Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

Ut för att käka lunch i Jomtien idag. Hade sett att Linda´s har ett luncherbjudande för 195 Bht på lite olika rätter. Provade "Svensk Pytt i Panna" och nu förstår jag varför det i princip alltid är tomt där när jag går/åker förbi. Näst in till oätligt men eftersom jag var hungrig tryckte jag i mig halva. En flaska vatten till det - 45 Bht! Ingick sallad som höll nästan samma klass som pytten. Det enda som var gott var det mörka brödet men man kanske inte skulle förvänta sig mer av en norsk restaurang? 

 

Så innan någon moralpolis skriver ett fördömande inlägg om vad som är nytt i Pattaya med det här så kan jag berätta att det var första gången jag var på Linda´s och jag måste beundra mitt goda omdöme att inte ha gått dit tidigare men besviken på mitt dåliga omdöme att jag gick dit idag. Kommer inte att bli fler gånger där.

 

Dessutom räknar jag Jomtien till Pattaya.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Esspe:

Ut för att käka lunch i Jomtien idag. Hade sett att Linda´s har ett luncherbjudande för 195 Bht på lite olika rätter. Provade "Svensk Pytt i Panna" och nu förstår jag varför det i princip alltid är tomt där när jag går/åker förbi. Näst in till oätligt men eftersom jag var hungrig tryckte jag i mig halva. En flaska vatten till det - 45 Bht! Ingick sallad som höll nästan samma klass som pytten. Det enda som var gott var det mörka brödet men man kanske inte skulle förvänta sig mer av en norsk restaurang? 

 

Så innan någon moralpolis skriver ett fördömande inlägg om vad som är nytt i Pattaya med det här så kan jag berätta att det var första gången jag var på Linda´s och jag måste beundra mitt goda omdöme att inte ha gått dit tidigare men besviken på mitt dåliga omdöme att jag gick dit idag. Kommer inte att bli fler gånger där.

 

Dessutom räknar jag Jomtien till Pattaya.

Slår ändå inte den pyttipanna jag fick på Harrys, helt utan potatis, trots det stod att den skulle innehålla potatis :)

(Phuket 2016, naturligtvis sade jag till)

 

Edit: Hittade fotot på eländet.

FB_IMG_1546505730742.jpg.dcbfe42ce434e362e5fb8e1f81a68fa8.jpg

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Esspe:

Ut för att käka lunch i Jomtien idag. Hade sett att Linda´s har ett luncherbjudande för 195 Bht på lite olika rätter. Provade "Svensk Pytt i Panna" och nu förstår jag varför det i princip alltid är tomt där när jag går/åker förbi. Näst in till oätligt men eftersom jag var hungrig tryckte jag i mig halva. En flaska vatten till det - 45 Bht! Ingick sallad som höll nästan samma klass som pytten. Det enda som var gott var det mörka brödet men man kanske inte skulle förvänta sig mer av en norsk restaurang? 

 

Så innan någon moralpolis skriver ett fördömande inlägg om vad som är nytt i Pattaya med det här så kan jag berätta att det var första gången jag var på Linda´s och jag måste beundra mitt goda omdöme att inte ha gått dit tidigare men besviken på mitt dåliga omdöme att jag gick dit idag. Kommer inte att bli fler gånger där.

 

Dessutom räknar jag Jomtien till Pattaya.

Bakom Lindas ligger en liten krog, som jag har glömt namnet på, men som har väldigt god mat till betydligt lägre pris än Lindas. Osäker på om den är dansk eller norsk. 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Jive:

Bakom Lindas ligger en liten krog, som jag har glömt namnet på, men som har väldigt god mat till betydligt lägre pris än Lindas. Osäker på om den är dansk eller norsk. 

Tror den är norsk, var där för ca 5år sen. 

God räksallad i baguette. 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

Norge är väll inte direkt känt för sin goda mat :look_down:

Förutom seafood då

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick också förbi Immigation idag. Känns rätt bra att slippa den och kunna göra det jag behöver i Korat. Kö ut på gatan.

 

20190103_140330.thumb.jpg.87277241c73c6416326dbcfc1de938d4.jpg

 

Korat Immigration är helt suverän. När jag skulle göra min extension sist så körde jag dit själv. Tänkte jag skulle kunna fixa det utan att frugan skulle behöva åka dit. Hade allting i ordning - trodde jag. Fattades kopia på min frus ID, kopia på blå boken hade jag men inte hennes ID. Frågade om det möjligen gick att fixa via Line? Jo det skulle väl funka, så min fru skickade till Immigration officerens mobil. Som sen skickade det vidare till en annan för att skriva ut det. Kostade ingenting och jag slapp att köra dit en gång till. Dessutom fyllde hon själv i min Re-Entry blankett så jag slapp det :)

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Jive:

Bakom Lindas ligger en liten krog, som jag har glömt namnet på, men som har väldigt god mat till betydligt lägre pris än Lindas. Osäker på om den är dansk eller norsk. 

Finns en in till vänster vid ljuset. Tror den heter Annas. Kanske är den? Inte testat själv men fått så där rek från en kompis.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Soengsang:

Slår ändå inte den pyttipanna jag fick på Harrys, helt utan potatis, trots det stod att den skulle innehålla potatis :)

(Phuket 2016, naturligtvis sade jag till)

 

Edit: Hittade fotot på eländet.

