Jump to content
IGNORERAD

Nytt i Pattaya


spooncreek

Recommended Posts

Tack alla som kom och förgyllde söndagen! Lite bilder kommer här.

b773ab4ea9b9cdd8ab5f170f8d6c1f2a.jpgd7ce51f88de957ebf9eac21d31336c84.jpg35ba73b99a4228736c9f78600b8b9d60.jpg8327b251791fbc2a45ff1a672ce90f04.jpge266b0d99583d43135014b3fa60fc73e.jpg0af31ca2719775862bd30a9d1a7318af.jpg4ec31d5a4ee262d20db82f8686f5435d.jpgbb9ef32295c8a34795ad1242a00a5b5f.jpg3b776112c423f962d415ab7fb0ae002a.jpg

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2018-08-23 at 11:18, skrev stefan5300:

Om 150 Baht är dyrt eller billigt vet man väl inte förrän man sett storleken och smakat på pizzan men är det 150 Baht för en god Quattro Stagioni på 35-40 cm i diameter så är det ett bra pris.

Håller med du! (säger man så)

 

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det såg ut att vara riktigt stora fina smarriga pizzsor men vad blir priset efter öppningspriset, det är ju intressant.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev stefan5300:

Ja det såg ut att vara riktigt stora fina smarriga pizzsor men vad blir priset efter öppningspriset, det är ju intressant.

11 timmar sedan, skrev ragson:

Tack alla som kom och förgyllde söndagen! Lite bilder kommer här.

b773ab4ea9b9cdd8ab5f170f8d6c1f2a.jpgd7ce51f88de957ebf9eac21d31336c84.jpg35ba73b99a4228736c9f78600b8b9d60.jpg8327b251791fbc2a45ff1a672ce90f04.jpge266b0d99583d43135014b3fa60fc73e.jpg0af31ca2719775862bd30a9d1a7318af.jpg4ec31d5a4ee262d20db82f8686f5435d.jpgbb9ef32295c8a34795ad1242a00a5b5f.jpg3b776112c423f962d415ab7fb0ae002a.jpg

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
 

Jag hade Hawaii som min favoritpizza före det här eventet, men nu har jag fått en ny - kommer inte ihåg namnet, men den var med fläskfile' och bea. Såå smarrig! Tack Zip-gänget, det här kommer att bli succe'.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
On 2018-08-24 at 07:06, skrev andrejsdenruskige:

Ja, vad gäller din snålhet så blir jag lite överraskad.

Att ni inte bara stod utanför restaurangen och luktade på maten, samtidigt som ni tuggade i er lite nudlar. Mycket billigare.

 

Nu var ju detta besök på globetrotter under någon av dom första kvällarna man dejtade tjejen i baren så då fick man ju visa att man hade en fet plånbok och att man inte var snål. Så länge tjejen inte riktigt har fallit för en kan man ju inte snåla in på saker.

 

Nu hjälpte det ju inte att vara spendersam i detta fallet eftersom tjejen ändå svek och lurade broder så att han till och med drack 15 starköl, spydde ner en annan tjej och låg på ett hotelrum och grät ömkligt.

Och framförallt till att han på fyllan skämde ut sig i en bar på soi 8 genom att ge mama san ett kärleksbrev han skrev på fyllan till denna mycket söta tjej.

 

Jag kan ännu idag skämmas över detta och höra gapskratten i baren när mama san högljutt läste högt ur broders brev till alla dom andra tjejernas stora glädje och hån.

 

BTT

 

 

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nu var ju detta besök på globetrotter under någon av dom första kvällarna man dejtade tjejen i baren så då fick man ju visa att man hade en fet plånbok och att man inte var snål. Så länge tjejen inte riktigt har fallit för en kan man ju inte snåla in på saker.

 

Nu hjälpte det ju inte att vara spendersam i detta fallet eftersom tjejen ändå svek och lurade broder så att han till och med drack 15 starköl, spydde ner en annan tjej och låg på ett hotelrum och grät ömkligt.

Och framförallt till att han på fyllan skämde ut sig i en bar på soi 8 genom att ge mama san ett kärleksbrev han skrev på fyllan till denna mycket söta tjej.

 

Jag kan ännu idag skämmas över detta och höra gapskratten i baren när mama san högljutt läste högt ur broders brev till alla dom andra tjejernas stora glädje och hån.

 

BTT

 

 

6771i.jpg.e9e2b9d1a613c58ccd422e6a5bde1c02.jpg

Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka...

