Jump to content
IGNORERAD

Mer om juntans hårt kritiserade skolreform.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

andersbangkok

Man kan hittills, visserligen med synnerligen liten statistik, visa att inget av det som IL målat upp som djävulens nya påfund, INGET har hittills inträffat (utom i IL´s skola vilket jag tycker är något märkligt)

Det vore intressant med mer information hur det ser ut vid skolor.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 266
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tamdai

    25

  • Tallviking

    17

  • leifen

    16

  • Surin P3

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Frågade dottern igår igen om det hänt något nytt  vid morgonsamlingen eller uppskrivna punkter på de tre år hon varit på skolan,men ingen skillnad säger hon bara bytt plats,skall också tilläggas att många elever på hennes skola har föräldrar som är anställda både i marinen och flygvapnet som ju ligger här i närheten.Skall göra en egen koll i morgon när det är föräldramöte.

 

Varför blir det en massa citerarutor nu då som jag inte får bort!    

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Man kan hittills, visserligen med synnerligen liten statistik, visa att inget av det som IL målat upp som djävulens nya påfund, INGET har hittills inträffat (utom i IL´s skola vilket jag tycker är något märkligt)

Det vore intressant med mer information hur det ser ut vid skolor.

Hej

Det är nog snarare så att du i din idoldyrkan av diktatorn tar allt dumt som juntan hittar på i försvar, du borde inse att juntan har gått ut med att dom har genomfört en Nationell skolreform, juntan har sedan informerat allmänheten om vad denna skolreform går ut på, redovisat sina 12 punkter med utpekade områden som det ska satsas på, samt påpekat att denna reform ska genomföras och gälla på landets samtliga skolor, alltså både statliga och privata.

Detta är alltså inget som jag eller någon annan demokratiförespråkare har hittat på vilket du försöker framställa det som, skolreformen är både beslutad och verkställd vare sig du vill eller ej, du kan förmodligen hitta information om den både på juntans och skolmyndigheternas sajter, om du vill ta del av den vill säga, du kanske föredrar att på känt manér förneka dess existens?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan hittills, visserligen med synnerligen liten statistik, visa att inget av det som IL målat upp som djävulens nya påfund, INGET har hittills inträffat (utom i IL´s skola vilket jag tycker är något märkligt)

Det vore intressant med mer information hur det ser ut vid skolor.

Ja visst är det märkligt. Kan det vara att han gör som vanligt, skriver som han önskar att det är, töjer på fakta lite här och där. Han är ju en känd lögnare så vad ska man tro?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det skiljer nog var i landet det är, med den nya skolreformen.

Jag har frågat tre olika lärarinnor varav en är rektor om den och samtliga svarar att det är precis samma som förut och inga förändringar än.

De jobbar i Korat, Saraburi och Chaiyaphum.

Att er by skulle vara snabbare att införa nymodigheter från Bkk-eliten förvånar.

 

Det är väl kanske så att dom röda byarna får föregå med inplementeringen.

Var det inte så under Taksins regim också, att de röda byarna som röstat rätt fick vissa fördelar? 

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Det är nog snarare så att du i din idoldyrkan av diktatorn tar allt dumt som juntan hittar på i försvar, du borde inse att juntan har gått ut med att dom har genomfört en Nationell skolreform, juntan har sedan informerat allmänheten om vad denna skolreform går ut på, redovisat sina 12 punkter med utpekade områden som det ska satsas på, samt påpekat att denna reform ska genomföras och gälla på landets samtliga skolor, alltså både statliga och privata.

Detta är alltså inget som jag eller någon annan demokratiförespråkare har hittat på vilket du försöker framställa det som, skolreformen är både beslutad och verkställd vare sig du vill eller ej, du kan förmodligen hitta information om den både på juntans och skolmyndigheternas sajter, om du vill ta del av den vill säga, du kanske föredrar att på känt manér förneka dess existens?

Mvh isan lover

Som vanligt, roande försvarstal. Vi har väl kunnat konstatera att av de larmrapporter du skrev så har INGET hänt. Dock är det statistiska urvalet väldigt magert. Bara i dina barns skola (vilket i och för sig gör mig något fundersam hur det kan komma sig att bara du "drabbats" av detta).

