Jump to content
IGNORERAD

Ätbar present till en Thai, vad köpa?


L64

Recommended Posts

En sak jag har sett härifrån som gillas i Thailand är rökt och gravad lax,fast ska du lyxa till det lite och det gäller snygga tjejer så är en Omarama med vaniljsås på inte helt fel :preved:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 101
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Soengsang

    7

  • stefan5300

    6

  • L64

    6

  • Sam sip sam

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Att Marabou ät en hit är ingen nyhet. Jag tog med det till byn i Sisaket 1998. Och i grannkåken var det en kvicktänkt norrman som försökte få rättigheterna att sälja deras choklad i Thailand.

Dessvärre var han för sent ute, någon annan satt redan på kontraktet och han fick åka till Angola och vaska guld istället:)

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Link to comment
Dela på andra sajter

Min erfarenhet är pepparkakor i plåtburkar.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

En sak jag har sett härifrån som gillas i Thailand är rökt och gravad lax,fast ska du lyxa till det lite och det gäller snygga tjejer så är en Omarama med vaniljsås på inte helt fel :preved:

Finns att köpa i Thailand ,det finns även ett laxrökeri i bkk
Link to comment
Dela på andra sajter

pepparkakor mycke uppskattat av mina thaikompisar, svenskt godis förutom salt lakrits

Flyget sist så åts det mycket salt lakrits av Thai säterna bredvid.

 

Rökeri och rökspån av al?

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag ska gå efter min hustru så funkar vad som helst i matväg utom palt. :good:

 

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flyget sist så åts det mycket salt lakrits av Thai säterna bredvid

dom har väl lärt sig att salt lakrits e gott, ;)   den ratades iallafall av alla jag bjudit 

To do list-
(1). Go to pet store.(2). Buy bird seeds.
(3). Ask how long it will take for the birds to grow.(4). Wait for the reaction.

Link to comment
Dela på andra sajter

dom har väl lärt sig att salt lakrits e gott, :wink:   den ratades iallafall av alla jag bjudit 

Det är nog som med min dotter.

Ingenting är gott förran kompisarna tycker det är gott.

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Min tjej tar alltid med sig choklad till sina kompisar

 

Helst svensk då naturligtvis

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tackar o bugar för alla svar så nu blir det enkelt att fylla upp väskan med massa godsaker!  kommer att bli en blandning av föreslagna sötsaker, pepparkakor och naturligtvis wild chips!

 

En sak jag har sett härifrån som gillas i Thailand är rökt och gravad lax,fast ska du lyxa till det lite och det gäller snygga tjejer så är en Omarama med vaniljsås på inte helt fel :preved:

 

En av dom som skall få en lite tidig julklapp är världens härligaste bög och han hade garanterat gillat att slicka upp dig med vaniljsås på   :crazy:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säger svamp. Hur mycket som helst. Thaiarna vi träffar vill alla ha väldigt mycket svamp. Halvthaiaren Farbror Baa vill ha kaviar. Det brukar inte vanliga thaiare gilla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag säger svamp. Hur mycket som helst. Thaiarna vi träffar vill alla ha väldigt mycket svamp. Halvthaiaren Farbror Baa vill ha kaviar. Det brukar inte vanliga thaiare gilla.

Vanlig eller ej, Mario slevar med gladje in agg o Kalles!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vanlig eller ej, Mario slevar med gladje in agg o Kalles!

stämmer en thaikompis brukar jag köpa med kaviar till ,men grabben hans snor tuben direkt och trycker i sig
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Det första jag tänkte på också.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

 Men som någon skrev lite tidigare är det lite nervigt att ta med, med tanke på konsekvenserna om en burk går sönder, jag brukar slå in dem efter alla konstens regler, plast runt och isolera med liggunderlag, samt sluta med att totalt svepa paketet med silvertejp.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

 

Jag brukar köpa med mig Spansk, Tysk och Italiensk salami som inte behöver förvaras i kyl, t.ex Lidl har en salami som är av den smalare sorten och av Spansk typ med grovmalet innehåll och lite styrka i smaken, den är både prisvärd och jättegod, Thailändarna älskar den till öl och klibbris, även min Belgiske vän måste ha några korvar också.