FB_IMG_1546505730742.jpg.dcbfe42ce434e362e5fb8e1f81a68fa8.jpg

Lovar dig, du ligger i lä :) Den där har ju både rödbetor och ser ut som en pytt iaf. Potatis är ju bara bukfylla.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Esspe:

Finns en in till vänster vid ljuset. Tror den heter Annas. Kanske är den? Inte testat själv men fått så där rek från en kompis.

Ja, det är den. Kommer ihåg Annas nu när du säger det.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Jive:

Ja, det är den. Kommer ihåg Annas nu när du säger det.

Restaurangen som ligger precis bakom Lindas heter väl Joy enjoy om den inte bytt namn. Den är norskägd och billig, fiskrätterna rekommenderas. Man knallar in i gränden strax nedanför Lindas så är man strax framme. Höll på glömma bort det viktigaste, deras Irish Coffee är helt suverän.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fritz:

Restaurangen som ligger precis bakom Lindas heter väl Joy enjoy om den inte bytt namn. Den är norskägd och billig, fiskrätterna rekommenderas. Man knallar in i gränden strax nedanför Lindas så är man strax framme. Höll på glömma bort det viktigaste, deras Irish Coffee är helt suverän.

Hmm, Anna lät iaf välbekant, men är kanske då från ett annat sammanhang.😉 Usch, de där tecknen kommer tätare och tätare.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev Jive:

Hmm, Anna lät iaf välbekant, men är kanske då från ett annat sammanhang.😉 Usch, de där tecknen kommer tätare och tätare.

Kanske nån ungdoms kärlek 😍 😉

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Jive:

Hmm, Anna lät iaf välbekant, men är kanske då från ett annat sammanhang.😉 Usch, de där tecknen kommer tätare och tätare.

Njae gick precis förbi där och någon Joy enjoy såg jag inte, däremot Anna´s. Pastorn kanske inte har hållit sig på den smala vägen vid besök där?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Esspe:

Njae gick precis förbi där och någon Joy enjoy såg jag inte, däremot Anna´s. Pastorn kanske inte har hållit sig på den smala vägen vid besök där?

He he, undrar om det kan googlas fram annars får det nästan bli en sväng dit i morrn.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Jive:

He he, undrar om det kan googlas fram annars får det nästan bli en sväng dit i morrn.

Gör en sväng och lite recension. 😀 

Pattaya

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Esspe:

Njae gick precis förbi där och någon Joy enjoy såg jag inte, däremot Anna´s. Pastorn kanske inte har hållit sig på den smala vägen vid besök där?

Hehe, nog behöver jag breda trottoarer ibland när jag vinglar fram här i livet. Nu var det kanske ett år sen eller så jag var på restaurangen bakom Lindas och den kan ju ha bytt namn sen dess men då och flera ggr innan hette den Joy enjoy, det är jag hundra på. Min kära hustru kallas Joy och därför är jag säker på den saken.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag känner igen namnet Joy enjoy, men det är 2-3 år sedan jag var på den krogen, som fö är en utomhuskrog och jag lutar åt att Fritz har rätt, men vad är då Anna's?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Jive:

Jag känner igen namnet Joy enjoy, men det är 2-3 år sedan jag var på den krogen, som fö är en utomhuskrog och jag lutar åt att Fritz har rätt, men vad är då Anna's?

https://m.facebook.com/profile.php?id=343116335868323&_ft_=top_level_post_id.1308667515817167%3Atl_objid.1308667515817167%3Athid.1011720425511879%3A306061129499414%3A3%3A0%3A1464764399%3A-1705467020572332567

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Fritz:

Hehe, nog behöver jag breda trottoarer ibland när jag vinglar fram här i livet. Nu var det kanske ett år sen eller så jag var på restaurangen bakom Lindas och den kan ju ha bytt namn sen dess men då och flera ggr innan hette den Joy enjoy, det är jag hundra på. Min kära hustru kallas Joy och därför är jag säker på den saken.

Jo det var den smala vägen in dit. Hur hittade du dit öht? Den lilla gränden får man ju gå på tvären i för att komma fram. Kan inte se på Google Maps vad den heter men där finns en undangömd restaurang och det måste ju vara den. Annas ligger in till vänster vid ljuset. Joy kan ju vara värt ett besök, får prova det någon dag.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Fritz:

Restaurangen som ligger precis bakom Lindas heter väl Joy enjoy om den inte bytt namn. Den är norskägd och billig, fiskrätterna rekommenderas. Man knallar in i gränden strax nedanför Lindas så är man strax framme. Höll på glömma bort det viktigaste, deras Irish Coffee är helt suverän.

Hur är deras nattvardsvin?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Esspe:

Jo det var den smala vägen in dit. Hur hittade du dit öht? Den lilla gränden får man ju gå på tvären i för att komma fram. Kan inte se på Google Maps vad den heter men där finns en undangömd restaurang och det måste ju vara den. Annas ligger in till vänster vid ljuset. Joy kan ju vara värt ett besök, får prova det någon dag.

Var ju inte så svårt att hitta på google, den skylten jag ringat in i rött står det Joy Enjoy på 😉

lindas.thumb.jpg.917c0398811a6cf0261d89c6ff959697.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Cavemannen:

Var ju inte så svårt att hitta på google, den skylten jag ringat in i rött står det Joy Enjoy på 😉

lindas.thumb.jpg.917c0398811a6cf0261d89c6ff959697.jpg

Hahaha CM ❤️ BTT :)

 

Föresten, vad hette stället du tog mig till att äta, det var helt ok, för en nybliven snåltarm som mig helt perfekt :)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...