Din läsförståelse har inte varit särskilt hög tidigare och den verkar bli sämre och sämre. Visa var jag har stött juntans påfund? Du hittar det förstås ingenstans eftersom jag inte har skrivit något sådant.

Du började skriva om den ändrade reformen för snart ett år sedan och vi kan alla konstatera att du hade fel...igen.

Ta det som en man..det kan bli bättre nästa gång.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt, roande försvarstal. Vi har väl kunnat konstatera att av de larmrapporter du skrev så har INGET hänt. Dock är det statistiska urvalet väldigt magert. Bara i dina barns skola (vilket i och för sig gör mig något fundersam hur det kan komma sig att bara du "drabbats" av detta).

Din läsförståelse har inte varit särskilt hög tidigare och den verkar bli sämre och sämre. Visa var jag har stött juntans påfund? Du hittar det förstås ingenstans eftersom jag inte har skrivit något sådant.

Du började skriva om den ändrade reformen för snart ett år sedan och vi kan alla konstatera att du hade fel...igen.

Ta det som en man..det kan bli bättre nästa gång.

Tycker att IL agerar som en psykopat det är bara hans regler som gäller. Ingen förstårelse vad andra tycker. Det rinner bara av som vatten på en gås. Nu är det ju bara hans by som har drabats av den nu skolremormen så det får man väl ta som propaganda från hans sida och med en nypa salt som vanligt. En mytoman är svårt att ändra på eller ska vi säga lögnare av stora mått.

 

Sakaeo

Link to comment
Dela på andra sajter

Som vanligt, roande försvarstal. Vi har väl kunnat konstatera att av de larmrapporter du skrev så har INGET hänt. Dock är det statistiska urvalet väldigt magert. Bara i dina barns skola (vilket i och för sig gör mig något fundersam hur det kan komma sig att bara du "drabbats" av detta).

Din läsförståelse har inte varit särskilt hög tidigare och den verkar bli sämre och sämre. Visa var jag har stött juntans påfund? Du hittar det förstås ingenstans eftersom jag inte har skrivit något sådant.

Du började skriva om den ändrade reformen för snart ett år sedan och vi kan alla konstatera att du hade fel...igen.

Ta det som en man..det kan bli bättre nästa gång.

Det är onekligen förvånande att det verkar som om de här nya reglerna endast har införts i en enda by-dessutom en super röd by?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är onekligen förvånande att det verkar som om de här nya reglerna endast har införts i en enda by-dessutom en super röd by?

Kan ha att göra med att de är mer mottagliga för indoktrinering, vilket redan bevisats i många fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan hittills, visserligen med synnerligen liten statistik, visa att inget av det som IL målat upp som djävulens nya påfund, INGET har hittills inträffat (utom i IL´s skola vilket jag tycker är något märkligt)

Det vore intressant med mer information hur det ser ut vid skolor.

Det är väl som cencureringen av tidningar på nätet som IL beskrev om. Verkar bara hända i IL,s närområde.

Vi andra är förskonade.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det kanske är så enkelt att en del medlemmar av egna politiska ställningstaganden förtränger att juntan faktiskt har genomfört en mycket uppmärksammad Nationell Skolreform, självklart är det ifrån juntans sida tänkt att denna skolreform ska gälla och påverka alla landets skolor.

Juntaledaren själv har ju vid upprepade tillfällen gjort besök på olika skolor runt om i landet, där har han förevisats om vilken påverkan reformen har haft och fått ta del av hur skolan använder och tillämpar hans 12 punkters program, detta har ju sedan visats på TV och i tidningar som Bangkok Post.

Även Thailands motsvarighet till skolverk har ju redovisat stora förbättringar på dessa av juntan utvalda områden efter reformen, om dessa redovisade resultat stämmer med verkligheten eller om dom bara levererar det resultat och den statistik juntan förväntar sig och vill ha vet inte jag, men enligt ansvarig myndighet är reformen en succé.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det kanske är så enkelt att en del medlemmar av egna politiska ställningstaganden förtränger att juntan faktiskt har genomfört en mycket uppmärksammad Nationell Skolreform, självklart är det ifrån juntans sida tänkt att denna skolreform ska gälla och påverka alla landets skolor.