 

Systembolagets Starkvinsglögg blev också en roligt grej, alla förundrades över att dricka denna ångande söta "Lao Khao", dom trodde att det var jättestarkt eftersom ångan stack i näsan, gladast blev mormor som är över 80 år, hon tyckte att det smakade som naturmedicin och då måste det vara väldigt nyttigt sa hon och drack upp allt. 

 

Godis finns ju 1 kg förpackningar i Sverige, gärna den med blandat innehåll, det brukar vara populärt, men det är inte många som äter lakrits. 

 

Svärfar gillar Dansk skinka på burk, det ber han alltid om.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag ska gå efter min hustru så funkar vad som helst i matväg utom palt. :good:

 

Fritz..

 

Får nog hålla med hustrun där, många thai äter bara för ätandes skull, det är som sagt va bara något att mätta sig med.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min erfarenhet är pepparkakor i plåtburkar.

Ja både burkarna och pepparkakorna är väldigt populära

 

Gumman har en stor resväska bara med fryst karl Johan svamp med sig

post-3485-0-18920200-1410593516.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Får nog hålla med hustrun där, många thai äter bara för ätandes skull, det är som sagt va bara något att mätta sig med.

och alla svenskar äter bara vid behöv aldrig mer? 

Link to comment
Dela på andra sajter

och alla svenskar äter bara vid behöv aldrig mer? 

Vad jag menar är att det spelar ingen roll om de äter fläskfileen eller tungan på en gris för det är bara mat.

 

När vi bodde i Kalmar så brukade jag köpa en halv gris 2 gånger om året av en kompis som var köttbonde, när vi hämtade köttet så var det styckat och packiterat men det var frugan nästan helt ointresserad av.

 

Men när hon fick rota omkring i en stor rostfri bunke där det låg all inälvsmat, huvuden, fötter, tungor, mm då var hennes  och hennes kompisars lycka gjord, för det tog inte många minuter efter att vi kommit hem innan köket var fullt med thaitjer som lagade mat på avfallet enligt mig från grisen.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja både burkarna och pepparkakorna är väldigt populära

 

Gumman har en stor resväska bara med fryst karl Johan svamp med sig

attachicon.gifDSC06679.jpg

Hur är det med thailändska tullbestämmelser för svamp? Har sett att det sitter skyltar att man ej får ta med sig frukt och grönsaker genom tullen. Räknas fryst svamp som frukt & grönt? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur är det med thailändska tullbestämmelser för svamp? Har sett att det sitter skyltar att man ej får ta med sig frukt och grönsaker genom tullen. Räknas fryst svamp som frukt & grönt? 

Ingen aning faktiskt

 

Försöker tala om för frugan att vara lite mer försiktig men när det gäller mat

så lyssnar hon inte på mig.

Den dan tullen tar in henne i Sverige eller Thailand så känner jag inte henne :wink:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag menar är att det spelar ingen roll om de äter fläskfileen eller tungan på en gris för det är bara mat.

 

När vi bodde i Kalmar så brukade jag köpa en halv gris 2 gånger om året av en kompis som var köttbonde, när vi hämtade köttet så var det styckat och packiterat men det var frugan nästan helt ointresserad av.

 

Men när hon fick rota omkring i en stor rostfri bunke där det låg all inälvsmat, huvuden, fötter, tungor, mm då var hennes  och hennes kompisars lycka gjord, för det tog inte många minuter efter att vi kommit hem innan köket var fullt med thaitjer som lagade mat på avfallet enligt mig från grisen.

Ok, jag förstår.

Det roliga är också att det som vi kallar för avfall åts upp tidigare av svenskar och det finns förfarande bönder som tar tillvara 

allt från ett djur. På Gotland äter man t.ex. ögon, ballar man kokar soppa på lungor, äter njurar, mage, lever.

om du googlar  lite så finns det mängder med recept på att lagga mat på avfall.

 

http://lmgtfy.com/?q=gris+njure+recept

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...