Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Hahaha CM ❤️ BTT :)

 

Föresten, vad hette stället du tog mig till att äta, det var helt ok, för en nybliven snåltarm som mig helt perfekt :)

Det var M & M på Soi Bongkot, men jag tror de bommat igen.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Flera som lidit restaurangdöden. Skulle käka lunch på Oscar idag var det tänkt men det gick inget vidare, stället var bommat. Verkar ha klappat igen eftersom det inte fanns någon lapp och vilken restaurang håller stängt mitt i högsäsong. I går kväll hade jag tänkt mig en pizza på en italienare till höger efter svängen ner till Jomtien. Gick två ggr för säkerhets skull men inte fanns han heller kvar. Gjorde inte så mycket, hittade en annan italienare, La Bocca, över gatan vid ljuset visade sig vara riktigt bra. Jättegod pizza och olivolja smaksatt med chili var en höjdare. Rekommenderas.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Esspe:

Skulle käka lunch på Oscar idag var det tänkt men det gick inget vidare, stället var bommat.

 

Tvist med husägaren (En skandinav) enligt Facebook

 

/Enis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Esspe said:

Flera som lidit restaurangdöden. Skulle käka lunch på Oscar idag var det tänkt men det gick inget vidare, stället var bommat. Verkar ha klappat igen eftersom det inte fanns någon lapp och vilken restaurang håller stängt mitt i högsäsong. I går kväll hade jag tänkt mig en pizza på en italienare till höger efter svängen ner till Jomtien. Gick två ggr för säkerhets skull men inte fanns han heller kvar. Gjorde inte så mycket, hittade en annan italienare, La Bocca, över gatan vid ljuset visade sig vara riktigt bra. Jättegod pizza och olivolja smaksatt med chili var en höjdare. Rekommenderas.

Om du ska ut på mer lunchpromenader i Jomtien får du gärna checka av en del frågetecken i listan i tråden nedan. EDIT: Siambylla känns bekräftat att den är nedlagd, (fel av mig Siambylla är i full gång)men hur är det med Stefans Guesthouse efter ägarbytet, fortfarande svensk mat på menyn?

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev spooncreek:

Om du ska ut på mer lunchpromenader i Jomtien får du gärna checka av en del frågetecken i listan i tråden nedan. Siambylla känns bekräftat att den är nedlagd, men hur är det med Stefans Guesthouse efter ägarbytet, fortfarande svensk mat på menyn?

 

Towe la in en bild på pannbiff från siambylla för 17 h sedan. Se tråden vad åt ni idag. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, Stoneys said:

Towe la in en bild på pannbiff från siambylla för 17 h sedan. Se tråden vad åt ni idag. 

Där ser man. Fel ute där alltså. Bra så. 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Esspe:

Jo det var den smala vägen in dit. Hur hittade du dit öht? Den lilla gränden får man ju gå på tvären i för att komma fram. Kan inte se på Google Maps vad den heter men där finns en undangömd restaurang och det måste ju vara den. Annas ligger in till vänster vid ljuset. Joy kan ju vara värt ett besök, får prova det någon dag.

Jag hittade till Joy enjoy första gången genom att följa en enkel vägbeskrivning som jag fått, hur lätt som helst. För övrigt samma beskrivning som jag skrev i mitt första inlägg i ämnet som du kan läsa nedan. Jag var nere och fotade lite i dag och upplevde inte att gränden in var speciellt trång nu heller och restaurangen heter fortfarande Joy Enjoy.

23 timmar sedan, skrev Fritz:

Restaurangen som ligger precis bakom Lindas heter väl Joy enjoy om den inte bytt namn. Den är norskägd och billig, fiskrätterna rekommenderas. Man knallar in i gränden strax nedanför Lindas så är man strax framme. Höll på glömma bort det viktigaste, deras Irish Coffee är helt suverän.

1452954083_Joyenjoy004.thumb.JPG.6e5ac94e554971e268d964c3abd4c592.JPG486706578_Joyenjoy003.thumb.JPG.955755167dccae03a1f8003622c2c02b.JPG684597958_Joyenjoy001.thumb.JPG.19bcf3654070ac4c79e1e4ec974cd43f.JPG1723397941_Joyenjoy002.thumb.JPG.3b1833b4cec8d197d8489251abffa663.JPG

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Jag hittade till Joy enjoy första gången genom att följa en enkel vägbeskrivning som jag fått, hur lätt som helst. För övrigt samma beskrivning som jag skrev i mitt första inlägg i ämnet som du kan läsa nedan. Jag var nere och fotade lite i dag och upplevde inte att gränden in var speciellt trång nu heller och restaurangen heter fortfarande Joy Enjoy.

