiberrik måltid? 

 

När kommer de riktigt smarta uppdateringarna? Vem fan vill hålla koll på kalorier och annat skit?

 

Här är jag besviken på både Apple och Android, de ser inte till konsumenten behov...

 

 

Förstår din poäng men jag tycker detta är upp till apputvecklarna att leverera.

Annars blir det en massa bloatware (har redan börjat komma) för majoriteten av användarna.

Vill man ha en funktion ska man kunna installera den i form av en app.

Det ska inte vara installerat per default och inte gå att ta bort.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har svårt att se hur en mjukvaruuppdateringen skulle förändra hårdvaran :)

IOS 7.1 knäckte en del Wifi-chip på 4S så visst går det.

Link to comment
Dela på andra sajter

IOS 7.1 knäckte en del Wifi-chip på 4S så visst går det.

Inget jag hört talas om men att skärmens storlek skulle ändras får man nog se som en omöjlighet :)

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår din poäng men jag tycker detta är upp till apputvecklarna att leverera.

Annars blir det en massa bloatware (har redan börjat komma) för majoriteten av användarna.

Vill man ha en funktion ska man kunna installera den i form av en app.

Det ska inte vara installerat per default och inte gå att ta bort.

Gäller rent generellt numera,oavsett operativsystem.rent ut sagt bedrövligt hur mycket oönskad skit som skickas med telefoner numera.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ifån fortfarande så löjligt liten skärm med tjocka skärmkanter efter iOS8 uppdateringen och dom gamla ifån mobilerna blir bara segare och segare för att tvinga dom köpa nya :(

Skråna!! Uppdaterade min ipad 2 till OS 8 funkar som förut.

Inte alls segare som du skriver. Kommer att använda den ett tag till.  

Link to comment
Dela på andra sajter

Några appar lite segare, men de uppdateras väl snart.

 

Batteritiden igår var bättre än vanligt.

Ska kolla i några dagar och se om jag märker nån större skillnad eller om det bara var igår det kändes så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Några appar lite segare, men de uppdateras väl snart.

 

Batteritiden igår var bättre än vanligt.

Ska kolla i några dagar och se om jag märker nån större skillnad eller om det bara var igår det kändes så.

 

Det är något som gör mig irriterad,inte att apparna är lite sega,utan att vissa utvecklarna är sega med uppdateringen.

Jag menar dom har haft gott om tid på sig att anpassa appen i god tid för IOS 8 och eftersom jag har betalt för dom kräver jag lite service.

Men många är duktiga på det för på release dagen av iOS 8 damp det ner 40 uppdateringar i AppStore :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill man inte alltid slänga dessa produkter åt helvete? :)

Ha ha,vilken fin avatar du har skaffat.Den påminner om en viss medlem som har varit medlem i SD,dvs.Samedemokraterna.

PRÄSTLÄRLING OCH SEKTMEDLEM.

Link to comment
Dela på andra sajter

Uppfattar min iPad mini som slöare, efter uppdateringen..

Inte enligt mina planer.. Faan!

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Batteritiden är definitivt bättre.

Igår efter normalanvändning 38% vid läggdags och idag med lite mindre än vanligt ligger den på 47%.

Link to comment
Dela på andra sajter

En stor skillnad jag märkt med 8 är att diktering på svenska funkar perfekt, var tidigare halvkass.

Man undrar... Borde då inte en Svensk Siri vara på g?

Link to comment
Dela på andra sajter

En stor skillnad jag märkt med 8 är att diktering på svenska funkar perfekt, var tidigare halvkass.

Man undrar... Borde då inte en Svensk Siri vara på g?

 

Skulle inte förvåna mig ifall den kommer snart

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Skulle inte förvåna mig ifall den kommer snart

 

Nja, fast först ska nog bara ni stackars godtrogna inspelade idi*ter köras genom alla register.. Det kan ju finnas någon stackars förvirrad appletomte, som gud förbjude, säger något fel och avvikande som inte stämmer in i den fabricerade fakta som denna maskin försöker påföra :rolleyes: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, fast först ska nog bara ni stackars godtrogna inspelade idi*ter köras genom alla register.. Det kan ju finnas någon stackars förvirrad appletomte, som gud förbjude, säger något fel och avvikande som inte stämmer in i den fabricerade fakta som denna maskin försöker påföra :rolleyes:

 

Haha och så tar vi i med refrängen och sjunger "nu tar vi foliehatten på..foliehatten på"

 

Passa dig för att använda Google Talk bara. Finns risk att du får porreklam i brevlådan :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Haha och så tar vi i med refrängen och sjunger "nu tar vi foliehatten på..foliehatten på"

 

Passa dig för att använda Google Talk bara. Finns risk att du får porreklam i brevlådan :)

 

Skulle aldrig falla mig in att använda dessa perversa talktjänster. Kan fan bara vara totalt utvecklingsstörda individer med kraftigt sadomasochistiska drag som tycker om att idi*tförklara sig själva som ens skulle komma på idén att konversera med en telefon på det viset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle aldrig falla mig in att använda dessa perversa talktjänster. Kan fan bara vara totalt utvecklingsstörda individer med kraftigt sadomasochistiska drag som tycker om att idi*tförklara sig själva som ens skulle komma på idén att konversera med en telefon på det viset.

 

Så kan man tycka också :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Så kan man tycka också :)

Lapp du är ju riktigt balanserad i dina svar´har du gått en kurs i anger management? :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...