Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

Inte samma kedja du hänvisar till.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

20 år...det får du nästan dubbla... 1982 första....  http://www.tonysgym.com/
Ja undrar vem den den där Tony är egentligen?

Han verkar vara "från Mellanöstern" med jävligt mycket pengar som han inte vet vad han skall göra av. Kanske en svarta fåret son till oljeshejk?

Ett tag sent 90 tal när de var "stenhårda" med att klappa igen ställena kl 02.00 så hade han en gigantisk båt liggande i Pattaya bukten där han körde ut folk från walking street för after hours party. Den blev sen raidad av snuten o stängde.

En sväng hade han all inredning i vitt inne på Tonys entertainment och det var stencoolt vita liggsoffor i skinn och i hela entrén hade han ställt upp massa Ferraris o Lamborghini o liknande helt bizzart ställe!

Tyvärr lite för mycket "Mellanöstern" för att det nånsin har fallit mig i smaken.....

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja undrar vem den den där Tony är egentligen?

Han verkar vara "från Mellanöstern" med jävligt mycket pengar som han inte vet vad han skall göra av. Kanske en svarta fåret son till oljeshejk?

Ett tag sent 90 tal när de var "stenhårda" med att klappa igen ställena kl 02.00 så hade han en gigantisk båt liggande i Pattaya bukten där han körde ut folk från walking street för after hours party. Den blev sen raidad av snuten o stängde.

En sväng hade han all inredning i vitt inne på Tonys entertainment och det var stencoolt vita liggsoffor i skinn och i hela entrén hade han ställt upp massa Ferraris o Lamborghini o liknande helt bizzart ställe!

Tyvärr lite för mycket "Mellanöstern" för att det nånsin har fallit mig i smaken.....

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk

Pappa Amerikan, Mamma Thai.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Nilsson68:

Pappa Amerikan, Mamma Thai.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
 

Då stämmer inte länken jag bifogade. Där står fadern som General i Thai army?

Link to comment
Dela på andra sajter

Då stämmer inte länken jag bifogade. Där står fadern som General i Thai army?
Nu för tiden vet man inte vad som läggs ut. Kan vara så att jag har fel. Men det var vad jag hört under åren pp. Men kan vara fel.
Hursomhelst verkar du hittat rätt i den Tony tråden var inne på[emoji6]

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minutes ago, broder tuk tuk said:

 

Har man kommit upp kring 60 kan man nog inte träna i 20 år till.

 

BTT

Jag är ju bara 55 så jag räknar nog kallt med att träna i 20 år, det borde inte vara nåt problem bara man får hålla sig frisk.

 

Dessutom så kostar ett sånt här kort ca 10000/år i normal pris, så efter 1 1/2 år så har man 'tjänat' in det :)

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag närmar mig 80 och har inga problem med att träna - men till skillnad från ORAKLET så googglar jag väldigt lite så det kanske betyder en del.

Undrar om oraklet kan stå med raka ben och få ner fingertopparna i golvet? För mig börjar det ta emot att ståend med raka ben lägga handflatorna mot golvet.

Att ha en vältränad och vig kropp är en tillgång vid "sängbrottning"

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minute ago, born41 said:

Jag närmar mig 80 och har inga problem med att träna - men till skillnad från ORAKLET så googglar jag väldigt lite så det kanske betyder en del.

Undrar om oraklet kan stå med raka ben och få ner fingertopparna i golvet? För mig börjar det ta emot att ståend med raka ben lägga handflatorna mot golvet.

Att ha en vältränad och vig kropp är en tillgång vid "sängbrottning"

 

Born41

Att träna och hålla igång är väldigt viktigt när man blir äldre.

 

På så sätt håller man sig yngre än sin ålder.

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra det...men du har väl gått i gamla skolan?  

                

                image.png.5354aff559d8c58dd7dbc3822ae1f108.png

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Nilsson68:

Pappa Amerikan, Mamma Thai.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk
 

Han kör väl med lite skumraskaffärer. Har hört både det ena och andra om Tony.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han kör väl med lite skumraskaffärer. Har hört både det ena och andra om Tony.
Duu meeed o jaaag meeed[emoji4]

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Pappa Amerikan, Mamma Thai.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Och uppvuxen i USA med hårda förhållanden. Byggt sitt "Pattaya rike" med hårda nävar. Jag Har ett sånt livstids medlemskort och Tonys gym är bra kvalitet på såvitt jag vet.
Däremot... Jag var ihop med en Filipina som jobbade på ett av Tonys gym.... Det var väldigt jobbiga historier om hur han hanterar sin Staff hon berättade.
Jag går inte till hans ställen längre av principskäl. Han är ett svin i mina ögon.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-08-19 at 13:01, skrev ragson:

Vi kommer att samarbeta på nåt bra vis så alla blir nöjda. emoji846.png

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
 

är inte Zip och harrys samma ägare?

