Jump to content
IGNORERAD

Honda 150 CBR

trebh

Recommended Posts

Någon som har erfarenhet av Honda 150 CBR? Vad kan den kosta i Thailand? Tips på någon bra återförsäljare av Honda motorcycklar. Valet står mellan Honda 150 PCX och Honda 150 CBR

Dela på andra sajter

• Svar 46
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Surin P3

9

• micke isaan

5

• Jive

4

• Maloon

4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

trebh, on 06 Sept 2014 - 05:51, said:

Någon som har erfarenhet av Honda 150 CBR? Vad kan den kosta i Thailand? Tips på någon bra återförsäljare av Honda motorcycklar. Valet står mellan Honda 150 PCX och Honda 150 CBR

Priset ligger på ca 80K Baht för hondan. 132K för CBR 250.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

Har en PCX 150.

En helt OK moppe.

Sitter bekvämt, fast jag var pga min feta mage, tvungen att vinkla fram styret en bit.

Detta problem uppstod vid låg fart och fullt "styrutslag". Då var jag i magen och härjade med styret.

Man satt som för nära styret och en liten puckel på sadeln, gjorde att vinkling av styret var det bästa alternativet.

Kör behagliga 80km/h även lite längre, men inte mycket fortare.

Bränsleförbrukningen är som vanligt låg.

Kan ibland kännas som det saknas packutrymme, men jämför med en CBR, så är det nog inte det viktigaste.

Dela på andra sajter

Har en PCX 150.

En helt OK moppe.

Sitter bekvämt, fast jag var pga min feta mage, tvungen att vinkla fram styret en bit.

Detta problem uppstod vid låg fart och fullt "styrutslag". Då var jag i magen och härjade med styret.

Man satt som för nära styret och en liten puckel på sadeln, gjorde att vinkling av styret var det bästa alternativet.

Kör behagliga 80km/h även lite längre, men inte mycket fortare.

Bränsleförbrukningen är som vanligt låg.

Kan ibland kännas som det saknas packutrymme, men jämför med en CBR, så är det nog inte det viktigaste.

Inget för mig då
Dela på andra sajter

Ett tips är att åka till Thailands Detroit å handla direkt från fabriken ,,,Billigt,,,,Mer att välja på å en jävla massa butiker

Chon Buri

Dela på andra sajter

Det är ju två helt olika typer av motorcykel, PCX är en gubbmoppe och CBR150 är byggd som en riktig mc men saknar egenskaperna som gör den till det.

Vill du ha en CBR så satsa på en CBR250 eller vaför inte CBR500

Här finns det motorcykelpriser: http://www.motorcycle.in.th/page.php/Honda_Motorcycle_Price_List

Dela på andra sajter

Det är ju två helt olika typer av motorcykel, PCX är en gubbmoppe och CBR150 är byggd som en riktig mc men saknar egenskaperna som gör den till det.

Vill du ha en CBR så satsa på en CBR250 eller vaför inte CBR500

Här finns det motorcykelpriser: http://www.motorcycle.in.th/page.php/Honda_Motorcycle_Price_List

Och jag som gav min fru en sån. Där ser man hur fel det kan bli när man inte rådfrågar expertisen på MPR. Äh, hon verkar nöjd iaf.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Och jag som gav min fru en sån. Där ser man hur fel det kan bli när man inte rådfrågar expertisen på MPR. Äh, hon verkar nöjd iaf.

Jag blev påtvingad min.

En "kompis" lånade pengar av mig (för handpenning och annat) och sedan rymde han ifrån Thailand.

Som tur var så lämnade han moppen och eftersom den var i passande persons namn, så beslagtog jag den och skrev av en del av skulden.

Jag var som orolig över att den skulle vara för stor för frun, men hon är också nöjd med den.

Men som jag skrivit tidigare, så har den lite för lite pack-plats.

Vi kör ju barnen till skolan varje morgon på moppen och då är utrymmet under sätet dedikerat till hjälm och efter det finns bara plats för en mindre handväska.

Ändrades av Surin P3
Dela på andra sajter

Jag blev påtvingad min.

En "kompis" lånade pengar av mig (för handpenning och annat) och sedan rymde han ifrån Thailand.

Som tur var så lämnade han moppen och eftersom den var i passande persons namn, så beslagtog jag den och skrev av en del av skulden.

Jag var som orolig över att den skulle vara för stor för frun, men hon är också nöjd med den.

Men som jag skrivit tidigare, så har den lite för lite pack-plats.

Vi kör ju barnen till skolan varje morgon på moppen och då är utrymmet under sätet dedikerat till hjälm och efter det finns bara plats för en mindre handväska.

