Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

nissehult_13
8 minuter sedan, skrev Fritz:

Nä!

Kan hålla med dig 200 baht är inte mycket, men fortfarande 240 baht för köttbullar är för mycket. 😀

Nissehult_13

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

Känner du dig träffad?

 

BTT

Jo!

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 timmar sedan, skrev stefan5300:

Sedan är det väl ett gästhus som lever på att hyra ut rum, att de serverar mat får väl ses som en extra service. Jag bodde på P.S gästhus Soi Yamato första gången jag kom till Pattaya 1988 och där serverades ingen mat vad jag minns men det gästhuset finns kvar än idag.

 

Finns det gästhuset kvar?

 

Kollade lite på street view mappen men hittade inte det stället på Yamato.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
5 minuter sedan, skrev Soengsang:

No shit.......inte du...

 

Jo faktiskt.

 

Bra att ha den ibland. Svårt att hålla reda på alla ställen man bott på genom åren i Pattaya.

 

På soi Yamato hade jag mitt favorithotel under många år.  Hotel Norge men dom slög igen för några år sedan.

 

Där hade man många fylleslag och härliga minnen.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Finns det gästhuset kvar?

 

Kollade lite på street view mappen men hittade inte det stället på Yamato.

 

BTT

Capture.thumb.JPG.1dd62d36eaaa2d0a4b53f9f0f450541f.JPG

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev stefan5300:

Spelar ingen roll skulle inte betala 240 Baht för en tallrik köttbullar om jag så fick 5 Baht per krona, har lite svårt att se när en middag koster 50-60 baht att göra och sedan sälja den för 240.

Det är dyrt i Thailand nu, stark THB och svag krona är surt, hade kronan stärkts mot THB senaste 5 åren motsvarande vad den sjunkit skulle inte många reagerat på priserna.

 

5 timmar sedan, skrev stefan5300:

 

Vem vet gästhuset kanske även tar betalt för vatten i kylskåpetrummen

Det är ren och skär snikenhet, särskilt om det är vatten i returflaskor.

Har bara sett och vart med om ett ställe(har säkert bott på 100resorter/hotell) på Soi2 i Jomtien som tagit betalt för vatten, tom överpris 40Bht...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Soengsang:

Det är dyrt i Thailand nu, stark THB och svag krona är surt, hade kronan stärkts mot THB senaste 5 åren motsvarande vad den sjunkit skulle inte många reagerat på priserna.

 

Det är ren och skär snikenhet, särskilt om det är vatten i returflaskor.

Har bara sett och vart med om ett ställe(har säkert bott på 100resorter/hotell) på Soi2 i Jomtien som tagit betalt för vatten, tom överpris 40Bht...

Nä, köpte en tallrik full med sallad och revben förra veckan för 160 Baht i Nakhon Phanom och i förgår köttfärs på Tesco Lotus för 99 Baht kilot så det är inte så dyrt i Thailand.

 

Ja du ser, kanske 40 Baht vatten till maten och en kopp kaffe efter köttbullsmiddagen så är säkert priset uppe i över 300 Baht.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev stefan5300:

köttfärs på Tesco Lotus för 99 Baht kilot

99BHT är ett bra pris, 120-130 är väl mer normalt

99BHT Motsvarande 35kr, det kan man kanske ibland också finna köttfärs för i Sverige....... 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

Är man på semester i några veckor spelar det väl inte så stor roll om man blir blåst på 200 baht för köttbullarna men lever man som pensionär permanent i Thailand är det ganska mycket pengar.

 

BTT

 

Hur vet du det?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni låter ungefär som när man ska ta med en thai på någon hyfsad thairestaurang "Varför det, jag kan göra det mycket billigare hemma".

 

Att jämföra Nakhon Phanom med Pattis haltar ju också betänkligt. Livsmedel i Korat är också billigare än i Pattaya men prisnivån är ju högre i Pattaya rent allmänt. Som att jämföra Tavelsjö med Stockholm. 

 

Är jag på rätt humör en dag ska jag testa köttbullarna och är dom bra kan jag betala 240 Bht nästa gång med utan att gnälla om priset. Är dom däremot inte bra kommer jag inte heller att gnälla om priset nästa gång för det blir ingen då.

Ändrades av Esspe

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev Esspe:

 

Hur vet du det?

 Tja jag jobbade ju några år i på språkskolor i Pattaya och hade ett tag 6000 baht i månaden i lön.

 

Inte tusan hade jag råd att äta köttbullar då.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 timmar sedan, skrev Soengsang:

99BHT är ett bra pris, 120-130 är väl mer normalt

99BHT Motsvarande 35kr, det kan man kanske ibland också finna köttfärs för i Sverige....... 

 

39 kronor kilot ibland på LIDL fast inte särskilt ofta.

 

För det mesta ligger ett kilo på ca 50 spänn.

 

Minns för några år sedan när min kompis från Helsingborg precis hade plockat hem sin thailändska från soi 7 i Pattaya.

 

Då gick han och köpte guldfågelns kycklingfileer för 120 kr kilot.  Han kunde köpa samma fileer i samma affär för 25 kr kilot men han skulle väl glänsa inför damen.

 

BTT

Ändrades av broder tuk tuk
annat

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 minut sedan, skrev Soengsang:

Ja 50kr är väl över din budget :)

 

Nja i Sverige är väl ett kilopris på 50 kronor ok för köttfärs eller revben eller fläskben.

 

Däremot köper jag aldrig entrecote för 200 kr kilot.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nja i Sverige är väl ett kilopris på 50 kronor ok för köttfärs eller revben eller fläskben.

