Jump to content
IGNORERAD

Mer om juntans hårt kritiserade skolreform.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

För några år sedan skrev du att du önskade att dina barn inte studerade för mycket för det kunde ju innebära problem, så varför bryr du dig så mycket nu.

 

Och sluta låtsas att du bor i Thailand eller är Thai, du är en turist som hälsar på i landet några veckor om året, däremot är vi många som faktiskt bor där.

Som upplysning så ligger inte västkusten i Sverige just i Thailand utan i Sverige, oavsett hur mycket du vill att det ska framstå som att du lever i Thailand.

 

Ska du inte börja tala om dig själv i 3:e person som alla andra med hybris ?

 

Det förtjänar du ...

 

 

Mvh Hobbe

Ändrades av hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 266
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Tamdai

    25

  • Tallviking

    17

  • leifen

    16

  • Surin P3

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ska du inte börja tala om dig själv i 3:e person som alla andra med hybris ?

 

Det förtjänar du ...

 

 

Mvh Hobbe

 

Hade jag väl inte planerat, men om du vill det så kan jag väl göra det, och hybris?

Undrar vem som har det, deltar du i trådens ämne eller ser du dig själv som IL:s advokat?

 

Ta det lite lugnt så att lilla hjärtat inte tar stryk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade jag väl inte planerat, men om du vill det så kan jag väl göra det, och hybris?

Undrar vem som har det, deltar du i trådens ämne eller ser du dig själv som IL:s advokat?

 

Ta det lite lugnt så att lilla hjärtat inte tar stryk!

 

Är inte på något sätt IL´s advokat men ibland behövs det någon form av broms åt såna som uttrycker sig som dig.

 

Tror att det är lugnt med hjärtat men vet inte då jag inte kan och vet allt likt dig .

 

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Är inte på något sätt IL´s advokat men ibland behövs det någon form av broms åt såna som uttrycker sig som dig.

 

Tror att det är lugnt med hjärtat men vet inte då jag inte kan och vet allt likt dig .

 

 

Mvh Hobbe

 

Tala gärna om vilka faktafel jag har haft i mitt bemötande mot IL.s inlägg, kan du det så kommer jag självklart be om ursäkt för min plumphet.

 

Förövrigt gillar jag inte,  NEJ, ogillar när folk som IL talar om vad jag tycker, kallar mig Juntaanhängare, att jag stödjer militären etc. jag ogillar Juntan, jag ogillar diktatur men jag hatar korruption döljd bakom en låtsasdemokrati och jag tycker mäniskor kan öppna båda ögonen och inte vara rädda för att se verkligheten, (ursäkta, värkligheten).

Ändrades av Tamdai
Link to comment
Dela på andra sajter

Tala gärna om vilka faktafel jag har haft i mitt bemötande mot IL.s inlägg, kan du det så kommer jag självklart be om ursäkt för min plumphet.

 

Har du funderat över om HUR man säger saker snarare än vad man säger ?

 

Du verkar ju ha klart för dig att du uttryckte dig plumpt i alla fall .

 

 

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du funderat över om HUR man säger saker snarare än vad man säger ?

 

Du verkar ju ha klart för dig att du uttryckte dig plumpt i alla fall .

 

 

Mvh Hobbe

 

Ja det har jag funderat på många gånger, och om man ljuger likt IL så är en lögn alltid en lögn oavsett hur man säljer den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har militardiktaturen visat sitt fula tryne aven i var skola i Buriram.

 

Var dotter gar i sjunde klass.

 

Igar klippte en av lararna, infor hela klassen, av haret pa en av hennes kompisar som hade langt har sedan flera ar tillbaka.

 

Tidigare brukade lararna bara  saga till nar de tyckte att n[gon i klassen hade for langt hair.

 

For fem ar sedan upphavdes lagen  att elever maste ha kort hair.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har militardiktaturen visat sitt fula tryne aven i var skola i Buriram.

 

Var dotter gar i sjunde klass.

 

Igar klippte en av lararna, infor hela klassen, av haret pa en av hennes kompisar som hade langt har sedan flera ar tillbaka.

 

Tidigare brukade lararna bara  saga till nar de tyckte att n[gon i klassen hade for langt hair.

 

For fem ar sedan upphavdes lagen  att elever maste ha kort hair.

 

Skrämmande beteende !!

 

Men vilka "nya" regler är det som skulle medfört detta beteende om nu lagen inte finns längre ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har militardiktaturen visat sitt fula tryne aven i var skola i Buriram.

