Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

En av barägarna skriver på en annan sida att hyrorna är halva priset mot Walking Street. I ett första skede satsar man på 39 barer/gogo samt 2 nattklubbar. I ett senare skede tillkommer 40 barer. Räkna med att många flyttar från WS.

 

Mycket av de nuvarande ställena förblir där de är som tex Villa Market, bion, gymmet, Robin Hoods samt McDonalds.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minutes ago, Abercrombie said:

En av barägarna skriver på en annan sida att hyrorna är halva priset mot Walking Street. I ett första skede satsar man på 39 barer/gogo samt 2 nattklubbar. I ett senare skede tillkommer 40 barer. Räkna med att många flyttar från WS.

 

Mycket av de nuvarande ställena förblir där de är som tex Villa Market, bion, gymmet, Robin Hoods samt McDonalds.

Varför ska man räkna med att många flyttar från WS? De flesta agogos där går väl rätt bra såvitt jag vet.

Avenue shopping mall har dessutom en historik av att ha provat i princip allt utan att lyckas fylla sina tomma ytor. De sista försöken var en outlet, följt av en koreansk trendig nattklubbskedja, liksom ett par nattklubbar som var mer thai-style. Allt har fått lägga ned. Rätt fort dessutom. 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Det där tar tid.....inte samma som att bygga ett köpcentrum....Nana Plaza har utvecklats i 50 år.

Folk är konservativa, man går dit  man känner sej hemma, gammalt inbeprövat.

Dyrt lär det bli att bygga om...Vem hostar upp alla mijoner på en chansning?

 

Sorry för molingt inlägg.  :-)

 

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Naam jai:

Har inte dom styrande sagt att dom vill riva kåkarna på WS tidigare? eller har jag fattat fel? (igen) 😋

Det var väl lite snack om det för ett tag sen men från ord till handling är det väldigt långt i Thailand och kanske ffa i Pattaya.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Abercrombie:

En av barägarna skriver på en annan sida att hyrorna är halva priset mot Walking Street. I ett första skede satsar man på 39 barer/gogo samt 2 nattklubbar. I ett senare skede tillkommer 40 barer. Räkna med att många flyttar från WS.

 

Mycket av de nuvarande ställena förblir där de är som tex Villa Market, bion, gymmet, Robin Hoods samt McDonalds.

Tror knappast någon flyttar förrän dom ser hur det går. Iaf inte om dom går runt på WS.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev pust:

Högsäsong 😀👍IMG_20191225_065201.thumb.jpg.ad7fbd19817456bd74f4da634d0aa883.jpgIMG_20191225_065206.thumb.jpg.e7ccde865f34a77b34c92513eaba7628.jpg

tydligen ingen ökning över jul? hmmm märkligt, men helt okej för mej nere i januari.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom det verkar vara lite folktomt i Pattaya trots högsäsong har jag tagit initiativ till att bussa folk till Sin City när de landar på Suvvan. Just nu går det nästan i raketfart, en buss var 20 minut.

 

IMG_20191226_141425.thumb.jpg.370ce339fc1ffa02c04785fad40e8cfc.jpg

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev amatören:

Hej

 

Har aldrig prova att ta bussen, fungerar det bra?

 

Mvh

 

Amatören

Med spooncreek som guide kommer du säkert fram. Blir väl bara nåt stopp hos en juvelerare och några lättklädda damer på vägen så han får sin provision.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev amatören:

Hej

 

Har aldrig prova att ta bussen, fungerar det bra?

 

Mvh

 

Amatören

Det fungerar jättefint och är närapå gratis..

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev amatören:

Hej

 

Har aldrig prova att ta bussen, fungerar det bra?

 

Mvh

 

Amatören

Bussen från flygplatsen till HuaHin eller Pattaya fungerar mycket bra.

Pattaya så kan du kliva av på olika ställen på Sukomvit road eller åka med till Jomtien och sedan Bat-buss vidare dit du skall.

Total kostnad när jag åker är under 200 Thb för hela resan. Har aldrig åkt taxi från flygplatsen.

Har man mycket med bagage och är flera som delar på taxin blir det ett annat läge.

Är ditt hotell långtifrån där batbussarna går så kanske du måste ta taxi till hotellet och då kan det bli 300 extra.