 

Däremot köper jag aldrig entrecote för 200 kr kilot.

 

BTT

Helt riktigt, bra entrecôte kostar 380kr/kg.

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev hamnoi:

Helt riktigt, bra entrecôte kostar 380kr/kg.

Du han före mig där, skall du ha ätbar entrecote hamnar man i den prisnivån.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

39 kronor kilot ibland på LIDL fast inte särskilt ofta.

 

För det mesta ligger ett kilo på ca 50 spänn.

 

Minns för några år sedan när min kompis från Helsingborg precis hade plockat hem sin thailändska från soi 7 i Pattaya.

 

Då gick han och köpte guldfågelns kycklingfileer för 120 kr kilot.  Han kunde köpa samma fileer i samma affär för 25 kr kilot men han skulle väl glänsa inför damen.

 

BTT

 

Coop Xtra,billigare än  guldfågeln 49,95 och finare kyckling filer.

 

317367.jpg

Ändrades av Dolle
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har även jag hittat den smala vägen till Joy enjoy. Roast Pork för 250 Bht. Ganska stor portion men hade förväntat mig annat än karré, vilket var vad jag fick. Ätbart men ingen kulinarisk höjdare. Kompisen tog flundra och hade ungefär samma uppfattning om den. Hade hellre tagit en god köttbullstallrik för 240 Bht. Lämnar därmed också den smala vägen, det var jobbigt så länge det varade, förstår inte hur pastorn står ut ;) 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Esspe:

förstår inte hur pastorn står ut ;) 

Står ut med vad?

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Som ni har längtat!

 

Den nästan fullständiga listan över vad köttbullar med tillbehör kostar på stans restauranger:

Harrys 195 THB

Scandic Apartments 195 THB

Vickans 220 THB

Stefans Guesthouse 240 THB

Two Lions 250 THB

Aqvavit  265 THB

 

 

Vojne, vojne, men man får väl vara glad att man inte bor i Bangkok:

Cajutan 259 THB

Scandic 260 THB

 

Som den Cheap Charlie jag är intogs dagens köttbullemåltid på Scandic Apartments på soi 13/1. För det priset, 195 surt förvärvade battingar, är Harrys köttbullar bättre. 

 

IMG_20190109_165747.thumb.jpg.cf06d68b5527b5d1a89b75047b891de3.jpg

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nä, köpte en tallrik full med sallad och revben förra veckan för 160 Baht i Nakhon Phanom och i förgår köttfärs på Tesco Lotus för 99 Baht kilot så det är inte så dyrt i Thailand.
 
Ja du ser, kanske 40 Baht vatten till maten och en kopp kaffe efter köttbullsmiddagen så är säkert priset uppe i över 300 Baht.
99 baht kilot är för fläskfärs och det är ett bra pris. Nötfärs är svårare att hitta och mycket dyrare. Köpte det på food market vid buss stationen i jomtien för 270 baht kilot, och då har jag ratat en hel del ställen som är för dyra på nötfärs. (Jag tycker att det ska vara kanske minst 50/50 nöt / fläsk i ena köttbulle.

Vad de har för kött i de bullarna som listas ovan kan man undra..... Fast de jag har ätit har nog fan inte varit bara pork. Jag är lite allergisk mot typ pork burger o pork bollar så det borde jag spottat.


Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, apknug said:

99 baht kilot är för fläskfärs och det är ett bra pris. Nötfärs är svårare att hitta och mycket dyrare. Köpte det på food market vid buss stationen i jomtien för 270 baht kilot, och då har jag ratat en hel del ställen som är för dyra på nötfärs. (Jag tycker att det ska vara kanske minst 50/50 nöt / fläsk i ena köttbulle.

Vad de har för kött i de bullarna som listas ovan kan man undra..... Fast de jag har ätit har nog fan inte varit bara pork. Jag är lite allergisk mot typ pork burger o pork bollar så det borde jag spottat.


Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

Hälften eller 100 % nöt i de flesta köttbullarna ovan är jag rätt säker på.

Medhåll om att nötfärs är jävligt dyrt. Billigast troligen att köpa fryst på Makro, men där har jag inte varit på länge.

På Friendship och BiG C ligger det väl på  cirka 350 THB kilot eller mer , på Villa Market en bit över 400 THB tror jag, liksom på Tops/Central. Då gäller det dessutom thai beef.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev spooncreek:

Hälften eller 100 % nöt i de flesta köttbullarna ovan

Där faller jämförelsen med fläskbullar, gjord på fläskfärs för 99bht/kg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev apknug:

99 baht kilot är för fläskfärs och det är ett bra pris. Nötfärs är svårare att hitta och mycket dyrare. Köpte det på food market vid buss stationen i jomtien för 270 baht kilot, och då har jag ratat en hel del ställen som är för dyra på nötfärs. (Jag tycker att det ska vara kanske minst 50/50 nöt / fläsk i ena köttbulle.

Vad de har för kött i de bullarna som listas ovan kan man undra..... Fast de jag har ätit har nog fan inte varit bara pork. Jag är lite allergisk mot typ pork burger o pork bollar så det borde jag spottat.


Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
 

Ja färsblandning gris och rådjur 50/50 är inte fel.post-3132-0-50669800-1351224697_thumb.jpg.b5759a8697696a5b1bc9c63acf31b207.jpg.d1397a607b757870f322d8f8e7effcff.jpgpost-3132-0-06152800-1351224733_thumb.jpg.57e4d2084e2d49563e8efafa26d7fb75.jpg.4be111c21d4b0e7db3d596ce75b20b36.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...