Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev Stoneys:

Då får man se om man stöter på hen.😉

 

Kan ge en liten ledtråd.

 

Leta i området kring kiss food and drink ute i Jomtien.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev pust:

Dax att fixa stranden efter gårdagens regn😁👍IMG_20190918_064508.thumb.jpg.17b16be8d24e7280f877c5e962a40eb1.jpg

555

Detta foto tog jag för 2 dagar

sedan. 16 sept.

några hundra meter därifrån.

IMG_20190916_100738_BURST001_COVER.jpg

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev pust:

Man kanske skulle anmäla sig?👍😁

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fredag, Lordag, Sondag är det musikfest på Pattaya Beach nära Central Festival.

Artister från  Thailand, Japan och Indonesien.

 

IMG_20190919_120428_BURST011.thumb.jpg.9d962a250736c7e4d3ce290b61beeffb.jpg

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev pust:

Dom håller visst på att rusta gamla Globetrotter,får se vad det blir?IMG_20190921_140833.thumb.jpg.c304e7987d810fcea641522404db9603.jpgIMG_20190922_065319.thumb.jpg.72a4b3fa9b20116a0a742e4ced4ff2cb.jpg

 

Kanske Lasse gör comeback med då?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, broder tuk tuk said:

 

Kanske Lasse gör comeback med då?

 

BTT

Ja man saknar ju verkligen hans pizza alltså!!

 

spacer.png

 

 

20161124_210255.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Fantomen:

Ja man saknar ju verkligen hans pizza alltså!!

20161124_210255.thumb.jpg.ac49f66887cc4fd71a84f8be6207f71a.jpg.91599419cc6b8904bdb11859b9fcd8b5.jpg

Hahaha vafan är detta, de verkar behöva en pizzabagare ;)

Man brukar skämta om att lägga en pizza, men det såg fan ut som en spya....direkt oaptitlig!

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Soengsang said:

Hahaha vafan är detta, de verkar behöva en pizzabagare ;)

Man brukar skämta om att lägga en pizza, men det såg fan ut som en spya....direkt oaptitlig!

 

Haha! Ja du.. Det var denna pizza jag blev serverad av Lasse när vi var där första och enda gången. Äckligaste jävla pizza jag smakat i hela mitt liv.

En tugga sen fick det räcka.

Frugans mat var i princip rå/olagad och gick inte heller att äta. Jag klagade och Lasse sade att den skulle vara så för den var "lättstekt".

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev pust:

Dom håller visst på att rusta gamla Globetrotter,får se vad det blir?IMG_20190921_140833.thumb.jpg.c304e7987d810fcea641522404db9603.jpgIMG_20190922_065319.thumb.jpg.72a4b3fa9b20116a0a742e4ced4ff2cb.jpg

 

Dom har ju hållit på i flera år nu. Verkar inte hända mycket. Enligt ryktet var det nån norrman som slantade upp och jag såg lite ritningar och bilder på hur det var tänkt men allt verkar ha runnit ut i sanden. Pengarna tog väl slut som det ofta gör i Thailand.

 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Fantomen:

Haha! Ja du.. Det var denna pizza jag blev serverad av Lasse när vi var där första och enda gången. Äckligaste jävla pizza jag smakat i hela mitt liv.

En tugga sen fick det räcka.

Frugans mat var i princip rå/olagad och gick inte heller att äta. Jag klagade och Lasse sade att den skulle vara så för den var "lättstekt".

 

Någon Michelin-stjärna fick han väl aldrig men det mesta var iaf ätbart. Minns dock nån fisk som inte var någon höjdare.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minutes ago, Esspe said:

Någon Michelin-stjärna fick han väl aldrig men det mesta var iaf ätbart. Minns dock nån fisk som inte var någon höjdare.

Är personligen högst benägen att inte hålla med dig där haha. 😉

Vi tog in fyra rätter: Köttbullemacka, två pizzor och en kötträtt (som jag inte minns exakt vad det var). Ingen av oss åt mer än ett par tuggor.