 

Var dotter gar i sjunde klass.

 

Igar klippte en av lararna, infor hela klassen, av haret pa en av hennes kompisar som hade langt har sedan flera ar tillbaka.

 

Tidigare brukade lararna bara  saga till nar de tyckte att n[gon i klassen hade for langt hair.

 

For fem ar sedan upphavdes lagen  att elever maste ha kort hair.

Juntan har inte infort nya regler om detta, men i en militardiktatur kan de som har makt over andra manniskor, tex larare, flytta fram sina positioner, och kranka de maktlosa,  speciellt om de vet att diktaturen har auktoritara koservativa varderingar.

 

Lararen ifraga talade aven om att nasta termin skall alla elver vara kortklippta och varje morgon skall de hoglasa Diktatorns tolv punkter om moral.

 

Borjar likna diktaturen i Nord Korea, men det ar val ok for dig soldat Tallviking!

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

Juntan har inte infort nya regler om detta, men i en militardiktatur kan de som har makt over andra manniskor, tex larare, flytta fram sina positioner, och kranka de maktlosa,  speciellt om de vet att diktaturen har auktoritara koservativa varderingar.

 

Lararen ifraga talade aven om att nasta termin skall alla elver vara kortklippta och varje morgon skall de hoglasa Diktatorns tolv punkter om moral.

 

Borjar likna diktaturen i Nord Korea, men det ar val ok for dig soldat Tallviking!

 

Varför skulle det vara OK för mig ?

 

Anmäl lärarens beteende uppåt i organisationen

 

Sådant beteende är aldrig OK

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har militardiktaturen visat sitt fula tryne aven i var skola i Buriram.

 

Var dotter gar i sjunde klass.

 

Igar klippte en av lararna, infor hela klassen, av haret pa en av hennes kompisar som hade langt har sedan flera ar tillbaka.

 

Tidigare brukade lararna bara  saga till nar de tyckte att n[gon i klassen hade for langt hair.

 

For fem ar sedan upphavdes lagen  att elever maste ha kort hair.

Korkad lärare = militärdiktatur ??????????

 

Förstår inte kopplingen för korkade lärare som gör lite som dom vill med elever har det existerat länge länge i Thailand

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har militardiktaturen visat sitt fula tryne aven i var skola i Buriram.

 

Var dotter gar i sjunde klass.

 

Igar klippte en av lararna, infor hela klassen, av haret pa en av hennes kompisar som hade langt har sedan flera ar tillbaka.

 

Tidigare brukade lararna bara  saga till nar de tyckte att n[gon i klassen hade for langt hair.

 

For fem ar sedan upphavdes lagen  att elever maste ha kort hair.

 

Ta med rakapparaten till skolan och klipp av håret på läraren.

Det verkar tydligen vara ok att med tvång klippa hår på folk hur som helst.

 

Är rätt säker på att en lärare idag inte får klippa hår på elever.

Eller inte utan påföljder i alla fall.

Ändrades av Surin P3
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har militardiktaturen visat sitt fula tryne aven i var skola i Buriram.

 

Var dotter gar i sjunde klass.

 

Igar klippte en av lararna, infor hela klassen, av haret pa en av hennes kompisar som hade langt har sedan flera ar tillbaka.

 

Tidigare brukade lararna bara  saga till nar de tyckte att n[gon i klassen hade for langt hair.

 

For fem ar sedan upphavdes lagen  att elever maste ha kort hair.

 

Antingen är läraren korkad, eller så har du missuppfattat allt.

Nog för att det är en Junta som styr, men de som tror att detta innebär att lärare kan göra vad de vill p.g.a. detta, borde kanske tänka till lite.

 

Den dagen en lärare klipper håret av min dotter kommer jag inte skylla på politiker utan istället raka varenda hårstrå av läraren.

Löjligt att påstå att den just nu värdelösa politiska situationen gör att lärare känner en större makt, ja rent av patetiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag var utbytesstudent i Thailand för 27 år sedan tog lärarna då och då fram rakapparaten och friserade de elever som hade för långt hår. Detta verkade oftast drabba yngre elever eller de som hade ror dor (militärträning). 

 

Inget nytt under solen således, men likväl ett ganska otrevligt inslag i den thailändska skolmiljön. 