Jag kan bidra med ett utlåtande från passagerarplatsen, där jag brukar hålla till - sadeln är ganska ok, men jag tycker att fotstöden är en katastrof. Om jag får till ett hyfsat läge för fötterna, så är jag ivägen för fruns ben när hon stannar för t ex rödljus.

Dela på andra sajter

Jag kan bidra med ett utlåtande från passagerarplatsen, där jag brukar hålla till - sadeln är ganska ok, men jag tycker att fotstöden är en katastrof. Om jag får till ett hyfsat läge för fötterna, så är jag ivägen för fruns ben när hon stannar för t ex rödljus.

Som förare kan jag hålla med.

Får ibland riktigt ont i vaderna om jag till exempel vid rödljus får "gå" med moppen och liksom fastnar med benet.

Helt felplacerade fotstöd.

Dela på andra sajter

Nej då, du har inte fel, det finns två kategorier som åker PCX.

Den ena är västerländska gubbar med för stor mage och den andra är thaidamer som har en västerländsk man ;)

Sorry P3 men du bjöd på det där med magen, det blev som en frispark strax utanför straffområdet.

Dela på andra sajter

Nej då, du har inte fel, det finns två kategorier som åker PCX.

Den ena är västerländska gubbar med för stor mage och den andra är thaidamer som har en västerländsk man :wink:

Sorry P3 men du bjöd på det där med magen, det blev som en frispark strax utanför straffområdet.

Och Ragson är alltså undantaget som bekräftar regeln. . . eller? :wink:

Dela på andra sajter

Byt styre o sadel på pcx.en så blir den jäkligt bekväm

Ändrades av glimten66
Dela på andra sajter

Har funderat på sadelbyte, men inte riktigt hunnit komma till skott.

Dela på andra sajter

Och Ragson är alltså undantaget som bekräftar regeln. . . eller? :wink:

Kände mer att det bekräftade regeln...utan undantag alltså...

Puss

Erkki

Ändrades av erkki
Dela på andra sajter

Kompisen har en PCX i Sverige som han åker dagligen till jobbet på. Han gillar den skarpt och ska skaffa en i Thailand också. Jag tycker den ser OK ut förutom sadeln som ni nämner ovan, styret har jag inget emot. Jag kan ev tänka mig en sådan i Thailand också, racing-MC som en del verkar gilla är inget för mig.

Men ni nämner sadelbyte, vad kan man tänka sig att få tag i ny sadel som passar och få den monterad?

Mvh

BBJ

:good:

Nytt år - nya möjligheter!

Dela på andra sajter

Kompisen har en PCX i Sverige som han åker dagligen till jobbet på. Han gillar den skarpt och ska skaffa en i Thailand också. Jag tycker den ser OK ut förutom sadeln som ni nämner ovan, styret har jag inget emot. Jag kan ev tänka mig en sådan i Thailand också, racing-MC som en del verkar gilla är inget för mig.

Men ni nämner sadelbyte, vad kan man tänka sig att få tag i ny sadel som passar och få den monterad?

Mvh

BBJ

Finns nog otaliga butiker som säljer dessa i princip alla stöder. (I Thailand alltså)

Hittade en fin på eBay förresten.

http://www.ebay.com/itm/HONDA-PCX125-NOIWATDAN-Custom-Seat-Lowdown-Type-/161393425461?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item2593cc3c35&vxp=mtr

Dela på andra sajter

Mvh

BBJ

Vet av några ställen i Korat som jag kan visa dig i vinter.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Mvh

BBJ

Finns överallt men e du i pattis kolla israelen på soi bukhao han har många snygga

Dela på andra sajter

Finns överallt men e du i pattis kolla israelen på soi bukhao han har många snygga

Var på soi Bukhao hittar man israelen?

Dela på andra sajter

Var på soi Bukhao hittar man israelen?

Om du kommer.upp från diana sväng.höger på soi bukhao sen ligger det på höger sida efter några hundra meter mittemot sjukhuset

Dela på andra sajter

Ä köp en CBR250R combi bromsar ABS. Ganska bra ork i motorn även på landsväg, bra väghållning helt ok att backsa runt i parkeringsgarage typ Cerntral eller Big C. Har kört min nu här i Pattaya och helt nöjd. Helt ok att åka lite längre också. Minus är det det med packning. Så jag åker med ryggsäck. Men det finns ju packväskor box att köpa. Fult som f...

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Dela på andra sajter

Honda CBR 150 är det inget pulver alls i,skulle nog titta på nått annat med mer drag i.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...