Jump to content
IGNORERAD

Tips: Hemlösa i Thailand


AnnaMW

Recommended Posts

Nej, men kanske en radiokanal.

På GUC som är en liknade skola produceras det en jäkla massa examensprov  per år för de utbildar blivande TV folk med mera

och inte går de vidare till några kanaler på TV utan de är just ett examensprov för att se om de lärt sig något

 

Att börja dra in  TV5 är ju bara löjligt

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 71
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • oberg

    10

  • Nack Laeng

    7

  • Scandinaviancorner

    7

  • AnnaMW

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

På GUC som är en liknade skola produceras det en jäkla massa examensprov  per år för de utbildar blivande TV folk med mera

och inte går de vidare till några kanaler på TV utan de är just ett examensprov för att se om de lärt sig något

 

Att börja dra in  TV5 är ju bara löjligt

 

Ett reportage om hemlösa svenskar i Thailand skulle förmodligen dra stora tittarsiffror,

inte minst bland MPR-medlemmar, och TV5 skulle med glädje (och reklamintäkter)

med all säkerhet vara beredda att finansiera produktionen.

Ändrades av oberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade absolut kollat på ett sådant program. :good:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!Mitt namn är Anna och jag studerar Tv produktion i en skola i Bangkok och ska nu påbörja mitt slutprojekt. 

Jag tänkte göra en 15 min dokumentär och jag gjorde research på en del ämnen och läste en artikel om hemlösa svenskar i Thailand som jag tycker är intressant eftersom att jag inte visste att det fanns hemlösa farangs runtom i Thailand. 

Jag undrar om ni har tips på olika ställen i Thailand där det finns hemlösa svenskar eller farangs och om ni känner till några? 

 

Tacksam för all tips ni har att ge :)[/size]

 

MVH, Anna[/size]

Är det i

Ja vad säger man jag blir mållös

Ja vad säger man jag blir mållös tappar andan o tänker vilken doktorsavhandling?

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Anna, kolla med denna kille, han bor i Thailand  och sysslar med en hel del olika projekt och organisationer, du kan väl pröva och pm:a honom på facebook   Neo LothongKum

tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

vem vet, hon kanske helt enkelt vill ta reda på sanningen bakom deras leverne?

 

Anna kanske kan berätta lite mer om sin agenda?

Hej!

Ja ett av mina mål är att ta reda på sanningen och varför t.ex. de inte vill tillbaka till Sverige och nekar en gratis flygbiljett tillbaka till Sverige.

Mitt mål är inte att förnedra svenskar och jag är medveten om att det finns hemlösa personer från andra länder också men jag tänkte att det blir för brett om man fokuserar på alla så då tänkte jag att jag ville fokusera på svenskar, just för att jag är halv svensk. 

Som sagt, det här är ett examensarbete och jag startade precis med den här iden och är fortfarande på stadiet där jag samlar ihop olika idéer innan jag har ett slutprojekt. 

 

Och tusen tack till de som har givit mig all tips ni har kunnat ge :)!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja men troligtvis inte för en TV kanal

precis, jag gör inte det för en tv kanal, jag gör det för att kunna ta examen och visa vad jag kan och har lärt mig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

På Khao San road sitter det en tysk som ser ut att behöva hjälp

pesu3a4e.jpg

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

På Khao San road sitter det en tysk som ser ut att behöva hjälp

pesu3a4e.jpg

//K

Det benet ser ut att behöva lite hjälp. Kanske kan vara en vinkel för Anna åxå. Tyskar är ju nästan Svenskar, tja faranger i alla fall.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte läsa Thai. Men man undrar vad denna sate har gjort för att hamna där han är nu. Börjar bli vanligt med dessa faranger som ambassaderna vägrar hjälpa. Måste väll ligga något bakom detta.