Link to comment
Dela på andra sajter

 
Nu var ju detta besök på globetrotter under någon av dom första kvällarna man dejtade tjejen i baren så då fick man ju visa att man hade en fet plånbok och att man inte var snål. Så länge tjejen inte riktigt har fallit för en kan man ju inte snåla in på saker.
 
Nu hjälpte det ju inte att vara spendersam i detta fallet eftersom tjejen ändå svek och lurade broder så att han till och med drack 15 starköl, spydde ner en annan tjej och låg på ett hotelrum och grät ömkligt.
Och framförallt till att han på fyllan skämde ut sig i en bar på soi 8 genom att ge mama san ett kärleksbrev han skrev på fyllan till denna mycket söta tjej.
 
Jag kan ännu idag skämmas över detta och höra gapskratten i baren när mama san högljutt läste högt ur broders brev till alla dom andra tjejernas stora glädje och hån.
 
BTT
 
 
Du skämmer ut dig stadigt än i dag.
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, Nicholas said:

Du skämmer ut dig stadigt än i dag.

 

6 minutes ago, Nicholas said:

Du skämmer ut dig stadigt än i dag.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen enbart inför Beirut (om hon existerar ens)

Allt kostar ju pengar, bara att gå utanför dörren hemifrån kan gräva djupa hål i fattigpensionärens tunna plånka.

Det är nog tur att Google inte har möjlighet att debitera per sökning...

Link to comment
Dela på andra sajter

Så här ser det ut idag på Beach road vid soi 6. Mera strand är på gång...

1e98eaebd5e957dedb63e27094fd8e00.jpg

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ragson:

Så här ser det ut idag på Beach road vid soi 6. Mera strand är på gång...

1e98eaebd5e957dedb63e27094fd8e00.jpg

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk
 

Då är det bara armeringsjärnen och betongen kvar. 😉

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
5 timmar sedan, skrev judazzz:

Förmodligen enbart inför Beirut (om hon existerar ens)

Allt kostar ju pengar, bara att gå utanför dörren hemifrån kan gräva djupa hål i fattigpensionärens tunna plånka.

Det är nog tur att Google inte har möjlighet att debitera per sökning...

 

Jag har inga problem med priserna i Sverige däremot reagerar jag kraftigt när vissa restaurangägare i Thailand ligger på priser som i det närmaste är domsamma som i Sverige.

 

Att dom gör det på phuket bland korkade charterturister är sin sak men när vissa ska ta överpriser på restaurangerna i Pattaya är det trist.

 

Dom fattar tydligen inte att man kan gå 150 meter bort och äta sin pytt för halva priset.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Jag har inga problem med priserna i Sverige däremot reagerar jag kraftigt när vissa restaurangägare i Thailand ligger på priser som i det närmaste är domsamma som i Sverige.

 

Att dom gör det på phuket bland korkade charterturister är sin sak men när vissa ska ta överpriser på restaurangerna i Pattaya är det trist.

 

Dom fattar tydligen inte att man kan gå 150 meter bort och äta sin pytt för halva priset.

 

BTT

 

Och dom bryr sig inte om sådana som dig

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

39 minutes ago, broder tuk tuk said:

 

Jag har inga problem med priserna i Sverige däremot reagerar jag kraftigt när vissa restaurangägare i Thailand ligger på priser som i det närmaste är domsamma som i Sverige.

 

Att dom gör det på phuket bland korkade charterturister är sin sak men när vissa ska ta överpriser på restaurangerna i Pattaya är det trist.

 

Dom fattar tydligen inte att man kan gå 150 meter bort och äta sin pytt för halva priset.

 

BTT

Varför har du problem med det?

Det drabbar ju inte dig eftersom att du aldrig är där.

 

Hur var det nu när du åkte på den där förskräckligt dyra bussresan?

Var inte det i Sverige eller var det ifrån Tallins flygplats till färjeterminalen i Tallin?

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev pigge01:

 

Och dom bryr sig inte om sådana som dig

 

Nej det sticker väl i ögonen på dom när Thailandskännarna dyker upp.

 

Då blir det ju svårt att luras.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
55 minuter sedan, skrev judazzz:

Varför har du problem med det?

Det drabbar ju inte dig eftersom att du aldrig är där.

 

Hur var det nu när du åkte på den där förskräckligt dyra bussresan?

Var inte det i Sverige eller var det ifrån Tallins flygplats till färjeterminalen i Tallin?