________________________________________________________________________________

För den som vill följa oss på vårt kanske lite annorlunda sätt att ta oss till Thailand så hittar ni vår blogg här:

www.cyclinghome.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi som gick militära officershögskolor i Sverige fick en klapp på axeln på morgonen vid inspektion och då hade man en vecka på sig att klippa sig

 

Ingen valde alternativet att se vad som hände om man inte gjorde det

 

Men i vanliga publika skolor kan sådant aldrig accepteras i ett modernt samhälle

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja du nu tror jag mycket väl att du att du medvetet gör en omskrivning av hur länge IL vistas här nere.

 

Du borde mycket väl veta att han är här under lång tid, hans pojk brukar då gå i skolan under 8- 10 veckor.

 

Det är ju en väsentlig skillnad mot din omskrivning. Som väl endast har ett syfte att misskreditera.

 

Men du får väl dina influenser från den diktatoriska juntan.

 

Men det går ju uppenbarligen hem när man ser vilka som gett dig karma, så också när juntan skriver historian.

Hej

 

Pojken går i skolan 3 månader varje år byn och har gjort så sedan han fyllde 2 år, han är Thailändsk medborgare och inskriven i Kommunen, han pratar både Thai och Lao obehindrat, han får med skolböcker till Sverige ifrån sin Thailändska fröken och övar även här, fröken kontaktar oss sedan via internet och undrar hur det går för honom, hon skickar även lite bilder ifrån klassen, det fungerar utmärkt.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Juntan har inte infort nya regler om detta, men i en militardiktatur kan de som har makt over andra manniskor, tex larare, flytta fram sina positioner, och kranka de maktlosa,  speciellt om de vet att diktaturen har auktoritara koservativa varderingar.

 

Lararen ifraga talade aven om att nasta termin skall alla elver vara kortklippta och varje morgon skall de hoglasa Diktatorns tolv punkter om moral.

 

Borjar likna diktaturen i Nord Korea, men det ar val ok for dig soldat Tallviking!

Hej

 

Att juntan verkar hämta sin inspiration och s.k reformer ifrån länder som Nord Korea verkar ju mer eller mindre uppenbart, det kan nog få alla möjliga konstiga konsekvenser.

 

Att tvinga eleverna att sjunga eller läsa juntaledarens 12 punkter varje dag påminner ju också om den "store ledarens" metoder i Nord Korea.

 

Själv förväntar jag mig mer sånt här i diktaturens och juntans Thailand.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu påminde demokratin i Thailand före kuppen väldigt mycket om Nord Korea också,

 

same same but diffirent.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Att juntan verkar hämta sin inspiration och s.k reformer ifrån länder som Nord Korea verkar ju mer eller mindre uppenbart, det kan nog få alla möjliga konstiga konsekvenser.

 

Själv förväntar jag mig mer sånt här i diktaturens och juntans Thailand.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Nog för att en Junta alltid är en Junta, men när en Junta sköter sig bättre än en folkvald regeringen så säger ju detta en del om politikerna i denna regering.

 

Och NordKorea är väl ändå herr IL:s drömland, med tanke på alla inlägg du gjort som försvarar en regering som inte ens tillät andra partier att debattera i parlamentet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu påminde demokratin i Thailand före kuppen väldigt mycket om Nord Korea också,

 

same same but diffirent.

Hej

 

Du kan inte utveckla dina tankar om detta på något sätt?

 

Själv såg jag i princip inga likheter alls mellan ett fritt och demokratiskt Thailand och den slutna diktaturen Nord Korea, men just nu ser jag precis som media flera likheter.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Du kan inte utveckla dina tankar om detta på något sätt?

 

Själv såg jag i princip inga likheter alls mellan ett fritt och demokratiskt Thailand och den slutna diktaturen Nord Korea, men just nu ser jag precis som media flera likheter.

 

Med vänlig hälsning isan lover

 

Vilka media?

Link to comment
Dela på andra sajter

IL,menar du på allvar att Thailand var fritt och demokratiskt före kuppen?Jag menar inte att så är fallet nu men..

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

 

Du kan inte utveckla dina tankar om detta på något sätt?

 

Själv såg jag i princip inga likheter alls mellan ett fritt och demokratiskt Thailand och den slutna diktaturen Nord Korea, men just nu ser jag precis som media flera likheter.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Mina tankar om detta är mest vad du hyllat och försvarat i Thailands demokrati.

 

Resutatet på valdagen ger mandat till allt.

Acceptera röstköp.

När privatägda partier tillåts med en ägare med total makt över politikens innehåll, vilka som skall ingå i regeringen.

Tillsättandet av sin släkt på viktiga positioner.

Amnesti åt eliten och sig själv för massor av brott.

Använda statskassan för privata affärer och berika sig själv.

 

Regeringsstyrd media.