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Rekommenderar Bell Travel Service. Cirka 350 baht. Du åker storbuss från Suvvan, i utkanten av Pattaya så lastas man om till minibussar som tar dig till hotellet. Omvänt funkar lika smidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle ta taxi från Pattaya till Sattahip en gång, man ville ha 1300 Bath. Åker aldrig taxi i Pattya, över priser. Blev Songtheew.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, amatören said:

Hej

 

Har aldrig prova att ta bussen, fungerar det bra?

 

Mvh

 

Amatören

Denna buss kostar 130 THB tror jag, minns inte på öret just nu. Det kan vara lite väntetid ibland eftersom den är populär. Igår fick jag vänta en timme, trots att de körde bussar var 20e minut. 

Bra bussar, inget att anmärka på där.

 

I Pattaya stannar den på tre ställen på Sukhumvit, vid Pattaya Nua, Pattaya Klang och Pattaya tai. Slutstationen i Jomtien. Från alla stationerna kan man åka vidare med Songtaew eller motorbike taxi.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Denna buss kostar 130 THB tror jag, minns inte på öret just nu. Det kan vara lite väntetid ibland eftersom den är populär. Igår fick jag vänta en timme, trots att de körde bussar var 20e minut. 
Bra bussar, inget att anmärka på där.
 
I Pattaya stannar den på tre ställen på Sukhumvit, vid Pattaya Nua, Pattaya Klang och Pattaya tai. Slutstationen i Jomtien. Från alla stationerna kan man åka vidare med Songtaew eller motorbike taxi.
Nu ska vi väl egentligen inte gör för mycket reklam för denna superbuss för.då ökar ju väntetiderna men eftersom ingen läser på MPR så är det väl ok.

Som sagt 130 baht nya moderna bussar med massor av benutrymme, inte som de gamla asen till bussar som kan gå mellan Ekamai o Pattaya, grym komfort, ej pumpgas eller hastiga filbyten och jag har gångavstånd till min condo från slutstationen.

Vissa tider har jag sett 10 minuter mellan bussarna och, detta ska jag inte skriva, men man kan förboka bussen på internet super om man kommer tidigt och vill ta första bussen eller så.

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

:bs_help:  :bb2:

 

Förbannade jävla högsäsong! Fick säkert vänta en kvart och blev passerad av fem knökfulla bahtbussar för att ta mig från Jomtien till Pattaya nu på eftermiddagen. Väl inne i stan var det trafikstockning på såväl 2nd Road som Soi Diana och Soi Lengkee. Fullt på vanligtvis lugna after-work barer som Bodega och Wonderful (även kallad Fyndhörnan). I supermarket är det slut på en del varor och på 7/11 får man helt plötsligt inte handla öl igen mellan 14-17 och efter 24.  Fullt med både snåla long-stayers och "two week millionaires" fan ta mig överallt, häromkvällen fick man till och med knö sig in på en av Soi LKs agogo-barer. Inte får man vara ifred på Harrys heller. Kallt som fan är det också till råga på allt jävelskap.

 

Vad sa? Att jag är en gnällig och bitter gubbe? Icke! jag vill bara ha tillbaka de halvtomma barerna, slippa boka bord på restaurang och få åka bahtbuss i lugn och ro. Samt få tillbaka ¨möljigheten att sitta vid stenbordet och prata om hur Pattaya är tommare än någonsin, och hur "alla" istället väljer Kambodja och Vietnam. Måtte det gå fort till maj.,...

 

  IMG_20191229_162114.thumb.jpg.93ccb2b2b5d781ea1f00ad62cf2fdaa2.jpg

 

 

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2019‎-‎12‎-‎29 at 17:57, skrev spooncreek:

:bs_help:  :bb2:

 

Förbannade jävla högsäsong! Fick säkert vänta en kvart och blev passerad av fem knökfulla bahtbussar för att ta mig från Jomtien till Pattaya nu på eftermiddagen. Väl inne i stan var det trafikstockning på såväl 2nd Road som Soi Diana och Soi Lengkee. Fullt på vanligtvis lugna after-work barer som Bodega och Wonderful (även kallad Fyndhörnan). I supermarket är det slut på en del varor och på 7/11 får man helt plötsligt inte handla öl igen mellan 14-17 och efter 24.  Fullt med både snåla long-stayers och "two week millionaires" fan ta mig överallt, häromkvällen fick man till och med knö sig in på en av Soi LKs agogo-barer. Inte får man vara ifred på Harrys heller. Kallt som fan är det också till råga på allt jävelskap.

