Jump to content
IGNORERAD

24-årig student åtalas för lese majeste i Thailand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Isan Lover, on 29 Oct 2014 - 02:20, said:

Hej

 

Pengar påverkar det mesta här i världen vare sig man vill det eller ej och mycket sker väl i en s.k gråson, men trampar man över gränsen ska detta naturligtvis beivras.

 

Mvh isan lover

 

Beivras om det utförs av "gula", förstå och glorifieras om det utförs av de "röda" heter melodin du sjunger på.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 241
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    19

  • Tallviking

    16

  • leifen

    15

  • spooncreek

    14

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Isan Lover

Om man köper röster är man långt utanför någon gråzon. Att upplösa partier som ägnar sig åt sånt är helt rätt. Likaså att sätta ansvariga politiker i personlig karantän. 

Hej

 

Du vet väl att Demokraterna köper röster i södra Thailand ?

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Beivras om det utförs av "gula", förstå och glorifieras om det utförs av de "röda" heter melodin du sjunger på.

 

/ SatanG

Hej

 

I Thailand förekommer små gåvor (röstköp) vid alla möjligha typer av val ifrån bychef till parlamentsledamot och samtliga större partier har ägnat sig åt detta så länge valen har funnits, det är en tradition om än i avtagande, tolka inte detta som ett försvar av denna tradition utan som ett konstaterande av fakta.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

I Thailand förekommer små gåvor (röstköp) vid alla möjligha typer av val ifrån bychef till parlamentsledamot och samtliga större partier har ägnat sig åt detta så länge valen har funnits, det är en tradition om än i avtagande, tolka inte detta som ett försvar av denna tradition utan som ett konstaterande av fakta.

 

Mvh isan lover

 

Så VARFÖR gör alla dessa av med sådana otroliga mängder pengar om det INTE påverkar valets utgång ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så VARFÖR gör alla dessa av med sådana otroliga mängder pengar om det INTE påverkar valets utgång ?

Hej

 

Inte någon utomstående vet hur mycket pengar respektive parti lägger på just röstköp eftersom det är olagligt så redovisas inte detta, skulle du sitta inne med någon korrekt och verifierbar information om detta skulle det vara en stor sensation, som dessutom skulle leda till att dom allra flesta partierna i Thailand skulle förbjudas och upplösas.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Inte någon utomstående vet hur mycket pengar respektive parti lägger på just röstköp eftersom det är olagligt så redovisas inte detta, skulle du sitta inne med någon korrekt och verifierbar information om detta skulle det vara en stor sensation, som dessutom skulle leda till att dom allra flesta partierna i Thailand skulle förbjudas och upplösas.

 

Mvh isan lover

 

Svamla inte utan svara på frågan:

 

Varför lägga pengar på röstköp om det inte påverkar valutgången ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du vet väl att Demokraterna köper röster i södra Thailand ?

Mvh isan lover

Är det nått förvar för mästaren i röstköp och korruption menar du?

För mig är det tecken på en havererad demokrati!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Inte någon utomstående vet hur mycket pengar respektive parti lägger på just röstköp eftersom det är olagligt så redovisas inte detta, skulle du sitta inne med någon korrekt och verifierbar information om detta skulle det vara en stor sensation, som dessutom skulle leda till att dom allra flesta partierna i Thailand skulle förbjudas och upplösas.

Mvh isan lover

Det kan jag lova att utomstående vet.

Jag såg och vet hur mycket pengar som delades ut i vår del av staden för den ena parten vid ett kommunalval.

Och detta är på gräsrotsnivå, så givetvis vet utomstående i de olika leden hur mycket det köps röster för!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Du vet väl att Demokraterna köper röster i södra Thailand ?

 

Mvh isan lover

Nej, jag vet inte detta. Dom fall av röstköp jag känner till är ifrån domstolsutslag där det bevisats att så har skett. Men om det finns bevisade fall av röstköp även i andra läger så är jag säker på att du kan hänvisa till källorna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte någon utomstående vet hur mycket pengar respektive parti lägger på just röstköp eftersom det är olagligt så redovisas inte detta,
Och ändå vet du exakt hur mycket demokraterna lägger ut? 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Är det nått förvar för mästaren i röstköp och korruption menar du?

För mig är det tecken på en havererad demokrati!

Hej

 

Det är ett konstaterande inget försvar.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det är ett konstaterande inget försvar.

 

Mvh isan lover

 

Drar du inga slutsatser alltså?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och ändå vet du exakt hur mycket demokraterna lägger ut? 

Hej

 

Vad det gäller röstköp så har jag precis lika lite aning om hur mycket Demokraterna lägger på detta som Tallviking har om PTP.

 

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Vad det gäller röstköp så har jag precis lika lite aning om hur mycket Demokraterna lägger på detta som Tallviking har om PTP.

 

Mvh Isan Lover

 

 

Tycker du det var ok att PTP köpte makten?

Är det vad du kallar "demokrati"?

