Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

1 timme sedan, skrev dandic:

2 gånger har jag gått ut från Harrys utan att jag fått köpa något.

Andra gånger har jag fått vänta i evigheter på att beställa/betala.

Gjort det samma, men vid de senaste besöken har personalen vart bättre.

Men oduglig personal, som gärna står o lallar med stamkunder och skiter i andra kunder är ett problem för dem.

Synd då ställer är trevligt, mat som är prisvärd och bra samt ett kanonläge.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Soengsang:

Gjort det samma, men vid de senaste besöken har personalen vart bättre.

Men oduglig personal, som gärna står o lallar med stamkunder och skiter i andra kunder är ett problem för dem.

Synd då ställer är trevligt, mat som är prisvärd och bra samt ett kanonläge.

Jäkligt konsrigt att ägarna inte kan sätta ner foten.Tror det var4 år sedann jag var där sist och då fick jag gå utan mat då det var viktigare för fröknarna att leka  med mobilen än att ta upp en beställninig.

Dom läser väl här  titt som  tätt omjag fattat rätt

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev kenneth073:

Jäkligt konsrigt att ägarna inte kan sätta ner foten.Tror det var4 år sedann jag var där sist och då fick jag gå utan mat då det var viktigare för fröknarna att leka  med mobilen än att ta upp en beställninig.

Dom läser väl här  titt som  tätt omjag fattat rätt

Jag ska väl inte anklaga dom för att leka med mobilen, för det såg jag dom aldrig göra.

Bara lite allmänt ouppmärksamma.

 

Men detta är inget jag är särskilt upprörd över, det är sånt som händer, även i Sverige. 

 

Jag har inte varit på Harrys sen februari. 

Men det kan nog bli ett besök igen ändå.

Tyvärr är där ju bara massa svenskar där som ska tjata om massa skit, visum och annat tjat.

Dödstråkigt.

 

Jag åker till Pattaya för att hänga i barerna och umgås med brudar.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev HaSib HaSib:

Varför har thailändare så fruktansvärt svårt att lyssna och när man påpekar något fel? De verkar ta det väldigt personligt och istället för att lyssna så vänder dom alla taggarna utåt direkt.

Igår var jag på ett av mina favoritställe på soi Diana för att äta några lämpliga rätter dagen efter nyårsafton. Till maten så beställde jag några flaskor Tigeröl (såg utanför att det var Happy Hour 55 baht). 

När jag fick in notan såg jag att dom debiterat 65 baht för ölen. Jag betalade och tänkte att jag läst fel. När jag kom ut såg jag att ölen faktiskt skulle kosta 55 baht.

Det var nu jag begick misstaget att gå in och fråga vad ölen egentligen kostar.

 

-Ursäkta men hur mycket tar ni för Tiger ölen?

   -65 baht

-Ok, men det står att de ska kosta 55 baht utanför.

   -Ja, men det är bara för att det är Happy Hour annars så kostar de mer.

-Jo, det förstår jag men det står att de ska kosta 55 baht när det är Happy       Hour

   -Nej, det är bara Chang och Leo som kostar 55 baht.

-Vi kan väl gå ut och titta vad det står på skylten utanför?

   -Nej det kan vi inte. Jag jobbar här och jag vet vad ölen kostar.

-Nä, tydligen gör du inte det

   -....

-....

o.s.v.

 

Jag förstod nu att diskutera med denna damen var som att köra huvet i väggen så jag gick därifrån. Ska tillägga att jag aldrig sett henne där tidigare. Hon var fruktansvärt besvärad och hade en mycket arrogant attityd.

Tråkigt bemötande, speciellt när det är ett ställe som jag verkligen gillar annars. 

Känns lite surrealistiskt när man i dessa tider på vissa barer nästan kan få en happy ending inkluderat bara man beställer en öl. Nu kommer det att ta ett bra tag innan jag återvänder ditt igen, det finns som sagt en uppsjö med andra bra restauranger att välja mellan.

Hur som helst så blir detta en bra story att dra för de andra svenskarna nere på stranden.

Gott Nytt År på er alla.

2E5454D5-BD5D-4318-A4EA-498C9ABEC058.thumb.png.ed88b2b11c21a9679fade9e873721dd1.png

Hahaha!!!

