Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya

spooncreek

Recommended Posts

On 2020-06-01 at 16:47, skrev Soengsang:

Blir inte särskilt bra för hotell etc. hur ska man då ta sig till dem?

Åk dit dom tider det är ok eller ta en taxi. 

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Åk dit dom tider det är ok eller ta en taxi. 

Så man ska köra kanske 30-40 mil till Pattaya och sen inte kunna åka fram till sitt hotell eller ifrån för div aktivitet, inte särskilt praktiskt och det kommer inte att hända.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev Soengsang:

Så man ska köra kanske 30-40 mil till Pattaya och sen inte kunna åka fram till sitt hotell eller ifrån för div aktivitet, inte särskilt praktiskt och det kommer inte att hända.

Har du inte bättre fantasi än så? 

Om stan är fri från allt utom taxi och bahtbus så kommer det ju att bli hur smidigt och snabbt som helst att ta sig från parkeringen 1-2 km från hotellet. 

Eller så ser man till att komma till hotellet under de tider biltrafik är tillåten.

Men i ditt fall så kanske ett annat resmål är bättre.

Ett där man inte behöver passa tider med färga el dyl för det verkar ju inte va din starka sida. 

En tripp till 7/11 på andra sidan risfältet ska visst va en upplevelse.

Ändrades av LTD
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev LTD:

Om stan är fri från allt utom taxi och bahtbus så kommer det ju att bli hur smidigt och snabbt som helst att ta sig från parkeringen 1-2 km från hotellet. 

Eller så ser man till att komma till hotellet under de tider biltrafik är tillåten.

Men i ditt fall så kanske ett annat resmål är bättre... 

Hahaha finns inte att jag inte skulle köra fram till mitt hotell när jag vill och hur jag vill, men enkelt löst igenom att boka ett annat hotell, så egentligen ett ickeproblem.

Men jag tror inte hotellen som skulle undantas från trafik skulle vara särskilt överlyckliga till din lösning.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
On 2020-06-01 at 13:50, skrev Esspe:

Utom taxi och software skrev han så det skulle väl gå. Det här prövats flera ggr tror jag men dom bryr sig inte om det.

Då måste man nog ordna en stor parkeringsplats först

Ändrades av andrejsdenruskige
Dela på andra sajter

spooncreek
13 minuter sedan, skrev LTD:

Ett där man inte behöver passa tider med färga el dyl för det verkar ju inte va din starka sida. 

Har du funderat på att flytta till Säffle eller kanske Gävle? Det tror jag motsvarar dina förväntningar på hur en stad ska vara lite bättre.

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev LTD:

Ett där man inte behöver passa tider med färga

Vad har torktid på färg att göra med dina visioner om bilfritt Pattaya?

Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev spooncreek:

Gävle?

Inte att förakta.....

Ett antal Thaivagnar, 4 stycken Thairestauranger och 16 stycken Thaimassagesalonger.

:big_smile:

/Enis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Enis:

Inte att förakta.....

Ett antal Thaivagnar, 4 stycken Thairestauranger och 16 stycken Thaimassagesalonger.

:big_smile:

/Enis

De va inte mycket att komma med!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev LTD:

Jössenamn om jag reser,ska jag då parkera utanför stan å ta en taxi till hotellet med väskor etc. Å resa vidare nästa dag kanske eller stanna å ta en taxi för att kunna parkera å dan efter inte kunna resa vidare,om inte tiden stämmer.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Enis:

16 stycken Thaimassagesalonger

Du verkar ha bra koll på det :rotfl:

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Soengsang:

Du verkar ha bra koll på det :rotfl:

Får ständiga rapporter av @rolba som har halva inne i branchen.

:yarr:

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Från Facebook:

"Yes, Calles Grill & Bar has been sold.

I would like to take the opportunity to thank all our friends and guests threw the years. It’s been a great run. But now it’s time to move on to new adventures 👍

And last but not least. HUGE THANK YOU to my staff. I wish you all good luck in the future. I love you big time ❤️

Over and out!!

/Calle"

Detta känns ju lite sorgligt, Calles var ett bra och prisvärt alternativ till Beefeater med en mer personlig touch.

Vad har han nu på gång tro? Fler och fler verkar lämna Pattis, en sorglig utveckling...

Jag önskar Calle lycka till med framtida äventyr!

/ Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Dela på andra sajter

Abercrombie

Har många gånger tänkt att besöka Calles, men det har bara inte blivit av. 

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Joe:

Från Facebook:

I would like to take the opportunity to thank all our friends and guests threw the years. It’s been a great run. But now it’s time to move on to new adventures 👍

And last but not least. HUGE THANK YOU to my staff. I wish you all good luck in the future. I love you big time ❤️

Over and out!!

/Calle"

Detta känns ju lite sorgligt, Calles var ett bra och prisvärt alternativ till Beefeater med en mer personlig touch.

Vad har han nu på gång tro? Fler och fler verkar lämna Pattis, en sorglig utveckling...

/ Joe

Såg det, mycket tråkigt. Brukar alltid äta hos Calle minst en gång varje gång jag besöker Pattaya :(

Dela på andra sajter

On 2020-06-07 at 10:53, skrev Joe:

Over and out!!

/Calle"

/ Joe

Calle åker hem till Sverige ett tag, föräldrarna behöver honom.
Men han gör inte slut med Thailand, han kommer tibax. :-)

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev pust:

Nu är det dax👍😁IMG_20200612_122815.thumb.jpg.265ae01ab82899616b072eaba2f6a204.jpg

Då ses vi där på en fika. Hoppas att all bra dagtids personal är tillbaka

Dela på andra sajter

Ling:s son Deef (uttalas dif) kör eget på Blue Lagoon tills vidare.

Mycket mat och mycket gott för billiga battar!

1003411926_FBDeng.thumb.jpg.f34c50e72f39b46ac2d53758e7841653.jpg

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...
38 minuter sedan, skrev rolba:

Några som gav upp.

Eller fått hjälp på traven?

https://thethaiger.com/hot-news/expats/2-foreigners-found-hanged-in-chon-buri

I The Thaiger var han Swedish medan han var Swiss enligt ThaiVisa, inte första gången

dom förväxlar våra länder ;) 

https://forum.thaivisa.com/topic/1174310-swiss-man-found-hanging-off-balcony-in-chonburi/

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...