 

Hade demokraterna lyckats och köpta makten skulle jag ha ogillat det, inte heller kallat det demokrati!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Drar du inga slutsatser alltså?

Hej

 

Jag drar samma slutsatser som EC, andra utredare och granskare av detta har dragit, nämligen att det är en gammal tradition som är i avtagande p.g.a att dessa s.k röstköp har spelat ut sin roll.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Jag drar samma slutsatser som EC, andra utredare och granskare av detta har dragit, nämligen att det är en gammal tradition som är i avtagande p.g.a att dessa s.k röstköp har spelat ut sin roll.

 

Mvh isan lover

 

Och jag drar den slutsatsen att du accepterar röstköp.

Och inser samtidigt att vi ser väldigt olika på det med demokrati!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tycker du det var ok att PTP köpte makten?

Är det vad du kallar "demokrati"?

Hej

 

PTP och andra s.k röda partier kommer till makten via valsegrar i samtliga val som har hållits på 2000 talet p.g.a att den fattiga delen av befolkningen röstar på detta parti i större omfattning än andra mindre och mer rojalistiska partier som i första hand vänder sig till den urbana överklassen och medelklassen.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Att Thailand får låga betyg angående röstförfarandet i demokratiindexet, betyder väl att omvärlden har viss koll på detta.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Att Thailand får låga betyg angående röstförfarandet i demokratiindexet, betyder väl att omvärlden har viss koll på detta.

Hej

 

Det stämmer men ingen av dessa hävdar att dessa s.k röstköp påverkar valutgången på något mämnvärt sätt p.g.a den ringa omfattningen och det faktum att både vinnare och förlorare använder sig av s.k röstköp och därför blir Thailands val Internationellt godkända.

 

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det stämmer men ingen av dessa hävdar att dessa s.k röstköp påverkar valutgången på något mämnvärt sätt p.g.a den ringa omfattningen och det faktum att både vinnare och förlorare använder sig av s.k röstköp och därför blir Thailands val Internationellt godkända.

 

Mvh isan lover

Snygg tolkning och med det borde dom ligga skyhögt högre än omvärlden tycker.

 

Kanske bara själva valet som godkänts.

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

PTP och andra s.k röda partier kommer till makten via valsegrar i samtliga val som har hållits på 2000 talet p.g.a att den fattiga delen av befolkningen röstar på detta parti i större omfattning än andra mindre och mer rojalistiska partier som i första hand vänder sig till den urbana överklassen och medelklassen.

 

Mvh isan lover

 

Man häpnar så enkelspårig du är!

 

post-3210-0-48767500-1414664456_thumb.jp

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Snygg tolkning och med det borde dom ligga skyhögt högre än omvärlden tycker.

 

Kanske bara själva valet som godkänts.

Hej

 

Att Thailand som är en relativt ung demokrati trots problem som militär och kunglig inblandning i politiken klassas på samma Nivå 2 som en rad välkända EU länder med en lång demokratisk historia är väl inte så dåligt egentligen och utan dom 19 mer eller mindre lyckade militärkupperna skulle läget förmodligen ha varit betydligt bättre.

 

Mvh isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att Thailand som är en relativt ung demokrati trots problem som militär och kunglig inblandning i politiken klassas på samma Nivå 2 som en rad välkända EU länder med en lång demokratisk historia är väl inte så dåligt egentligen och utan dom 19 mer eller mindre lyckade militärkupperna skulle läget förmodligen ha varit betydligt bättre.

 

Mvh isan lover

Eller en korrupt ledare som lurade staten(medborgarna)med en agenda som bara gynnade honom själv och hans släkt?

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att Thailand som är en relativt ung demokrati trots problem som militär och kunglig inblandning i politiken klassas på samma Nivå 2 som en rad välkända EU länder med en lång demokratisk historia är väl inte så dåligt egentligen och utan dom 19 mer eller mindre lyckade militärkupperna skulle läget förmodligen ha varit betydligt bättre.

 

Mvh isan lover

På vilken plats ligger Thailand internt inom nivå 2?

Är Thailand närmare att klassas som Hybridregim än som Demokrati (nivå 1)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att Thailand som är en relativt ung demokrati trots problem som militär och kunglig inblandning i politiken klassas på samma Nivå 2 som en rad välkända EU länder med en lång demokratisk historia är väl inte så dåligt egentligen och utan dom 19 mer eller mindre lyckade militärkupperna skulle läget förmodligen ha varit betydligt bättre.

 

Mvh isan lover

 

Och hade det varit seriösa politiker som hade räknats som "folkvalda" hade Thailand kommit mycket längre i sin demokratiutveckling. Nu prioriterade dom istället sina egna intressen före landets.

Du kan ju fortsätta försvara korruption och att en "folkvald" har rätt att syssla med det. Men du har ännu inte kommenterat varför politiker i länder både på nivå 2 och 3 har fått sparken för just korruption. Nej just det, det passar inte in i "din form" av demokrati. Lite intressant dock att detta inte finns i något annat land. Du får gå till FN och EU eller nåt och förklara hur det egentligen ska gå till.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...