 

Vad sa? Att jag är en gnällig och bitter gubbe? Icke! jag vill bara ha tillbaka de halvtomma barerna, slippa boka bord på restaurang och få åka bahtbuss i lugn och ro. Samt få tillbaka ¨möljigheten att sitta vid stenbordet och prata om hur Pattaya är tommare än någonsin, och hur "alla" istället väljer Kambodja och Vietnam. Måtte det gå fort till maj.,...

 

  IMG_20191229_162114.thumb.jpg.93ccb2b2b5d781ea1f00ad62cf2fdaa2.jpg

 

 

 

kanske dags att boka en resa ner så vi kan sitta och fabulera vid ett stenbord snart igen. måste bara vänta på att arbetsgivaren får tummen ut och ger mig ledigt först...

Ändrades av HajKaj

Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför har thailändare så fruktansvärt svårt att lyssna och när man påpekar något fel? De verkar ta det väldigt personligt och istället för att lyssna så vänder dom alla taggarna utåt direkt.

Igår var jag på ett av mina favoritställe på soi Diana för att äta några lämpliga rätter dagen efter nyårsafton. Till maten så beställde jag några flaskor Tigeröl (såg utanför att det var Happy Hour 55 baht). 

När jag fick in notan såg jag att dom debiterat 65 baht för ölen. Jag betalade och tänkte att jag läst fel. När jag kom ut såg jag att ölen faktiskt skulle kosta 55 baht.

Det var nu jag begick misstaget att gå in och fråga vad ölen egentligen kostar.

 

-Ursäkta men hur mycket tar ni för Tiger ölen?

   -65 baht

-Ok, men det står att de ska kosta 55 baht utanför.

   -Ja, men det är bara för att det är Happy Hour annars så kostar de mer.

-Jo, det förstår jag men det står att de ska kosta 55 baht när det är Happy       Hour

   -Nej, det är bara Chang och Leo som kostar 55 baht.

-Vi kan väl gå ut och titta vad det står på skylten utanför?

   -Nej det kan vi inte. Jag jobbar här och jag vet vad ölen kostar.

-Nä, tydligen gör du inte det

   -....

-....

o.s.v.

 

Jag förstod nu att diskutera med denna damen var som att köra huvet i väggen så jag gick därifrån. Ska tillägga att jag aldrig sett henne där tidigare. Hon var fruktansvärt besvärad och hade en mycket arrogant attityd.

Tråkigt bemötande, speciellt när det är ett ställe som jag verkligen gillar annars. 

Känns lite surrealistiskt när man i dessa tider på vissa barer nästan kan få en happy ending inkluderat bara man beställer en öl. Nu kommer det att ta ett bra tag innan jag återvänder ditt igen, det finns som sagt en uppsjö med andra bra restauranger att välja mellan.

Hur som helst så blir detta en bra story att dra för de andra svenskarna nere på stranden.

Gott Nytt År på er alla.

2E5454D5-BD5D-4318-A4EA-498C9ABEC058.thumb.png.ed88b2b11c21a9679fade9e873721dd1.png

Ändrades av HaSib HaSib
Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev HaSib HaSib:

Varför har thailändare så fruktansvärt svårt att lyssna och när man påpekar något fel? De verkar ta det väldigt personligt och istället för att lyssna så vänder dom alla taggarna utåt direkt.

Igår var jag på ett av mina favoritställe på soi Diana för att äta några lämpliga rätter dagen efter nyårsafton. Till maten så beställde jag några flaskor Tigeröl (såg utanför att det var Happy Hour 55 baht). 

När jag fick in notan såg jag att dom debiterat 65 baht för ölen. Jag betalade och tänkte att jag läst fel. När jag kom ut såg jag att ölen faktiskt skulle kosta 55 baht.

Det var nu jag begick misstaget att gå in och fråga vad ölen egentligen kostar.

 

-Ursäkta men hur mycket tar ni för Tiger ölen?

   -65 baht

-Ok, men det står att de ska kosta 55 baht utanför.

   -Ja, men det är bara för att det är Happy Hour annars så kostar de mer.

-Jo, det förstår jag men det står att de ska kosta 55 baht när det är Happy       Hour

   -Nej, det är bara Chang och Leo som kostar 55 baht.

