Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

andrejsdenruskige
7 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Ok men tittar man sen lite närmare så upptäcker man att en enkelbiljett för en vuxen mellan Kalmar central och Oskarshamn central kostar 95 kronor enkel resa.

 

Så 6 mil kostar alltså 95 kronor och jämför man det med ex sträckan mellan Ekamai busstation i Bangkok och Pattaya, en sträcka på ca 13 mil så upptäcker man att det skiljer ca 140 kronor i pris för en resa samma sträcka mellan Thailand och Sverige.

 

BTT

Ja, se där. 

Du borde kanske åka till Thailand någon gång så du får uppleva billiga bussturer på denna sida millennieskiftet. 

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Ok men tittar man sen lite närmare så upptäcker man att en enkelbiljett för en vuxen mellan Kalmar central och Oskarshamn central kostar 95 kronor enkel resa.

 

Så 6 mil kostar alltså 95 kronor och jämför man det med ex sträckan mellan Ekamai busstation i Bangkok och Pattaya, en sträcka på ca 13 mil så upptäcker man att det skiljer ca 140 kronor i pris för en resa samma sträcka mellan Thailand och Sverige.

 

BTT

Rätt meningslöst resonmang då det billiga bygger på att man tjänar pengarna i Sverige och sen får flyga ner till asien för att tjäna några kronor på bussbiljetten.

Du fattar att en Thailändsk fabriksarbetare tjänar lite sämre och arbetsinsatsen för att tjäna ihop till en bussbiljetten inte per automatik blir mindre eller? 

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev omarama:

Rätt meningslöst resonmang då det billiga bygger på att man tjänar pengarna i Sverige och sen får flyga ner till asien för att tjäna några kronor på bussbiljetten.

Du fattar att en Thailändsk fabriksarbetare tjänar lite sämre och arbetsinsatsen för att tjäna ihop till en bussbiljetten inte per automatik blir mindre eller? 

 

Nja nu syftar jag ju inte på dom vanliga turisterna eller på di thailändska fabriksarbetarna utan på dom svenska långliggarnas köpkraft mellan Sverige och Thailand.

 

Och då upptäcker man ju snabbt att man kan åka betydligt längre för sina pengar i Thailand.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Nytt i Pattaya är att jag i em har varit på en MPR-träff, en riktig sådan! Trevligt värre var det ända tills skröpperyggen sa ifrån och tyckte att jag skulle knalla hem vilket jag gjorde. Tur var väl det för då hann jag hem innan utegångsförbudet började gälla. :)

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

54 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nja nu syftar jag ju inte på dom vanliga turisterna eller på di thailändska fabriksarbetarna utan på dom svenska långliggarnas köpkraft mellan Sverige och Thailand.

 

Och då upptäcker man ju snabbt att man kan åka betydligt längre för sina pengar i Thailand.

 

BTT

Så du ser dig själv som långliggare nu ochså 😂😂😂

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev omarama:

Så du ser dig själv som långliggare nu ochså 😂😂😂

 

Har man bott över 5 år sammanlagt i Thailand får man väl räknas som långliggare?

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

47 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Har man bott över 5 år sammanlagt i Thailand får man väl räknas som långliggare?

 

BTT

Nix, gränsen ligger på 6 år i sträck.

Tex Berit som varit  i Thailand 2 månader varje år sedan 1982, har kommit  upp till ca 6 år sammanlagt är inte nån långliggare utan en turist.

 

 

MVH 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja den går ju definitivt inte vid att sitta med Berit i en stuga i värmland eller hur det nu  e fablerna går.

Hur länge du ska ner och långligga i vinter undrar man ju lite?

Åk mycket buss så är flygresan snart intjänad🤙

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Finns nog ingenstans i Europa där ett månadskort kostar 100 kronor.

 

Det har du nog drömt.

 

BTT

Nu förstår jag att du är korkad på riktigt - totalt blåst då du utgår från att andra är mytomaner som du.

Googgla på   KLT.se eftersom du inte tror på någon annan än dig själv!

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 timmar sedan, skrev born41:

Nu förstår jag att du är korkad på riktigt - totalt blåst då du utgår från att andra är mytomaner som du.

Googgla på   KLT.se eftersom du inte tror på någon annan än dig själv!

 

Born41

 

Det har jag ju gjort och konstaterar att dom som inte är +65 pensionärer betalar 95 kronor för 6 mils resande.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

On ‎2018‎-‎08‎-‎28 at 15:10, skrev broder tuk tuk:

 

Som gammal Thailansveteran jämför man ju alltid priserna mellan Sverige och Thailand och samma bussresa i Thailand hade kostat ca 30 baht. Priset i Sverige är 200 kronor för 6 mil.

 

BTT

 

53 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Det har jag ju gjort och konstaterar att dom som inte är +65 pensionärer betalar 95 kronor för 6 mils resande.

 

BTT

På 2 dagar har busspriset i Sverige mer än halverats, på måndag är det nog billigare att åka buss i Sverige än i Thailand! :crazy:

 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
17 minuter sedan, skrev GreenValley:

 

På 2 dagar har busspriset i Sverige mer än halverats, på måndag är det nog billigare att åka buss i Sverige än i Thailand! :crazy:

 

 

Skiljer nog inte så mycket i pris mellan dom olika buss och tågbolagen i Sverige.

 

Bara konstaterar att där jag bor kostar det 90 kronor för en enkelresa med buss 3 mil.

 

En annan jämförelse är skillnaden mellan biobiljett Sverige och Thailand.