Juntaledaren själv har ju vid upprepade tillfällen gjort besök på olika skolor runt om i landet, där har han förevisats om vilken påverkan reformen har haft och fått ta del av hur skolan använder och tillämpar hans 12 punkters program, detta har ju sedan visats på TV och i tidningar som Bangkok Post.

Även Thailands motsvarighet till skolverk har ju redovisat stora förbättringar på dessa av juntan utvalda områden efter reformen, om dessa redovisade resultat stämmer med verkligheten eller om dom bara levererar det resultat och den statistik juntan förväntar sig och vill ha vet inte jag, men enligt ansvarig myndighet är reformen en succé.

Mvh isan lover

Så du hävdar att Prayuth med mediafölje varit i er ultra röda by och besökt skolan? Samma by som enligt dig inte bryr sig om vad som bestäms i Bangkok utan gör som de alltid har gjort...

Läser du vad de andra medlemmarna skrivit så är det ju baserat på vad som har förändrats i just skolorna i deras närområde med uppgifter direkt från elever och lärare.

Några länkar till Prayuths besök i alla dessa skolor runt om i landet från Bangkok Post har du förstås inte, eller det har redan redovisats och är onödigt att göra igen för då framstår du igen som den lögnare du är?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Så du hävdar att Prayuth med mediafölje varit i er ultra röda by och besökt skolan? Samma by som enligt dig inte bryr sig om vad som bestäms i Bangkok utan gör som de alltid har gjort...

Läser du vad de andra medlemmarna skrivit så är det ju baserat på vad som har förändrats i just skolorna i deras närområde med uppgifter direkt från elever och lärare.

Några länkar till Prayuths besök i alla dessa skolor runt om i landet från Bangkok Post har du förstås inte, eller det har redan redovisats och är onödigt att göra igen för då framstår du igen som den lögnare du är?

Hej

Var någonstans utläste du att juntaledaren själv hade varit på besök i just vår byskola?

Jag tog upp dom reportage som juntan har låtit media ta del av och dessa stämmer uppenbarligen inte alls med en del MPR medlemmars upplevelser i just sin skola, varför juntan och ansvarig myndighet redovisar helt andra resultat än dessa medlemmar kan inte jag svara på.

Är du inne på att köra en ny förnekelserunda nu igen?

Påstår du nu att du aldrig har sett eller läst något av juntaledarens många besök på skolor runt om i landet, där barnen sjunger hans sång och visar att arbetet med dom 12 punkterna pågår?

Själv har jag sett dom både på TV och läst om dom i pressen själv, juntaledaren har dessutom tagit upp skolreformen och dess resultat i dina långa monologer på bästa sändningstid.

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Var någonstans utläste du att juntaledaren själv hade varit på besök i just vår byskola?

Jag tog upp dom reportage som juntan har låtit media ta del av och dessa stämmer uppenbarligen inte alls med en del MPR medlemmars upplevelser i just sin skola, varför juntan och ansvarig myndighet redovisar helt andra resultat än dessa medlemmar kan inte jag svara på.

Är du inne på att köra en ny förnekelserunda nu igen?

Påstår du nu att du aldrig har sett eller läst något av juntaledarens många besök på skolor runt om i landet, där barnen sjunger hans sång och visar att arbetet med dom 12 punkterna pågår?

Själv har jag sett dom både på TV och läst om dom i pressen själv, juntaledaren har dessutom tagit upp skolreformen och dess resultat i dina långa monologer på bästa sändningstid.

Mvh isan lover

Jag drog den slutsatsen eftersom det bara verkar vara på er skola som de här förändringarna har genomförts. Men med en länk från Bangkok Post till alla dessa artiklar från Praythus besök på skolorna hade du ju kunnat bevisa att det inte bara var på skolan i er by som det hade genomförts några förändringar.

Fast då måste det ju finnas iallafall en länk till "alla" dessa reportage-vilket du mycket väl vet att det inte finns och det är därför du inte lägger in en länk från Bangkok Post med just det du hävdar förekommer. Du drog en av dina patenterade lögner igen. Du avslöjades som en lögnare-igen.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag drog den slutsatsen eftersom det bara verkar vara på er skola som de här förändringarna har genomförts. Men med en länk från Bangkok Post till alla dessa artiklar från Praythus besök på skolorna hade du ju kunnat bevisa att det inte bara var på skolan i er by som det hade genomförts några förändringar.