 

 

 

ฝากแชร์ต่อไปเพื่อช่วยเพื่อนมนุษย์
์ วันนี้ขับรถผ่านถนนตะเนา บางลำพู ปากซอย ถนนข้าวสาร เห็นฝรั่งนั่งขอทาน ลักษณะขาบวมากเหมือนเป็นเท้าช้าง น่าสงสาร เลยรีบจอดรถ รีบลงไปสอบถาม ได้ความว่าเป็นคนเยรมัน ชื่อ Benjamin HOLSE เป็นคนเยรมัน มานั่รอเพื่อน 3วันแล้ว เพื่อนจะพาไปสถานฑูต ถามพักที่ไหน บอกไม่มีที่พ้กนอนกลางถนนทั้วไป เราบอกทำไมไม่ไปสถานฑูตจะได้กลับบ้านไปรักษาตัว เขาบอก รอเพื่อนจะมารับพาไป น่าสงสาร เราเลยให้สตางค์เขาไว้ไม่มาก พร้อมเบอร์โทรผศัพท์ ถ้าเขาต้องการให้เราช่วยอะไรได้บ้าง เราคิดว่าทางสถานทูตน่าช่วย อะไรเขาได้ เราคิดว่าเขาอาจไปโดนอะไรกัด เอกสารทุกอย่างไม่มีหายหมด จะนั่งรอเพื่อนมารับเท่านั้

post-3479-0-61994200-1411150727_thumb.jp

Ändrades av Beer Chang
Link to comment
Dela på andra sajter

Förstod heller inte mycket av Googles "förträffliga" översättning, men fick lite förklarat av en kompis som sett honom.

Tydligen har han kontakt med tyska ambassaden, men är tvungen att vänta ett antal dagar innan dom gör något.

Mvh

Amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Att börja dra in TV5 är ju bara löjligt

 

Ja, det heter ju faktiskt Kanal5...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

läste igenom lite snabbt...   inte lätt o läsa när man inte direkt använder skriftspråket varje  dag....

 

han tigger vid banglampoo- khaosan, när han får frågan varför han inte går till tyska ambassaden för att få hjälp så säger han att han väntar på en polare som ska hjälpa honom, den som skrivit detta ifrågasätter igen varför han inte går till ambassaden...

 

 

egen reflektion...

det syndrom han lider av är att en lem växer och är väl inte direkt livshotande... 

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, han får väl helt enkelt börja med att dra rövkrok mot dreadlocksen som cirkulerar i området...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

läste igenom lite snabbt...   inte lätt o läsa när man inte direkt använder skriftspråket varje  dag.

 

han tigger vid banglampoo- khaosan, när han får frågan varför han inte går till tyska ambassaden för att få hjälp så säger han att han väntar på en polare som ska hjälpa honom, den som skrivit detta ifrågasätter igen varför han inte går till ambassaden...

 

 

egen reflektion...

det syndrom han lider av är att en lem växer och är väl inte direkt livshotande... 

 

Såg mer ut som ett ödem som han drabbats av. Venöst troligen, så det är inte nåt man skall förakta om man nu vill ha kvar lemmen.

 

Tysken tidigare, inte armbrytaren alltså.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Såg mer ut som ett ödem som han drabbats av. Venöst troligen, så det är inte nåt man skall förakta om man nu vill ha kvar lemmen.

 

Tysken tidigare, inte armbrytaren alltså.

mycke möjligt, men  vafan...  vi vet ju alla att han garanterat har andra möjligheter än att sitta där, om han nu inte fuckat upp så får han garanterat hjälp av ambassaden eller dylikt..

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

mycke möjligt, men  vafan...  vi vet ju alla att han garanterat har andra möjligheter än att sitta där, om han nu inte fuckat upp så får han garanterat hjälp av ambassaden eller dylikt..

Fritt val, helt klart. Tycker mer synd om dom som inte har det valet. Han kan nog välja antar jag. Fossingen/benet såg dock inte bra ut.

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att det inte går att kopiera in en länk med Thaitext i Maipenrai! Men Tysken som är med i mitt tidigare inlägg sitter tydligen på barerna på kvällarna och dricker för pengarna han skrapat ihop genom tiggeri på dagarna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...