 

En bra biljett på bion Big C i Pattaya kostar 80 baht ska man se samma film på bio i Sverige kostar det 117 kronor.

 

Det vill säga en skillnad på ca 100 kronor.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

SLUTA tjafsa om busspriser och hur länge BTT varit i Thailand!!

 

Denna tråden skall handla om Nyheter i Pattaya, INGET ANNAT, så skärp er!!

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så för att kicka tråden i rätt riktning så såg jag följande promotion på Facebook

Om nu någon mot förmodan skulle vilja träna så är detta ett bra pris :)

 

935576081_TonysPromotion.jpg.45cd87d7d885d51be2d86f3d0b580078.jpg

 

Man vet ju aldrig hur länge ett sånt här träningskort egentligen gäller, lifetime membership lär ju betyda hur länge Tonys gym finns, inte ens egen livstid...

 

Sen är det många som ifrågasätter kvaliten på Tonys olika gym, men de finns på många olika platser i Pattaya och även Bangkok, och de har varit öppna i minst 15 år i alla fall. Jag har testat det på soi Buakow och det är helt ok, ingen lyx, men det fungerar. Third road lär vara bäst och ha störst gym och där finns även en Swimmingpool, har dock inte testat detta själv.

 

  / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 8/27/2018 at 2:21 AM, stefan5300 said:

Ja det såg ut att vara riktigt stora fina smarriga pizzsor men vad blir priset efter öppningspriset, det är ju intressant.

Priset efter öppnings priset bilr Same,Same

 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
18 timmar sedan, skrev Joe:

Så för att kicka tråden i rätt riktning så såg jag följande promotion på Facebook

Om nu någon mot förmodan skulle vilja träna så är detta ett bra pris :)

 

935576081_TonysPromotion.jpg.45cd87d7d885d51be2d86f3d0b580078.jpg

 

Man vet ju aldrig hur länge ett sånt här träningskort egentligen gäller, lifetime membership lär ju betyda hur länge Tonys gym finns, inte ens egen livstid...

 

Sen är det många som ifrågasätter kvaliten på Tonys olika gym, men de finns på många olika platser i Pattaya och även Bangkok, och de har varit öppna i minst 15 år i alla fall. Jag har testat det på soi Buakow och det är helt ok, ingen lyx, men det fungerar. Third road lär vara bäst och ha störst gym och där finns även en Swimmingpool, har dock inte testat detta själv.

 

  / Joe

 

Nej och sen betala in 15000 baht och nån månad efteråt så skadar man sig och kan aldrig träna mer.

 

Ganska onödigt.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, broder tuk tuk said:

 

Nej och sen betala in 15000 baht och nån månad efteråt så skadar man sig och kan aldrig träna mer.

 

Ganska onödigt.

 

BTT

Så negativ är inte jag, tvärtom så räknar jag med att kunna utnyttja ett sånt här kort i minst 20 år!

(Den största risken är nog snarare att Tonys group lägger ner och då är ju 'lifetime' över...)

 

Bättre att ha en positiv grundsyn tycker jag, annars kan man ju aldrig göra något eller investera något i sig själv.

 

   / Joe

In Asia you live and you die. In Farangland you expect to live one day, then you die without having lived.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev judazzz:

Priset efter öppnings priset bilr Same,Same

 

Jag tog en "P3".

 

Ger den helt godkänd i smak (som uppvuxen i Södertälje är det närmast omöjligt att hitta bättre betyg än det i Thailand) och priset var ju otroligt billigt.

🍕🍕🍕🍕 i betyg totalt sett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så negativ är inte jag, tvärtom så räknar jag med att kunna utnyttja ett sånt här kort i minst 20 år!
(Den största risken är nog snarare att Tonys group lägger ner och då är ju 'lifetime' över...)
 
Bättre att ha en positiv grundsyn tycker jag, annars kan man ju aldrig göra något eller investera något i sig själv.
 
   / Joe
Jag tycker också att Tonys deal verkar OK. Mycket för stålarna.

Och skulle Tony lägga ner? Nej!

Tony har funnits i Pattaya i säkert 20 år. Tonys entertainment Long running på walking street.

Tony ser till och med likadan ut idag som för 20 år sen. Han har inte åldrats en dag!

Så Tony är här för att stanna , 4 ever! ;-)

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev apknug:

Tony har funnits i Pattaya i säkert 20 år.

Det känner nog inte Pattaya räven BTT till :haha:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev apknug:

Jag tycker också att Tonys deal verkar OK. Mycket för stålarna.

Och skulle Tony lägga ner? Nej!

Tony har funnits i Pattaya i säkert 20 år. Tonys entertainment Long running på walking street.

Tony ser till och med likadan ut idag som för 20 år sen. Han har inte åldrats en dag!

Så Tony är här för att stanna , 4 ever! 😉

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

20 år...det får du nästan dubbla... 1982 första....  http://www.tonysgym.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
6 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Det känner nog inte Pattaya räven BTT till :haha:

 

Jo det gör han. Har besökt Tonys disco i south Pattaya ett 20 tal gånger på 90 talet.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
11 timmar sedan, skrev Joe:

Så negativ är inte jag, tvärtom så räknar jag med att kunna utnyttja ett sånt här kort i minst 20 år!

(Den största risken är nog snarare att Tonys group lägger ner och då är ju 'lifetime' över...)

 

Bättre att ha en positiv grundsyn tycker jag, annars kan man ju aldrig göra något eller investera något i sig själv.

 

   / Joe

 

Har man kommit upp kring 60 kan man nog inte träna i 20 år till.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...