Men, men.. En del nöjda kunder hade han säkerligen. Vi var dock inga av dessa.

 

Makrill med stuvad spenat kanske det var du tänkte på?

(Ber på förhand om ursäkt för det knivskarpa fotot.)

 

 

20161124_203259.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Esspe:

 

Dom har ju hållit på i flera år nu. Verkar inte hända mycket. Enligt ryktet var det nån norrman som slantade upp och jag såg lite ritningar och bilder på hur det var tänkt men allt verkar ha runnit ut i sanden. Pengarna tog väl slut som det ofta gör i Thailand.

 

 

Men nu är det folk som jobbar där,bilden är tagen tidigt på morgonen😁👍

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fantomen:

Är personligen högst benägen att inte hålla med dig där haha. 😉

Vi tog in fyra rätter: Köttbullemacka, två pizzor och en kötträtt (som jag inte minns exakt vad det var). Ingen av oss åt mer än ett par tuggor.

Men, men.. En del nöjda kunder hade han säkerligen. Vi var dock inga av dessa.

 

Makrill med stuvad spenat kanske det var du tänkte på?

(Ber på förhand om ursäkt för det knivskarpa fotot.)

 

 

20161124_203259.jpg

Haha priser skrivna i SEK i Thailand, men hyfsat bra kurs 4,58THB för 1 SEK 👍👍

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Fantomen:

Är personligen högst benägen att inte hålla med dig där haha. 😉

Vi tog in fyra rätter: Köttbullemacka, två pizzor och en kötträtt (som jag inte minns exakt vad det var). Ingen av oss åt mer än ett par tuggor.

Men, men.. En del nöjda kunder hade han säkerligen. Vi var dock inga av dessa.

 

Makrill med stuvad spenat kanske det var du tänkte på?

(Ber på förhand om ursäkt för det knivskarpa fotot.)

 

 

20161124_203259.jpg

Nä den skulle jag aldrig komma på tanken att beställa ens :) Tror det var s.k. hälleflundra med nån icke ätbar sås. 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
20 timmar sedan, skrev born41:

Makrill äter bara andra fiskar, så är man inte en "ful fisk" så går man säker.☺️

 

Born41

Finns nog en del torskar som badar där. :rotfl:

Link to comment
Dela på andra sajter

Mera regn nu, tack!

 

Pattaya is likely to experience water shortages next year as levels in five major reservoirs in Chon Buri have dropped sharply to only around 32% of capacity.

The Provincial Waterworks Authority's ( PWA) branch in Pattaya is preparing to pipe raw water from the PWA-run Nong Palai water production facility in Rayong to the coastal city, buy some more from a private water supplier and reduce tap water supplies to householders, office manager Suthat Nutpan said on Wednesday.

At present, there is less than 13 million cubic metres of water in the five reservoirs, compared with 36.7 million cu/m last year.

This will lead to drought in Pattaya if there are no storms next month, Mr Suthat said, adding the situation will be more severe than the water shortage in 2015.

 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/1783349/Pattaya-faces-water-shortages-next-year

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev spooncreek:

Mera regn nu, tack!

 

Pattaya is likely to experience water shortages next year as levels in five major reservoirs in Chon Buri have dropped sharply to only around 32% of capacity.

The Provincial Waterworks Authority's ( PWA) branch in Pattaya is preparing to pipe raw water from the PWA-run Nong Palai water production facility in Rayong to the coastal city, buy some more from a private water supplier and reduce tap water supplies to householders, office manager Suthat Nutpan said on Wednesday.

At present, there is less than 13 million cubic metres of water in the five reservoirs, compared with 36.7 million cu/m last year.

This will lead to drought in Pattaya if there are no storms next month, Mr Suthat said, adding the situation will be more severe than the water shortage in 2015.

 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/1783349/Pattaya-faces-water-shortages-next-year

Med thai logik borde detta innebär att duschning blir förbjudet förutom på soi 13/2, soi 6 och vissa tvålställen. Det skulle främja turismen samtidigt som det sparar vatten.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...