Härlig anonymisering av loggan🤣

 

Personalen är ett problem om man inte är kompis med dem, annars (potentiellt) trevligt ställe.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-01-02 at 18:32, skrev frogfish:

Hahaha!!!

Härlig anonymisering av loggan🤣

 

Personalen är ett problem om man inte är kompis med dem, annars (potentiellt) trevligt ställe.

Ja, potentiellt trevligt, visst.

Men personligen, om jag ska stanna kvar längre än 7 minuter  efter maten, så måste det finns några working girls, annars har jag tråkigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev dandic:

Ja, potentiellt trevligt, visst.

Men personligen, om jag ska stanna kvar längre än 7 minuter  efter maten, så måste det finns några working girls, annars har jag tråkigt.

Jag ser väl stället mer som ett guesthouse med restaurang, inget ställe jag går till för att ragga brudar (särskilt inte med frun i hasorna). Och såna "working girls" som jag antar du menar finns det ju ingen brist på i de omgivningarna, vill man ha såna behöver man inte gå många meter.

 

Själv tycker jag det vore bättre om de "girls" som finns på stället var lite bättre på sitt "work" (servera). Men det kan vara jag som är kinkig, det går ju bra för stället och det är fullt för det mesta vad jag förstår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips 😉 använd klockan som finns på alla bord 😂😉 så brukar det lösa sig hyggligt snabbt. 

Om inte bara plinga på hårt och flera gånger 😉

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Stoneys:

Ett tips 😉 använd klockan som finns på alla bord 😂😉 så brukar det lösa sig hyggligt snabbt. 

Om inte bara plinga på hårt och flera gånger 😉

Varför inte busvissla eller knäppa med fingrarna, brukar ju funka med djur. Om man måste pingla på personalen så är det fel personal , punkt slut imo. Har man lite feeling så har man koll på restaurangen. 

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev hamnoi:

Varför inte busvissla eller knäppa med fingrarna, brukar ju funka med djur. Om man måste pingla på personalen så är det fel personal , punkt slut imo. Har man lite feeling så har man koll på restaurangen. 

Ja plinga i klockan kan man väl göra om man vill betala notan eller beställa något mera men kommer man in på en restaurang och sätter sig till bords så bör det väl komma serveringspersonal till bordet.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev hamnoi:

Varför inte busvissla eller knäppa med fingrarna, brukar ju funka med djur. Om man måste pingla på personalen så är det fel personal , punkt slut imo. Har man lite feeling så har man koll på restaurangen. 

Håller med, men tit 😉

Lite ägare som borde sköta det. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Stoneys:

Håller med, men tit 😉

Lite ägare som borde sköta det. 

TiT, generellt är de nog mer på tårna om ägare är i närheten, de har med all säkerhet förklarat vikten av att vara alerta för servitriserna.

Men typiskt Thailand, när husse inte ser då är det inte så noga...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Soengsang:

TiT, generellt är de nog mer på tårna om ägare är i närheten, de har med all säkerhet förklarat vikten av att vara alerta för servitriserna.

Men typiskt Thailand, när husse inte ser då är det inte så noga...

Håller med dig. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev hamnoi:

Varför inte busvissla eller knäppa med fingrarna, brukar ju funka med djur. Om man måste pingla på personalen så är det fel personal , punkt slut imo. Har man lite feeling så har man koll på restaurangen. 

Det kan vara bättre att plinga när man vill ha en till så slipper dom stå och tjata "one more" som man kan bli tokig på. Halva ölen kvar i flaskan och ändå hör man "one more".

Men håller med dig att en liten vift med handen borde räcka.

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan nu måste jag klargöra lite känner jag.

Mitt inlägg var inget svar eller reaktion på något/någon.

Jag postade i fel tråd och tog bort inlägget och skrev "fel tråd" som en förklaring till min editering. Men det blev ju fel också.


Så ta gärna bort båda mina inlägg här då de är meningslösa (som vanligt är väl bäst att lägga till innan någon annan gör det)

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Broskan:

Det kan vara bättre att plinga när man vill ha en till så slipper dom stå och tjata "one more" som man kan bli tokig på. Halva ölen kvar i flaskan och ändå hör man "one more".

