Jump to content

Nu kan du slippa Google-annonserna och samtidigt hjälpa MPR.

Läs mera här...

spooncreek

Nytt i Pattaya

Recommended Posts

Esspe    3 915
Esspe
18 minuter sedan, skrev Fritz:

Sorry sundbom, att hålla koll på fyrverkerier vare sig det sker på stranden eller i sängarna ingår inte i mitt uppdrag här på MPR men det finns säkert andra som kan svara på din fråga. Jag bevakar bathbussarna och rapporterar om jag ser några förändringar i deras trafik. ;)

Fritz..

Hur var det med hållplatserna? Kan vi få en rapport om dom? Är det sedvanlig thailogik , bygger vi inga behöver man inte stanna även om man ska?

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
sundbom    38
sundbom
ragson    45 230
ragson

Ser ut såhär nu vid Bali hai pier. Va ska det bli månntro? d88f1f9d4bb85ce06a54b627f7d8f4d8.jpg

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

• Ge karma 5

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Kenneth4618    136 721
Kenneth4618
2 timmar sedan, skrev ragson:

Ser ut såhär nu vid Bali hai pier. Va ska det bli månntro? d88f1f9d4bb85ce06a54b627f7d8f4d8.jpg

De gör en ny helikopterplatta tills jag kommer ner :sure:

• Ge karma 1
  • Snurrigt 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Abercrombie    1
Abercrombie
5 timmar sedan, skrev ragson:

Ett nytt marknadsområde Bali Hai Market.

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Bananen    16 290
Bananen
On 2017-04-02 at 20:51, skrev L64:

Spelar väl ingen roll om man är där 1 vecka eller hundra veckor... blir ju väldigt gott om allt funkar och att tunneln gör lite nytta!?

Ehh, är väl kanske lite enklare att stå ut med 1 vecka än hundra veckor..

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Mankan    16 727
Mankan
20 minuter sedan, skrev HaSib HaSib:

Är det någon som har koll på hur det har gått med förbudet att sälja öl på stranden som skulle träda i kraft den 1:a oktober?

Bröt benet i Jomtien för en dryg månad sedan och fick åka tillbaka till gamla Svedala för operation (fick en 36 cm lång märgspik inopererad i skenbenet). Ska träffa doktorn den 2/11 och hoppas på grönt ljus att åter få borda flyget till Bangkok då. Är jäkligt sugen på några kalla Leo nu med polarna på stranden men känner mig lite orolig för de nya förbuden som armen hotat med att införa.

IMG_1413.JPG

I värsta fall får du väl springa över till 7/11 och köpa en och annan öl. Jag skulle oroa mig mer för att åka utan försäkring men det kanske du inte väljer att snåla in på igen ;)

Men visst är det en tråkig utveckling om man inte längre kan ta sig en öl och en matbit under en parasoll på stranden som förut.

• Ge karma 2
  • Tummen upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
HaSib HaSib    403
HaSib HaSib
31 minuter sedan, skrev Mankan:

I värsta fall får du väl springa över till 7/11 och köpa en och annan öl. Jag skulle oroa mig mer för att åka utan försäkring men det kanske du inte väljer att snåla in på igen ;)

Men visst är det en tråkig utveckling om man inte längre kan ta sig en öl och en matbit under en parasoll på stranden som förut.

Det blir försäkring nästa gång, det kan du räkna med. Speciellt om man ska behöva springa fram och tillbaka över vägen var gång man ska köpa en öl.

OT:

Sen är det lite lurigt med reseförsäkring och alkohol. Läser man avtalen så är det inte säkert försäkringen gäller om man druckit alkohol. Känns inte riktigt ok om man skulle vara oförsäkrad var gång man druckit en öl. Jag är ingen expert på försäkringsfrågor men jag ska ringa försäkringsbolaget innan jag åker så jag vet lite mer om regelverket. Kanske någon här på forumet som vet lite mer om försäkringsfrågor.

https://www.aftonbladet.se/incoming/article10554448.ab

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
HaSib HaSib    403
HaSib HaSib
33 minuter sedan, skrev spooncreek:

Pattaya Beach just nu. Business as usual.

20171014_145044.thumb.jpg.4b82c47661c4528a850115e3581473b4.jpg

Tack för det snabba lugnande beskedet.

PS. Var det nödvändigt att skicka en bild på en kall Chang och göra mig än mer sugen?  :slow:DS.

• Ge karma 1
  • Skål 2
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Fredman    49 134
Fredman
24 minuter sedan, skrev HaSib HaSib:

Det blir försäkring nästa gång, det kan du räkna med. Speciellt om man ska behöva springa fram och tillbaka över vägen var gång man ska köpa en öl.

OT:

Sen är det lite lurigt med reseförsäkring och alkohol. Läser man avtalen så är det inte säkert försäkringen gäller om man druckit alkohol. Känns inte riktigt ok om man skulle vara oförsäkrad var gång man druckit en öl. Jag är ingen expert på försäkringsfrågor men jag ska ringa försäkringsbolaget innan jag åker så jag vet lite mer om regelverket. Kanske någon här på forumet som vet lite mer om försäkringsfrågor.

https://www.aftonbladet.se/incoming/article10554448.ab

Då blir ju försäkringen i det närmaste värdelös när man är i Pattaya! 😎

• Ge karma 2
  • Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
Fritz    33 359
Fritz
20 minuter sedan, skrev HaSib HaSib:

Läser man avtalen så är det inte säkert försäkringen gäller om man druckit alkohol. Känns inte riktigt ok om man skulle vara oförsäkrad var gång man druckit en öl

Vad jag hört så har man alltid varit nykter vid olyckstillfället. I alla fall står det så i dom papper som det thailändska sjukhuset skickar till försäkringsbolaget. Men det är som sagt bara vad jag hört. Money rules..

Fritz..

• Ge karma 4
  • Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter
spooncreek    12 435
spooncreek
1 timme sedan, skrev HaSib HaSib:

Tack för det snabba lugnande beskedet.

PS. Var det nödvändigt att skicka en bild på en kall Chang och göra mig än mer sugen?  :slow:DS.

Du får se bilden som en motivator som bidrar till att du raskt blir bättre och kan ta dig till Thailand igen. Bara för att, som nu, sitta med utsträckt ben, men med en chang och i en trevligare miljö :-)

• Ge karma 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägget
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilder i sin helhet.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu

NYTT INNEHÅLL
Nytt Innehåll