 

Som gammal Thailansveteran jämför man ju alltid priserna mellan Sverige och Thailand och samma bussresa i Thailand hade kostat ca 30 baht. Priset i Sverige är 200 kronor för 6 mil.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, broder tuk tuk said:

 

Som gammal Thailansveteran jämför man ju alltid priserna mellan Sverige och Thailand och samma bussresa i Thailand hade kostat ca 30 baht. Priset i Sverige är 200 kronor för 6 mil.

 

BTT

Fortsätt du med dina prisjämförelser.

En flygbiljett ToR till Thailand i din värld kostar gratis,

eftersom det som vanligt när det handlar dig om enbart rör sig om fantasi floskler.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Nej det sticker väl i ögonen på dom när Thailandskännarna dyker upp.

 

Då blir det ju svårt att luras.

 

BTT

 

Dom ser nog inte dig som Thailandskännare

Utan som snåljop

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev pigge01:

 

Dom ser nog inte dig som Thailandskännare

Utan som snåljop

Jag tror de inte ser han alls i Thailand, av uppenbara skäl.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev broder tuk tuk:

 

. Priset i Sverige är 200 kronor för 6 mil.

BTT

I Kalmar län betalar man som pensionär 100 kr för ett månadskort (gäller 30 dagar från start) och sen får man åka hur mycket man vill men inte under rusningstid. Åkte från gränsen Östergötland till norra Öland tur o retur totalt 50 mil varav sista biten med kompletteringstrafik  (=taxi) och allt gick på mitt månadskort.

 

Var i Sverige kostar det 200 kr för att åka 6 mil?

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minutes ago, born41 said:

I Kalmar län betalar man som pensionär 100 kr för ett månadskort (gäller 30 dagar från start) och sen får man åka hur mycket man vill men inte under rusningstid. Åkte från gränsen Östergötland till norra Öland tur o retur totalt 50 mil varav sista biten med kompletteringstrafik  (=taxi) och allt gick på mitt månadskort.

 

Var i Sverige kostar det 200 kr för att åka 6 mil?

 

Born41

På Google...

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev judazzz:

På Google...

Är inte släkt med BTT så jag skriver om sådant jag gjort.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 timmar sedan, skrev born41:

I Kalmar län betalar man som pensionär 100 kr för ett månadskort (gäller 30 dagar från start) och sen får man åka hur mycket man vill men inte under rusningstid. Åkte från gränsen Östergötland till norra Öland tur o retur totalt 50 mil varav sista biten med kompletteringstrafik  (=taxi) och allt gick på mitt månadskort.

 

Var i Sverige kostar det 200 kr för att åka 6 mil?

 

Born41

 

Finns nog ingenstans i Europa där ett månadskort kostar 100 kronor.

 

Det har du nog drömt.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

Finns nog ingenstans i Europa där ett månadskort kostar 100 kronor.

 

Det har du nog drömt.

 

BTT

Du börjar tackla av i ditt googlande!

 

https://www.klt.se/Priser/Produkter/Seniorperiod/

 

Här köper du 30-dagars Seniorperiod

  • Ombord på buss och Kustpilen - Du kan köpa 30-dagars Seniorperiod ombord på våra bussar och Kustpilentåg, där du betalar med bankkort. Giltig fotolegitimation ska kunna uppvisas.
  • Fasta försäljningsställen - Du kan köpa 30-dagars Seniorperiod på våra fasta försäljningsställen, där du kan betala med både kontanter och bankkort. Giltig fotolegitimation ska kunna uppvisas.
30-dagar Seniorperiod
Hela länet 100 kr

 

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev GreenValley:

Du börjar tackla av i ditt googlande!

 

https://www.klt.se/Priser/Produkter/Seniorperiod/

 

Här köper du 30-dagars Seniorperiod

  • Ombord på buss och Kustpilen - Du kan köpa 30-dagars Seniorperiod ombord på våra bussar och Kustpilentåg, där du betalar med bankkort. Giltig fotolegitimation ska kunna uppvisas.
  • Fasta försäljningsställen - Du kan köpa 30-dagars Seniorperiod på våra fasta försäljningsställen, där du kan betala med både kontanter och bankkort. Giltig fotolegitimation ska kunna uppvisas.
30-dagar Seniorperiod
Hela länet 100 kr

 

 

Ok men tittar man sen lite närmare så upptäcker man att en enkelbiljett för en vuxen mellan Kalmar central och Oskarshamn central kostar 95 kronor enkel resa.

 

Så 6 mil kostar alltså 95 kronor och jämför man det med ex sträckan mellan Ekamai busstation i Bangkok och Pattaya, en sträcka på ca 13 mil så upptäcker man att det skiljer ca 140 kronor i pris för en resa samma sträcka mellan Thailand och Sverige.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...