Jump to content
IGNORERAD

Honda 150 CBR


trebh

Recommended Posts

Har en PCX 150.

 

En helt OK moppe.

Sitter bekvämt, fast jag var pga min feta mage, tvungen att vinkla fram styret en bit.

Detta problem uppstod vid låg fart och fullt "styrutslag". Då var jag i magen och härjade med styret.

Man satt som för nära styret och en liten puckel på sadeln, gjorde att vinkling av styret var det bästa alternativet.

 

Kör behagliga 80km/h även lite längre, men inte mycket fortare.

Bränsleförbrukningen är som vanligt låg.

Kan ibland kännas som det saknas packutrymme, men jämför med en CBR, så är det nog inte det viktigaste.

Hur tjock är man inte när man måste vinkla fram styret på en moppe :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 46
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Surin P3

    9

  • micke isaan

    5

  • Jive

    4

  • Maloon

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

:rotfl::rotfl: Å det kallar du tjock?!? :rotfl::rotfl:

Mvh

100+ BBJ

:lipa:

Ändå tog styret i...

Felkonstruerad moppe eller grovt oproportionerad kropp?

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

Ändå tog styret i...

Felkonstruerad moppe eller grovt oproportionerad kropp?

Kanske lite för lågt styre bara :wink:

 

Denna modell verkar mer lämplig, sen får man ju lite mer av fartvinden åxå vilket kan vara skönt...

post-11193-0-32114500-1410093611.jpg

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske lite för lågt styre bara :wink:

 

Denna modell verkar mer lämplig, sen får man ju lite mer av fartvinden åxå vilket kan vara skönt...

attachicon.gifaphäng.jpg

Hahaha sikket jävla aphäng :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Med dina problem med magen som tar i så antar jag att du är 150cm lång :)

 

Ja, nu har vi ju ett par alternativ.

 

Ska jag vara ärlig, så är det händerna som tar i magen eftersom de ofta sitter längst ut på styret när man kör.

 

Alltså...

1. Stor mage, liten kropp?

2. Extremt stora händer?

3. Moppen är byggd och designad i Thailand och kontrollpersonen var 154cm lång?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske lite för lågt styre bara :wink:

 

Denna modell verkar mer lämplig, sen får man ju lite mer av fartvinden åxå vilket kan vara skönt...

attachicon.gifaphäng.jpg

 

Solklart en som tröttnat på att styret tar i magen vid fullt styrutslag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det inte vara så Surin att styret är felmonterat från fabriken dvs för långt bak? :huh:?

Nä, tror att P3 var inne på rätt spår. Köper man en bil i England så får man en där ratten sitter på fel sida, köper man en moppe i Thailand så får man en anpassad för småfolk.

 

Jag är inte vidare lång men trots det så sticker jag upp över resten av innevånarna, finns såklart undantag. Men jag antar att moppen är gjord för att även damerna skall nå fram till styret i alla fall - och då kan det medföra konsekvenser.

 

Så, då får man väl faranganpassa den lite. Men inte så pass så inte damen kan köra hem med en efter en blötare kväll helst. ;)

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, tror att P3 var inne på rätt spår. Köper man en bil i England så får man en där ratten sitter på fel sida, köper man en moppe i Thailand så får man en anpassad för småfolk.

 

Jag är inte vidare lång men trots det så sticker jag upp över resten av innevånarna, finns såklart undantag. Men jag antar att moppen är gjord för att även damerna skall nå fram till styret i alla fall - och då kan det medföra konsekvenser.

 

Så, då får man väl faranganpassa den lite. Men inte så pass så inte damen kan köra hem med en efter en blötare kväll helst. :wink:

 

 

Surin fet???? Nääääääää,,,,,,,,,snarare mer en tarm,,,,,,,,felmonterat styre??? JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte en honda men en Yamaha 135 Spark. Har haft denna i några år. snart 2000 mil på mätaren. Kanon till mina 180cm

och 95 friska kilon. 

post-8709-0-48265100-1410151593.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Surin fet? :huh: Nääääääää,,,,,,,,,snarare mer en tarm,,,,,,,,felmonterat styre??? JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Du har inte sett honom på ett tag va? :good: Vi träffades i Juni och då var hans rondör väsentlig  :nyam:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Yes

Erkki

Ja dom är fina,var och kollade på en sån i helgen. Men får nog åka vidare på min 250 ett tag till.

Do not worry about tomorrow, for tomorrow will worry about itself. Each day has enough trouble of its own

http://www.dahlen.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, nu har vi ju ett par alternativ.

 

Ska jag vara ärlig, så är det händerna som tar i magen eftersom de ofta sitter längst ut på styret när man kör.

 

Alltså...

1. Stor mage, liten kropp?

2. Extremt stora händer?

3. Moppen är byggd och designad i Thailand och kontrollpersonen var 154cm lång?

Solklar 1a

Link to comment
Dela på andra sajter

Surin fet? :huh: Nääääääää,,,,,,,,,snarare mer en tarm,,,,,,,,felmonterat styre??? JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Skrev inte att han var fet, jag menade att moppen nog är modell mindre. Jag får inte heller plats på en 3-hjuling eftersom den är gjord för mindre personer.

post-11193-0-45807300-1410167242.jpg

 

Problemet är väl om man skall köpa en moppe som även frun skall kunna använda så blir det väl en kompromiss.

 

Fast hittar man en med limpasadel så är det problemet löst. Men dom nya har väl inte den finessen som en gammal cresent E-type hade.

post-11193-0-87619000-1410167705.jpg

 

En riktig limpasadel.

Ändrades av kitungmakmak

ทีรัก

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har inte sett honom på ett tag va? :good: Vi träffades i Juni och då var hans rondör väsentlig  :nyam:

 

Det var ett tag sen,,jaha så han har svullat på sig lite??? Då ser han ut som en riktig man nu då???

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ett tag sen,,jaha så han har svullat på sig lite??? Då ser han ut som en riktig man nu då :huh:

Jodå,en liten(hmm) kula har han allt skaffat sig,men han måste ju visa att han har pondus  :good:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...