1452954083_Joyenjoy004.thumb.JPG.6e5ac94e554971e268d964c3abd4c592.JPG486706578_Joyenjoy003.thumb.JPG.955755167dccae03a1f8003622c2c02b.JPG684597958_Joyenjoy001.thumb.JPG.19bcf3654070ac4c79e1e4ec974cd43f.JPG1723397941_Joyenjoy002.thumb.JPG.3b1833b4cec8d197d8489251abffa663.JPG

Dom skulle nog må bra av en liten väl synlig skylt ute vid gatan. Vet man inte att den finns får man vara bra nyfiken för att gå in i den soien. Ska bli intressant att käka där. Kan iaf obesett konstatera att den är bättre än Linda´s. Ska även prova den andra norskan lite längre ner - Anna´s. Omdöme följer någon annan dag.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Esspe:

Dom skulle nog må bra av en liten väl synlig skylt ute vid gatan. Vet man inte att den finns får man vara bra nyfiken för att gå in i den soien. Ska bli intressant att käka där. Kan iaf obesett konstatera att den är bättre än Linda´s. Ska även prova den andra norskan lite längre ner - Anna´s. Omdöme följer någon annan dag.

 

En bra restaurang behöver ingen skylt, kolla bara max i naklua, kunder som sprider gott rykte kan räcka långt. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Stoneys:

En bra restaurang behöver ingen skylt, kolla bara max i naklua, kunder som sprider gott rykte kan räcka långt. 

 

Nu blir jag nyfiken. Känner bara till Mr. Max på Soi Post Office. Italienskt...

 

Var finns denna Max i Naklua? Vad är det för käk? 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev samet:

 

Nu blir jag nyfiken. Känner bara till Mr. Max på Soi Post Office. Italienskt...

 

Var finns denna Max i Naklua? Vad är det för käk? 

Lite dansk, svensk, ägaren var från Sverige, men Ali tror jag hon heter som driver det nu. 

Ingen gorma mat men lungt och skönt i trädgården utanför huset. Har ej någon adress hittar bara dit på lokal känne dom. Finns nog någon här som har nån adress. Ligger i ett villa område svårt att förklara. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Stoneys:

En bra restaurang behöver ingen skylt, kolla bara max i naklua, kunder som sprider gott rykte kan räcka långt. 

 

25 minuter sedan, skrev samet:

 

Nu blir jag nyfiken. Känner bara till Mr. Max på Soi Post Office. Italienskt...

 

Var finns denna Max i Naklua? Vad är det för käk? 

Finns väl någon youtube med Ronny♥️ R.I.P på moped dit 

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Vad hände med Maitans förresten? Finns det kvar?

Nedlagt han har blivit bonde

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Enis:

 

Finns väl någon youtube med Ronny♥️ R.I.P på moped dit 

 

enis

Jaha, den. Ja då vet jag. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Enis:

 

Finns väl någon youtube med Ronny♥️ R.I.P på moped dit 

 

enis

Stämmer nog. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Enis:

 

Finns väl någon youtube med Ronny♥️ R.I.P på moped dit 

 

enis

japp. Har inte varit där sedan Ronny kliande vidare men dom serverade fantastik goda köttbullar med stekt potatis som jag alltid åt där med Ronny.

 

 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Mankan:

japp. Har inte varit där sedan Ronny kliande vidare men dom gjorda fantastik goda köttbullar med stekt potatis som jag alltid åt där med Ronny.

 

 

Lövbiff, råstekt potatis, och vitlökssmör. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Stoneys:

Lövbiff, råstekt potatis, och vitlökssmör. 

Ja just råstekt eller "bratkartoffeln" var det men med köttbullar då. lövbiffen har jag inte testat vad jag kommer ihåg.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev Stoneys:

Lite dansk, svensk, ägaren var från Sverige, men Ali tror jag hon heter som driver det nu. 

Ingen gorma mat men lungt och skönt i trädgården utanför huset. Har ej någon adress hittar bara dit på lokal känne dom. Finns nog någon här som har nån adress. Ligger i ett villa område svårt att förklara. 

Soi 16/1 den övre,det är två med samma nr

Link to comment
Dela på andra sajter

Kommer ni ihåg hundarna som han hade, kom rusande imot en och man blev livrädd, dom var hur goa som helst. 

Sen apan som sprang mellan träden, hälsa man inte på den blev den lite galen. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Stoneys:

Kommer ni ihåg hundarna som han hade, kom rusande imot en och man blev livrädd, dom var hur goa som helst. 

Sen apan som sprang mellan träden, hälsa man inte på den blev den lite galen. 

Det var dom vi hade i huset i Phimai, du såg kanske såg Lucy där den som dog sist av dom 2.

DSC00319_2.thumb.JPG.cb9ca6221b59a7af8b66b82c7505fc91.JPG

 

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Broskan:

Det var dom vi hade i huset i Phimai, du såg kanske såg Lucy där den som dog sist av dom 2.

DSC00319_2.thumb.JPG.cb9ca6221b59a7af8b66b82c7505fc91.JPG

 

//Broskan

Kommer du ihåg bjäb bjäb som du fick på ditt kalas, 555 DT tiden. J hälsar. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2019-01-04 at 13:29, skrev Enis:

Nedlagt han har blivit bonde

 

enis

Tack. Jag var dock lite otydlig, jag undrade mest vad som hände med själva stället? Fortfarande guesthouse antar jag?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...