 

Medvetet splittra landet med norr mot syd, land mot stad.

 

Debatter i parlament anses som helt onödiga då ingen kan få majoritet i beslut som den ensamme ägaren bestämt.

Insynen är mycket bristfällig och censur bedrivs av en folkvald regering.

 

Inte reformera skolan alls.

 

 

Den närmsta demokrati som har liknande styrelseskick är just Nord Korea som faktiskt har val också.

 

Thailand är inte accepterad och godkänt som en demokrati men valen har godkänts av många.

Ändrades av leifen

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vilka media?

Hej

 

Vad sägs om Prachatai, Asian Correspondent och Bangkok Pundit som jag ofta länkar till.

 

Med vänlig hälsning isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Mina tankar om detta är mest vad du hyllat och försvarat i Thailands demokrati.

 

Resutatet på valdagen ger mandat till allt.

Acceptera röstköp.

När privatägda partier tillåts med en ägare med total makt över politikens innehåll, vilka som skall ingå i regeringen.

Tillsättandet av sin släkt på viktiga positioner.

Amnesti åt eliten och sig själv för massor av brott.

Använda statskassan för privata affärer och berika sig själv.

 

Regeringsstyrd media.

 

Medvetet splittra landet med norr mot syd, land mot stad.

 

Debatter i parlament anses som helt onödiga då ingen kan få majoritet i beslut som den ensamme ägaren bestämt.

Insynen är mycket bristfällig och censur bedrivs av en folkvald regering.

 

Inte reformera skolan alls.

 

 

Den närmsta demokrati som har liknande styrelseskick är just Nord Korea som faktiskt har val också.

 

Thailand är inte accepterad och godkänt som en demokrati men valen har godkänts av många.

Hej

 

Att Thailand inte skulle ha varit Demokratiskt innan kuppen 2006 är nog en högst personlig tanke ifrån dig och några till på forumet.

 

Notera gärna att Regeringskansliet precis som jag uppger antalet kupper till 18, det finns det ju folk på forumet som förnekar.

 

Det råder åtminstone ingen tvekan att Thailand var Demokratiskt enligt det Svenska Regeringskansliet, som beskriver Demokratin i Thailand så här.

 

6f4165a0.png

  •  
Sök

UD:s reseinformation

Du hittar reseinformation om Thailand under Externa länkar.

 

Visum till Thailand

UD svarar inte på frågor om visum till Thailand. För information om visumregler kontakta Thailands ambassad, se Externa länkar.

 

Sveriges förbindelser med Thailand

Diplomatiska förbindelser mellan Sverige och Thailand upprättades redan år 1883. Relationerna har därefter utvecklats väl och omfattar idag en lång rad områden med tyngdpunkt på handel och turism. Man har också en likartad syn i FN-frågor och på sakområden som bekämpning av narkotika- och människohandel.

 

Thailand i dag

Den 3 juli 2011 gick Thailand till val. Den f.d. premiärministern Thaksin Shinawatras parti Puea Thai vann valet och fick egen majoritet, men med knapp marginal. En ny koalitionsregering med fyra partier har bildats och Thaksins syster Yingluck Shinawatra har utsetts till ny premiärminister. Totalt innehar regeringspartierna 262 av 500 platser i parlamentet, dvs. egen majoritet. Det tidigare regeringspartiet, det Demokratiska partiet, blev största oppositionsparti med 160 platser i parlamentet.

 

Kort historisk bakgrund

Thailand är det enda land i Sydostasien som aldrig koloniserats av en europeisk makt. Under 1900-talet styrdes Thailand av ett flertal militärregeringar, med undantag för en kort period av demokrati mellan åren 1973-76. En oblodig revolution ledde till att landet år 1932 blev en konstitutionell monarki. I och med de allmänna valen år 1992 etablerade sig Thailand som en fungerande demokrati. Den demokratiska ordningen avbröts dock den 19 september 2006 när den 18:e militärkuppen i modern tid genomfördes i landet. I december 2007 hölls allmänna val i Thailand, som ett led i den vägkarta för återgång till demokrati som hade fastställts efter militärkuppen. Efter 2007 års val beslutade konstitutionsdomstolen om upplösning av regeringen och 2008 valde parlamentet en regering ledd av Demokratipartiet. I och med valet den 3 juli 2011 har Demokratipartiet överlämnat makten till partiet Puea Thai med Yingluck Shinawatra som ny premiärminister.

 

http://www.regeringen.se/sb/d/2520/a/14508

 

Med vänlig hälsning isan lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...