 

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
5 timmar sedan, skrev ragson:

Och uppvuxen i USA med hårda förhållanden. Byggt sitt "Pattaya rike" med hårda nävar. Jag Har ett sånt livstids medlemskort och Tonys gym är bra kvalitet på såvitt jag vet.
Däremot... Jag var ihop med en Filipina som jobbade på ett av Tonys gym.... Det var väldigt jobbiga historier om hur han hanterar sin Staff hon berättade.
Jag går inte till hans ställen längre av principskäl. Han är ett svin i mina ögon.

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
 

 

Att Tony är no good hörde jag redan i mitten på 90 talet när tjejerna berättade att dom brukade gå till hans disco efter att baren stängt och ragga kunder där.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Att Tony är no good hörde jag redan i mitten på 90 talet när tjejerna berättade att dom brukade gå till hans disco efter att baren stängt och ragga kunder där.

 

BTT

:ele::ele::ele::ele::ele:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Har inte blivit mycket till centrumlivför min del. Tog en sväng med barnvagnen efter beachroad en natt. Just hemkommen från Bangkok. 

 

Då vi varit borta två månader så har vi hunnit upptäcka ett och annat nytt hotell, T21 börjar se färdigt ut och allt övrigt är som vanligt. 

 

Det byggs och rivs. Nya saker kommer och gamla saker försvinner. 

Påminner om Korat där man aldrig vet var man ska ta en öl, då det läggs ner och öppnar nytt 7 dagar i veckan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Har inte blivit mycket till centrumlivför min del. Tog en sväng med barnvagnen efter beachroad en natt. Just hemkommen från Bangkok. 

 

Då vi varit borta två månader så har vi hunnit upptäcka ett och annat nytt hotell, T21 börjar se färdigt ut och allt övrigt är som vanligt. 

 

Det byggs och rivs. Nya saker kommer och gamla saker försvinner. 

Påminner om Korat där man aldrig vet var man ska ta en öl, då det läggs ner och öppnar nytt 7 dagar i veckan. 

Har du problem att hitta nånstans att ta en öl i Pattis är du nog bortom all räddning ;)

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu börjar de nya baht-bussarna rulla i Pattaya (likadana har använts i Lop Buri sedan november)

Aircondition, gratis Wifi och kameraövervakning

 

 

 

 

aa.jpg

ab.jpg

ac.jpg

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tallviking:

Nu börjar de nya baht-bussarna rulla i Pattaya (likadana har använts i Lop Buri sedan november)

Aircondition, gratis Wifi och kameraövervakning

 

 

 

 

aa.jpg

ab.jpg

ac.jpg

Rent spontant kände jag bara varför då?

 

Kan ju vara nått att åka med på sukkan om man ska lite längre men inne i Centrala Pattis skulle jag nog föredra den gamla typen.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Tallviking:

Nu börjar de nya baht-bussarna rulla i Pattaya (likadana har använts i Lop Buri sedan november)

Aircondition, gratis Wifi och kameraövervakning

 

 

 

 

aa.jpg

ab.jpg

ac.jpg

Var har du hittat den informationen?  Jag känner mig för lat i dag för att ränna runt på stan själv för att kolla var dom i så fall går.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Mankan said:

Rent spontant kände jag bara varför då?

 

Kan ju vara nått att åka med på sukkan om man ska lite längre men inne i Centrala Pattis skulle jag nog föredra den gamla typen.

Kände precis samma sak. Vad skall det vara bra för...

 

Man skall väl aldrig säga aldrig, men kan jag välja så tar jag de gamla såvida man inte skall längre sträckor, typ Satahip eller nåt sånt.

 

   / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Var har du hittat den informationen?  Jag känner mig för lat i dag för att ränna runt på stan själv för att kolla var dom i så fall går.

Jag såg iaf samma info och samma bilder på sidan "Thailand-idag".

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Jag såg iaf samma info och samma bilder på sidan "Thailand-idag".

Tack! Var det från denna sida http://www.Thailand-idag.asia/nyheter/ ? Var står det i så fall att dom ska börja rulla här i Pattaya? Att jag inte hittar det i texten behöver ju inte betyda att det inte står nånstans. :)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Mankan:

Rent spontant kände jag bara varför då?

 

Kan ju vara nått att åka med på sukkan om man ska lite längre men inne i Centrala Pattis skulle jag nog föredra den gamla typen.

Ja, AC och WIFI känns lite öfverambitiöst för en jävla grisbuss. Dessutom så ser det ut som att man inte ser in genom fönsterrutorna och kan därmed inte se om den är full eller inte när man står där och skall vinka in den...

 

 

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Fritz:

Tack! Var det från denna sida http://www.Thailand-idag.asia/nyheter/ ? Var står det i så fall att dom ska börja rulla här i Pattaya? Att jag inte hittar det i texten behöver ju inte betyda att det inte står nånstans. :)

Du har rätt, det står inte att denna busstyp ska börja rulla i Pattaya. Den slutsatsen drog Tallviking alldeles på egen hand, och jag hängde okritiskt på...

Ändrades av Abercrombie
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...