Fast då måste det ju finnas iallafall en länk till "alla" dessa reportage-vilket du mycket väl vet att det inte finns och det är därför du inte lägger in en länk från Bangkok Post med just det du hävdar förekommer. Du drog en av dina patenterade lögner igen. Du avslöjades som en lögnare-igen.

Hej

Du har aldrig funderat på att söka proffesionell hjälp för dina fobier?

Mvh isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du har aldrig funderat på att söka proffesionell hjälp för dina fobier?

Mvh isan lover

Det kom väl inte riktigt från rätt penna

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du har aldrig funderat på att söka proffesionell hjälp för dina fobier?

Mvh isan lover

När Thaksin klanen härjade i Regeringställning då var allt perfekt i din by. Men det var bara i din by som det var perfekt där allt blomstrade och tillväxten var god, men ingen annanstans på grund av hans politik utan dom blev fatigare på grund av hans utsugning av folket. Men när Militären tog över så var det bara din BY som råkade illa ut. Konstigt VA.

Link to comment
Dela på andra sajter

And the "IL-bashing"continues..Det känns som en tävling om vem bland er alla som ska hinna först med att kalla vederbörande för lögnare eller idi*t...underhållande på sitt sätt.

Apropå skola, utbildning och historia:

Artikeln från längesen att Thaksin strukits ur historieböcker var nog en anka, senare artiklar visar att Thaksin aldrig var inskriven med namn i dessa böcker från början (2010). Oklart varför, men något märkligt kanske.

Om skolreformen så har Prayuth och andra tuggat på om det rätt friskt ända sedan de första veckorna efter kuppen, det är väl inte särskilt kontroversiellt.  Att undervisa i thailändska värden är något han ständigt återkommer till.  Han är dessutom själv ordförande i en "Educational Super Board" . 

Angående  de nya historieböckerna så finns det en artikel om det här från 2014. Källa för artikeln är utbildningsministeriet, som mycket riktigt säger att nya böcker i historia skulle införas under hösten 2014, på såväl thai som internationella skolor.  Verkar inte ha skett att döma av vissa vittnesmål här. dock. Den som kan thai kan läsa nyheten direkt på utbildningsministeriets hemsida.

http://Bangkok.coconuts.co/2014/06/12/junta-rewrite-thai-history-books-emphasize-duties

i jul i år har juntan emellertid  presenterat en plan om en "Educational Reform" att införas 2017 och  som kommenteras i Bangkok Post bland annat: Fokus på historieförståelse och Thailands "three pillars", enligt artikelförfattaren;:

Those awaiting sweeping educational reforms from the military government were disappointed with last week's announcement of a new curriculum focused on enhancing students' understanding of history and their loyalty to the three pillars of Thai society. Many had been hoping for more far-reaching reforms addressing Thai students' unawareness of 20th century events including the Holocaust, an ignorance which has led to embarrassing incidents including Nazi-themed parades. However, with the curriculum due for release in 2017, it is unclear whether it aims to broaden students' understanding of world history or simply focuses on developing dynastic history and nationalist pride.

http://www.bangkokpost.com/opinion/opinion/632024/no-place-for-timidity-in-education-reform

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Att reformen ännu inte är införd utan skall införas 2017 stämmer nog bättre med de inlägg som visat på detta, utom i en skola där det redan är ifört???.

 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skärpning grabbar!! Kan ni inte låta IL:s eviga poltiska lögner få stå oemotsagda en enda gång,,,, eller va fan buss pån bara

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nu hört med grabben (17år) igen om hans kamrater i Thailand fått några föränringar det senaste året efter juntans övertagande och ingen nämner något om sång eller sånger samt något speciellt program.

Allt var som vanligt och det är på högstadiet och gymnasie nivå... Så det är nog lokalt som de får sjunga junta sånger..

//P

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går väl lika fort i Thailand att ändra skolan som i Sverige. Här skulle det ta 100 dagar, men vad har hänt här? Inget vad jag har förstått

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Du har aldrig funderat på att söka proffesionell hjälp för dina fobier?

Mvh isan lover

Är det ordet "professionell" du försöker skriva?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...