Men håller med dig att en liten vift med handen borde räcka.

 

//Broskan

Ja "psst" funkar ju inte Thailand.😎

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Stoneys said:

Ett tips 😉 använd klockan som finns på alla bord 😂😉 så brukar det lösa sig hyggligt snabbt. 

Om inte bara plinga på hårt och flera gånger 😉

 

1 hour ago, Broskan said:

Det kan vara bättre att plinga när man vill ha en till så slipper dom stå och tjata "one more" som man kan bli tokig på. Halva ölen kvar i flaskan och ändå hör man "one more".

Men håller med dig att en liten vift med handen borde räcka.

 

//Broskan

Medhåll, plingklockor på borden skulle varje bar ha. Kanonbra uppfinning. Det där med "one more" innan man hunnit halva ölen är mer irriterande.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Medhåll, plingklockor på borden skulle varje bar ha. Kanonbra uppfinning. Det där med "one more" innan man hunnit halva ölen är mer irriterande.

Lika så när de har så satans bråttom att ta bort flaska/glas...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lika så när de har så satans bråttom att ta bort flaska/glas...
All heder åt personalen i ditt fall så att du inser att du fått nog, rör på fläsket och drar igång pizzabaket!
Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Fantomen:
14 minuter sedan, skrev Soengsang:
Lika så när de har så satans bråttom att ta bort flaska/glas...

Visa mer  

All heder åt personalen i ditt fall så att du inser att du fått nog, rör på fläsket och drar igång pizzabaket!

🤣🤣

Man bakar pizza när man är full vare sig man vill eller inte, så är det sen gammalt!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

Medhåll, plingklockor på borden skulle varje bar ha. Kanonbra uppfinning. Det där med "one more" innan man hunnit halva ölen är mer irriterande.

Det är ju helt kanon med "one more" när halva ölen är kvar. 

Det visar på hur kunniga de är och förstår att de är så långsamma med ölhämtningen. :D

 

Rent generellt så har servicen på "farang"-ställen i Pattaya försämrats markant det senaste decenniet. 

Gissar på kulturskillnader på hur asiater och västerlänningar chefar.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev spooncreek:

 

Medhåll, plingklockor på borden skulle varje bar ha. Kanonbra uppfinning. Det där med "one more" innan man hunnit halva ölen är mer irriterande.

eller så kan man ju beställa in en "bucket" med 6 bira åt gången. Så slipper man skrika om mera hela tiden.

 

 Brukar ju dessutom vara billigare än att köpa 6 separata. då får man ju en hel hink med is oxxå direkt.

 

 

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Soengsang:

🤣🤣

Man bakar pizza när man är full vare sig man vill eller inte, så är det sen gammalt!!

jag minns en fest förra året när du skulle gå ut för lite "luft" och pizzabakning. Tror inte du kom tillbaka sen utan vi fick reda oss utan din expertis.

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev HajKaj:

jag minns en fest förra året när du skulle gå ut för lite "luft" och pizzabakning. Tror inte du kom tillbaka sen utan vi fick reda oss utan din expertis.

Skulle vilja säga att du har del i att jag inte riktigt minns allt....

Tack i alla fall för en otroligt trevlig tillställning.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Här finns vare sig ringklockor eller personal som frågar efter "one more?" kvar.

 

Retox på soi Lengkee lägger ner helt, efter vad som sägs vara en hyrestvist. Den del av stället som låg i en riktig byggnad lämnade de redan för ett par månader sedan, och nu ryker containrarna och uteplatsen. En bra brittisk pub och sportsbar som därmed försvinner. Lyckligtvis är deras bästa bar, i alla falla för oss sportnördar, kvar på Soi Honey, Retox Game On. Och, kanske viktigast av allt: Bronx Pizza, som låg i en av containrarna behövde bara flytta tvärs över gatan. Fyllepizzan på vägen hem är därmed räddad.

 

IMG_20200101_153223.thumb.jpg.ea5bc9c62c86e10a04fe4f4922d53fc6.jpgIMG_20200101_153152.thumb.jpg.1794cbf06e53793263b4ed80cfbd4901.jpg

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...