Jump to content
IGNORERAD

Så har Apple släppt iOS 8


pigge01

Recommended Posts

Dessutom har batteritiden halverats och tappar wifi titt som tätt.

Ska försöka återställa telefonen till en tidigare version.

Har du en zyxelrouter?

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 343
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Lappen

    89

  • Tallviking

    27

  • Odin

    20

  • Soengsang

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nej, har ingen router.

Mot vad kopplar du wi-fi då?

Har tydligen varit problem för Apple produkter att koppla upp mot annan utrusning som har quality of service påslaget

Enis

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Mot vad kopplar du wi-fi då?

Har tydligen varit problem för Apple produkter att koppla upp mot annan utrusning som har quality of service påslaget

Enis

Enis

 

Om jag vill få tillgång till wifi hemma så kopplar jag upp mig emot caféets accesspunkt i huset där jag bor.

Har ingen aning vad det är för fabrikat.

Detta problem är även vid andra accesspunkter där det fungerat smärtfritt tidigare innan uppdateringen.

 

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inga problem med trådlöst hemma eller på de hotell jag ligger på.

Hemma kör vi via ASUS RT N56U.

Finnes att köpa på Netonnet ca: 700skr.

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Batteri efter två dagars hårt användande, med en iPhone(inte 6) hade det varit over and out, nu jag inte ens orolig.

apasy4u8.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Batteri efter två dagars hårt användande, med en iPhone(inte 6) hade det varit over and out, nu jag inte ens orolig.

apasy4u8.jpg

 

Det händer ju inget på skärmen. Typiskt Android att låsa sig på det där viset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Säga att en Samsung med 1500mAh har kortare batteritid än en annan modell av Samsung som har ett batteri på 2800mAh säger sig självt och är ganska så ointressant. Så ja jag tycker att jämföra mellan modeller och märken med olika batterikapaciteter är ganska så värdelöst.

 

OK, alla är vi olika. Jag är ingen telefonnörd utan laddar väl min simpla Samsung kanske en gång i veckan. Om det vore så att jag skulle behöva ladda den varje dag så anser jag det vara en klar nackdel, sen får du tycka annorlunda, det har jag inga problem med.

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, alla är vi olika. Jag är ingen telefonnörd utan laddar väl min simpla Samsung kanske en gång i veckan. Om det vore så att jag skulle behöva ladda den varje dag så anser jag det vara en klar nackdel, sen får du tycka annorlunda, det har jag inga problem med.

 

Fritz..

 

Precis olika användningsmönster :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken bra kamera iP6:an har. D va en trevlig överraskning.. 

 

Så där ja, kom nu då å berätta att XXX har myyycket bättre kamera... Men jag kan glädja er redan nu genom att upplysa er att - det skiter jag i för jag har ingen XXX jag har en iPhone 6.

Hade det inte varit glas i skiten. Så hade nog Iphone passat bättre som tuggben till Viper. ;)

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade det inte varit glas i skiten. Så hade nog Iphone passat bättre som tuggben till Viper. :wink:

 

Så du har inte glas på din telefon? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Min arbetskamrat och jag fick våra tjänstetelefoner samtidigt.
Idag gjorde vi några tester, min arbetskamrat har inte gjort uppdateringen och det är skrattretande hur mycket segare min telefon var med iOS 8.0.2
Det blir till och återställa till iOS 7.1.2.
 

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken modell Duracell? Tyvärr går det inte längre att nedgradera då Apple slutat signera ios7 installationer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min arbetskamrat och jag fick våra tjänstetelefoner samtidigt.

Idag gjorde vi några tester, min arbetskamrat har inte gjort uppdateringen och det är skrattretande hur mycket segare min telefon var med iOS 8.0.2

Det blir till och återställa till iOS 7.1.2.

 

 

Nope det går inte.

Mitt råd är att återställa den och börja med ett nytt och fräsch telefon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nope det går inte.

Mitt råd är att återställa den och börja med ett nytt och fräsch telefon.

Tack för rådet, det lutar nog åt det.

Eller så får jag truga chefen på att få en ny tjänstetelefon en Iphone 6. ;-)

Reseberättelser: På resande fot ett steg i olika riktningar 2019, 2018, 2017, 2016, 2015, 2014, 2013, 2012, 2011, 2010, 2001.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget ovanligt att en fabriksåterställning behövs efter en stor uppdatering för att allt ska funka optimalt.

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för rådet, det lutar nog åt det.

Eller så får jag truga chefen på att få en ny tjänstetelefon en Iphone 6. ;-)

 

Gillar hur du tänker :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Att mobiltelefoner och liknande blir segare efter en uppdatering är en medveten strategi för att få kunderna att snabbare göra bytet till den nyare modellen.

Många nya modeller är inte så mycket bättre än föregående utan spelar mycket på att det är viktigt att äga den senaste modellen.

Det ger status och välbefinnande och där är det viktigt att den senaste kommer ut i nya färger etc. så att det syns.

 

Det var ett intressant TV program tidigare i veckan på kunskapskanalen om detta fenomen och där bl.a. Apples olika strategier redovisades.

 

Andra branscher redovisades också.

 

Medveten kort livslängd på batterier, räkneverk i skrivare som säger till att bläck eller toner är slut fast minst halva mängden finns kvar.

 

Modebranschens makt över tonårsungdomar är väl känd. 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nope det går inte.

Mitt råd är att återställa den och börja med ett nytt och fräsch telefon.

Låter ungefär som en gammal windows-dator. Om det går segt så formatera om den och börja om

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter ungefär som en gammal windows-dator. Om det går segt så formatera om den och börja om

 

Något som jag vet vänner fått gjort med Android också så det är inget konstigt med det.

Hur det är med Windows Phone vet jag inte för tydligen är det ingen som köper dom.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen klagar på dom..

 

Åjo nog finns det dom som gör det också.

Bara att uppsöka valfritt forum och läsa så kommer du se att det finns dom som har problem med dom också.

Finns inget telefon OS som är förskonad från problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...