-Vi kan väl gå ut och titta vad det står på skylten utanför?

   -Nej det kan vi inte. Jag jobbar här och jag vet vad ölen kostar.

-Nä, tydligen gör du inte det

   -....

-....

o.s.v.

 

Jag förstod nu att diskutera med denna damen var som att köra huvet i väggen så jag gick därifrån. Ska tillägga att jag aldrig sett henne där tidigare. Hon var fruktansvärt besvärad och hade en mycket arrogant attityd.

Tråkigt bemötande, speciellt när det är ett ställe som jag verkligen gillar annars. 

Känns lite surrealistiskt när man i dessa tider på vissa barer nästan kan få en happy ending inkluderat bara man beställer en öl. Nu kommer det att ta ett bra tag innan jag återvänder ditt igen, det finns som sagt en uppsjö med andra bra restauranger att välja mellan.

Hur som helst så blir detta en bra story att dra för de andra svenskarna nere på stranden.

Gott Nytt År på er alla.

2E5454D5-BD5D-4318-A4EA-498C9ABEC058.thumb.png.ed88b2b11c21a9679fade9e873721dd1.png

Nu får du nog fan drevet efter dig:rotfl:för det stället får man inte kritisera:P.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, stefan5300 said:

Nu får du nog fan drevet efter dig:rotfl:för det stället får man inte kritisera:P.

Kanske, men ingen nämnd och ingen klämd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev HaSib HaSib:

Kanske, men ingen nämnd och ingen klämd.

Skulle tro att Harrysloggan är en ledtråd😉

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev HaSib HaSib:

Varför har thailändare så fruktansvärt svårt att lyssna och när man påpekar något fel? De verkar ta det väldigt personligt och istället för att lyssna så vänder dom alla taggarna utåt direkt.

Igår var jag på ett av mina favoritställe på soi Diana för att äta några lämpliga rätter dagen efter nyårsafton. Till maten så beställde jag några flaskor Tigeröl (såg utanför att det var Happy Hour 55 baht). 

När jag fick in notan såg jag att dom debiterat 65 baht för ölen. Jag betalade och tänkte att jag läst fel. När jag kom ut såg jag att ölen faktiskt skulle kosta 55 baht.

Det var nu jag begick misstaget att gå in och fråga vad ölen egentligen kostar.

 

-Ursäkta men hur mycket tar ni för Tiger ölen?

   -65 baht

-Ok, men det står att de ska kosta 55 baht utanför.

   -Ja, men det är bara för att det är Happy Hour annars så kostar de mer.

-Jo, det förstår jag men det står att de ska kosta 55 baht när det är Happy       Hour

   -Nej, det är bara Chang och Leo som kostar 55 baht.

-Vi kan väl gå ut och titta vad det står på skylten utanför?

   -Nej det kan vi inte. Jag jobbar här och jag vet vad ölen kostar.

-Nä, tydligen gör du inte det

   -....

-....

o.s.v.

 

Jag förstod nu att diskutera med denna damen var som att köra huvet i väggen så jag gick därifrån. Ska tillägga att jag aldrig sett henne där tidigare. Hon var fruktansvärt besvärad och hade en mycket arrogant attityd.

Tråkigt bemötande, speciellt när det är ett ställe som jag verkligen gillar annars. 

Känns lite surrealistiskt när man i dessa tider på vissa barer nästan kan få en happy ending inkluderat bara man beställer en öl. Nu kommer det att ta ett bra tag innan jag återvänder ditt igen, det finns som sagt en uppsjö med andra bra restauranger att välja mellan.

Hur som helst så blir detta en bra story att dra för de andra svenskarna nere på stranden.

Gott Nytt År på er alla.

2E5454D5-BD5D-4318-A4EA-498C9ABEC058.thumb.png.ed88b2b11c21a9679fade9e873721dd1.png

Gissar att du inte fick några pepparkakor heller? ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 gånger har jag gått ut från Harrys utan att jag fått köpa något.

Andra gånger har jag fått vänta i evigheter på att beställa/betala.

 

Det är väl förståeligt under stökiga musikkvällar, men inte under normala omständigheter.

 

Lite synd faktiskt, för jag tycker maten är ganska ok där.

Jag äter väl till 95% thaimat, men ibland blir man ju sugen på nåt svenskt.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...